Scudo Sports

İnceleme dhb Dorica Karbon Yol Ayakkabısı

caglara.

Aktif Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
182
Tepki
651
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Çağlar A.
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Wiggle'dan aldığım Dorica Karbon ayakkabı elime ulaşalı yaklaşık 2 hafta oldu. 200km'den birazcık az test etme imkanım oldu. 13 Ekim'de verdiğim sipariş 25 Ekim'de elime ulaştı. Kal ayarını internetten bakarak yaptım ama hala tam olarak doğru yapıp yapmadığımdan emin değilim :) Vergisi kargosu vs derken toplam 720 liraya maloldu. (13 ekimde dolar 9 liraymış...)
WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08 (3).jpeg

(link)
Direk + ve - leri üzerinden açıklamaya çalışacağım. Kullandığım pedal Look Keo 2 max (karbon olmayan modeli)

+Karbon taban
Bu zamana kadar toplamda 2 bisiklet ayakkabısı kullanma şansım oldu. (Öteki btwin idi Sadece 70 km kadar kullanmıştım) Aralarında ciddi bir sertlik farkı var. Sadece bisiklet üstünde değil, yürürken bile farkediliyor.

+Tabandaki hava boşlukları
Almadan önce baktığım pek çok ayakkabının tabanında minnak hava delikleri vardı ancak bunda ciddi boşluklar var. Özellikle ön taraftaki (kallerin sağ ve sol önüne konuşlandırılmış olanlar) püfür püfür hava alıyor. Ayağı terleyenler için güzel bir çözüm. Yaz aylarında ciddi rahatlık sağlar.
WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08.jpeg


+Genel görünüm
Ayakkabı gerçekten çok şık duruyor. Bu biraz öznel bir konu tabii... Genel olarak yol bisikleti ayakkabılarında boa ya da cırtcırtlardan ötürü kaba bir görünüş varken bağcıklar nedeniyle çok minimal bir tasarım olmuş.

+Konfor
Ayaklarım 276mm. Gayet normal, iri kemikli falan değil. Wiggle'ın size chartında 43 göstermesine rağmen 42 almam öneriliyordu. 42 numara tam oturdu (Bu olaya da acayip gıcık olmaya başladım. 43 numaraysa 43 numaralık kalıp kullanın canım. Yok 1 boy büyük yok 1 boy küçük...) Yürürken tabanının sertliğinden dolayı rahat edemiyorum belki ama bisikletin üzerindeyken çok rahat.

+Fiyat
Almadan önce bir süre Aliexpress ayakkabılarına bakmıştım. Aralarındaki fark gerçekten oldukça az. Bu fiyata naylon değil karbon tabanlı bir ayakkabı bulmak çok zor.

- Tabandaki hava boşlukları
Aynısını +'ya da yazdığımın farkındayım ancak dile getirmem lazım. Hava soğukken (dün istanbul oldukça serindi) alttan giren hava hoş değil. Vücut ısınız belli bir seviyeye gelene kadar yani bir 10 dakika kadar farkediliyor. Hava sıcaklıkları daha da düştüğünde giyilmez. Yani şöyle söyleyeyim. Bahar ayları ve özellikle yaz için çok çok güzel ancak kış soğunda bisiklet sürmeye devam edenler için ciddi bir eksi.

- Beyaz
Ayakkabı şık görünüyor belki ama sonuçta beyaz. Henüz çamura batma şanssızlığına uğramadım ama biliyorum ki sağdan soldan gelecek su ayakkabının kirlenmesine neden olacak. Şimdilik hiç kirlenmediği için temizliğinin nasıl olacağına dair bir fikrim yok.

Maalesef tek başıma sürdüğüm için ayakkabı nasıl duruyo fotoğrafını paylaşamayacağım. Çünkü o fotoğrafı çekebilecek kimsem yok.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08 (3).jpeg
    34,5 KB · Okunma: 70
  • WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08 (2).jpeg
    42,8 KB · Okunma: 72
  • WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08 (1).jpeg
    35,3 KB · Okunma: 74
  • WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-07 at 12.30.08.jpeg
    47,6 KB · Okunma: 70
Scudo
Teşekkürler inceleme için. Merakım şu bağcıklar esneme yapıyor mu ya da incelemeye gelen ustalar esneme yapar mı😀
 
@caglara. ,hayırlı olsun, güzel sürüşlerde kullanın...
Hava girişi bir avantaj, kış şartlarında neopren bir kılıf ile kullanılabilir.
Ben de bağcıkların uç kısmının nasıl kamufle edildiğini merak ediyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
İnceleme için teşekkürler,çok güzel ayakkabı ama bağcıkları sıkıntı ,yolda hiç bir problem çıkarmasa bile,bu ihtimali düşünmek beni sinir eder,boa sistem veya en azından alt cırt üst tokalı sistem olsaymış mükemmel olurmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Ben bağcıktan yana bir sıkıntı yaşamadım. Taksim-Beşiktaş-Bahçeköy gidiş geliş 60 km civarı tutuyor. Sabah evden çıkarken ayakkabımı bağladım. Eve girerken çözdüm. Yolda bir gevşeme olmadı.

@cazci Soruyu tam anlayamadım. Yani bildiğimiz ayakkabı bağcığı ucu gibi.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-11-07 at 17.22.15.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-07 at 17.22.15.jpeg
    26,9 KB · Okunma: 24
Ben bağcıktan yana bir sıkıntı yaşamadım. Taksim-Beşiktaş-Bahçeköy gidiş geliş 60 km civarı tutuyor. Sabah evden çıkarken ayakkabımı bağladım. Eve girerken çözdüm. Yolda bir gevşeme olmadı.

@cazci Soruyu tam anlayamadım. Yani bildiğimiz ayakkabı bağcığı ucu gibi.

Bence bağlandıktan sonra uçların nerede toplandığını merak ediyor olabilir, çünkü onu ben de merak ettim. Bağcıkları zincire kaptırma riskini ortadan kaldırmak lazım. Benim dağ tipi decathlon ayakkabılarımda bağlandıktan sonra bağcıkların orta üstündeki kayışa toplanıyor, şu temsili resimdeki gibi:
yetiskin-dag-bisikleti-ayakkabisi-siyah-st-100.jpg

Belki şu en üstteki yarıktan içeri atılıyordur, rahatsız etmiyorsa:
dhb-Dorica-Carbon-Road-Shoe-Cycling-Shoes-White-SS19-DORICACARBON1-11.jpg

Yakından hiç bağcıklı yol ayakkabısı görmediğimden cahilce şeyler yazıyor da olabilirim tabii.
 
Ben bağcıktan yana bir sıkıntı yaşamadım. Taksim-Beşiktaş-Bahçeköy gidiş geliş 60 km civarı tutuyor. Sabah evden çıkarken ayakkabımı bağladım. Eve girerken çözdüm. Yolda bir gevşeme olmadı.

@cazci Soruyu tam anlayamadım. Yani bildiğimiz ayakkabı bağcığı ucu gibi.
Güzel klasik ayakkabı güle güle kullan.. Performans harici keyif sürüşlerinde gayet kullanışlı ayakkabı. Gevşeme olmadı demişsin ama BOA sistemler bile gevşeme yaparken bağcıklı bir ayakkabının gevşeme yapmaması imkansız. Sen gevşediğini hissetmemişsindir :)
 
Geri