Scudo Sports

hafif teker seti

mehmet Aksoy

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ekim 2006
Mesaj
1.025
Tepki
205
Şehir
izmir
selamlar arkadaslar. hafif bir jant setinin ıyı olusu ne olarak kıyaslanıyor? sadece gidişinizi kolaylastırmak acısından istiyorsanız eger, komple olarak 1800 gr gelen sette her bir cember 400 gr fakat 1500 gr jant setinde ise aynı 400 gr lık cemberler kullanılıyor. teller aynı gobekler farklı. ama döndürme kuvvetinde fark yok. yani gobek kadroya sabıt bırsey . tork ise sadece tellerle cemberlere ıletılıyor. bu bakımdan sadece genelde hafifletme cabası içinde olmamızı bi türlü anlamış değilim. aynı kuvvetle aynı yolu yapmak için cember agırlıgı ve lastık buyuk rol oynuyor. tabii materyal farkı olarak bir şey diyemiycem. ama aynı gidişatı daha ucuz bir jant seti ile elde etmek varken..
arkadaşlar ilgilenirseniz sevinirim.
 
Scudo
Şimdi 400lık çemberlerle 1800gr jant seti toplamnın esas başarı olacağını söylerek başlamam gerekiyor... Öyle bir çembere 50-60 € para verip (çifti 100-120€) gidip lx yada deore göbek takmak üstüne bide tayvan tel kullanmak gerekirki bu pek mantıklı bir iş değildir yani bana göre...

Ayrıca göbeklerde fiyat arttıkça hafifliğin yanında rulmanlı ise içeride rulmanın dönüş kalitesi ve sağlamlığı, bilyalı ise yatakların pürüzsüzlüğünün artması gündeme geliyor ve bunların sonucunda daha az sürtünmeye sahip göbeklere sahip oluyor ve daha az güçle daha fazla yol gitmiş oluyorsunuz...

Şunuda söylemeliyim ki o pahalı göbeklerin mesela XTR ve XT nin yatakları arasındaki fark oldukça fark edilir seviyede ikisnide kullanan biri olarak söylüyorum bunu. Ayrıca XT göbek ne kadar sağlam olsada yatak ömürleri XTR'ın Ti yatakları kadar uzun ömürlü olmamıştır... Ve bu ömür, pürüzsüzlük ve bunların elde edilmesi için kullanılan malzeme ve işçilikten dolayı fiyatların artmasıda doğaldır...

Ayrıca tekerlek göbekleri sabit değildir onlarda döner... Göbeklerin hareket etmeyen tek kısımları QR leri ve kadroya bağlanan mil kısımlarıdır... Geriye kalan bütün parçalar döner ve fizik prenplerinden dolayı oluşan dairesel atalet momenti hızın karesiyle arttığı için ve kütleyle doğrusal oranlı olduğu için göbekteki 70-80 gr farkın atalet momentiyle oluşturudu kuvvetler sizin sürüşte harcadığınız güce değil ama yatakların kullanım ömürlerine oldukça fazla şey katarlar...

bunların sonucunda her pahalı göbekte hafiftir diye bir sonuç yoktur... Örneğin Chris King göbekler oldukkça pahalı (500$ lar civarı) fiyatlarda olmalarına rağmen XTR dan toplamda 100gr dan daha fazla ağırdırlar. Ama buna rağmen hiç açılıp bakım yapılmadan 6-7 sene kullanılabilecek kadar kaliteli rulmanlara ve freehub sistemlerine sahip oldukları için o fiyatlarına rağmen tercih edilirler.

Buradada olay şu noktaya gelmektedir : Daha çok hafiflik mi? Daha çok sağlamlık mı? çünkü ikiside pahalı isteklerdir eğer gerçek sonuçlar istiyorsanız... buda tamamen kullanıcı talebine bağlıdır...

Yani çok para vererek sadece hafiflik değil sağlamlıkta alabilirsiniz yada ikisnide... Tabi dönüşteki akıcılık olayını bu anlattıklarımdan sonra söylemiyorum bile...
 
mantık doğru olarak görünsede bir sistemde iyilikten bahsediyorsan asıl olan bütün parçaların birbiriyle uyumlu olması daha güzel olmaz mı?
 
Zaten parçalar birbiriyle uyumlu olması ilk şart... Yani seçilen çember ve göbeğe göre uygun tel seçmek lazım mesela...
 
@samstrong

1500 gramlık teker setini 400 gramlık bir çemberle nasıl başarmışlar ? halil zaten gereken tüm cevabı vermiş ama sadece dönüş momenti değil birde bisikletin toplamda hafiflediği düşünülmeli dolayısı ile hafif bir bisiklette daha iyi ivmelenecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
benim mesaj samstrong adlı kişiyeydi. halil bey dediğiniz gibi zaten açıklamayı yapmış.uyuymlu der ken cant hafifse göbekte telde hafif olsa birbirini daha güzel tamamlar diyeydi.yoksa 400 gr çember 280 gr civarı tellerle 420 gr göbekler lazımki 1500 etsin..iki göbek 420 gr total ucuz göbek nerede???????
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
Arkadaşlar konuyla ilgili değil ama mesajlarımızı :) yazarken Türkçe sözcükleri kullanmaya çalışsak bence daha güzel ve daha doğru olur, aklıma geldi de söyleyeyim dedim herkese iyi akşamlar...
 
Gerçek ürünlerden ağırlık örnekleri verilirse daha iyi tartışılabilir.

Gerçi gidişata bakılırsa DT karbon jant (330gr) ile Alivio göbek kuracağız yakında. :p
 
Alivio çok Shemanu göbeklerle örmek lazım ki tam olsun :D
 
Aslında bu konuda jant çemberinin ağırlığından çok lastik momentuma etkir. Hafif çemberler ile ortalamalar arasında max. 100gr. var iken, lastikler arasında 300-400grama varan farklar oluyor.

Bu açıdan bakarsak ilk dikkat edilmesi gereken nokta lastik ve iç lastik, sonra jant çemberi, sonra teller ve en son göbek ve ruble.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet Aksoy
@bts.elektronikVallahi sen de haklısın.
 
hepinizin ellerine sağlık..ben aslında ne halil beye nede şölen beye takıldım..(ustalara takılmaz ki)sonuçta burda öğreniyoruz,eğleniyoruz...
 
Bu arada benim adım Çağrı H. 'nin açılımı ise Hasan, bende diyorum ya halil halil kime bu acaba Halil bişey mi yazmış diye :D
 
Her ne kadar Çağrı etraflıca açıklamış olsa da ben de bir ekleme yapayım;

Çemberlerin ağırlık alt sınırı (DT Karbon çıkana dek) ZTR Olympic ile 355gr'a sabitlenmişken daha aşağı inmemenin sağlıklı bir karar olacağı kesindi.

Çünkü çemberlerde bir alt sınır olmak zorunda.Göbeklerde her yıl daha da düşüyor rakamlar.
Arka göbekte bildiğim kadarıyla seri üretimde dünya rekoru Tune Mag 140'ta.
140gr lık bir arka göbek! Hem hafifliği sayesinde hızlı devirlenme, hem de genel olarak bisikletin ağırlığını azalttığı için daha az yorma/enerji harcatma anlamına geliyor.

Ön göbeklerde ise bir yol göbeği vardı,45gr! O da aynı şekilde.Kategorisi gereği araziye girmeyeceğinden inilebildiği kadar iniyor.
Fakat bir çukur vb darbe faktöründe ilk temas eden parça lastiklerden sonra çember olduğu için sağlamlık ön planda olmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
dt carbon cant disk için değilmiydi.....yoksa alivio disklimi oldu....
 
Momentum ile ilgili konuşup duruyoruz ama, acaba bununla ilgili teknik kısımı açıklanmış test okuyan gören var mı? Ne kadarmış kayıplar görelim.
 
Geri