Scudo Sports

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

Islak zeminde nerede ise virajsız yolda yokuş aşağı giderken kayan dünyanın sayılı yol bisikleçilerini yarışlarda seyrettikten sonra ben çok dikkatli kullanmaya başladım.Normal kalite yol lastikleri ile benim deneyimim bu şekilde . Kullandığım Lastikler tam düz değil ona rağmen bir kaç kez ıslak zeminde kaydım çok yavaş gittiğimden düşmeden atlattım. mtb ya da hibrit ya da şehir bisikletleri ile de ıslak zemin tehlikeli ama yol bisikleti beni korkuttu. Özel bir lastik kullanılmıyorsa dikkatli olunması gerektiğini düşünüyorum.
 
Scudo
1 haftadır kullanıyorum tek sorun 2 saat önce tramvay rayına girdim :D oda işin tuzu biberi. tramvay durağı ray ayrılma noktasında birinden kaçarken birinin içinde buldum kendimi onun dışında çok iyi ne kadar düşsem de vazgeçmem :D
 
Arkadaşlar geçen hafta itibariyle yol bisikletimi almış bulunuyorum,Scott s50,giriş seviyesi bir kadro olmasına rağmen alet resmen gitmiyor UÇUYOR:) şimdiye kadar bisiklete binmekten hiç böyle keyif almamıştım,bir bisikletin bu kadar mutluluk hormonu salgıladığını bilseydim çoktan alırdım bu mereti:) Bence bu yol bisikleti mükemmel bir keyif eğer araziye dağa bayıra girmiyorsanız kesinlikle kendinizi bu keyiften mahrum bırakmayın,verdğiniz parayı son kuruşuna kadar hakediyor.

Bu başlıkta ve özelde sorularımı cevaplayan herkese tekrar teşekkür ederim.
 
1-Bence mazgallar konusunda haklısınız dikkatsiz olunursa ister mtb ister yol hepsi girer çünkü bazlarının aralıkları gercekten büyük.
2-Lastik konusunda yol bisikleti ince lastık oldugundan az patlıyor dogrudur fakat mtbde asfaltta dikkatlı kullanılınca az patlıyor ve de patlamaması içinde careler var mesela kesilmiş bir iç lastık.
3-Rahatlık konusunda ise birşey söyleyemeyeceğim cunku cok uzun süre yol bisikleti kullanmadım ama bence mtb rahatsız değil. mtb ile kayseri-ürgüp-avonos-göreme gezisi yaptık bisikletim salcanoastro 212 hd 2.20 lastıkler vardı 150 km yol yaptık fakat belimde bir ağrı hissetmedim.
4-Bence yol bisikleti ile her yola girilmemeli. mesela toprak yolda sıkıntı cıkarır lastikler ince on amatisor yok bisiklet büyük. buyuk sıkıntılar cıkarır bu yonden mtb avantajlı. jant konusunda ise bıraz kalıtelı olduktan sonra kolay kolay akortu bozulmaz size katılıyorum. Ve de yol bisikleti her hava şartlarında rahat kullanılamaz ıslakta lastıkler sorun karda zaten kullanılmaz.
5-Şehir içinde yol bisikletide kullanılır fakat mtb gibi atik kullanılamaz bence. mtb ile arabaların aralarından hızla gecıp ani hareketler yapabılıyorum ama yol bisikletinde bu riskli çünkü mtb ye kıyasla daha büyük.
Bunlar benim fikrim herkesin fikri farklı olabilir.
Saygılarımla.
 
Lastik konusunda şöyle bir karşılaştırma yapayım.
Benim şu an kullandığım orta seviye lastikler 220gr. İç lastik iyisinden bir tane, normal ağırlıkta olursa 100gr en fazla.
320 gr tek lastiğim benim.

MTB lastikleri 500-600gr en az. 700gr'a kadar gidiyorlar.
Hadi iç lastik 100gr, aynı ağırlıkta diyelim.
800gr etti. Bir de patlamasın diye bir kat iç lastik koyduk. 50gr da o gelse lastiğin yarısı, 750-800gr tek lastik olacak.

Aradaki 450gr fark ile ben lastik-iç lastik arasına kurşun geçirmez kevlar sererim yol bisikletinde :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Mercancı
O konuya da atacağım aynı yorumu;
Şimdi size Polonya'dan kendi çektiğim 2 fotoğrafı atıyorum.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/306165_10150837705193772_2045243629_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/535530_10150681794883772_52083974_n.jpg

Özellikle yol kalitesini göstermek için çektiğim fotoğraflar olmadığı için öyle çarpıcı fotoğraflar yok. Hatta elimde başka fotoğraf da yok yol kalitesini gösteren. Ama siz anlamışsınızdır biraz.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/484828_3234548896070_521789352_n.jpg
Bu da o yollarda her çarşamba günü yapılan toplu idmandan.

Kısacası;
Tamam yol kötü, sürücüler kötü şöyle böyle ama. Bunların hiç biri yol bisikletine binmemek için de, idman yapmamak için de bahane değil.
Çukur mu var, atla üstünden.
Sağ tarafı bozuksa yolun ortaya gel biraz. Sen zaten düzgün sürersen kimse seni yolun dışına itmez. İstanbulda yok mu 2 ayaklı hayvanlar, çok var. Sürdüğüm yollar bundan daha mı güzel, hayır. E ben neden idmana çıkabiliyorum da bilgisayarın başında göbeğini kaşıyan diğer kullanıcı bahane buluyor kendine.
 
Bir ay önce istanbuldan tekirdağa giderken sabahın erken saatlerinde -ki hava karanlık- ilerlerken resmen çukura düştüm. :D Ana yolda okadar büyük bir deliğin olacağını tahmin edemiyordum. Çukuru betimlemem gerekirse eskiden mahallelere doğalgaz döşeken kesilen asfaltlar kadar yani yaklaşık 6-7 cm derinliğinde 35-40 cm uzunluğunda bir çukurdu.

Paldır küldür bişeyler oldu bisiklet elimin altından kayıverdi ama tekrar düzelmeyi başardım. İyice yavaşladım bişey bekliyorum artık ya kadro ayrılacak ya lastik inecek. Yada jant tellerinden ses gelecek falan diye. :D Bir kaç km gittikten sonra daha aydınlık bir yere vardım ve kontrol ettim, herhangi bir bir sorun yoktu.

O günden beri de herhangi bir anormallik yaşamadım. Dandik bontrager jantarda yamulma olmadı hatta akord bile istemedi.

Yol bisikletinin sanıldığı kadar nazik olmadığını bir kez daha yaşayarak gördüm. Bunu şunun için anlatıyorum. Mtb yada şehir bisikleti kullanan arkadaşlar yol bisikletinin narin yapısını görünce çok kırılgan zannedebiliyor. Açıkçası bir aydır bende abimin hybridini kullanıyorum köyde kaldığım için ve yol bisikletime baktığımda daha önce sürmüş olmama rağmen çok kırılgan geliyor gözüme. :)
 
Selam, benim de bir katkım olsun isterim. Yol bisikletine meraklı olanlar ya da almayı düşünenler Atilla grubuna katılabilirler. Her türlü sorularının yanıtlarını alabilirler, üstelik pratik olarak görme şansları da olur. Bu grubun her hafta sonu Cumartesi-Pazar antrenmanlarına katılıyorum. Kışın bu aylarda 10-20, yazın 40-50 yol bisikletli turluyoruz. Nasıl bir şeye benziyor şu video fikir verebilir: (link)
 
Gökhan bu fotoğraflar sana özel çekildi bu konu için :)

http://img822.imageshack.us/img822/4151/1002855p.jpg



http://img11.imageshack.us/img11/7818/1002857b.jpg




Bu fotoğraflar da karda kışta binilmez yol bisikletine diyen arkadaşımız için gelsin......(aman yanlış anlaşılma olmasın espri olsun diye yazdım kimsenin biniş tarzına ve keyfine karışacak değilim .Herkes kendi mutlu olduğu bisiklete mutlu olduğu şekilde binebilir maksat konu renklensin :) )

http://img141.imageshack.us/img141/7021/1001398m.jpg


http://img171.imageshack.us/img171/3157/1001401w.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/6370/1001484j.jpg
 
Ferhat Köse ağabey lastiğiniz nedir kaymıyor mu şaşırdım açıkçası, ben hala tam alışamadım limitini bilmiyorum lastiklerin ıslak zeminden geçtikten sonra kaydım 1-2 kez temkinli gidiyorum böyle gitmekte biraz geriyor açıkçası:rolleyes:
 
@Ekrem Yılmaztürk

Toprak yol için söylüyorsan kaymıyor ama kar fotoğrafı için yazdıysan ne kullanırsan kullan kayıyor :) o fotoğrafın çekildiği tepeden alt asfalt olan nokta yaklaşık 1 km idi.Sanırım 10 defa seleden kadronun üst borusuna düştüm :) ayakları hiç kilitlemedim her an atlayacak şekilde ama keyifli miydi hemde çok :) Amaç o şartlarda yol bisikleti ile performans değil sadece ilerlemek.Performans yapmadıktan sonra da yol bisikleti her şarta girer yeter ki zıplanması gereken yerde zıplamayı dik geçilmesi gereken yerde dik geçişi seleden ağırlığı yol durumuna göre öne yada arkaya vermeyi zamanında becerebilmek.

Islak zemin olayı ise karışık (düz asfalt yol için yazıyorum) lastik kalitesi burada çok devreye giriyor.Taze ve yeni lastikler ucuz model de olsa(cst ve rubena markaları hariç) ıslakta düzgün çalışıyor.Üst seviye lastikler ise ciddi anlamda mükemmeller.Burada da dikkat etmen gereken doğru hava basıncı ile su birikintisine ilk girdiğin an ile çıktığın anlara dikkat etmek.Birde asfaltın ilk ıslanmaya başladığı zaman temkinli olmak.Virajlar ise tamamen teknik isteyen bir durum apayrı bir sanat.Ben artık riske girmiyorum ıslak virajlarda.Kimseye de yarış dışında ıslak yolda hızlı viraj almayı tavsiye etmem (ama çok heyecanlıdır :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Mercancı
Kesinlikle sonuna kadar size katılıyorum.Bende yol bisikletine geçiş yaparken duyduğum ve okuduğum problemler bunlardı.Lastik çok çabuk patlarmış,mazgallara kolay girermiş,rahat değilmiş.Kesinlikle mtbden özellikle çok daha hafif olduğu için ve duruş pozisyonu olarak çok daha rahat.Lastikler ise uzun siboplu iç lastik kullanıldığında ve doğru hava basıldığında kesinlikle kolay kolay patlamaz.Benimde suana kadar 2 kere lastığim patladı.Lastık konusunda tek cektıgım sıkıntıdan bahsedeyım lastık patladığında genelde yama olmayacak şekilde patlıyor,bu sebeple özellikle uzun turlarda en az 2 iç lastik taşıyorum.Bugüne kadarda mazgala 1 kere girdim ondada yola bakmıyordum.yani benim dikkatsizliğimden.En önemli detaylardan biri kendi omuz ölçünüze göre gidon boyu seçimi konforunuzu ve arttırıyor.Yanlış ölçüde gidon kullandım daha önce 44cm kollarım,dirseklerim haftalarca ağrıdı.42 cm yani kendi omuz ölçüme göre gidonda ise hiçbir sıkıntı yaşamadım.Yani kısacası özellikle yol bisikleti kullanan kişilerden daha net bilgi alınabilir.Herkese iyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@ferhat köse

cevap için çok teşekkür ederim, kaymadımı sorum kar içindi zira 1.si pedalı düşündüm kayarsa riskli diye ki kitlememişsiniz 2.si de bir tanıdığım karda kayarak kalçasını kırmış çok korkarım o yüzden,merakım daha da artmıştı fotoğrafları görünce. Lastikleri sormuştum bisiklet gelmeden lugano kullanıyorum ıslakta iyi demiştiniz,benim de kaydığım yerler hafif nemli yerlerdi ki arabaların da en çok kaza yaptığı zemindir nemli asfalt hiç riske girmedim,zira hidrolik frenden sonra slick lastiklerle de hızlıyken ani frenlemelerde kaydım ama çok şükür birşey olmadı sonra hatta keyiflide geliyor şu an:eek: daha önce de yol bisikleti freni durmak için değil yavaşlamak içindir demiştiniz onuda öyle kabul edip bisiklete adapte olmaya çalışıyorum:in: Ama kesinlikle yol bisikleti benim aradığım şeymiş,trafikte gitmek keyifli hale geldi. Şeritte arabalarla aynı hızda seyredebilmek trafik durduğunda da aralardan kısa gidonu sayesinde rahatça geçmek başka bir keyif:)
 
@Ekrem Yılmaztürk
Siz yinede her dediğimi tek doğru kabul etmeyin :) herkes kendi yaşadığını bilir.Benim yazdıklarım sadece kendi yaşadıklarım,düşüncelerim ve benim doğrularım başka bir arkadaşımıza uygun gelmeyebilir.Teknik bir konu,bilimsel bir durum ise ve doğruyu da biliyorsam sonuna kadar tartışırım ama bu gibi kişisel tercih durumlarında fikrimi söyler susarım asla karışmam :) yol bisikleti konusunda da gördüğüm izlediğim düşüncem her bisikletçinin gönlünde bir yol bisikleti geçer ve eninde sonunda bir yol bisikleti sahibi olur.mtb ye ince lastik takar olmaz amortisörü değiştirir sabit takar olmaz, sonra 28 janta geçer olmaz eninde sonunda yol bisikletini alır huzura kavuşur :) çift amortisörlü bisikletleri ile dağdan inenler hariç :) bende onların hastasıyım :)
 
(link)
Doyran göleti Antalya,çok fazla fotoğraf çekemedim ama yaklaşık 35 km boyunca bozuk asfalt,köy yolları ve taşlı topraklı yollarda kullandım,yanımdaki arkadışın mtb siyle girebildiği neredeyse her yola bende girdim yol bisikletimle banamısın demedi,çok konforlu değil böyle yollar için ama gerektiğinde de gayet rahat kullanılabiliyor.Bu birazda ferrari alıp ''abi bozuk yola gelmiyormuş bu'' demek gibi birşey.
 
Bunlarda benden. Mecbur oldukça kullanıyorum bu yollarda. Tek sıkıntı lastikleriniz yumuşak hamurlu ise pek sevmiyor bu yolları.

(büyütmek için üzerine tıklayın.)

(link)

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ogulcandaan
Geçen sene sardım bende bu bisiklet merakına istanbul içinde 17 km yolu otobüsle 2 saatte gitmekten bıktım. 3 sene önce araba aldım hiç bir şey değişmedi.Benzini, trafiği,otopark'ı, masrafı beni bıktırdı cebimden deli gibi para çıkıyordu.Ailece bi yere giderken işe yarıyordu evt ama başka hiç bir faydası yok.Geçen sene artık bıkıp arabayı sattım ve otobüsle olmıycak bu iş derken bisiklet baktım önce çok pahalı geldi.İşte eski mantık yau 200, 300 e yok mudur bisiklet topu topu derken araştırıp forumdan bi kaç bişey öğrenip xc500 aldım pişman olmadım 2 saatlik yolu 45 50 dakikalara kadar indirdim hay gözünü sevdiğim bisikleti :) Aralıktan beri süremiyorum hava soğuk diye ama sürekli araştırmaya devam ediyorum.Yine forum saayesinde bu işin gerçekten bi aşk olduğunu anlayıp daha da iyi seviye de kullanmak için hybrit tarzı bisikletlere baktım, hatta ghost alıyordum ileri bisiklet in iticiliği olmasaydı ve yoğun düşünceler uyku kaçmalarıyla bu konuyu baştan sona okuyarak ve Delta bisiklet te ki arkadaşın yardımı ile yol bisikleti almaya karar verdim.İkinci el bi bisiklet buldum fakat ben almaya gidene kadar satılmış.O yüzden sıfır alıcağım boyum büyük boy olduğu için :) 2 bisikleti kovalıyorum şu an birini alıcağım inşallah :) Arkadaşlar korku dünyadaki en büyük hatadır.Bu işin son noktası yol bisikleti olarak görünüyor dikkat edin her ucuz bisikletle başlıyan arkadaş (şehir içinde kullananlar) yavaşta olsa yol bisikletine geçiyor.Korkmayın yau tadına varın bu işin bisiklet sürmeyi bilmeden önce de düz gidonlu bisikletlerden korkardık düşerdik kalkardık ama öğrendik.Ben 5 6 yaşımda daha ilkokula bile başlamamışken babamın ihlas mountain bisikletini selesine bile oturamazken uğraşıp kaldırıma basarak ine bine kullandığım zamanı hatırlıyorum.Niye bir yol bisikleti süremiyim benim yol bisikleti kullanan arkadaşlardan neyim eksik niye içimde arzuyla onlara bakarken mtb kullanıyım dimi ama :)
 
Konuyu yukarı taşıyalım. Yeni kullanıcılar da faydalansın.
 
Geri