Scudo Sports

28 delik jant için kaç delik göbek uyumlu?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Arkadaşlar yakın zamanda yol bisikletimin jant göbeğini değiştirmek istiyorum buna uygun 28 delik göbek bulmak neredeyse imkansız. 32 ve 36 delikli opsiyonlar mevcut bunlardan hangisi 28 delik jant ile uyumludur yada uyumlumudur ?

Jantın modeli giant axis classic
 
Scudo
(link)
(link)
2 linkteki olabilir mi? MTB ve Trekking ortak kullanım diyor.
 
Nedense Imkansiz dediginiz göbegi gooleye 28 delik jant göbegi diye yazdim ve bir sürü 28 delik göbek ile karsilastim. Simdi bu nasil imkansiz oluyor anlamadim.
 
Son düzenleme:
28 delik için 28 delik göbek uyumludur abim
 
(link)

Üstteki linkte 28 delikli jantın 36 lık göbekle nasıl örüleceği anlatılmış.
Yeri gelmişken belirteyim. Jant örme işi komplike bir iştir.
Yeterli tecrübe ve ekipmanı olmayanların bu işe girişmeleri tavsiye edilmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@desmo Jant örme komplike bir iş sayılmaz, asıl komplike kısım akorttur (özellikle sıfırdan akort). Örmek için pek bi araç gerece gerek yok. İnce makine yağı yeterli örmek için.

@Murat-k Öncelikle göbeği neden değiştirmek istiyorsunuz? Piyasada 28h göbek çokça var. Bulamazsanız arkadaşın dediği gibi simetrik örme yöntemleri mevcut, ama tel boyu çeşitliliği fazla olacaktır standart örüme göre (arka jantta 8'e kadar çıkabilir kullanılacak tel boyu miktarı).
 
@desmo malesef jant örmenin komplike bir iş olduğuna katılmıyorum elinde akord anahtarı, youtube, tabure ve raf ayağı olan herkes yapabilir.
 
Nedense Imkansiz dediginiz göbegi gooleye 28 delik jant göbegi diye yazdim ve bir sürü 28 delik göbek ile karsilastim. Simdi bu nasil imkansiz oluyor anlamadim.
Yol bisikleti olduğunu özellikle belirtmiştim ve piyasamızda 28 delik jant göbeği maalesef bulunmuyor varmış gibi görünenlerde ise stok yok!
@desmo Jant örme komplike bir iş sayılmaz, asıl komplike kısım akorttur (özellikle sıfırdan akort). Örmek için pek bi araç gerece gerek yok. İnce makine yağı yeterli örmek için.

@Murat-k Öncelikle göbeği neden değiştirmek istiyorsunuz? Piyasada 28h göbek çokça var. Bulamazsanız arkadaşın dediği gibi simetrik örme yöntemleri mevcut, ama tel boyu çeşitliliği fazla olacaktır standart örüme göre (arka jantta 8'e kadar çıkabilir kullanılacak tel boyu miktarı).
Hub da normalden fazla boşluk olmaya başladı ve hub sesi azaldı tırnaklarda ya erime var yada ring yay gerginliği azaldı.

Tr de 28h maalesef bulamadım varsa lütfen link atınız...

Arka göbek sorunlu başlığa yazmamışım
(link)

Üstteki linkte 28 delikli jantın 36 lık göbekle nasıl örüleceği anlatılmış.
Yeri gelmişken belirteyim. Jant örme işi komplike bir iştir.
Yeterli tecrübe ve ekipmanı olmayanların bu işe girişmeleri tavsiye edilmez.
Evet bu iş kesinlikle tecrübe ister tel uzunlukları farklı örme şekli oldukça detaylı o bakımdan örme işini ustasına bırakırım
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Murat-k Zamanla boşluk oluşması normal, mil üstündeki somunlar gevşetilip göbek boşluğu tekrar ayarlanır ve sorun ortadan kalkar. Zaten rutin bir işlemdir göbek boşluğu almak. Yeni göbek alsanız onda da 2-3 ay sonra boşluk oluşacak. Pire için yorgan yakmaya benziyor bunun için göbek almak.

Cırcır (ratchet) mekanizmasının sesinden önce işlevi önemli. Pedal çevirdiğinizde göbeği sorunsuz çeviriyorsa bir sorunu yok demektir. Eğer daha fazla ses duymak istiyorsanız kaseti çıkartıp cırcır mekanizmasının üstündeki yağı mazot ile iyice temizleyin ve tırnaklara çok az miktarda ince yağ sürerek kapatın göbeği.
 
Yol bisikleti olduğunu özellikle belirtmiştim ve piyasamızda 28 delik jant göbeği maalesef bulunmuyor varmış gibi görünenlerde ise stok yok!

Hub da normalden fazla boşluk olmaya başladı ve hub sesi azaldı tırnaklarda ya erime var yada ring yay gerginliği azaldı.

Tr de 28h maalesef bulamadım varsa lütfen link atınız...

Arka göbek sorunlu başlığa yazmamışım

Evet bu iş kesinlikle tecrübe ister tel uzunlukları farklı örme şekli oldukça detaylı o bakımdan örme işini ustasına bırakırım
@Murat-k Zamanla boşluk oluşması normal, mil üstündeki somunlar gevşetilip göbek boşluğu tekrar ayarlanır ve sorun ortadan kalkar. Zaten rutin bir işlemdir göbek boşluğu almak. Yeni göbek alsanız onda da 2-3 ay sonra boşluk oluşacak. Pire için yorgan yakmaya benziyor bunun için göbek almak.

Cırcır (ratchet) mekanizmasının sesinden önce işlevi önemli. Pedal çevirdiğinizde göbeği sorunsuz çeviriyorsa bir sorunu yok demektir. Eğer daha fazla ses duymak istiyorsanız kaseti çıkartıp cırcır mekanizmasının üstündeki yağı mazot ile iyice temizleyin ve tırnaklara çok az miktarda ince yağ sürerek kapatın göbeği.
Yok hocam çapsal olarak hubın çeperi gevşemiş boşluğa müdahale etme şansı yok maalesef hub ı zaten mazota yatırdım nafile... Bu arada hub ı tamamen sökecek tırnaklı anahtar bende olmadığı için sökemedim söksem belki iç tırnakların durumu görüp yayın gergisini ayarlayabilirim bi ihtimal...
 
Haziran 2020'de aldığım bisikletimin jant tellerini saymamıştım şimdiye kadar, ikisi de 28 delik diye tahmin ediyodum, meğer ön 24 arka 28 delikmiş :)
 
@Murat-k Ben bileşenleri ne yapıp edip tekrar kullanılır hale getirmekte takıntılıyım biraz. Bu göbeğin sebepsiz yere çöpe gitmesine gönlüm razı değil. "Hubın çeperi" ile göbeğin neresini kastediyorsunuz, onu anlamaya çalışıyorum. Bir video çekip foruma atarsanız sorunun ne olduğunu kolayca görebiliriz. Ben de istanbuldayım, göbeğe bakabilirim ve gerekirse tanıdığım tornacıda göbekteki şekilsel bozukluğu düzelttirebiliriz.

Bi de bir "yay"dan bahsetmişsiniz, benim bildiğim sadece rulmanlı freehub göbeklerde yay kullanılıyor, o da her markada değil. göbeğiniz rulmanlı ve freehub (kaset ruble) mı?
 
@Murat-k Ben bileşenleri ne yapıp edip tekrar kullanılır hale getirmekte takıntılıyım biraz. Bu göbeğin sebepsiz yere çöpe gitmesine gönlüm razı değil. "Hubın çeperi" ile göbeğin neresini kastediyorsunuz, onu anlamaya çalışıyorum. Bir video çekip foruma atarsanız sorunun ne olduğunu kolayca görebiliriz. Ben de istanbuldayım, göbeğe bakabilirim ve gerekirse tanıdığım tornacıda göbekteki şekilsel bozukluğu düzelttirebiliriz.

Bi de bir "yay"dan bahsetmişsiniz, benim bildiğim sadece rulmanlı freehub göbeklerde yay kullanılıyor, o da her markada değil. göbeğiniz rulmanlı ve freehub (kaset ruble) mı?
Üstad bende boşa para harcamaktan nefret ederim son ana kadar elindekini değerlendirip kurtarmak isterim. Ancak sorun yapısal hub ın iç duvarları ile etrafında döndüğü yapı arasında normalde mm nin yarısından az bir boşluk vardır şuan o boşluk neredeyse mm boyutuna gelmiş durumda yani şuan teker dik konumdayken hub elimle yukarı aşağı veya ileri geri epey yalpa yapıyor.

Rulmansız göbek üzerinde bulunan freehub dada yay mevcut.

Bu arada büyük tesadüf bize yakın tanıdığım bi bisikletçide aynı marka model bir ön arka göbek gördüm (ikincieldi) sorunsuz ise arka göbeği alacağım kabul ederse bendekini ona vereceğim... fazla zarar da etmemiş olacağım bakalım...
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Ancak sorun yapısal hub ın iç duvarları ile etrafında döndüğü yapı arasında normalde mm nin yarısından az bir boşluk vardır şuan o boşluk neredeyse mm boyutuna gelmiş durumda yani şuan teker dik konumdayken hub elimle yukarı aşağı veya ileri geri epey yalpa yapıyor.
Sorun bildiğimiz "bilya boşluğu" imiş. Çözümü basit. Mil üstündeki kontra somunlar gevşetilip boşluk alınacak sonra kontra somunlar tekrar sıkılacak. Basit bir işlem.
 
Sorun bildiğimiz "bilya boşluğu" imiş. Çözümü basit. Mil üstündeki kontra somunlar gevşetilip boşluk alınacak sonra kontra somunlar tekrar sıkılacak. Basit bir işlem.
Yok öyle değil bilyaları söktüm yağladım tekrar sıktım zaten, yanal boşluk var resimde belirttim
259097 dosyayı görüntüle
Ek olarak tanıdık bisikletçiyle konuştum yarın jantı ona götüreceğim, freehub a baktım sorunsuz sesi çok iyi yanal gevşeklik te yok sadece freehub lar sökülüp değişecek 50tl farkla sorun tamamen çözülmüş olacak 👍
 
@Murat-k Sallanma freehub'ın dışı ile içi arasında ise, şöyle yapmak lazım gelir. Yanınıza bir kişi daha lazım. Freehub'ı tekrar göbeğe monte edin. Yere oturup bağdaş kurun ve bacaklarınızla tekeri sabitleyin. Fotoğrafta gözüken karşılıklı 2 çentiği olan kapağı çıkarmalıyız. İkiniz de sol elinize düz tornavida gibi bir cisim, sağ elinize de çekiç alın. Tornavidanın ağzını çentiğe dayayıp diğer çekiçli elinizle de allah ne verirse vuracaksınız (saat yönünde!). Böylece komik somun açılacak ve bilyaları kaybetmeden bir yere alıp önce temizleyip sonra tekrar yağlayacaksınız.
 
@Murat-k Sallanma freehub'ın dışı ile içi arasında ise, şöyle yapmak lazım gelir. Yanınıza bir kişi daha lazım. Freehub'ı tekrar göbeğe monte edin. Yere oturup bağdaş kurun ve bacaklarınızla tekeri sabitleyin. Fotoğrafta gözüken karşılıklı 2 çentiği olan kapağı çıkarmalıyız. İkiniz de sol elinize düz tornavida gibi bir cisim, sağ elinize de çekiç alın. Tornavidanın ağzını çentiğe dayayıp diğer çekiçli elinizle de allah ne verirse vuracaksınız (saat yönünde!). Böylece komik somun açılacak ve bilyaları kaybetmeden bir yere alıp önce temizleyip sonra tekrar yağlayacaksınız.
Yeterli alet edevat olmayınca içerdeki bilyalara ulaşamadım, önce tekeri yan yatırıp mazota tepe aşağı sokarak hub ı baya bi temizledim hava üfleyerek iyice kuruttum, shimano teflon katkılı yağ ile bilyaları yağladım ama hub istediğim kıvama gelmedi
 
Sorun kökten çözülmüştür 👍

Yardımcı ol tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
 
@Murat-k Nasıl çözüldü merak ettim.
 
Geri