2000 TL'ye alınabilecek yol bisikletleri detaylı inceleme ve anket (2018)

Sizin tercihiniz/öneriniz hangileri olurdu?


  • Toplam katılım
    523

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.209
Tepki
32.689
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
"2000 TL'ye yol bisikleti önerisi?" sorusu adeta efsane soru haline gelmiş durumda. Çok da aşırı detaya girmeden piyasada bulunabilecek 2018 model, 2000 TL bütçeli, 10 farklı giriş seviye yol bisikletini inceleyeceğiz bu yazımızda :harika:

yeni banner.jpg

Listede hepimizin yakından tanıdığı modellerin yanında, pek konuşulmayan modeller de var;

  • Bianchi SLR 400 2018
  • Mosso Cavalier 700 Tourney 2018
  • Salcano XRS 055 Claris 2018
  • Carraro CR-Race 012 2018
  • Sedona 610 2018
  • KRON RC 1000 2018
  • BTwin Triban 500 2018
  • Peugeout GTR 900 2018
  • Whistle Kanza 2018
  • Corelli KR 200 2018

Çok heyecanlı olacak :cool: Başlıyoruz!

Bianchi SLR 400 2018

SLR 400.jpg

Performans★★★★★
Konfor★★★★✰
Tırmanış★★★★★
Maksimum hız ★★★★★
KadroAlüminyum
MaşaÇelik
GrupsetClaris R2000
Ruble oranları11/30
Aynakol oranları34/50
Jant setiBianchi 32 tel
Lastik setiChaoyang 25C
SeleSelle Royal
Kadro ve geometri

SLR 400, oldukça agresif bir kadroya sahip görünüyor. Dümdüz, kıvrımsız maşa, çok düşük Fork Rake değeri (Maşanın ön tekeri ne kadar ileri attığının gösterir ölçü) bize maşanın konfordan daha çok performansa yönelik "tasarlandığını" gösterse de, maşanın çelikten imal edildiğini hesaba kattığımızda, alüminyuma kıyasla yoldan gelen titreşimleri daha iyi sönümleyeceğini söyleyebiliriz. Çünkü çelik bir maşa, alüminyum bir maşadan daha konforludur, fakat oldukça ağırdır. (Çelik yol maşaları ortalama 800 gram ağırlığındadır)
Alın borusu da neredeyse kısa olarak tanımlanabilecek cinsten. Gidon boğazının hemen altında çok sayıda spacer ile gelen bu bisikleti, spacerleri çıkartarak gidonu 3-4 cm kadar aşağı alabilmemiz mümkün. Bunu yaptığımızda ise bisiklet oldukça agresif bir hale gelecek. Gidon boğazının da -6 derece eğime sahip olduğunu sanıyorum.
Arka çatalda ise herhangi bir oynama yapılmamış, klasik yol kadrosuna oldukça yakın bir yapı söz konusu.

Kullanılan parçalar

11/30 ruble ve 34/50 aynakol, yeni başlayanlar için bulunmaz bir nimet. Bisikleti satın aldığınızda yokuşa yönelik hiçbir geliştirme yapmanıza gerek kalmayacak. 34/30 vites kombinasyonu neredeyse 1/1 oranı demek. Viteslerin gerçekten çok yumuşak oranlara sahip olmasının yanı sıra 11'li dişe de sahip olması yüksek hıza ulaşmasına da olanak sağlayacak. Dişli oranları kesinlikle tam not alıyor :harika:

Kullanılan jantlar pek çok giriş seviyesi bisiklette gelen tipik no-name jantlar. Genellikle 32 veya 36 tel ile geliyorlar. 32 tel kullanılmış olması bir nebze daha iyi olsa da, shimano jantlarla gelebilse çok iyi olurdu. Olabilecek neredeyse en alt seviye jantla geldiğini söyleyebiliriz.

Chaoyang marka lastiklerin patlak direnci konusunda detaylı bilgimiz yok, elbet koruyucu katmanları vardır ama patlamaya ve delinmeye karşı üst seviye koruma sağlayabilecek bir lastik değiller. Hamurlarının yumuşaklığı/sertliği ve lastik üzerindeki dişlerin yol tutuşuna etkisini bilemediğimden bunlarla ilgili yorum yapamıyorum. Yaklaşan kış sezonu için pek de uygun olmadıklarını tahmin ediyorum. Bu bisiklette yapılması gereken ilk geliştirmenin lastik terfisi, ikinci geliştirmenin ise orta seviyeye yakın bir jant seti (önerim 500-1000 TL arası olması) olmalıdır.

Artıları: Giriş seviyesi kullanıcılar için mükemmel dişli oranları. FULL Claris set ile gelmesi güzel, set bozulmamış ve bütün parçalar Claris R2000.
Eksileri: Çelik maşa, no-name lastik ve jant.



Mosso Cavalier 700 Tourney 2018

Mosso Cavalier 700.jpg


Performans★★★✰✰
Konfor★★★✰✰
Tırmanış★★★✰✰
Maksimum hız ★★✰✰✰
KadroAlüminyum
MaşaAlüminyum
GrupsetTourney A070
Ruble oranları14/28
Aynakol oranları34/50
Jant setiMosso Aero 32 tel
Lastik setiRubena Syrinx 25C
SeleMosso
Kadro ve geometri

Bildiğiniz gibi Mosso bu yıl Cavalier geometrilerinde güncellemeye gitti ve tamamen farklı bir kadro kullanmaya başlandı. Gelen farklı kadroyla birlikte, farklı jantlar da kullanılmaya başlandı. Maşa yine düz kullanılmış, Fork Rake değeri neredeyse sıfır. Alüminyumdan yapıldığını da hatırlarsak, tam bir performans odaklı maşa düşünülmüş.
Özellikle üst boruda, chainstay'de (aynakol ile ruble arasındaki boru) ve arka çatalda çok uğraşılmış dizayn hamleleri var. Bunu çekilen videolarda da inceleyebilirsiniz. Kadro, günümüz üst seviye bisikletlerinin geometrik özelliklerine uyarlanmaya çalışılmış. Janta daha yakın geçen, kıvrımlı bir chainstay var. Olması gerekendan çok aşağıda bitirilen bir arka çatal var ve bu çok kısa bir arka çatal demek. Her iki örnek de aero bir kadro ortaya çıkarılmaya çalışıldığının kanıtı. Benzer şekilde keskin hatlara sahip, aero bir üst boru var bisiklette. Alın borusu da pek çok üst seviye bisiklette yapıldığı gibi çok kalın kullanılmış. Tüm bu hamleler aero görüntü ve aero kazanımı (!?) destekliyor. İşin içine yüksek profil jantı da eklersek, bisiklet kesinlikle safkan aero bisiklet görünümünde arkadaşlar. Tasarımda pek çok güncel yenilik görüyoruz. Buraya kadar çok güzel. Fakat, bu bir giriş seviyesi bisiklet, 10 kilodan daha ağır bir bisiklet ve en büyük vites kombinasyonu bile 50/12 arkadaşlar. Bisiklette kullanılan göbekler doğal olarak alt seviye göbekler, yani akıcı göbekler tabiki değiller. Nereye gelmeye çalışıyorum? Şuraya: Aero testlerin tamamı 40-45 km/h hız ile yapılır arkadaşlar. Bunu forumda daha önce de konuşmuştuk. Eğer siz çok ama çok aero bir bisiklet alır ama bu bisikleti 25-30 km/h hız ile kullanırsanız satın aldığınız aerodinaminin bir anlamı olmaz. Bu size sadece ekstra ağırlık olarak yansır. Benzer şey jantlar için de geçerli. Aero jantlar, normal jantlara göre cephe rüzgarını çok daha fazla yerler. 20 km/h ile rüzgarlı bir günde sürerken profilsiz bir jant, aero janttan daha kazanımlıdır. Ne zaman hız 40'lara çıkar ve yaw derecesi sıfıra yaklaşır (sele borunuza kısa bir ip bağladığınızı düşünün, bu ip arkaya doğru sallanacak sürüş sırasında, bu ipin sağ ve sol ile yaptığı açı sıfıra yaklaştığında) işte o zaman aero malzeme ve aero ekipman önem kazanır. Tamamen yaw derecesinin düşük olmasıyla alakalı, Yaw derecesini düşürmenin tek yolu da hızlanmak arkadaşlar. Aero testlerde +15 ile -15 arası yaw dereceleri hesaba katılıyor ve ekipmanlar buna göre üretiliyor. Eğer sizin yaw dereceniz +20 veya -20 ise siz bu aero ekipmanla hızlanmıyor, aksine yavaşlıyorsunuz çünkü yandan 20 derecelik açı ile rüzgar yediğiniz anlamına geliyor bu! Ve aero ekipman yanal rüzgarlara karşı çok hassastır, yavaşlar.
İşte tüm bu sebepler yüzünden, giriş seviyesi bir bisikletin, alt seviye ekipmana, alt seviye göbeğe, alt seviye lastiğe, alt seviye janta sahip bir bisikletin 40 km/h hız civarını pek koruyamayacağını düşünürsek, yapılan aero tasarım tamamıyla fazla ağırlık ve tamamıyla kuru görüntü anlamına geliyor o_O Yani elimizde hızlı gibi görünen, ama hızlı olmayan bir bisiklet var. Üstelik pedalsız 11 kiloya yakın bir bisiklet. Bu ağırlığın ciddi bir kısmının janttan geldiğini biliyoruz. Özellikle yokuşlarda bu ağırlığı fazlasıyla hissedeceksiniz. İşin içine bir de kısa alın borusu, yani pek de konforlu olmayan bir duruş girince, nefes almakta gerçekten zorlanacaksınız çünkü bisiklet sizi öne eğilmeye mecbur bırakıyor olacak.

Kullanılan parçalar

Kadro ve jantlarda karşımıza çıkan tutarsızlıklar, grupsette de karşımıza çıkıyor. Rublenin hangi değerlere sahip olduğu hiçbir yerde yazmıyor fakat 14/28 olduğunu tahmin ediyorum. Kötü bir ruble var karşımızda. Ne hız vaad ediyor, 11 diş yok. Ne de yokuşta konfor vaad ediyor, 28 son diş. Adeta öylesine konmuş, ortaya karışık bir ruble görünümünde. Madem aero için bu kadar uğraşıldı, neden en küçük dişi 11 olan ruble takmıyorsunuz :(
28 dişin yokuşlarda çoğu kullanıcıyı idare edebileceğini belirtelim, çünkü aynakol zaten 34/50 oranına sahip.

Bisiklette Tourney A070 set kullanılmış ve aynakolun plastik kapaklı görüntüsü sizi bilmem ama benim pek hoşuma gitmedi.

2500 gram ağırlığa yakın jantlar kullanılmış ve gerçekten tırmanışlarda üzeceğe benziyorlar. Rubena Syrinx lastiklerle ilgili ufak bir araştırma yaptığımda ise, bulabildiğim tek kullanıcı yorumunda 7 oy üzerinden 1 puan aldığını
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Artıları: Alüminyum maşa. Şık görünüm, hem alt boruda hem üst boruda içeriden geçen kablolar.
Eksileri: Vasat ruble oranları, Tourney grupset, aşırı ağır jant ve alt seviye lastik.



Salcano XRS 055 Claris 2018

XRS055 CLARIS-1170x740.jpg


Performans★★★★✰
Konfor★★★★✰
Tırmanış★★★★★
Maksimum hız ★★★★★
KadroAlüminyum
MaşaÇelik
GrupsetClaris R2000
Ruble oranları11/30
Aynakol oranları34/50
Jant setiSalcano 32 tel
Lastik setiSalcano
SeleSalcano
Kadro ve geometri
Bisiklette Salcano'nun yıllardan beri kullandığı tipik all-round kadro bulunuyor. Fakat bu modelde gözüme çarpan, çelik maşa kullanıldığı için bisikleti hafifletmek adına çok ince bir maşa kullanılmış.
Orta yükseklikte bir alın borusuna sahip. Arka çatal ise kavisli kullanılmış. Bu arka tekerden gelen titreşimin daha çok yol kat etmesine, titreşimin daha iyi sönümlenmesine ve tabiki bu borunun daha çok esnemesine yönelik bir hamle. Yani tamamen bir konfor hamlesi. Kadro tamamıyla her yola gelebilen, fakat ufak konfor hamleleri içeren, aynı zamanda maşası da inceltilerek hafifletilmiş bir görüntü çiziyor. Maşanın çok ince profilli kullanılması sebebiyle, bu bisikletin bozuk yol veya soğuk asfalt performansını çok merak ettiğimi de ekleyeyim :)

Kullanılan parçalar

Claris R2000 set tamamıyla kullanılmamış, fren ayakları maliyeti düşürmek adına Rektro R-312 kullanılmış. Keşke Claris kullansalarmış, fren performansından fedakarlık edilmiş malesef. Bu ayrıntı dışında bisikletin üzerinde tamamen Bianchi'nin kullanmış olduğu grupset bulunuyor, yani gayet iyi, giriş seviyesi için kusursuz dişli oranlarına sahip.

Kullanılan hem jant, hem lastik neredeyse Bianchi ile aynı diyebilirim. Salcano'nun lastikleri Chaoyang firmasından aldığını biliyoruz. Lastik ebatları yazılmamış, 25C olmaları muhtemel.

Artıları: Güzel bir all-round kadro, kadrodaki ufak konfor geliştirmeleri güzel. Yeni nesil Claris set ve çok iyi dişli oranları kullanılmış.
Eksileri: Kabloların tamamı alt ve üst boruların dışından geçiyor, görüntü biraz kötü. Alt seviye jant ve lastik. No-name sele



Carraro CR-Race 012 2018

accell-carraro-CR-RACE-012-00388.jpg


Performans★★★★✰
Konfor★★★★✰
Tırmanış★★★★✰
Maksimum hız ★★✰✰✰
KadroAlüminyum
MaşaAlüminyum
GrupsetTourney A070
Ruble oranları14/28
Aynakol oranları34/50
Jant setiCarraro 32 tel
Lastik setiCST 25C
SeleSelle Royal
Kadro ve geometri

Bianchi'ye çok yakın bir kadro geometrisine sahip Carraro kadroları. Maşaları arasında farklılık var, Carraro alüminyum maşa kullanarak paraya kıymış. Kadro Bianchi'ye çok ama çok benzemesine rağmen oldukça yüksek bir gidona sahip bu bisiklet. Bunun sebebini dikkatli baktığımızda şaşırarak görüyoruz: Gidon boğazı ters takılmış :eek: Yani -6 olması gereken gidon boğazı ters takılarak +6 olarak kullanılmış gidonu 2-3 cm yukarı almış. Bir de gidonun altındaki spacerlar hesaba katılırsa, gidonun çook yukarda olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Şu halde elinize ulaşan bisiklette çok ama çok dik duracağınızı, yani çok rahat edeceğinizi ve yokuşlarda da göğüs kafesiniz fazla büzülmeyeceği için çok daha rahat nefes alabileceğinizi belirtlelim :harika: İstenirse Spacerlar çıkarılıp, gidon boğazı ters çevrilebilir, bu durumda gidonumuz 6-7 cm civarı aşağı inmiş olacak.
Arka çatal çok standart kullanılmış ve genel amaca hizmet ediyor: All-round.
Özetle, ters gidon boğazı hamlesiyle konforu fazlasıyla arttırılmış bir kadro var karşımızda.

Kullanılan parçalar

Bisiklet, Tourney A070 olan en alt seviye sete sahip. Gelelim malesef rubleye, Mosso rublesine kötü demiştik ama tam değerlerini bilmiyorduk, belki onda da 14/28 vardı. Ama Carraro'da kesin bilgi: 14/28 ruble var ve bu ruble de malesef kötü, çünkü en küçük diş bile 14'lü :naslyany: Bu, bisikletin kesinlikle hıza müsait olmadığı anlamına geliyor. Aynakolumuz zaten standart 34/50 geliyor. Vitesi en büyüğe aldığımızda 50/14 kombinasyonu olacak ve 50/11'e göre aynı kadansta %20 daha yavaş gidiyor olacağız arkadaşlar. Bu çok büyük bir fark. Bisiklet 90 kadansta maksimum 42 km/h'ye ulaşıyor ve bu ulaşabildiği son hız :acpsnr: 50/11 kombinasyonu olsaydı 53 km/h'ye ulaşıyor olacaktı. Tabiki hiç birimiz düz yolda bu hızda gitmiyoruz ama hafif inişli etaplarda veya arkamıza rüzgar aldığımız düzlüklerde bu hızları birkaç dakika boyunca koruyabiliyoruz. Fakat bu bisiklet ile 42-43 km/h'den sonra malesef pedal boşa dönecek :( 14'lü diş çok ama çok kötü :kötü:

Jantlar yine diğer modellerde bahsettiğimiz gibi no-name, 500-1000 liralık bir jant setiyle değiştirilmesi iyi olur. Firma jest yaparak Amerikan CST markasının lastiklerini takmış :) Hangi model oldukları yazmıyor ama bu seviye bir bisiklete göre, en azından rakiplerine göre lastik konusunda bir tık önde olduğunu söyleyebilirim bu 25C lastiklerin. Bianchi'de kullanıldığı gibi Selle Royal sele kullanılmış :harika:

Artıları: Güzel bir all-round kadro, alüminyum maşa. Üst boruda kabloların içeriden geçirilmesi şık. CST lastikler ve Selle Royal sele daha iyi görünüyor.
Eksileri: Çok kötü dişli oranları, no-name jant.



Sedona 610 2018

3.jpg

Performans★★★★✰
Konfor★★★★★
Tırmanış★★★★✰
Maksimum hız ★★★★★
KadroAlüminyum
MaşaÇelik
GrupsetClaris (Eski seri)
Ruble oranları11/28
Aynakol oranları34/50
Jant setiSedona 32 tel
Lastik setiCST C740 25C
SeleSedona
Kadro ve geometri

Maşadan başlayalım yine :) İlk kez maşasında ciddi anlamda konfor hedefleyen bir bisiklet çıktı karşımıza :cool: Performans yerine konfora yönelmiş bir maşa, üstelik çelik! Bu ekstra konfor anlamına geliyor arkadaşlar. Karşınızda piyasada bulabileceğiniz en konforlu maşalardan biri duruyor.
Uzun olarak nitelendirebileceğimiz alın borusu da görünce, bu bisikletin gerçekten bir konfor bisikleti olduğunu düşünmeye başlıyoruz. Üstelik Sedona bu konuda çok ciddi, çünkü drop mesafesi düşük, özel bir gidon kullanılmış ve gidonu alttan bile tutsanız hala yüksektesiniz! Bu bisiklette ne yaparsanız yapın dik ve rahat duracaksınız, gidonu alttan bile tutsanız! :)
Dümdüz, yukarı hafif eğimli üst boru zaten alın borusunun bu halde olmasında büyük etkiye sahip. Bildiğiniz gibi Bianchi ve Carraro kadrolarında da boru tıpkı bunun gibi başlıyor, fakat sonrada kıvrılarak yere paralel hale geliyordu ve bu sebeple kısa diyebileceğimiz bir alın borusu çıkıyordu ortaya. Fakat Sedona'nın üst borusu adeta uzaya gidiyor ve gerçekten uzun bir alın borusuna sebep oluyor.
Ne çok yukarıdan, ne çok aşağıdan bitirilmiş bir arka çatala sahip ve kavis yok. Konforu sadece arka çatala yıkmaya çalışıp, konforu sadece arka çatalda arayan firmalara duyurulur, konfor öyle olmaz, böyle tüm kadroda olur ;) Uzun arka çatal da bize bunun bir konfor bisikleti olduğunu gösterdi. Asfalttan arka tekerimize ulaşan titreşimler bu uzun sayılabilecek üst borudan geçerek sele borusuna ulaşacak ve bu esnada oldukça yüksek oranda bir titreşim emilimi sağlanacak, yani anlayacağınız yine konforluyuz :cool:
Kadro gerçekten çok sade görünüyor ve daha da önemlisi kadroyu oluşturan tüm ama tüm bileşenler tek bir ortak amaca hizmet ediyor: Konforlu, rahat bir sürüş!
Sedona'nın kadrosu benden tam puan aldı!

Kullanılan parçalar

Bisiklette eski nesil Claris kullanılmış. Sadece fren kaliperlerinde set bozulmuş ve Tektro R312 kullanılmışlar, tıpkı Salcano'nun yaptığı gibi o_O Maliyeti düşürmek adına yapılan ufak hamleler bunlar. 50/34 aynakol ve 11/28 rubleye sahip bir bisiklet ve biz bu oranları çok seviyoruz çünkü tam olarak yeni başlayanların ihtiyacı olan oranlar bunlar, üstelik hem hız için, hem tırmanış için idealler :asik:

Jantların markası yine tüm firmalar gibi no-name. Bu fiyatlardaki bisiklette aksini bulmak neredeyse imkansız. Fakat lastik konusunda paraya kıymış Sedona, çünkü kullanıcı yorumları oldukça iyi olan CST C740 25C lastik setiyle geliyor bisiklet. Bu lastiklerin piyasa fiyatı
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
arkadaşlar.


Artıları: Çok sade görünen ve her bileşeninde aynı amaca hizmet eden bir kadro. Çok iyi bir fitness bisikleti. Muadillerine göre oldukça kaliteli lastikler.
Eksileri: Eski nesil Claris, no-name jant seti, Tektro fren kaliperleri.



KRON RC 1000 2018

Kron RC 1000.png

Performans★★★✰✰
Konfor★★★✰✰
Tırmanış★★★✰✰
Maksimum hız ★★✰✰✰
KadroAlüminyum
MaşaAlüminyum
GrupsetTourney A070
Ruble oranları14/28
Aynakol oranları34/50
Jant setiKRON 32 tel
Lastik setiNo-name 23C
SeleKRON
Kadro ve geometri

Dikkatinizi çekmiştir belki, bu söyleyeceğim yukarıdaki tüm bisikletler için geçerli: Alüminyum maşa kullanan tüm bisikletlerde Tourney set var, Çelik maşa kullanan bisikletlerde ise Claris set var :) Demek ki çelik maşa ile alüminyum maşa arasındaki fiyat farkı, Tourney ile Claris arasındaki fiyat farkına eşit ve firmalar bu iki tercihten birini yapıyor o_O Karşımıza hiç hem alüminyum maşalı, hem Claris setli bir bisiklet çıkmadı 2000 TL bütçesinde.
KRON da tercihini maşa kalitesinden yana kullanmış ve alüminyum maşa takmış. Fakat maşada tıpkı Sedona'nın yaptığı gibi konfor hamlesi yaparak maşaya kavis vermiş. Bu sayede ön tekerden maşaya ulaşan titreşimler hem daha fazla yol kat ederek daha fazla sönümleniyor, hem de karşımıza çıkan engebelerde ön jant darbe aldığında daha yumuşak bir açıyla maşaya iletiliyor bu darbe. Bu konfor hamlesini yapmaları hoş olmuş fakat Sedona kadar büyük düşünememiş çünkü sedonanın malzemesi çelikti :D Ve çelik alüminyumdan daha konforludur. Yani Kron'un tasarımında konforu amaçlayıp alüminyum malzemeden yaptığı bu maşa amacına tam olarak ulaşamamış. Böyle bir maşa ortaya çıkarmalarının tek bir mantıklı açıklaması olabilir, hem performansı hem konforu bir arada vermeye çalışmak :snzdglsn: Fakat ben bunu 1 taşla 2 kuş vurmak değil de, arada kalmak olarak yorumluyorum. Süper aero bir bisiklete amortisör takmak gibi bir şey. İkisi bir arada olsun! Bence maşayı madem bu tasarımda yapacaklardı, kesinlikle çelik olarak yapmalıydılar ve bu sayede aradaki bütçe farkıyla bisiklete Claris set takma imkanları olacaktı! Bunu duyarlarsa kesin beni işe alırlar, gözünüzü seveyim çenenizi sıkı tutun, bunu benden duymamış olun :eek::D

Maşa hakkında destan yazdık, bundan sonrasını kısa tutacağım :harika: Kadroda Bianchi ve Carraro'ya yakın bir tasarım görüyoruz. Arka çatalı biraz daha yukarıdan bağlamışlar ve klasik kadroya yaklaşmışlar diyebilirim. Maşadaki kavis hamlesinin de aslında klasik bisikletlerde sıkça görüldüğünü hesaba katarsak akıllara "Acaba bu bir klasik kadro mu!?" sorusu geliyor :snzdglsn: Hayır değil, Carraro ve Bianchi gibi all-round bir kadro hedeflenmiş. Alın borusunun kısa tutulması için üst boruya kavis verilmiş ve bir performans kadrosu hedeflenmiş. Fakat ben yine de maşadaki konfor hamlesini tam oturtamadım bu tabloya. Tutarsızlık var.

Kullanılan parçalar

Tourney A070 sete sahip bisiklette tüm zamanların en kötü rublesi olarak bahsettiğimiz 14-28 ruble var. 34/50 aynakol yine standart. Lastiğin, jantın ve selenin ne olduğu konusunda en ufak bir fikrimiz bile yok.

Artıları: Alüminyum maşa, düşük fiyat (İncelediğimiz bisikletler arasında en uygun fiyata sahip bisiklet buydu)
Eksileri: Çok kötü dişli oranları, no name lastik,jant,sele. Amacı belli olmayan, kararsız maşa.



B'Twin Triban 500 2018

triban 500.jpg

Gelelim listedeki tek 3'lü aynakola sahip bisiklete. Rahatlık alameti olan 3'lü aynakola sahip bu bisiklet bakalım gerçekten de rahat mı :)

Performans★★✰✰✰
Konfor★★★★★★
Tırmanış★★★★★★
Maksimum hız ★★★★✰
KadroAlüminyum
MaşaKarbon !?
GrupsetMicroshift
Ruble oranları12/25
Aynakol oranları30/39/50
Jant setiB'Twin Sport 28 tel
Lastik setiB'Twin Resist 5 25C
SeleB'Twin Ergo Fit
Kadro ve geometri

Karşımızda 2000 TL bütçesine rağmen KARBON maşalı bir bisiklet var arkadaşlar :ssrtcbya: "Yaşasın Performaaans!" diye bağırdığınızı duyar gibiyim ama amaç performans olmayabilir :) En konforlu maşa sıralamasının Karbon>Çelik>Alüminyum olduğunu hatırlatalım o_O Üstelik üzerinde bagaj deliği bulunan bir karbon maşadan bahsediyoruz! Evet, hedef kesinlikle performans değil, konfor arkadaşlar.
Oldukça uzun bir alın borusuna sahip bisiklet Sedona kadrosunu anımsatıyor gibi olsa da arka çatalda farklı ufak bir hamle söz konusu, çünkü arka çatal sele borusuna oldukça aşağıdan bağlanıyor arkadaşlar. Sebebini öğrenmek için biraz yukarı çıkın ve şimdiye dek incelediğimiz tüm bisikletlerin 2 noktasına bakın: Sele kelepçelerine ve alın borularının bittiği yere, bu iki noktanın yatay yükselti farklarına bakın o_O Hemen hemen tüm bisikletlerde bu iki yerin yerden yüksekliği eşitken, Triban 500 kadrosunda arada 5 cm civarı fark var ve sele kelepçesi gerçekten çok aşağıda arkadaşlar. Bu hamle, kadroyu "safkan yol bisikleti" görüntüsünden biraz uzaklaştırıyor. 3'lü aynakol da biraz uzaklaştırmıştı sanki... Gelelim sele kelepçesinin neden bu kadar aşağıda olduğu konusunda. Seleyi çok fazla aşağı indirebilmemize olanak sağlaması için. Eğer istersek o kadar dik durabileceğiz ki bu bisikletin üzerinde, neredeyse dimdik durabiliriz eğer kollarımız da biraz uzunsa :D Bu bisiklet tam anlamıyla bir kırma bisiklet arkadaşlar. Ve Decathlon bunu bilinçli yapıyor, çünkü çok ama çok geniş bir kitleye hitap ediyor Decathlon firması. Amaçları bu bisikleti daha çok insana uygun hale getirebilmek, daha çok insana satabilmek. Bunun için de adeta imkanları zorlamışlar (Bkz. karbon maşa takıp bagaj deliği açmak :eek:) Yani ister al vitesi en büyüğe performans yap olduğu kadar, ister ulaşım amaçlı, fitness bisikleti olarak kullan, ister bagajını takıp şehirler arası kullan, hiç fark etmez kardeşim, ama sen gel bu bisikleti bizden al, sonra hangi amaçla kullanırsan kullan demişler :harika: Kendilerine bu düşünceli ve geniş yelpazeye hitap eden kadro tasarımlarından dolayı teşekkür ediyoruz, fakat bu performans hedefleyen çaylakların pek de hoşuna gitmemiştir. Hele bir de karbon maşayı görüp heyecanlananları da düşünürsek, tam bir hayal kırıklığı olacak :bsmagryr:
Uzun lafın kısası, kadro rahat kere rahat arkadaşlar. Önde bagaj deliği arkada bagaj deliği, al tura çık, kamptan kampa koş.

Kullanılan parçalar

Decathlon'un maliyeti düşürmek adına en meşhur hamlesi olan Microshift grupset kullanması bu bisiklette de görülüyor. Karbon maşa maliyeti zaten arşa çıkarmıştı bildiğiniz gibi. 12/25 ruble yokuşta üzer izlenimi yaratsa da bu bisiklette 3'lü aynakol olduğunu hatırlayıp derin bir oh çekiyoruz. Vitesi en küçüğe aldığımızda 1'e 1 dişli oranına sahip olacağız neredeyse: 30/25

Vitesi en büyüğe aldığımızda ise garip bir şekilde, yukarıda konuştuğumuz en hızlı bisikletlere bile rakip olabilecek bir viteste olacak bisikletimiz: 12/50 oran. Bu bisikletten 11/50 beklemek delilik olsa da, 12/50 gibi bir oranı bu bisiklete koymaları gerçekten ne kadar geniş bir kitleye hitap etmeye çalıştıklarını çok iyi ispatlıyor. Evet bu bisiklet kesinlikle herkes için olmalı, hızlı da gidiyor!

Bisikletle gelen yan ekipmanlarının tamamı Decathlon parçaları, Ergo fit sele, Sport jant seti ve Resist 5 lastikler. Hemen hemen yukarıda konuştuğumuz bisikletlerin no-name malzemelerine denk olduklarını düşünüyorum. Fakat 28 tel jant kullanmaları hoşuma gitti. 32 tel jantlar daha hantal kalıyor bu jantın yanında.

Sedona'dan sonra, ne amaçladığı tam olarak belli olan ve bunu tüm bileşenlerine yansıtabilmiş bir bisiklet Triban 500.

Artıları: 3'lü aynakolu ile tam bir yokuş canavarı. Aşırı konforlu, aşırı geniş bir kitleye hitap ediyor oluşu. Yol bisikleti kullanmaya korkanlar için ideal bir başlangıç olabilir. Kamp ve tur düşünenler için çok ama çok ideal. Şehirler arası yavaş turlar için ideal. Çok küçük bedenlerinin bile bulunabiliyor oluşu ve küçük bedenlerinde 650C jant kullanılıyor oluşu. Ücretsiz Decathlon teknik desteği.
Eksileri: Performansla yakından uzaktan hiçbir alakasının olmayışı.


Peugeot GTR 900 2018

Peugeot-Bisiklet-GTR-900.jpg

Gelelim en çok merak edilen bisiklete :)

Performans★★★★✰
Konfor★★★★✰
Tırmanış★★★★✰
Maksimum hız ★★✰✰✰
KadroAlüminyum
MaşaÇelik
GrupsetTourney A070
Ruble oranları14/28
Aynakol oranları34/50
Jant setiNo-name 28 tel
Lastik setiCST 25C
SeleSelle Royal
Kadro ve geometri

İncelediğimiz çoğu bisikletin kullandığı gibi düz bir çelik maşaya sahip Peugeot. Ne maşada, ne de kadroda alışılmışın dışında bir hamle görünmüyor. Gayet sade, kablolamanın çok iyi yapıldığı tüm kabloların içeriden geçirildiği hem sade, hem de arka çatal ve chainstayde kullandığı biraz kalın borularıyla "ben sağlamım" diyen bir bisiklet. Kadro geometrisi Sedona'ya çok ama çok yakın, fakat ön bölümde farklılıklar var, maşada konfor değil de performans konuşuyor. Güzel bir all-round kadro var karşımızda ve gerçekten çok şık ve bir o kadar da sağlam görünüyor :harika:

Peugeot'un kadrosu benden tam puan aldı!

Kullanılan parçalar

Bisiklette dikkati ilk çeken şey, bir ilke imza atarak hem çelik maşa, hem Tourney set kullanılışı. Yani hem maşadan hem setten tasarruf edilmiş. Peki bu para nereye gidiyor? Sorusunun cevabı sanırım sizin de aklınıza geliyordur: Kadroya :harika:

Bunun yanında CST lastik, Deda marka gidon bandı da maliyeti yükselten parçalar arasında. Jantların 28 tel oluşu performans konusunda ümit verici.

Gelelim üzücü haberlere :( Malesef yine tüm zamanların en kötü rublesi karşımızda arkadaşlar. Bu bisiklette bile bu rublenin kullanılmış olması benim Peugeot'u değil de, Shimano'yu sorgulamama sebep oldu ve kendime mantıklı bir açıklama aramaya çalıştım. Eğer siz bir firmaysanız ve bisikletinize Tourney A070 set takacaksanız Shimano size şu ruble seçeneklerini sunuyor: 14/28 , 14/30 , 14/32 ve 14/34 :krktm: Malesef Shimano'nun en alt seviye grupseti olan Tourney'in minimum rublesi 14 arkadaşlar. Görünüşe göre, Tourney grupsetli bir bisiklet görürseniz direk olarak anlayın rublesi 14'ten başlıyor, 11,12 ve 13 diş yok :(

Bu üzücü tespitten sonra Peugeot'a devam ediyoruz. 34/50 aynakol standart, hem selenin Selle Royal oluşu, hem lastiğin CST oluşu, hem jantın 28 tel oluşu, hem de gidon bandının Deda oluşu Peugeot firmasının ortaya kaliteli, kullanıma hazır bir bisiklet çıkarmaya çalıştığının göstergesi. Yani bu bisikleti alınca hiçbir parçasını değiştirmeden direk olarak kullanabilmeniz için uğraşmışlar. Ruble dışında da bunu başarmışlar diyebilirim :agla: Tektro fren kaliperlerinin bile R312 değil de R313 kullanılışı bu konuda hassas olduklarını gösteriyor (Diğer Tourney setli tüm bisikletler R312 kullanıyordu)

Artıları: Her yerinden kalite ve tutarlılık akan, sağlam ve sade görünümlü bir kadro. Ben buna Peugeot tecrübesi diyorum :harika: Kullanılan daha üst seviye ekipmanlar (Deda marka gidon bandı,CST lastik, 28 tel jant seti ve R313 fren kaliperleri)
Eksileri: Kötü oranlara sahip ruble, çelik maşa, Tourney set.


Whistle Kanza 1682 2018

kanza-1682.jpg

Performans★★★★✰
Konfor★★★★✰
Tırmanış★★★✰✰
Maksimum hız ★★✰✰✰
KadroAlüminyum
MaşaKarbon !?
GrupsetTourney A070
Ruble oranları14/28
Aynakol oranları34/50
Jant setiNo-name 32 tel
Lastik setiCST 23C
SeleNo-Name
Kadro ve geometri

Listedeki en iyi maşaya sahip bisiklet o_O Tamamen performans odaklı, hafif mir maşa. (Karbon bir maşanın ortalama 350 gr olduğunu hatırlatalım)
Bisikletin çok kısa bir alın borusu olmasına rağmen çok sayıda spacer kullanılarak ve gidon boğazının yine ters takılarak :D gidonun oldukça yükseltildiğini görüyoruz. Yani aslında kadrosu gereği bu kadar rahat bir bisiklet değil bu bisiklet, ama "rahatlatılmış" :) Eğer spacerları alır, boğazı da düz takarsanız karşınıza listedeki en agresif bisiklet çıkacak çünkü listedeki en kısa alın borusuna sahip bisiklet bu!
Arka çatal, üst boru ve diğer ölçülerde hiçbir oynama yapılmamış ve gayet klasik, yuvarlak kesitli borular kullanılmış. Bu bisikletin kadrosunun üretim maliyeti bu sebeple çok düşük arkadaşlar. Çünkü Hyrdoformed teknolojisiyle üretilmemiş, çünkü buna gerek yok. Bir örnekle açıklayayım: Yukarıda konuştuğumuz Mosso'nun kadro maliteyi bu bisiklete bakarak çok daha yüksektir. Çünkü kadro borularında çok sayıda bükülme, daralma, genişleme ve köşeli yapılar mevcut. Bunlar da su basıncı ile, yani Hydroformed teknolojisiyle yapılıyor ve daha maliyetli oluyor arkadaşlar. Bu kadroda ise adeta su borusu gibi, farklı kalınlıkta dümdüz borular kullanılarak birbirlerine kaynatılmışlar ve bu kadro çıkmış ortaya, bu sebeple bu bisikletin kadro maliyeti çok ama çok düşük. (Karbon maşanın parası nereden geliyor sandınız :cool:)

Kullanılan parçalar

Kabusumuz olan ruble yine karşımızda :islik: 14/28 ruble içler acısı bir ruble arkadaşlar. Maksimum pedallama hızı 42-43 km/h (90 kadans baz alınarak) olan bir bisikletten bahsediyoruz. Her ne kadar 23C lastik kullanılıp hız hedeflense de, 23C lastiğin popülerliğini fazlasıyla yitirdiğini ve yeni trendin 25C olduğunu, listedeki tüm diğer bisikletlerin de 25C lastik kullandığını hatırlıyoruz.
Tamamen sıradan 32 tel jantlar var listedeki çoğu modelde olduğu gibi. Bu jantların 500-1000 TL'lik jantlar ile değiştirilmesi iyi olacaktır, fazlası gereksiz ve zarar olacaktır.

Bisiklette karbon maşadan sonra bizi çok sevindiren ikinci ayrıntı ise aynakolda gizli. Tourney A070'e sahip olan bisiklette Tourney'in çok kötü görünen plastik kapaklı aynakolu yerine FSA aynakol kullanılmış, bu çok iyi bir hamle :harika: Listedeki Tourney aynakollara bakarak çok daha iyi bir aynakol bu. 34/50 standart orana sahip.

Artıları: Karbon maşa, grupsete kıyasla daha üst seviye aynakol.
Eksileri: Kötü oranlara sahip ruble. 23C lastik. No-name jant seti ve no-name sele.


Corelli KR 200

KR 200.jpg

Listeye sonradan dahil olan bisikletimiz.


Performans★★★✰✰
Konfor★★★★✰
Tırmanış★★★★★
Maksimum hız ★★★★★
KadroAlüminyum
MaşaAlüminyum
GrupsetClaris R2000
Ruble oranları11/30
Aynakol oranları34/50
Jant setiNo-name 32 tel
Lastik setiMitas 25C
SeleNo-Name
Kadro ve geometri

Bisiklette Carraro ve Mosso'nun maşasına çok benzeyen bir alüminyum maşa bulunuyor. Kavis yok, Fork Rake değeri çok çok küçük, performans maşası görünümünde. Fakat ince ayrıntılar mecvut o_O Maşanın ön jantı tuttuğu yere dikkatli bakacak olursak ilginç bir mimari görüyoruz. Hemen yukarıda Whistle için bahsettiğimiz "su borusu gibi" bir borudan maşa yapıldığını, daha sonra bu borunun uç kısmına da ön jantı tutabilmesi için tırnak kaynatıldığını, fakat bunun çok ama çok amatörce ve gelişigüzel yapıldığını görüyoruz :bsmagryr: Yani maşadaki işçilik gerçekten çok kötü görünüyor arkadaşlar. Carrefour'dan aldığımız bisikletlerinkine benzer şekilde, borunun ucuna kaynatılmış kancalar...

Kadro da Carraro ve Bianchi kadrolarını biraz andırsa da, işçilikten tasarruf burada da söz konusu. Üst boruya dikkatli baktığımızda bisiklet adeta "Benim maliyetimi kıstılar, beni ucuza getirdiler ağbey!" diyor (Hem Claris set, hem Alüminyum maşa kolay mı 1950 liraya!?) Üst boru Carraro ve Bianchi ile neredeyse aynı başlamış. Fakat Carraro ve Bianchi'de bu boru ileride kavis alarak aşağı yöneliyor ve sele borusuyla daha aşağıda kesişiyor, tam olarak arka çatal ile kafa kafaya kesişiyor. Bu hem kadro sağlamlığı demek, hem görsel demek, hem arka çataldan gelen titreşimin çok az da olsa üst boruya geçip emilmesi demek, hem de en önemlisi bükük bir boru demek, Hydroformed teknolojisi demek yani pahalı demek. Fakat neyseki Corelli'de böyle pahalı bir yapı söz konusu değil :D Alın borusundan başlayan borumuz, tam olarak olarak aynı doğrultuda sele borusuna giriyor. Onun 5-6 cm aşağısından da arka çatal, sele borusuna giriyor. Ben bu bölgeye bakınca "ucuzluk" görüyorum arkadaşlar :D Bir yerde ucuzluğu mutlaka görmemiz lazımdı çünkü hem Claris R2000 hem alüminyum maşa (akıllara zarar bir maşa hem de) var bisiklette.

Kadro hakkında sanırım başka söze gerek yok :acpsnr: Listedeki en ucuz kadroset arkadaşlar. Whistle buna fark atar çünkü karbon maşaya sahip.

Kullanılan parçalar

Göze çarpan ilk şey uzun bacak arka aktarıcı. 30'lu ruble sebebiyle yapılmış bir tercih. Ama Bianchi ve Salcano da 30'lu ruble kullanmış, aktarıcıyı uzun bacak seçmemişti. Uzun bacak arka aktarıcılar görsel olarak MTB'lere benzese de, aslında rubleyi daha da büyütmek isteyenler için yani 32 veya 34 diş yapmak isteyenler için bir kolaylık. Sadece rubleyi alacak ve takacaksınız.
Promax RC 462 isimli bir fren kaliperi kullanmaları dışında Claris seti bozmamışlar, bu yine maliyeti düşürmek adına yapılan bir hamle. Piyasada bulabildikleri en ucuz fren kaliperi buymuş anlayacağınız :D Süper.
Mitas diye bahsedilen lastik muhtemelen Mitas Syrinx, çifti 90 lira olan bir lastik ve pek iyi olduğu söylenemez. 25C olması güzel. 32 tel standart jant ile geliyor listedeki çoğu bisiklet gibi.

Artıları: Maşanın alüminyum malzemeden yapılması. Claris R2000 grupset, arka aktarıcının daha büyük bir rubleyi sorunsuz desteklemesi.
Eksileri: Kadro ve maşada göze çarpan kötü işçilik ve maliyeti düşürme çabası :kötü: Fren kaliperlerini merdiven altında üretmeleri (Tektro bile takamamaları ilginç) Alt seviye lastik, no-name jant ve no-name sele.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Listedeki 10 bisiklet arasından Bianchi, Salcano, Sedona, B'Twin ve Peugeot bir tık öne çıkıyor.

B'Twin tamamen genel kullanıcı dostu bir bisiklet, bu konuda neredeyse kusursuz ve bulunmaz nimet. Bagaj delikleri sayesinde kamplı turlar için de ideal.

Listedeki en iyi performans puanına sahip bisiklet ise Bianchi, çelik maşasına rağmen 5 yıldızı hakettiğini düşünüyorum. Tam bir performans canavarı ve parçaları çok iyi seçilmiş, kadrosu da başarılı.

Salcano da performans konusunda aslında iddialı olsa da, kadrodaki ufak konfor hamleleri ve çok ince maşa onu performanstan biraz uzaklaştırdı.

Listede en iyi kadroya sahip bisiklet ise Peugeot oldu.

Sedona ise Peugeot'tan sonra en iyi ikinci kadroya sahip ve çok rahat bir fitness bisikleti görünümünde.


Puanlama tablosu

Performans Bisikletin "performans antrenmanına" olan yatkınlığının puana dökülmesi hedeflendi. Claris setli bisiketler ★★★★ civarında yoğunlaştı. Claris setli bu bisikletlerin kadrolarında, maşalarında, lastik veya jantlarında performansı arttırıcı bir etken görüldüğünde tıpkı Bianchi'de yapıldığı gibi ★★★★★ verildi. Benzer mantıkla, kadrolarında, maşalarında, lastik veya jantlarında performansı azaltıcı bir etken görüldüğünde ★★★ verildi. Tourney setli bisikletler ise ★★★ civarında yoğunlaştı. Kadrolarında, maşalarında, lastik veya jantlarında performansı arttıcı bir etken görüldüğünde ise ★★★★ verildi. Sadece Triban kadrosu Konfora aşırı yatkınlığı ve sağladığı aşırı dik duruşu sebebiyle performans puanı olarak ★★ aldı, nitekim grupseti de microshift, yani tourney ayarındaydı.
KonforÖncelikli olarak sağladığı dik duruş, ikinci olarak kadro ve maşadaki konfor hamleleri, üçüncü olarak da vites rahatlığı göz önünde bulunduruldu. Triban kadrosu ★★★★★★ alarak açık ara en rahat bisiklet ünvanını aldı. Kadroda ve maşada hiçbir konfor hamlesi yapmamış, aynı zamanda kısa bir alın borusuna sahip bisikletler ise ★★★ aldılar. Sedona kadrosu ve maşası sebebiyle konfora aşırı yatkın bir diğer bisiklet ve ★★★★★ verildi.
TırmanışRuble bu puanlamayı belirleyici etken. En düşük vites kombinasyonu sunan 3'lü aynakola sahip Triban ★★★★★★ yıldız alarak en iyi tırmanışçı oldu. Rublesi 30 diş olan bisikletler ise istisnasız ★★★★★ aldılar. Rublesi 28 diş olan bisikletler ise ★★★★ aldılar. Rublesi 28 diş olmasına rağmen ★★★ alan bisikletler ise, kadroları gereği dik durmaya elverişsiz olduğu, veya kullandıkları ekipman ve grupsetlerin daha alt seviye veya ağır olduğu için bu puanı aldılar.
Maksimum hız Tamamen bisikletin en yüksek viteste ulaşabileceği maksimum pedallama hızı baz alınarak yapılmış bir puanlamadır. 14/28 rubleye sahip bisikletlere istisnasız ★★ verildi. 11/50 kombinasyonunu verebilen bisikletlere ise ★★★★★ verildi. 12/50 kombinasyonuna sahip Triban modeline ise ★★★★ verildi.
Başlık altından bu bisikletleri ve listede yer vermediğim diğer benzer bütçe bisikletleri konuşacağız :harika:
Tourney ruble bizi yiyip bitirse de, güzel ve dolu bir inceleme yazısı oldu sanırım. Ben yazarken bile keyif aldım :D
Kazasız sürüşler!

Anket eklemek amacıyla konuyu tekrar açtım yorum yazanlar lütfen kusura bakmasın :(

Edit: Corelli KR 200 eklendi
 

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
22
Mesaj
3.912
Tepki
18.577
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Serkan Mıstınoğlu Keşke otomobil firmalarının youtuberlara test etmeleri için otomobil verdikleri gibi bisiklet firmaları da size test edip izlenimlerinizi paylaşmanız için birkaç günlüğüne bisiklet vermiş olsaydı.

Bu değerli paylaşımınızla yeni başlayan forumdaşlara rehber olacaksınız ve bir boşluğu da doldurmuş olacaksınız.Yine aynı şekilde karbona başlama heveslileri için ''karbon ve 105 set,karbona giriş'' kıvamında bir inceleme de yaparsanız hem yol gösterici hem de keyifli bir paylaşım olacaktır.:harika:
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.209
Tepki
32.689
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
@hamlet2006

Bir gün ben de bir DC Rainmaker olabilir miyim dersiniz :asik: O adam benden çoook daha uzun yazıyor, çok uğraşmam lazım onun seviyesine gelebilmem için :D

2000 TL altı kabaca 9 tane bisiklet var, fakat 105 setli karbon bisiklet belki de 100 tane çıkar :eek: Bütçe çok artıyor, işin içine yurt dışı siparişi de girecek, belki temiz ikinci el girecek, ortalık çorba olacak. Ama dediğinizi çok satılan, çok popüler olan, yaygın olan 5-10 bisiklet için yapabilirim belki de. Olabilir gibi :)


@Ahmet Bilge Kaan AKIN

Ahmet pejo bildiğin TANK :eek: Lütfen kaynak yerlerini yakından inceler misin? Adamlar resmen panzer yapmışlar:

kaynak.png

Üst boruyla alt boruyu bildiğin alın borusuna mıhlamışlar :krktm:
Bir de diğerlerine bak:


kaymak.png

Düşmesin diye tutturmuşlar :ckskc:

Olası bir kazada kadro direk bu kaynak yerlerinden kırılıyor o_O
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Başlık
11
Mesaj
3.883
Tepki
9.205
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Serkan Mıstınoğlu Serkan Bey Sedona 610 da kablolar kadro içinden geçmiyor dikkatli bakarsanız kablolar kadronun dışından geçiyor.

Bu arada elinize sağlık eksik arıyormuş gibi olmayayım. 2000 tl ye nasıl bir yol bisikleti alabilirim sorusuna noktayı koymuşsunuz. Tüm arkadaşları büyük bir dertten kurtarmışsınız.
 

isosel

Founder Pelokon Cycling Team on Strava
Kayıt
11 Temmuz 2017
Başlık
11
Mesaj
1.003
Tepki
3.405
Şehir
KONYA
İsim
İsmail SELÇUK
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
param olsa bunları almam biraz daha bekler para biriktirir biraz daha üst modellere bakarım. Çünkü bunları alsam aklım üst modellerde kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalnız Pedal

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Başlık
11
Mesaj
3.883
Tepki
9.205
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@kerem E Şaka yapıyorsunuz değil mi? Serkan bey sayfalarca yazmış daha ne yapsın. Kadro aynı tourney yerine claris koyup yazıyı yeniden okuyun bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E

Joseph Cavalcanti

Aktif Üye
Kayıt
8 Mayıs 2017
Başlık
0
Mesaj
152
Tepki
624
Şehir
Bursa - Kütahya
Bisiklet
b'Twin
Valla güzel yazı olmuş, bir Btwin Triban500 ve Bianchi SLR 400 kullanıcısı olarak baya beğendim :) Ankette Peugeot'a oy vermiştim. Ciddi iyi duruyor o bisiklet de. İleride ben de Triban500'ü komple tur bisikletine dönüştürüp(Eurovelo planlarım var) daha üst seviye bir yol bisikleti almayı düşünüyorum bakalım. Ama giriş için oldukça ideal bir bisiklet. Tabi artık fiyatı 2200,00-TL :/
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Başlık
99
Mesaj
9.850
Tepki
32.308
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Oh bee sonunda Sonu gelmeyen XXX bütçeyle bisiklet tavsiyesi isteyen daha doğrusu üç kuruşa 18 köfte hayali kuranlar için harika bir inceleme olmuş. Ben yol bisikletlerine çok sempati beslemememe rağmen ( me me me 3 tane oldu saydim :D )
Bu rehberle alacak olsam triban almam gerektiğini hemen anladım .
 

vetohan

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mayıs 2018
Başlık
0
Mesaj
498
Tepki
805
Şehir
Muğla
Serkan Bey cok iyi yazi. Forumun tam ihtiyaci olan sey. Tesekkurler.

Ayrica ruble disli oranlari konusunda seytan avukatligi yapayim.
Genel olarak uygun butce yol bisikletleri Claris ya da Tourney kullaniyor ve bunlar da 7 ya da 8 vites. Rublenin buyuk dislisinin 32 olmasi tirmanma konusunda cok buyuk kolaylik saglasa da disliler arasindaki fark cok buyuyor. 7-8 disli seceneginiz olunca arayi yeteri kadar dolduramiyorsunuz. 100 kadansla giderken bir vites yukseltince bile 60 kadansa dusebiliyorsunuz. Kadansi kontrol edebilme de bence bisikleti performans amacli dusunenlerin kazanmasi gereken bir aliskanlik. Bu da goz onunde bulundurulmali. Tabi ben de olsam 11-32 yi 11-25 e tercih ederim. Ama 11-32’nin hicbir dezavantaji yok da degil.
 

emreertuna

Üye
Kayıt
29 Ocak 2018
Başlık
0
Mesaj
75
Tepki
131
Yaş
26
Şehir
İzmir
İsim
Emre Ertuna
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok başarılı bir rehber olmuş elinize sağlık.
Ancak ben 2000 TL altı sıfır bir bisiklet almak yerine, daha düşük fiyatlara bu bisikletlerin ikinci elini almayı tercih ederdim ki ilk bisikletimi öyle almıştım.
Öğrenirken hiç düşmezseniz kilitli pedalla düşüyosunuz, insanın içi acıyor.
Zaten düşük bütçeli bisikletle düzenli antrenman sonucu gelişince altınızdaki bisiklet size eksik gelmeye başlıyor, değiştiriyorsunuz ;)
 

yalmaner

Üye
Kayıt
10 Ekim 2016
Başlık
1
Mesaj
32
Tepki
32
Yaş
35
Şehir
İstanbul
İsim
SEMİH
@Serkan Mıstınoğlu Muhteşem bir inceleme olmuş, elinize sağlık. Kendi açımdan söylemek gerekirse mosso içlerinde en güzel duran bisiklet fakat kime sorsam o bisiklet kötü alma pişman olursun diyordu. Siz ise muadillerine göre neden daha az tercih edilebilir olduğunu çok yalın anlatmışsınız. Ayrıca yazının tamamı çok aydınlatıcı olmuş.Bundan sonra kimse giriş seviyesi bisiklet tavsiyesi istemez herhalde :D
@hamlet2006 Daha önce bende inceleme yazılarının altına aynı yorumu yapmıştım. Kim bilir bir gün bisiklet pastası büyür ve sizde inceleme kanalı olan bir youtuber olursunuz
 

YSGF

Üye
Kayıt
29 Ağustos 2018
Başlık
0
Mesaj
73
Tepki
19
Yaş
25
Şehir
izmir
İsim
YUSUF EMRE TERZİOĞLU
Bisiklet
Diğer
arkadaşlar bana bisikletçim olay grupsette bitiyor demişti ben cr race 012 alacaktım şıimdi bianch slr 400 düşünüyorum sanırım pek tercih edilmeyen bir ürün acaba çokmu sorun çıkartıyor işimi görürmü
 
  • Beğen
Tepkiler: İsa eskiocak
Yukarı Alt