Samet M.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 31 Mayıs 2020
- Mesaj
- 1.478
- Tepki
- 4.121
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Samet
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Merhabalar arkadaşlar. Haziran 2020'de şehir içi ulaşım, gezi ve egzersiz amaçlı olarak satınalmış olduğum Carraro Sportive 328 Bisikletim ile ilgili olarak yaklaşık bir yıllık süreçte edindiğim izlenim ve tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Bisiklet tercihi noktasında araştırma yapan arkadaşlara faydası olması ümidiyle.
Öncelikle Fabrikadan çıkan haliyle bisikletin üzerinde yer alan tüm bileşenleri listeleyerek başlamak isterim.
Kadro: Carraro 6061 Alüminyum
Maşa: Sabit Alüminyum
Jantlar: Carraro Üretimi Çift Katlı 32 Telli Alüminyum
Jant Göbekleri: Shimano TX 505
Orta Göbek: BB UN 26
Aynakol: Shimano Altus M371 48-36-26 T
Ruble: Shimano Altus HG-200 11-34 T
Arka Aktarıcı: Shimano Deore M592
Orta Aktarıcı: Shimano Altus M370
Vites-Fren Koları Tümleşik: Shimano ST EF 505 3x9
Frenler: Shimano BR-MT 200 HD
Rotorlar: Shimano SM-RT 10 160 mm
Gidon: XLC HB-m 22 66 cm
Gidon Boğazı: XLC 90mm
Furş Takımı: FSA
Sele Borusu: XLC
Sele: Selle Royal Shadow Athletic
Lastikler: Schwalbe Delta Cruser Plus 700x38c (960gr)
Park Ayağı: Kadroya Arkadan monte Vona marka (360 gr)
Pedallar: Xerema Marka (350 gr)
Ekstra Aksesuar: Ön ve Arka reflektörler
Bisikletin Yukarıda yazılan tüm bileşenleri ile birlikte ağırlığı 14 KG
Ben de bu şekliyle geçen yıl haziran ayında Kızıltoprakta bir bisiklet dükkanından satınaldım ve o günden bu yana araya başka bisikletler girse de İstanbul içi ulaşım amaçlı kullandım.
Bisikleti kendimce konu başlıkları halinde değerlendirmem gerekirse:
1) Kadro:
a) Kadro Malzeme Özellikleri: Artık orta segment üreticilerde sıkça görülen 6061 Alüminyum tercih edilmiş. Boya olarak mat boya tercih edilmiş, kolay çizilebildiğini söyleyebilirim. Renkleri tamamen tercih meselesi ben retro bir tarzı olduğunu düşünüyorum ve beğeniyorum.
b) Kadro Geometri Özellikleri: Üstün Paint bilgimle, 48 cm (M) kadro için oluşturduğum geometri tablosunu verip tablo üzerinden bir kaç kelam etmek isterim.

Burada bahsedeceğim tüm geometri özellikleri 327-328-330-340-350 modelleri için ortak zira aynı kadro.
Geometri tablosu bisikletin genel olarak şehir bisikleti olduğunu söylüyor. Bunu bb yüksekliği, st ve ht açıları, çeki demiri mesafesine bakarak söylemek mümkün. özellikle 45 cm'lik çeki demiri uzunluğu 1088 mm'lik teker açıklığı, bisikletin uzun yolda stabil olmasının amaçlandığını gösteriyor.
140 mm'lik alın borusu ve 420 mm'lik reach mesafesi bisiklet üzerinde yaklaşık 50-60 derecelik bir pozisyon almanızı sağlıyor. Bu da, tamam yol bisikleti değilim ama istersen belirli ölçüde hız-performans yapabilirsin diyor kullanıcıya.
Bu geometri tablosunun çok benzerini Trek fx modellerinde gördüm. Bir de Bisan all trail kadrosunu kendimce benzettim ama kendisi drop barlı olduğundan bu benzetmenin pek bir anlamı yok.
Dikkat çeken bir husus son dönem kadrolarda yaygın görülen üst çeki demirinin kadroya bağlantı noktasının daha aşağıya yönlendirilmesi ve yere paralel olmayan alçalan üst boru.
Tasarımın temel amacı sele borusunu ve oturma borusunu beklenenden uzun yaparak yoldan gelen titreşimin kadro tarafından sönümlenmesine katkıda bulunmak. Fakat bu kadroyu kullanan kişi bunu farkedebilir ya da önemser mi emin değilim.
2) Jantlar ve Jant Göbekleri:
Jantları Carraro çift kat alüminyum olarak tanımlamış, kendi üretimi. jant ve telleriyle ilgili olarak söyleyebileceğim ağır oldukları. Tam tartmadım ama ağır olduklarını söylemek mümkün.
Jant göbeği olarak tanesi yaklaşık 400gr olan 32 Delikli QR mandallı Tourney TX505 göbekler kullanmışlar. Bu haliyle bir yükseltme değer mi emin değilim zaman gösterir. şimdilik istanbul içi işimi görüyor doğrusu.
Jantların doğrusu pek akıcı olduğunu söyleyemeyeceğim.
3)Çekiş Sistemi: Ortalama bir şehir kullanıcısı olarak düşük kondüsyonda da olsanız yüksek kondüsyonda da olsanız size hitap eden dişli oranları bu bisiklette mevcut. Yukarıda aynakol ve ruble oranları verilmiş bana henüz yetersiz gelen bir nokta olmadı. En hafif oran 26-34 düz duvara tırmanmayacaksam yetiyor.
Arka aktarıcı 9'lu sistem deore ve gayet seri-sessiz geçiş sağlayabiliyor. xt ve slx serisinden bir takım teknoloji eksikleri olmakla birlikte bu teknolojiler genelde zor şartlar altında stabiliteyi korumaya dönük teknolojiler. E biz de şehir bisikleti kullanıyoruz.
Ön aktarıcı olarak xt bir ön aktarıcı ile altus bir ön aktarıcının farkını ben anlayamam hiç konuşmayayım. Zaten çok kullanmıyorum.
4) Frenler: Shimanonun en alt seri iki pistonlu hidrolik fren kaliperleri var üzerinde, rotorlar da yine başlangıç seviyesi rotorlar. Reçine balata uyumlu bunlar. Bir arazi sürücüsüne yetersiz gelecektir ama şehir kullanımında bana yeterli geldi. gayet kararlı ve sorunsuz bir sistem. Yani insanın kafasındaki "v-Fren fetişini bitirebiliyor"
5) Gidon, Gidon Boğazı, Sele Borusu: Sanırım üretimini Carraro yapmakla birlikte alman menşeili xlc firmasının riser bir gidonu, orta uzunlukta diyebileceğim gidon boğazı ve sele borusu tercih edilmiş. Gidon uzunluğu boğaz ile orantılı tutulmuş, MTB gidonu takarak yoların hakimi modunda gezdirmediler sağolsunlar.
Dikkatimi çeken Furş Takımı olarak nispeten kaliteli FSA kullanmaları oldu, şık hareket.
6) Sele: Sele olarak Carraronun, sportive serisinde standart haline getirdiği sele royal shadow modeli atletik bir sele kullanılmış. Yani alışmak mümkün tabi ama nereye kadar? Bir yerde yeni sele denemek istiyor insan.
7) Lastikler: Schwalbenin tanesi 960 gram ağırlığında 5. seviye zırhlı Delta Cruser Plus 700x38c modeli lastikler tercih edilmiş.
Ağırlık Konusu:
Carraro bu zamana kadar web sayfasına bisikletlerinin ağırlık bilgilerini girmedi. Bizler instagram hesaplarından iletişim sağlayarak öğrendik genelde veya kullanıcılar olarak kendimiz tarttık.
Carraro bu bisikletin ağırlık bilgisini 14.1 kg olarak verirken kastettiği diğer firmaların pedalsız aksesuarsız ağırlık bilgisi değil bisikletin fabrikadan çıkan binilebilir hali. Hal böyle olunca 360 gramlık park ayağı da, 350 gramlık pedal da bu ağırlığa dahi oluyor.
Bir de lastiklerin tanesi neredeyse bir kilogram. Pedalsız olarak ağırlık bilgisi giren bazı markaların kullandıkları fabrikasyon lastik 300 gr civarında.
Çok uzatmadan örnek vermek gerekirse lastikleri 440 gramlık telli kojak ile değiştirip, park ayağını söküp, pedalları çıkarıp tarttığınızda ağırlık 12.3 kg oluyor. Piyasaya göre ağır mı hafif mi yorum sizin.
Ben kojak lastik, Brooks Sele ve Elcik, Shimano PD EF 202 pedal değişimi yaparak küçükte bir sele altı çantayla çok ağırlaştırmadan 13 kg civarında ulaşım gezi spor amaçlı keyifle kullanıyorum. Bir dönem gravel hevesş geldi ama bulunduğum çevredeki bisiklet grubu genelde yol bisikletiyle turlar yaptığından bunu koruyarak orta halli bir yol bisikleti alıp devam ederim gibi.
Herkese keyifli sürüşler.
İlk aldığım gün Bağdat Caddesi:

İlk gün salonda adettendir

Mevcut Kullandığım Hali:

Bisiklet tercihi noktasında araştırma yapan arkadaşlara faydası olması ümidiyle.
Öncelikle Fabrikadan çıkan haliyle bisikletin üzerinde yer alan tüm bileşenleri listeleyerek başlamak isterim.
Kadro: Carraro 6061 Alüminyum
Maşa: Sabit Alüminyum
Jantlar: Carraro Üretimi Çift Katlı 32 Telli Alüminyum
Jant Göbekleri: Shimano TX 505
Orta Göbek: BB UN 26
Aynakol: Shimano Altus M371 48-36-26 T
Ruble: Shimano Altus HG-200 11-34 T
Arka Aktarıcı: Shimano Deore M592
Orta Aktarıcı: Shimano Altus M370
Vites-Fren Koları Tümleşik: Shimano ST EF 505 3x9
Frenler: Shimano BR-MT 200 HD
Rotorlar: Shimano SM-RT 10 160 mm
Gidon: XLC HB-m 22 66 cm
Gidon Boğazı: XLC 90mm
Furş Takımı: FSA
Sele Borusu: XLC
Sele: Selle Royal Shadow Athletic
Lastikler: Schwalbe Delta Cruser Plus 700x38c (960gr)
Park Ayağı: Kadroya Arkadan monte Vona marka (360 gr)
Pedallar: Xerema Marka (350 gr)
Ekstra Aksesuar: Ön ve Arka reflektörler
Bisikletin Yukarıda yazılan tüm bileşenleri ile birlikte ağırlığı 14 KG
Ben de bu şekliyle geçen yıl haziran ayında Kızıltoprakta bir bisiklet dükkanından satınaldım ve o günden bu yana araya başka bisikletler girse de İstanbul içi ulaşım amaçlı kullandım.
Bisikleti kendimce konu başlıkları halinde değerlendirmem gerekirse:
1) Kadro:
a) Kadro Malzeme Özellikleri: Artık orta segment üreticilerde sıkça görülen 6061 Alüminyum tercih edilmiş. Boya olarak mat boya tercih edilmiş, kolay çizilebildiğini söyleyebilirim. Renkleri tamamen tercih meselesi ben retro bir tarzı olduğunu düşünüyorum ve beğeniyorum.
b) Kadro Geometri Özellikleri: Üstün Paint bilgimle, 48 cm (M) kadro için oluşturduğum geometri tablosunu verip tablo üzerinden bir kaç kelam etmek isterim.

Burada bahsedeceğim tüm geometri özellikleri 327-328-330-340-350 modelleri için ortak zira aynı kadro.
Geometri tablosu bisikletin genel olarak şehir bisikleti olduğunu söylüyor. Bunu bb yüksekliği, st ve ht açıları, çeki demiri mesafesine bakarak söylemek mümkün. özellikle 45 cm'lik çeki demiri uzunluğu 1088 mm'lik teker açıklığı, bisikletin uzun yolda stabil olmasının amaçlandığını gösteriyor.
140 mm'lik alın borusu ve 420 mm'lik reach mesafesi bisiklet üzerinde yaklaşık 50-60 derecelik bir pozisyon almanızı sağlıyor. Bu da, tamam yol bisikleti değilim ama istersen belirli ölçüde hız-performans yapabilirsin diyor kullanıcıya.
Bu geometri tablosunun çok benzerini Trek fx modellerinde gördüm. Bir de Bisan all trail kadrosunu kendimce benzettim ama kendisi drop barlı olduğundan bu benzetmenin pek bir anlamı yok.
Dikkat çeken bir husus son dönem kadrolarda yaygın görülen üst çeki demirinin kadroya bağlantı noktasının daha aşağıya yönlendirilmesi ve yere paralel olmayan alçalan üst boru.
Tasarımın temel amacı sele borusunu ve oturma borusunu beklenenden uzun yaparak yoldan gelen titreşimin kadro tarafından sönümlenmesine katkıda bulunmak. Fakat bu kadroyu kullanan kişi bunu farkedebilir ya da önemser mi emin değilim.
2) Jantlar ve Jant Göbekleri:
Jantları Carraro çift kat alüminyum olarak tanımlamış, kendi üretimi. jant ve telleriyle ilgili olarak söyleyebileceğim ağır oldukları. Tam tartmadım ama ağır olduklarını söylemek mümkün.
Jant göbeği olarak tanesi yaklaşık 400gr olan 32 Delikli QR mandallı Tourney TX505 göbekler kullanmışlar. Bu haliyle bir yükseltme değer mi emin değilim zaman gösterir. şimdilik istanbul içi işimi görüyor doğrusu.
Jantların doğrusu pek akıcı olduğunu söyleyemeyeceğim.
3)Çekiş Sistemi: Ortalama bir şehir kullanıcısı olarak düşük kondüsyonda da olsanız yüksek kondüsyonda da olsanız size hitap eden dişli oranları bu bisiklette mevcut. Yukarıda aynakol ve ruble oranları verilmiş bana henüz yetersiz gelen bir nokta olmadı. En hafif oran 26-34 düz duvara tırmanmayacaksam yetiyor.
Arka aktarıcı 9'lu sistem deore ve gayet seri-sessiz geçiş sağlayabiliyor. xt ve slx serisinden bir takım teknoloji eksikleri olmakla birlikte bu teknolojiler genelde zor şartlar altında stabiliteyi korumaya dönük teknolojiler. E biz de şehir bisikleti kullanıyoruz.
Ön aktarıcı olarak xt bir ön aktarıcı ile altus bir ön aktarıcının farkını ben anlayamam hiç konuşmayayım. Zaten çok kullanmıyorum.
4) Frenler: Shimanonun en alt seri iki pistonlu hidrolik fren kaliperleri var üzerinde, rotorlar da yine başlangıç seviyesi rotorlar. Reçine balata uyumlu bunlar. Bir arazi sürücüsüne yetersiz gelecektir ama şehir kullanımında bana yeterli geldi. gayet kararlı ve sorunsuz bir sistem. Yani insanın kafasındaki "v-Fren fetişini bitirebiliyor"
5) Gidon, Gidon Boğazı, Sele Borusu: Sanırım üretimini Carraro yapmakla birlikte alman menşeili xlc firmasının riser bir gidonu, orta uzunlukta diyebileceğim gidon boğazı ve sele borusu tercih edilmiş. Gidon uzunluğu boğaz ile orantılı tutulmuş, MTB gidonu takarak yoların hakimi modunda gezdirmediler sağolsunlar.
Dikkatimi çeken Furş Takımı olarak nispeten kaliteli FSA kullanmaları oldu, şık hareket.
6) Sele: Sele olarak Carraronun, sportive serisinde standart haline getirdiği sele royal shadow modeli atletik bir sele kullanılmış. Yani alışmak mümkün tabi ama nereye kadar? Bir yerde yeni sele denemek istiyor insan.
7) Lastikler: Schwalbenin tanesi 960 gram ağırlığında 5. seviye zırhlı Delta Cruser Plus 700x38c modeli lastikler tercih edilmiş.
Ağırlık Konusu:
Carraro bu zamana kadar web sayfasına bisikletlerinin ağırlık bilgilerini girmedi. Bizler instagram hesaplarından iletişim sağlayarak öğrendik genelde veya kullanıcılar olarak kendimiz tarttık.
Carraro bu bisikletin ağırlık bilgisini 14.1 kg olarak verirken kastettiği diğer firmaların pedalsız aksesuarsız ağırlık bilgisi değil bisikletin fabrikadan çıkan binilebilir hali. Hal böyle olunca 360 gramlık park ayağı da, 350 gramlık pedal da bu ağırlığa dahi oluyor.
Bir de lastiklerin tanesi neredeyse bir kilogram. Pedalsız olarak ağırlık bilgisi giren bazı markaların kullandıkları fabrikasyon lastik 300 gr civarında.
Çok uzatmadan örnek vermek gerekirse lastikleri 440 gramlık telli kojak ile değiştirip, park ayağını söküp, pedalları çıkarıp tarttığınızda ağırlık 12.3 kg oluyor. Piyasaya göre ağır mı hafif mi yorum sizin.
Ben kojak lastik, Brooks Sele ve Elcik, Shimano PD EF 202 pedal değişimi yaparak küçükte bir sele altı çantayla çok ağırlaştırmadan 13 kg civarında ulaşım gezi spor amaçlı keyifle kullanıyorum. Bir dönem gravel hevesş geldi ama bulunduğum çevredeki bisiklet grubu genelde yol bisikletiyle turlar yaptığından bunu koruyarak orta halli bir yol bisikleti alıp devam ederim gibi.
Herkese keyifli sürüşler.
İlk aldığım gün Bağdat Caddesi:

İlk gün salonda adettendir

Mevcut Kullandığım Hali:









