Scudo Sports

hafif teker seti

@athletic


Fatihcim bu arada race 7000 serisinde ağırlığı 292g'a indirdi...
 
Scudo
@H.Çağrı

Çağrı,
292 değil 284 gram. Artık açık eksiltmedeyiz. Stan yeni recycable ve 100km "dayanan" 184 gramlık selüloz bazlı jantını çıkarana kadar.
Karbonhidratla gelen onunla gider felsefesine yakın olarak:)
 
birde extralıte ultraterra tnt var .set 1140 gr diyor..
 
Hafif disc jant olarak FRM/BOR XMD333 Disc var.325gr yüksüksüz/330gr yüksüklü.
Bu tür komponentlerde önerilen sürücü beden ağırlığında 75kg ye düştüğünü anımsatmakta yarar var.
 
@Selçuk Çilek

FRM zaten olayı abartan firmaladan biri ama ürünleri çok esnek yani geçen sene adanada Almanlar kullanıyordu frm jant seti adam yokus çıkarken jantın eğildiğini görebiliyorduk arkadan... :D
 
DT'nin yeni seti de 1250gram. Disk.
 
bu konuyu tümüyle unutmuşum.
arkadaşlar sağolsunlar olayı öyle bi çarpıtmışlarki. 2. mesajdan sonra olay bitimiş ve tuning olayına dalmışlar. benim verdiğim 1800 gr sadece hayali bir örnek. diyelim öyle olsaydı . 400 gr çemberle birlikte istersen 400 arka 200 gr da ön göbek kullan. benim demek istediğimi anlayan anladı. bilgisi olmayanda tuninge döktü işi. kendinizce dalga geçişinizi yakıştıramadım doğrusu. burada teorik birşey tartışmak istedim bir teori öğrencisi olarak. uygulamada olmayabilir. ama toplamda 1800 gr olan bi jat setinde 400 gr çember kullanalım. tellerde hafif olsun. 500 gr arka göbek olsun 400 ön olsun ne olursa artık. benim kastım momentum-tork bunları inceleyelim.
herkes toplamda hafifletmek yerine yokuşları kolay çıkmak için hafif çemberlere ihtiyaç duyar bence. lastıklerde hafif olmalı.

bu konuda yazarsanız sevinirim.

teşekkürler
 
@samstrong

Tabi kütle ve atalet momentleri hesaplanırken çemberlerin etkisi oldukça büyük oluyor göbeklere göre bu sebeple hafif çemberler daha etikili bir fayda sağlıyorlar teoride ama tabiki sizin dediğiniz örnekteki gibi bir teker setini kurup denemeden bunda çokda uygulamalı cevap veremeyiz aslında... Çünkü 500gr arka göbek 400 gr ön göbek ya çok kalitesiz olup ve yataklama vs gibi durumlardan dolayı dönemde sıkıntı yaratabilir... Ama bu teknolojik etkiyide ortadan kadırırsak aynı dönme kalitesine sahip 500gr ile 200gr lık iki arka göbek arasında kağıt üstünde bariz bir fark çıkacaktır ama pratikte aynı kalitedeki ve belirtilen ağırlıklardaki göbekleri için fark anlaşılamayabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet Aksoy
@samstrong

"herkes toplamda hafifletmek yerine yokuşları kolay çıkmak için hafif çemberlere ihtiyaç duyar bence. lastıklerde hafif olmalı".demişsin peki madem örneklerle gidiyoruz bende sana bir örnek vereyim tekerseti 2000 gr ama toplam ağırlığı 9kiloluk bir bisikletlemi kolay yokuş çıkarsın yoksa tekerseti 1400 gr ama toplam agırlığı 13 kg olan bir bisikletlemi daha kolay yokuş çıkarsın ??

ayrıca bisiklet olayı zaten başlı başına tuning dir marketten aldığın bisikleti biraz iyileştirmek için en küçük bir değişiklik bile tuning dir.sanırım yanlış anlamışsın kimsede senle dalga geçmemiş açtığın bir konuya nezaket gösterip cevap veren insanların bilgisini yargılamamalısın.
 
ben sadece teker setinden bahsediyorum ve sadece tork-moment olayına girdim. teknik bir konuda konu açtım. burada tuning ile değil sadece jant setinin çemberinin hafiflemesi sizce daha da rahatlatmazmı gidişi.

düşünün bi kere. tamam göbek ikisi 200 gr olsun. (extra lite)
cemberler ise
Rigida DP 18 2003 13.5-622 36H 570 g 592 g +3,86% polished
(ww den) olsun
teller tayvan olsun. ne oldu toplamda. teller ise 450 gr geliyor. tarttım. tel başı dahil

ne oldu şimdi. 1834 gr. tamammı.

şimdi şu sete bakalım. rulmanları aynı takılmış quando göbekler 790 gr geliyor

çemberler ise stans ztr 355. 347 gr olarak biliyorum tanesini.
teller dt titanyum. 245 gr 64 tanesi. bende vardı tartmıştım. tel başları dahil.

ne oldu şimdi . 1729 gr

diyelim rulmanları aynı kalitede takıldı. şimdi olmaz demeyin rulmanlar endüstriyeldir. özel değildir. takılabilir.

hangisi ile daha kolay ivmelenip daha kolay yokuş cıkarsınız.

yapabileceğim en iyi dağılım buydu.

teoriden girdim size örnek bile verdim.

bu komponentleri kimse toplamaz biliyorum ama durum ne olur . bunun hakkında yorum verin.
teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: yasin
@samstrong


Ben yukarıda ki yazımda bunu belirttim sanırım tam okumadınız...

Sizin örneğinizde hafif çember ve telli olan set vdaha kolay ivmelenecektir tabiki bu kağıt üzerindede böyle çıkacaktır... Ama ağır çemberli setinizde kazandığı momentumu daha uzun süre devam ettirecektir...

Yani çemberleri hafif olan set sürekli hızlanıp yavaşlanan koşullarda daha avantajlı, çemberleri ağır olan set ise yol kullanımında daha avantajlı olacaktır...

Ama dediğim gibi bunlar teorik görüşler deneyip karar vermek her zaman daha mantıklıdır... Tabi bu setleri kuran birisi çıkarsa yada buna benzer...
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet Aksoy
dilimden anlayan bir tek siz varsınız. ben zaten 2. mesajdan sonra olay koptu dedim. teşekkür ederim.
zaten benim bahsettiğim mtb için. yol yarısında momentum kazanmak önemli özellike tt yarışlarında . bu yüzden kapaklı arka jant kullanılır. hızlandımı durmasın diye.
ama mtb de öyle birşey yok. bu yüzden agır bisikleti olan arkadaşlar çok pahalı jant setlerine verecekleri parayı sadece çember ve tellere verirlerse (hafif ve kaliteli) ucuz bir rulmanlı göbekle daha rahat ivemlenen ve daha rahat bir sürüşe sahip olabilirler diye düşünüyorum.
iyi forumlar
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSayın
Geri