Yol bisikleti olduğunu özellikle belirtmiştim ve piyasamızda 28 delik jant göbeği maalesef bulunmuyor varmış gibi görünenlerde ise stok yok!Nedense Imkansiz dediginiz göbegi gooleye 28 delik jant göbegi diye yazdim ve bir sürü 28 delik göbek ile karsilastim. Simdi bu nasil imkansiz oluyor anlamadim.
Hub da normalden fazla boşluk olmaya başladı ve hub sesi azaldı tırnaklarda ya erime var yada ring yay gerginliği azaldı.@desmo Jant örme komplike bir iş sayılmaz, asıl komplike kısım akorttur (özellikle sıfırdan akort). Örmek için pek bi araç gerece gerek yok. İnce makine yağı yeterli örmek için.
@Murat-k Öncelikle göbeği neden değiştirmek istiyorsunuz? Piyasada 28h göbek çokça var. Bulamazsanız arkadaşın dediği gibi simetrik örme yöntemleri mevcut, ama tel boyu çeşitliliği fazla olacaktır standart örüme göre (arka jantta 8'e kadar çıkabilir kullanılacak tel boyu miktarı).
Evet bu iş kesinlikle tecrübe ister tel uzunlukları farklı örme şekli oldukça detaylı o bakımdan örme işini ustasına bırakırım(link)
Üstteki linkte 28 delikli jantın 36 lık göbekle nasıl örüleceği anlatılmış.
Yeri gelmişken belirteyim. Jant örme işi komplike bir iştir.
Yeterli tecrübe ve ekipmanı olmayanların bu işe girişmeleri tavsiye edilmez.
Yol bisikleti olduğunu özellikle belirtmiştim ve piyasamızda 28 delik jant göbeği maalesef bulunmuyor varmış gibi görünenlerde ise stok yok!
Hub da normalden fazla boşluk olmaya başladı ve hub sesi azaldı tırnaklarda ya erime var yada ring yay gerginliği azaldı.
Tr de 28h maalesef bulamadım varsa lütfen link atınız...
Arka göbek sorunlu başlığa yazmamışım
Evet bu iş kesinlikle tecrübe ister tel uzunlukları farklı örme şekli oldukça detaylı o bakımdan örme işini ustasına bırakırım
Yok hocam çapsal olarak hubın çeperi gevşemiş boşluğa müdahale etme şansı yok maalesef hub ı zaten mazota yatırdım nafile... Bu arada hub ı tamamen sökecek tırnaklı anahtar bende olmadığı için sökemedim söksem belki iç tırnakların durumu görüp yayın gergisini ayarlayabilirim bi ihtimal...@Murat-k Zamanla boşluk oluşması normal, mil üstündeki somunlar gevşetilip göbek boşluğu tekrar ayarlanır ve sorun ortadan kalkar. Zaten rutin bir işlemdir göbek boşluğu almak. Yeni göbek alsanız onda da 2-3 ay sonra boşluk oluşacak. Pire için yorgan yakmaya benziyor bunun için göbek almak.
Cırcır (ratchet) mekanizmasının sesinden önce işlevi önemli. Pedal çevirdiğinizde göbeği sorunsuz çeviriyorsa bir sorunu yok demektir. Eğer daha fazla ses duymak istiyorsanız kaseti çıkartıp cırcır mekanizmasının üstündeki yağı mazot ile iyice temizleyin ve tırnaklara çok az miktarda ince yağ sürerek kapatın göbeği.
Üstad bende boşa para harcamaktan nefret ederim son ana kadar elindekini değerlendirip kurtarmak isterim. Ancak sorun yapısal hub ın iç duvarları ile etrafında döndüğü yapı arasında normalde mm nin yarısından az bir boşluk vardır şuan o boşluk neredeyse mm boyutuna gelmiş durumda yani şuan teker dik konumdayken hub elimle yukarı aşağı veya ileri geri epey yalpa yapıyor.@Murat-k Ben bileşenleri ne yapıp edip tekrar kullanılır hale getirmekte takıntılıyım biraz. Bu göbeğin sebepsiz yere çöpe gitmesine gönlüm razı değil. "Hubın çeperi" ile göbeğin neresini kastediyorsunuz, onu anlamaya çalışıyorum. Bir video çekip foruma atarsanız sorunun ne olduğunu kolayca görebiliriz. Ben de istanbuldayım, göbeğe bakabilirim ve gerekirse tanıdığım tornacıda göbekteki şekilsel bozukluğu düzelttirebiliriz.
Bi de bir "yay"dan bahsetmişsiniz, benim bildiğim sadece rulmanlı freehub göbeklerde yay kullanılıyor, o da her markada değil. göbeğiniz rulmanlı ve freehub (kaset ruble) mı?
Sorun bildiğimiz "bilya boşluğu" imiş. Çözümü basit. Mil üstündeki kontra somunlar gevşetilip boşluk alınacak sonra kontra somunlar tekrar sıkılacak. Basit bir işlem.Ancak sorun yapısal hub ın iç duvarları ile etrafında döndüğü yapı arasında normalde mm nin yarısından az bir boşluk vardır şuan o boşluk neredeyse mm boyutuna gelmiş durumda yani şuan teker dik konumdayken hub elimle yukarı aşağı veya ileri geri epey yalpa yapıyor.
Yok öyle değil bilyaları söktüm yağladım tekrar sıktım zaten, yanal boşluk var resimde belirttimSorun bildiğimiz "bilya boşluğu" imiş. Çözümü basit. Mil üstündeki kontra somunlar gevşetilip boşluk alınacak sonra kontra somunlar tekrar sıkılacak. Basit bir işlem.
Yeterli alet edevat olmayınca içerdeki bilyalara ulaşamadım, önce tekeri yan yatırıp mazota tepe aşağı sokarak hub ı baya bi temizledim hava üfleyerek iyice kuruttum, shimano teflon katkılı yağ ile bilyaları yağladım ama hub istediğim kıvama gelmedi@Murat-k Sallanma freehub'ın dışı ile içi arasında ise, şöyle yapmak lazım gelir. Yanınıza bir kişi daha lazım. Freehub'ı tekrar göbeğe monte edin. Yere oturup bağdaş kurun ve bacaklarınızla tekeri sabitleyin. Fotoğrafta gözüken karşılıklı 2 çentiği olan kapağı çıkarmalıyız. İkiniz de sol elinize düz tornavida gibi bir cisim, sağ elinize de çekiç alın. Tornavidanın ağzını çentiğe dayayıp diğer çekiçli elinizle de allah ne verirse vuracaksınız (saat yönünde!). Böylece komik somun açılacak ve bilyaları kaybetmeden bir yere alıp önce temizleyip sonra tekrar yağlayacaksınız.
Bahsettiğim gibi bisikletçide göbeklerden freehub ları söküp yerlerini değiştirdik cüzi bir rakama işi halletmiş oldum@Murat-k Nasıl çözüldü merak ettim.

