Bu forumdaki en baba konu bu olsa gerek. Hortlatıyorum kusura bakmayın 🙃
Daha önce ankete cevap verdiğimde, Peugeot Bianchi ve Carraro'yu seçmişim. Yaptığım seçimden biraz utandım çünkü ikinci el bir Sedona 610 sahibiyim ve inanılmaz sevmiş durumdayım bisikleti.
Bu benim 4. yol bisikletim. İlk önce Türkiye'de eşi olmayan bir Bianchi Brava maceram oldu. Sonra Corratec Dolomiti ve Cube Peloton. Dolomiti Rival Setliydi, Cube'e merlincycles'dan sıfır Khamsin set ve ikinci el apex grupset almıştım. Tüm bunlara rağmen en sevdiğim Sedona 610 oldu.
Bisikleti sevmenin üstündeki kompanentle hiç bir alakası yok bunu anladım artık. Cube'den nerdeyse nefret etmiştim hatta. O ekipmana rağmen yürümüyor gibi geliyordu sürekli, fazla rahatlık odaklıydı. Dolomiti ve Brava güzeldi fakat biri çok küçük biri çok büyüktü. Sedona 610 aradığım kadroymuş meğer. Serkan beyin dediği gibi oldukça rahatlık odaklı bir kadro.
610'u detaylı anlatmak gerekirse; bir kere üzerinde gelen ve insanı dumura uğratan inanılmaz kaliteli bir takım parçalar var. Birincisi sele. Sanki bir peluş ayıymışçasına yumuşak bir süngeri ya da artık neyse içindeki malzeme ondan var. Decathlon'un en ucuz taytını kullanıyorum ilk defa bir yol bisikletinde bu kadar rahat ettim (Dolomiti'de titanyum borulu Prologo Naga vardı!). İkincisi gidon. Marka Sedona fakat şöyle bir güzellik yapılmış; gidon 46cm. Çoğu bu boydaki bisiklette 44cm gidon koyma gafletine düşüyorlar, bu gidon tam bana uydu ve drop mesafesi çok fazla olmadığı için de kullanması çok rahat bir gidon. Üçüncü ve bence en önemlisi jantlar! Hatta jantlardan da öte jant göbekleri. Joytech markalı bu ürünlerin Novatech'in yan markası olduğu söyleniyor. Doğru mu bilmiyorum fakat Bianchi Brava'mda Novatech göbekli bir jant vardı, rulmanlıydı ve akıcılıkları harikaydı. Bu jantlar açık bilyeli göbek olmasına rağmen çok akıcı. Alır almaz onu farketmiştim zaten, yağan yağmurlardan ötürü de, bisikleti sürmek yerine, göbekleri kaliteli, lityumlu gres ile bakım yapıp toplamıştım. Hakkını vermem lazım giriş seviyesi bir bisiklette böyle akıcı bir jant asla beklemezdim. Halt etmiş R501.
Ben mi abartıyorum bilmiyorum ama bisiklete aşık oluyorum galiba 😄 Almadan önce,"ulan çok masraf etmesek bari, octalink göbek nedir ya hallowtech göbekli aynakol bulmak lazım, frenler Tektro, çıkma 105 fren falan ararız, jantlar çöp bunları 200'e okutsam ikinci elden mavic alırım 700'e, maşa çelik acaba ucuza karbon maşa bulabilir miyiz" gibi laflar ediyordum şuan utanıyorum böyle düşündüğüm için. Frenler harika, Octalink aynakol inanılmaz rijit ve akıcı geliyor, Claris set çok düzgün çalışıyor eski kablolarına rağmen, özellikle orta aktarıcıyı kullanmak çocuk oyuncağı, jantlar ateş ediyor!.
610 kesinlikle bir tırmanıcı bisikleti. 11-28 kasetle daha önce 11-32 ile çıkarken geberdiğim yokuşları çok çok çok rahat kolay tırmandım. 8'li için en büyük ruble 11-34 ve shimano'nun en ucuz 11-34 8v rublesinin oranları megarange gibi. Yani en büyük dişli baya büyük, geriye kalan kısımlar ona nazaran daha küçük. Bu hem tırmanma için hemde hızlı gitmek için gerekli vitesleri bana sağlar gibi geliyor, oranları daha birbirine yakın ama pahalı olan claris 11-34'ü tercih edeceğimi sanmıyorum. Tırmanmak çocuk oyuncağı fakat yüksek hızda bisiklet bir Peloton kadar stabil değil, Dolomiti kadar hiç değil ama bu da benim umrumda değil 😄 Bike packing ekipmanlarıyla turlara çıkmayı düşünüyordum tam aradığım bisikleti bulmuşum.
Başka türlerden yol bisikletine geçenlere ve ilk yol bisikletini alıp yokuşlarda kalp krizi geçirmekten korkanlara kesinlikle öneriyorum Sedona 610'u. Giriş seviyesi dediğin, amatör yol bisikletiçisinin bisikleti dediğin şey böyle olur.
Sevgiler 🙃
