Scudo Sports

İnceleme Carraro Sportive 328

Samet M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mayıs 2020
Mesaj
1.478
Tepki
4.121
Şehir
İstanbul
İsim
Samet
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar arkadaşlar. Haziran 2020'de şehir içi ulaşım, gezi ve egzersiz amaçlı olarak satınalmış olduğum Carraro Sportive 328 Bisikletim ile ilgili olarak yaklaşık bir yıllık süreçte edindiğim izlenim ve tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Bisiklet tercihi noktasında araştırma yapan arkadaşlara faydası olması ümidiyle.

Öncelikle Fabrikadan çıkan haliyle bisikletin üzerinde yer alan tüm bileşenleri listeleyerek başlamak isterim.

Kadro: Carraro 6061 Alüminyum
Maşa: Sabit Alüminyum
Jantlar: Carraro Üretimi Çift Katlı 32 Telli Alüminyum
Jant Göbekleri: Shimano TX 505
Orta Göbek: BB UN 26
Aynakol: Shimano Altus M371 48-36-26 T
Ruble: Shimano Altus HG-200 11-34 T
Arka Aktarıcı: Shimano Deore M592
Orta Aktarıcı: Shimano Altus M370
Vites-Fren Koları Tümleşik: Shimano ST EF 505 3x9
Frenler: Shimano BR-MT 200 HD
Rotorlar: Shimano SM-RT 10 160 mm
Gidon: XLC HB-m 22 66 cm
Gidon Boğazı: XLC 90mm
Furş Takımı: FSA
Sele Borusu
: XLC
Sele: Selle Royal Shadow Athletic
Lastikler: Schwalbe Delta Cruser Plus 700x38c (960gr)
Park Ayağı: Kadroya Arkadan monte Vona marka (360 gr)
Pedallar: Xerema Marka (350 gr)
Ekstra Aksesuar: Ön ve Arka reflektörler

Bisikletin Yukarıda yazılan tüm bileşenleri ile birlikte ağırlığı 14 KG

Ben de bu şekliyle geçen yıl haziran ayında Kızıltoprakta bir bisiklet dükkanından satınaldım ve o günden bu yana araya başka bisikletler girse de İstanbul içi ulaşım amaçlı kullandım.

Bisikleti kendimce konu başlıkları halinde değerlendirmem gerekirse:
1) Kadro:
a) Kadro Malzeme Özellikleri
: Artık orta segment üreticilerde sıkça görülen 6061 Alüminyum tercih edilmiş. Boya olarak mat boya tercih edilmiş, kolay çizilebildiğini söyleyebilirim. Renkleri tamamen tercih meselesi ben retro bir tarzı olduğunu düşünüyorum ve beğeniyorum.
b) Kadro Geometri Özellikleri: Üstün Paint bilgimle, 48 cm (M) kadro için oluşturduğum geometri tablosunu verip tablo üzerinden bir kaç kelam etmek isterim.
2020-SPORTIVE-300-ERKEK.jpg
Burada bahsedeceğim tüm geometri özellikleri 327-328-330-340-350 modelleri için ortak zira aynı kadro.

Geometri tablosu bisikletin genel olarak şehir bisikleti olduğunu söylüyor. Bunu bb yüksekliği, st ve ht açıları, çeki demiri mesafesine bakarak söylemek mümkün. özellikle 45 cm'lik çeki demiri uzunluğu 1088 mm'lik teker açıklığı, bisikletin uzun yolda stabil olmasının amaçlandığını gösteriyor.
140 mm'lik alın borusu ve 420 mm'lik reach mesafesi bisiklet üzerinde yaklaşık 50-60 derecelik bir pozisyon almanızı sağlıyor. Bu da, tamam yol bisikleti değilim ama istersen belirli ölçüde hız-performans yapabilirsin diyor kullanıcıya.
Bu geometri tablosunun çok benzerini Trek fx modellerinde gördüm. Bir de Bisan all trail kadrosunu kendimce benzettim ama kendisi drop barlı olduğundan bu benzetmenin pek bir anlamı yok.
Dikkat çeken bir husus son dönem kadrolarda yaygın görülen üst çeki demirinin kadroya bağlantı noktasının daha aşağıya yönlendirilmesi ve yere paralel olmayan alçalan üst boru.
Tasarımın temel amacı sele borusunu ve oturma borusunu beklenenden uzun yaparak yoldan gelen titreşimin kadro tarafından sönümlenmesine katkıda bulunmak. Fakat bu kadroyu kullanan kişi bunu farkedebilir ya da önemser mi emin değilim.

2) Jantlar ve Jant Göbekleri:
Jantları Carraro çift kat alüminyum olarak tanımlamış, kendi üretimi. jant ve telleriyle ilgili olarak söyleyebileceğim ağır oldukları. Tam tartmadım ama ağır olduklarını söylemek mümkün.
Jant göbeği olarak tanesi yaklaşık 400gr olan 32 Delikli QR mandallı Tourney TX505 göbekler kullanmışlar. Bu haliyle bir yükseltme değer mi emin değilim zaman gösterir. şimdilik istanbul içi işimi görüyor doğrusu.
Jantların doğrusu pek akıcı olduğunu söyleyemeyeceğim.

3)Çekiş Sistemi: Ortalama bir şehir kullanıcısı olarak düşük kondüsyonda da olsanız yüksek kondüsyonda da olsanız size hitap eden dişli oranları bu bisiklette mevcut. Yukarıda aynakol ve ruble oranları verilmiş bana henüz yetersiz gelen bir nokta olmadı. En hafif oran 26-34 düz duvara tırmanmayacaksam yetiyor.
Arka aktarıcı 9'lu sistem deore ve gayet seri-sessiz geçiş sağlayabiliyor. xt ve slx serisinden bir takım teknoloji eksikleri olmakla birlikte bu teknolojiler genelde zor şartlar altında stabiliteyi korumaya dönük teknolojiler. E biz de şehir bisikleti kullanıyoruz.
Ön aktarıcı olarak xt bir ön aktarıcı ile altus bir ön aktarıcının farkını ben anlayamam hiç konuşmayayım. Zaten çok kullanmıyorum.

4) Frenler: Shimanonun en alt seri iki pistonlu hidrolik fren kaliperleri var üzerinde, rotorlar da yine başlangıç seviyesi rotorlar. Reçine balata uyumlu bunlar. Bir arazi sürücüsüne yetersiz gelecektir ama şehir kullanımında bana yeterli geldi. gayet kararlı ve sorunsuz bir sistem. Yani insanın kafasındaki "v-Fren fetişini bitirebiliyor"

5) Gidon, Gidon Boğazı, Sele Borusu: Sanırım üretimini Carraro yapmakla birlikte alman menşeili xlc firmasının riser bir gidonu, orta uzunlukta diyebileceğim gidon boğazı ve sele borusu tercih edilmiş. Gidon uzunluğu boğaz ile orantılı tutulmuş, MTB gidonu takarak yoların hakimi modunda gezdirmediler sağolsunlar.
Dikkatimi çeken Furş Takımı olarak nispeten kaliteli FSA kullanmaları oldu, şık hareket.

6) Sele: Sele olarak Carraronun, sportive serisinde standart haline getirdiği sele royal shadow modeli atletik bir sele kullanılmış. Yani alışmak mümkün tabi ama nereye kadar? Bir yerde yeni sele denemek istiyor insan.

7) Lastikler: Schwalbenin tanesi 960 gram ağırlığında 5. seviye zırhlı Delta Cruser Plus 700x38c modeli lastikler tercih edilmiş.

Ağırlık Konusu:
Carraro bu zamana kadar web sayfasına bisikletlerinin ağırlık bilgilerini girmedi. Bizler instagram hesaplarından iletişim sağlayarak öğrendik genelde veya kullanıcılar olarak kendimiz tarttık.
Carraro bu bisikletin ağırlık bilgisini 14.1 kg olarak verirken kastettiği diğer firmaların pedalsız aksesuarsız ağırlık bilgisi değil bisikletin fabrikadan çıkan binilebilir hali. Hal böyle olunca 360 gramlık park ayağı da, 350 gramlık pedal da bu ağırlığa dahi oluyor.
Bir de lastiklerin tanesi neredeyse bir kilogram. Pedalsız olarak ağırlık bilgisi giren bazı markaların kullandıkları fabrikasyon lastik 300 gr civarında.
Çok uzatmadan örnek vermek gerekirse lastikleri 440 gramlık telli kojak ile değiştirip, park ayağını söküp, pedalları çıkarıp tarttığınızda ağırlık 12.3 kg oluyor. Piyasaya göre ağır mı hafif mi yorum sizin.

Ben kojak lastik, Brooks Sele ve Elcik, Shimano PD EF 202 pedal değişimi yaparak küçükte bir sele altı çantayla çok ağırlaştırmadan 13 kg civarında ulaşım gezi spor amaçlı keyifle kullanıyorum. Bir dönem gravel hevesş geldi ama bulunduğum çevredeki bisiklet grubu genelde yol bisikletiyle turlar yaptığından bunu koruyarak orta halli bir yol bisikleti alıp devam ederim gibi.
Herkese keyifli sürüşler.


İlk aldığım gün Bağdat Caddesi:

thumbnail_20200603_125655.jpg




İlk gün salonda adettendir :)

thumbnail_20200603_164326.jpg

Mevcut Kullandığım Hali:
thumbnail_20210510_154333.jpg
 
Scudo
Elinize sağlık çok güzel bir inceleme olmuş. 330 veya 328 alma arefesinde çok yardımcı oldu.
 
@Samet M.
Elinize emeğinize sağlık. Güzel ve aydınlatıcı bir inceleme yazısı olmuş. Hakkında en çok soru sorulan modellerinden Carraro nun. Alma niyetinde olanlara güzel fikir verecektir.
 
Elinize sağlık çok güzel bir inceleme olmuş. 330 veya 328 alma arefesinde çok yardımcı oldu.
Teşekkürler size de hayırlı olsun.

@Samet M.
Elinize emeğinize sağlık. Güzel ve aydınlatıcı bir inceleme yazısı olmuş. Hakkında en çok soru sorulan modellerinden Carraro nun. Alma niyetinde olanlara güzel fikir verecektir.
Teşekkür ederim bir nebze fikir verirse ne mutlu.
 
Güzel yazı ve güzel bisiklet. Bu 328'in renklerini çok beğeniyorum. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Bu bisiklet özelinde tüm sportive 3xx serisi bisikletler için bir ayarlamayı eklemek istiyorum.

Bisiklet bir şehir bisikleti evet ama alın borusu 140 mm tutulmuş, alın borusu ve sele borusu açıları bir şehir bisikletine göre dik sayılabilir. Bisiklet mağazadan teslim alındığı anda yaklaşık 60 derecelik bir açıyla kullanıma izin veriyor ancak bu seri bisikletleri biraz daha performanslı kullanmak istediğinizde bir iki alternatif müdahale mevcut paylaşmak istedim.

"Slam that stam" denilen gidon boğazının alçaltılıp ters bağlanması bu. Maşa borusunun gidon boğazının altında kalan spacer'li kısmının maksimum 3 cm olması bisiklet üreticileri açısından standart haline getirilmiş artık neredeyse. Carraro da bu şekilde ayarlamış ve spacerların tamamını boğaz altına alıp düz bir açıyla bağlayıp, 9 derece riser bir gidon kullanarak sunmuş bisikleti. Bu haliyle bile çok dik bir pozisyonda kullanmıyorsunuz ama ayarlama maksimum konfora yönelik.

İstanbulda yaşayan arkadaşlar bilir bu yıl mübarek bir Danimarka, bir Norveç edasıyla rüzgar yiyoruz, sağdan soldan kafadan. Hal böyle olunca bisiklet üzerinde işe çarşıya pazara gitmek bile zaman zaman çileye dönüşüyor.

Biraz daha verimli pedal çevirip, rüzgarla daha az boğuşup hız yükseltmek için spacerlardan birini boğaz üstüne alıp gidon boğazını negatif açıyla bağladım. Pozisyon agresifleşmekle birlikte bir miktar konfor kaybı oluştu ama aerodinamik getirisi çok daha fazla.
indirilebilecek iki spacer daha var. Bir diğer muhtemel müdahale ise riser gidonun tam bir flat bar gidon ile değiştirilmesi.
Açıkçası aklımda zaten gidonu da kısaltmak olduğu için yakın zamanda bu müdahaleyi de düşünüyorum.
20210531_115513.jpg
 
2021 Modeli İle ilgili güncelleme:
Carraro kendi sayfasından bisikletlerin geometri tablolarını kaldırmıştı. Bugün fark ettim ki bu bisikletin geometrisi ve rengi ile ilgili güncellemeye gidilmiş.
sportive1.jpg
sportive2.jpg
Fotoğraflar sahibinden.com ve ozceylanbisiklet.com sitelerinden alıntıdır.

Yeni kadronun ölçü ve açıları ile ilgili bir tablo paylaşılmamış.
Alın borusuna bakınca bisikletin tüm karakteri değişmiş diyorum. 14cm idi bu bisikletin alın borusu.
Ayrıca görünen o ki MTB gidonu kullanmaya karar verilmiş.
Sanırım bu değişiklik tüm sabit maşalı sportive'ler için geçerli olacak.
Carraro'nun kendi web sayfası başta olmak üzere bir çok satıcının web sitesinde hala geçen yılki modelin görsellerinin kullanıldığını, geometri tablosunun bulunmadığını paylaşmakta yarar görüyorum.
 
Dün web sitelerinde görmemiştim. Bugün baktığımda Carraro kadro geometrilerini yenileyerek paylaşmış.

Yeni geometri özellikleri ile heat tube uzamış, reach mesafesi azalmış. Bisiklet daha dik oturulacak şekilde tam bir şehir bisikleti formatına dönmüş. Muhtemelen firma da zaten bunu amaçlamıştır.
Bu haliyle komponentler haricinde 2020 modeli sportive 328 modeli ile hiç bir alakası kalmamıştır benim gözümde.
Üstelik aynı şeyi tüm sabit maşalı sportive kadrolarında yapmışlar. Kendileri bilir ama şahsi yorumumum, çok güzel bir seriye "yazık edildiği" yönünde.

yeni geo.jpg
 
Merhabalar. 2. El carraro 328 aldım. Wd 40 sıçratmış önceki sahibi. Balataları zımparaladım, rötorları aseton ile silip suyla temizledim. Ancak hâlâ daha fren tutmuyor gibi hissediyorum. Kronxc75 modelinfe mekanik disk vardı ve freni sıkınca arka teker kayıyordu bile. Bir de vites ayarı yaptırdım ama direkt bozuldu ayar bunun sebebi nedir? Lütfen yardımcı olun İzmirdeyim. Tüm paramı bisiklete harcadım iyi bir bisiklet sandım ama yanıldım sanırım
 
Dün web sitelerinde görmemiştim. Bugün baktığımda Carraro kadro geometrilerini yenileyerek paylaşmış.

Yeni geometri özellikleri ile heat tube uzamış, reach mesafesi azalmış. Bisiklet daha dik oturulacak şekilde tam bir şehir bisikleti formatına dönmüş. Muhtemelen firma da zaten bunu amaçlamıştır.
Bu haliyle komponentler haricinde 2020 modeli sportive 328 modeli ile hiç bir alakası kalmamıştır benim gözümde.
Üstelik aynı şeyi tüm sabit maşalı sportive kadrolarında yapmışlar. Kendileri bilir ama şahsi yorumumum, çok güzel bir seriye "yazık edildiği" yönünde.

266456 dosyayı görüntüle
Hocam 2022 model alivio arka aktarıcılı olan model alınır mı sizden ricam detaylı bakabilir misiniz, 9000e yakın aksesuarlı bir sportive 328 buldum almayı düşünüyorum bu fiyata bu bisikleti almak ile hata mi ederim yoksa mantıklı mı?
 
Hocam 2022 model alivio arka aktarıcılı olan model alınır mı sizden ricam detaylı bakabilir misiniz, 9000e yakın aksesuarlı bir sportive 328 buldum almayı düşünüyorum bu fiyata bu bisikleti almak ile hata mi ederim yoksa mantıklı mı?
Ben de deore modelini aldım. Alınır bence. Ama boyunuza uygun kadroyu seçtiğinizden emin olun
 
Bisa
Ben de deore modelini aldım. Alınır bence. Ama boyunuza uygun kadroyu seçtiğinizden emin olun
n
Bisan trx8600 aldim ama dag bisikletlerinin bana daha uygun olduğunu anladım açıkçası yardımcı olabilecek kimse de olmadığından o modeli cazip görüp seçtim ama aklımda da kalmadı değil. Bundan sonra satarsam MTB alırım herhalde
 
Bisa

n
Bisan trx8600 aldim ama dag bisikletlerinin bana daha uygun olduğunu anladım açıkçası yardımcı olabilecek kimse de olmadığından o modeli cazip görüp seçtim ama aklımda da kalmadı değil. Bundan sonra satarsam MTB alırım herhalde
Dağ bisikleti şehir içi çok yoruyor. Daha fazla güven veriyor
 
Bu bisikletin 27 viteslisini almayı düşünüyorum, boyum 180 iç bacak boyum 78 cm. Sizce 48 kadro mu yoksa 52 kadro mu daha iyi olur?
 
Bu bisikletin 27 viteslisini almayı düşünüyorum, boyum 180 iç bacak boyum 78 cm. Sizce 48 kadro mu yoksa 52 kadro mu daha iyi olur?
327 kullanıyorum, 180 boy 80 iç bacak boyu ile 48 kullanıyorum.
 
327 kullanıyorum, 180 boy 80 iç bacak boyu ile 48 kullanıyorum.
Merhaba kron tx 150 51 kadro aldım ama kadro biraz büyük geldi eğilmek ya da kollarımı gergin tutmak zorunda kalıyorum. Carraro 328 48 kadrosunu almak istiyorum ama 48 kadronun kadro geometrisi hakikaten çok çirkin duruyor. 52 kadrosu öyle değil. Kırmızı 48, yeşil 52 kadro. Boyum 180 ama bacak boyu 78 cmimages.jpegimages (1).jpeg
 
Geri