Carraro'dan üst seviye karbon yol bisikleti: Mavi

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.178
Tepki
32.315
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Salcano XRS 001 UCI, Carraro Fire derken, Carraro şimdi de amiral gemisi bir karbon bisiklet piyasaya sürüyor: Carraro Mavi :cool:

46525470_2381393758571201_8183294995449511936_n (1).jpg

Bir süre önce sosyal medyada bu bisikletin sunumuna denk gelmiştim. Tabi o kadar detaylı fotoğrafları yoktu. Accell bisiklet 2019 lansmanının ardından, Carraro Mavi'ye ait detaylar paylaşılmış. Beni sevindiren nokta, Türk firmalarının son 1 yılda yaptığı üst seviye bisiklet atılımları.

Fakat bu bisiklette kullanılan üst seviye ekipman beni çok şaşırttı. Aydan Çelik'in imzasını taşıyan kadronun bileşenlerine göz atalım:

  • FSA’nın kablosuz grup seti K-Force WE
  • Vision Metron 55 Karbon Jant seti
  • Vision Metron 5D entegre gidon
Bisiklette henüz bahsedilmeyen, zaten Accel bisiketin bahsetmekten kaçındığı ilk şey ağırlık bilgisi. Accel bisikletin hem ağırlık bilgisine, hem de beden tablosuna karşı alerjisi olduğunu biliyoruz :harika: Kendileriyle özellikle beden tablosu konusunda iletişime geçip, bu konuda ne düşündüklerini sormuş olmama rağmen cevap vermeye tenezzül etmediler. Uzun lafın kısası, bu bisiklete 30 bin liraya yakın para vereceksiniz ama size tam olarak uyup uymadığı hakkında herhangi bir fikriniz olmayacak. En genel değerler olan Stack ve Reach değerlerinden dahi bihaber olarak kullanacaksınız :harika: Waikikiden gömlek satın alır gibi; S,M veya L alacaksınız göz kararı :) Üzerinde gelen Vision Metron 5D gidonun ne anlam ifade ettiğine bilmeyenler için özet geçelim: Ayarlanamaz gidon arkadaşlar. Bu gidonu sadece spacerlar yardımı ile yukarı ve aşağı alabileceksiniz.

Accel bisikletin henüz bahsedemediği bir diğer şey ise fiyat bilgisi. 15.000 TL ile 20.000 TL arasında olmasını bekliyorum :harika: (Güncelleme, 30.000 TL düz yaptık :D Tahmin tabi)

Kadroya biraz daha yakından bakalım o_O

46494383_2381393668571210_9020896407959109632_n.jpg

Kadro'nun önden, pek de aero görünmeyen profili. 30 bin liralık bir bisikletteki kablolamanın kötü işçiliği de göz acıtan cinsten :harika:

46823835_2381393818571195_7981668610437283840_n.jpg

Sanıyorum kadro matara kafesi vidasız geliyor :) Belki de fotoğraf çekimi için çıkarttılar. Ama satın aldığımızda oldukça alt seviye ve ağır matara kafesi vidaları ile gelmesini bekliyorum :harika:

Bu arada chainstaydaki bu fazladan kavisli kıvrım, bundan birkaç yıl öncenin modasıydı, artık firmalar esnemezlik sebebiyle bu hamleyi bırakıp, bu borunun orta göbekten çıktığı andan itibaren kademeli bir şekilde incelerek arka göbeğe ulaşmasını tercih ediyorlar.
Yani şu yapı geçerli son 2 yıldır:
specialized-venge-pro-vias-usa-copy-236804-1.jpg

Bu boru bisiklette gücümüzü arka tekere iletmede en etkili boru olduğundan bu tip kıvrımlar artık üst seviye bisikletlerde kesinlikle kullanılmıyor. Referans: Cannondale SystemSix, Cervelo S5 2019, S-Works Venge-VIAS, Trek Madone 9.9 ve daha pek çok markanın amiral gemisi kadrosu.

46522745_2381393925237851_8473862929026908160_n.jpg

Az önce bahsettiğim bu tasarım, sanki disk fren için bu kadar mesafe bırakılmış hissi veriyor. Fakat bisiklet disk frenli değil...

kavis.jpg

Seat stay'in ilk başındaki belli belirsiz kavis aslında son zamanlarda popüler bir hamle, konfor amaçlı yapıldığını biliyoruz. Fakat çok ufak bir kavis verilmiş, 2019 S5'deki kadar ciddi bir kıvrım söz konusu değil.

46485288_2381393918571185_5900429683312295936_n.jpg

Üst boruda modaya uyulmuş, tam olarak trend bu yönde, artık keskin hatlara sahip boruların hem aerodinamiklik hem esnemezlik konusunda en başarılı olduklarını biliyoruz.

46508589_2381394115237832_4773753327986933760_n.jpg

Alın borusu orta kalınlıkta kullanılmış. Son yıllarda firmaların bu boruyla kafayı esnemezlik konusunda bozduğunu ve bu bölgeyi güçlendirmek için çok uğraştıklarını biliyoruz. Alın borusunun arka profilini fotoğraflardan seçemiyorum ama, köşeli değil, damla şeklinde bitirilmiş gibi görünüyor. Oysa trend, aynı üst boru gibi köşeli bitirilmiş alın borusu, tahminim köşeli yapının üst boru ve alt boru arasında ekstra bir direnç görevi görerek ve aynı zamanda daha etli bir yapı oluşturarak esnemezliğe katkı sağlaması.

Görselin alt kısmında, alt boruda, Venge VIAS'da kullanılan bir yapıdan esinlendiğini görüyoruz :) Bu yapıyı pek çok firma da kullanmaya başladı artık, Cannondale SystemSix başta olmak üzere:

cannon.png

Ön tekerin yarattığı hava türbülansı için bir çözüm olarak denendiğini düşünüyorum bu yapının, geçmişe sahip değil çünkü. 2 yıllık geçmişe sahip, yeni bir hamle :harika: Muhtemelen birkaç yıl içinde bu yapı ortadan kalkacak.

46485288_2381393918571185_5900429683312295936_n (1).jpg

Orta göbekteki bu yapı da çok garip o_O Orta göbeği sağlamlaştırmak için yapılmış olması muhtemel ama artık firmalar orta göbeği komple etlendiriyorlar yani sele borusu doğrudan orta göbeğe iniyor ve esnemezliğe destek veriyor, bunlar hep esnemezlik :cool: Bu kadroda ise orta göbekteki esnemezliği sadece alt boru, tek başına üstlenmiş gibi görünüyor. Bu arada, yapılan son esnemezlik testlerinde, görseldeki "C" ve "A" harflerinin başladıkları yere çok ciddi bir yük bindiğini ve bu bölgenin de artık daha köşeli borulardan oluştuğunu, buna dikkat edildiğini görüyoruz büyük firmaların amiral gemilerinde. Fakat Mavi'de yuvarlağa yakın, belki de altıgen benzeri bir profil kullanılmış.

46671725_2381393945237849_8394958306715631616_n.jpg

İlk başta konuştuğumuz, pek de aero görünmeyen önden görünüm. Özellikle arka çataldaki eski moda hamlenin artık neden tercih edilmediğini sanırım şimdi daha iyi anlamışsınızdır o_O Sele borusunun da yuvarlağa yakın bir profilde olduğu görülüyor, fotoğraflardan tam anlayamadım, direk olarak yuvarlak sele borusu kullanılmış bile olabilir :snzdglsn:

46476233_2381394005237843_4162231615184961536_n.jpg

Sanırım şüphelerim haklı çıktı, yuvarlak kesim bir sele borusu ile karşı karşıyayız :snzdglsn: Cervelo'nun 2014 yılına kadar kullandığı, ve daha sonra çok ağır olduğu için kullanmaktan vazgeçtiği, kızaklı sele bağlantı sistemini kullanmış Carraro.

46502372_2381394058571171_4733890022820806656_n.jpg

Sele borusunun tam üst borunun bitiminde kesilmesi bir esnemezlik hamlesi ve "hızlı" bisikletlerde artık bu yapı kullanılıyor:

Cannondale-SystemSix_carbon-disc-brake-aero-road-bike-Faster-Everywhere_HM-Dura-Ace-Di2.jpg

Üstteki Mavi'ye ait görseldeki bir diğer ayrıntı da seat stay'in başlama şekli. Aynı Salcano XRS 001 UCI'deki gibi başlıyor. Tabiki Cannondale SystemSix'deki kadar aerolaştırılamamış, bu yüksek maliyet anlamına geliyor, ama son dönemlerde tercih edilen bir yapı kullanıldığını söyleyelim :harika:

46525470_2381393758571201_8183294995449511936_n (1).jpg

Son 2 ayrıntıdan bahsedeceğim :harika: İkisi de garip ayrıntılar. İlki, arka teker ile sele borusu arasında bırakılmış büyük boşluk. İkincisi de maşadaki giderek incelen yapı o_O

Arka kısımdaki bu boşluğu tırmanış kadrolarında, hafif kadrolarda ve klasik kadrolarda görüyoruz. Ama aero kadrolarda? Görmüyoruz. Demek istediğim şu. Bisiklette yeni nesil aerodinami adına atılmış pek çok adım var. Bunlardan en belirgini üst borudaki köşeli yapı. Fakat böyle bir üst boruya sahip bisiklete hiçbir aero alameti göstermeyen bu sele borusu neden? Kadronun belli bir amaca yönelik olmadığını ve ortaya karışık olduğunu düşündürdü bana bu tutarsızlık.

BMC'nin de denemekte olduğu bir yapı "denenmiş" maşada:

02-IMG_6571.jpg

RoadMachine serisinde bu maşanın çok benzerini görebiliriz o_O Hatta kadroda da birkaç alanda Mavi'ye oldukça benzer bir yapı var. BMC RoadMachine serisinin endurance sınıfında olduğunu hatırlatalım :islik:

son.png

Son olarak ön tekerin alt borudan 2 parmak daha uzaktan geçtiğini de ekleyelim. Evet artık emin olabiliriz, kadroda aero bir yapı amaçlanmamış :tskler:

Genel geometriden bahsetmeye çalışırsam yere paralel olmayan bir üst boru, devamında hiç de kısa sayılmayacak bir alın borusu, bize bu kadronun bir zamana karşı kadro olmadığını, fakat safkan tırmanış kadrosu da olmadığını, all-round'a daha yakın olduğunu söylüyor. Buna, alt borunun yuvarlağa yakın kesitini, sele borusunun yusvarlak kesitini ve arka teker ile sele borusu arasındaki o geniş alanı da eklersek, evet bu bir all-round kadro. Arka çataldaki çok küçük konfor belirtisi hamleler abartılmamış, konfor bu kadronun hiçbir yerinde öncelikli olarak ele alınmamış gibi görünüyor, maşa hariç :snzdglsn: Kaskatı bir maşadansa, daha yumuşak bir maşa oluşturulmaya çalışıldığını düşünüyorum. Çünkü bu tip ince maşalar, artık gravel bisikletlerinde kullanılıyor.

Yani en başından beri süper-aero bisikletlerle bu bisiklete kıyaslama çabamız aslında yanlışmış. Çünkü Mavi, büyük firmaların orta seviye kadrolarında kullanılan yapıyı bünyesinde barındıran bir bisiklet. All-round ve endurance esintilerini bünyesinde barındırıyor. "Her yola gelirim ama daha hızlı olacağım diye sürücümü iki büklüm yapmam" diyor. Esnemezlik ve aero kaygısı pek olmayan bir bisiklet görünümünde o_O

Bende Mavi böyle bir izlenim yarattı :D Yeni bisiklet incelemek her seferinde çok heyecan verici :eek: Gönlüm hep aero bisiklet incelemek istiyor, nereye baksam aero görüyorum ama olmadı, bu bisiklet de aero çıkmadı :D En başında maşadan acayip şüphelenmiştim zaten :ssrtcbya:

Genel sonuç: Salcano UCI XRS 001 çok sert, aero ve agresif bir kadroydu, daha yumuşak bir kadro isteyenler için Carraro bu boşluğu görüp kapatmaya çalışmış :)
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.178
Tepki
32.315
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
@historiyst grupset 2600 sterlinmiş, 17.000 TL'ye denk geliyor. Sanırım çok iyimser davranmışım fiyat konusunda :D 30.000 TL düz yapalım kimse darılmasın :islik:

Jant seti 1600 sterlin yani 10.000 TL desek, gidon da 3.000 küsür TL zaten. Görünüşe göre kadro bedavaya gelirse bile 30.000 TL yapıyor :eek:
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.178
Tepki
32.315
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
@a.valverde tercih konusunda size katılmakla beraber ekleme yapıyorum, bu bisikleti alsam direk kadrosunu değiştiririm, ekipmanlara dokunmam :D Bu malzemeler bence iyi bir sprint makinası hakediyor. Madem all round - endurance karışımı bir kadro, neden 55 mm jant seti? İlginç o_O

Bana kalırsa ekipman bu kadar abartılmamalı ve kadro ön plana çıkartılmalıydı. Orta halli bir grupset, orta halli jant seti ile fiyat pekala 7000 TL civarına çekilebilir ve ulaşılabilir bir bisiklet haline getirilebilirdi. Şimdi ise bisiklet 30.000 TL, darılmasınlar ama bu paraya Aeroad CF alıyoruz :snzdglsn:
 

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
26
Mesaj
1.822
Tepki
3.269
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Cepheden bakınca,o kabloları görmek hoş değil..
Bu kadar para vereceksem,giriş seviyesi bir bisikletteki gibi,kabloları dışarıda olan bir bisiklet almam açıkçası..
 

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
26
Mesaj
1.822
Tepki
3.269
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Serkan Mıstınoğlu
Carraro'nun bize göre sağdaki kablosu,dans ediyor resmen..Böyle bir şey olabilir mi?!
1500 liraya Salcano'mu alıyoruz?!
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.178
Tepki
32.315
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #11
Bu bisiklete neden Metron 5D gibi über bir tümleşik gidon koyduklarını ve neden FSA kablosuz set gibi 15 bin liralık bir ürün koyduklarını gerçekten anlayamadım. Jantları hadi geçtim, salcano da zipp koyuyor artık :D

Fiyasko olacak gibi duruyor, hayırlısı :islik:

46671725_2381393945237849_8394958306715631616_n.jpg

Şu kapakla baya dalga geçiliyor yorumlarda :D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant

Mhmm@

Yeni fakat kalıcı üye
Kayıt
25 Temmuz 2018
Başlık
5
Mesaj
1.462
Tepki
3.481
Şehir
_
İsim
Mehmet
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Accell Bisiklet Türkiye'de kadro üreten bir firma bu bisikleti prestij projesi olarak sınırlı sayıda üreticektir. Manifesto da olduğu gibi daha ulaşılabilir grup setlerle bu kadroyu görebiliriz diye düşünüyorum.
@mertgulkokan

@Mhmm@
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah ozturk

mertgulkokan

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Şubat 2014
Başlık
14
Mesaj
592
Tepki
1.044
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Ghost
@Mhmm@Çelik kadroları hariç diğer tüm kadrolar manisadaki fabrikaya yurt dışından geliyor
Bu kadroda yurt dışından gelip manisada boyanacaktır

SM-G960F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğanay07

Mhmm@

Yeni fakat kalıcı üye
Kayıt
25 Temmuz 2018
Başlık
5
Mesaj
1.462
Tepki
3.481
Şehir
_
İsim
Mehmet
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@mertgulkokan o zaman sözümü geri aldım kendin üreticeksin arkadaş başka yolu yok bu işin almam :)
 

Mhmm@

Yeni fakat kalıcı üye
Kayıt
25 Temmuz 2018
Başlık
5
Mesaj
1.462
Tepki
3.481
Şehir
_
İsim
Mehmet
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@S-Works Tarmac SL 3

Specializet %49 Meridanın abd li ortağına fabrikasını açmış olabilir :)
 
Yukarı Alt