Scudo Sports

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

Ben olabildiğince ulaşım amaçlı kullanıyorum vede antreman niyetine çıktığım rotada tophane sarıyer arası oluyor, ziyadesiyle rüzgara maruz kalıyorum ve de aslında hisar tarafına geldiğimde rüzgara karşı uçan martı gibi hissettiğim çok oldu:D pedalı çevir çevir gidemiyorum, o yüzden yol bisikletinin farkını bu tip durumlarda hissetmek istiyorum , kalın profilli jantlarda hala bendeki yerini uzaktan korumaya devam edecek gibi, çok teşekkürler:)
 
Scudo
yol bisikleti hakkındaki yalan yanlış bilinenler eleştirilirken mtb ile ilgili bir çok yalan yanlış bilgi atılmış ortaya, bunları anlatmak için daha farklı bir yol denenmeliydi bence. ikisi de birbirine göre artıları eksileri olan bisikletler, biri iyi biri kötü diyemeyiz.
 
@aliburak

Daha önce de yazdım, benzer şekilde konuşan arkadaşa. Size de söylüyorum.
Dağ bisikleti ile söylediğim bilgilerden herhangi birinin yanlış olduğunu söyleyin, tartışalım. Eğer haklıysanız ben özür dileyip o maddeyi silerim.
Forum mantığı bu değil midir. Söyleyin "şu söylediğiniz yanlış" diye...
 
@aliburak

Defalarca söylendi, konu "yol bisikleti" hakkında yalan yanlış bilgiler... Yol bisikleti alın konusu değil. Mtb kötü konusu değil...
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Güney
@Tuncay Üner

Hadi MTB kötü konusu diyelim. Ben başta öyle yazdım, dağ bisikletini kötüledim.
Neden bir adam çıkıp da, şu dediğin yanlış diyemiyor?
 
Konuya uzun zamandır yazıldığından, baştan beri takip etmeyenler için değerlendirmek çok zor. Bu güne kadar üzerinde uzlaşılan veya tartışılan bilgileri maddeler altında toplayabilsek bundan sonraki yorumlar daha derli toplu anlaşılır olabilecek. Buda epey iş tabii.
 
@caner ünsal

Caner bey bende kısaca size maddeler çıkarayım Gökhanın yazdıklarından ve kendimin de tamamen kabul ettiklerimden yola çıkarak.Yol bisikletinin tercih edilmemesinin bazı yanlış sebepleri var bunları irdelemeye ve yanlış olanları dile getirmeye çalışıyoruz.

1-Yol bisikletinin lastikleri ince diye patlar düşüncesi yanlıştır aksine yüksek basınç altında çalıştığından MTB ye göre daha az patlar.(aynen Gökhan gibi 10 bin km de 2 patlak anca yaşıyorum)

2-Yine lastikler ince diye mazgallara tranway yollarına girilir zannediliyor ama ince lastik kullanmaya başladığınızda daha dikkatli oluyorsunuz ben 4 senede 2 defa girdim tranway yoluna biri yol ile diğeri MTB ile 1.50 lastik kullanırken.Yol ile girdiğimde tamamen benim hatam idi cep telefonuna gelen mesajı okuyordum :)

3-Yol bisikleti rahatsız deniliyor.Uygun kadro seçimi ile sabit maşanın hiçbir rahatsızlığını yaşamadım aksine ful carbon bir sele kullanıyorum tabiri caiz ise tahtanın üstünde oturuyorum senede yaklaşık 7 bin ile 10 bin km yol yaparım işime de bisikletim ile gider gelirim yol bisikletine geçtiğimden beri yol bisikletinin hiçbir rahatsızlığını yaşamadım.

4-Yol bisikleti şehir içinde gidilmez derler aksine gidon mesafesinin daha kısa olmasından araç aralarından geçmek çok daha kolaydır.MTB lerin gidon mesafesi yaklaşık 58-60 cm iken yol bisikletleri 40-44 arasında değişir.(istisna 46 kullananlar var en kötü ihtimal 12 santim daha dardır)

5-Yol bisikleti hassastır deniliyor aksine vites ayarı olsun akort ayarı olsun mtb ye göre çok daha rijit durumdadır (asfaltta kullanırsak) yeter ki kullanmasını bilelim.

6- Şehir içi kullanımında yol bisikletinin bana göre en zayıf yanı fren mesafesidir onuda iyi bir lastik,jant ve fren papucu seçimi ile en üst seviyeye taşımak mümkündür.

Son olarak bu konuşulanları MTB yi kötülemek için değil şehir içinden veya asfalt yoldan çıkılmayacak ise bisiklet seçimi yaparken MTB nin hata olduğunu bu saydığımız düşünceler yüzünden yol bisikletinden vazgeçmenin de hata olduğunu anlatabilmek.Yoksa tabiki MTB nin yeri ve zevki farklı ama arazide ona yakışır şekilde kullanırsak.MTB bisikletimize ince lastik takıp sabit maşa alıp hız yapmaya çalışmak tabiri caiz ise eşşeği katıra dönüştürüp arap atları ile yarışa sokmak gibi bir sonuç ortaya çıkarır.Her bisikletin kendine has tarzı vardır biz kendi tarzımıza en uygun olanı seçmeye çalışmalıyız.
 
@Tuncay Üner

O zaman vites sistemini bisikletten çıkarıp atın bakalım hızınız kaç olacak. :)

Vites kelime olarak fransızcadır ve Türkçesi "hız" dır. Gökhan arkadaş dişli oranlarını yazmayı unutmuş olarak varsayıyorum. Bir yol bisikletine dağ bisikleti dişli oranlarını taktığınızda istediğiniz kadar hafif bisiklet kullanın deli gibi pedal çevirmenize rağmen hızınız yol bisikleti dişli oranlarınınki kadar asla yükselemez.

Zaten bu bir matematik hesabıdır. Ön ve arka dişlileri birbirine bölüp oranlarına bakabilirsiniz.
 
@muratcolakoglu

Sıfır sürtünme ve sıfır rüzgar ortamında yazılanlar doğru ama bisiklette ortalama hız sadece dişli oranları değildir Murat bey.Bisikletin ivmelenme süresi ve tepkisi de çok etki eder ortalama hıza .Ayrıca dönen aksamın hafifliği oldukça etkilidir.Yani rüzgardan veya eğimden dolayı yavaşladınız diyelim şartlar normale döndüğü zaman ki ivmelenme zamanı çok etkilidir.Yol bisikletine mtb dişlilerini taktığınız zaman dişli oranlarından dolayı söylediğiniz gibi bir hız kaybı yaşanır fakat yüksek basınçlı ince hafif lastikler ve genel olarak hafif bir bisiklet olmasından dolayı mtb kadar ağır ve hantal da olmaz.Yani aynı dişli oranları ile asfaltta uzun bir yola çıkılırsa yol bisikleti az enerji yüksek sürat olayını mtb ye göre gayet net şekilde yine belli eder.Aynı olayın tersini defalarca yaşadım MTb bisikletine 48 ,50ve 52 dişli aynakol takan arkadaşlarım oldu sonuç yazdığım gibi bir süre belki idare ediliyor ama o bir süreden sonra ve özellikle rampalarda yol bisikleti kendini gösteriyor.Zaten yol bisikletini de de sürekli 52 ayna dişlisinde kullanmıyoruz şahsen ben 39 ayna dişlisi ile çok rahat 35-38 km hızlarda seyir edebiliyorum(normal kadanslar ile) ama mtb kullanırken 44 lük aynakol dişlisiyle o süratlerde uzun süre kalamıyorduk.Zaten yol bisikletinde daha büyük aynakolların kullanılmasının nedeni o derecede pedal çevirmeye müsait olmasındandır.

Fakat sizin bu yazıyı yazmanıza sebep mesajdaki iki arkadaşın yan yana giderlerken birini çok çevirip diğerinin çevirmemesi genel anlamda çok net dişli oranlarındandır.
 
@muratcolakoglu

Dağ bisikletlerinde büyük aynakol 42, küçük ruble de 11.
42/11=3.81 gibi bir orana denk geliyor.

Yol bisikletlerinde büyük aynakol 53.
53/3.81=13.91
Yani 14T dişlimize aldığımız zaman rubleyi, dağ bisikleti ile aynı oranlara sahip oluyor.

12-13-14-15-16-17-19-21-24-27
Benim rublemin diş dizilimi bu şekilde. Yani en küçük değil de 2 üst dişliye ayarladığım zaman vitesi, aynı vites oranına sahip oluyorum.

Yol bisikletimin lastik çevresi 2100mm. 26x 2.35 dağ bisikleti lastiğinin çevresi ise 2083. Aradaki fark %0.81 Yani binde seksen bir. Sanırım bu farklı görmezden gelirsek olur.

Bu da ne demek? Dağ bisikletindeki en büyük vites, yol bisikletindeki alttan 3, hadi bilemediniz 4. dişli oluyor.

2 bisiklet arasında dişli oranı olarak öyle çok büyük farklar yok. Asıl fark, daha önce benim de, diğer arkadaşların da dediği gibi enerji kaybından dolayı gözlemleniyor.

Şimdi tekrar söyleyin bana "Vitesse" kelimesinin iki bisikletteki farkını.
 
26X2.35 mtb lastiğinin çevresi yol bisikletlerinden büyük Gökhan ince düşünüp küçük yazmışsın.Sigma kataloğunda en büyük değer 26X2.125 onunda çevresi 2133 yani 700X23 lük yol lastiği ile aynı 26X2.35 yol bisikletinden daha geniş.
 
@ferhat köse

Bunları biliyorum ve kabul ediyorum elbette. O cevabı yazmamın sebebi arkadaşın "vites oranlarıyla alakası yok" gibi dişli oranlarını tamamen dışarda bırakan bir ifade kullanmasıdır. Bu başlık güzel bir başlık yazılanların herkes tarafından dikkatle okunduğunu bilerek takip edenleri yanıltmamak adına düzeltme yaptım. Onlarca dişli kombinasyonu boşuna üretilmiyor.
 
@Gökhan Toros

Yorumu yapan arkadaş "küçük rubleden" bahsediyor. Orta dişlilerden bahsetmiyor.
 
@ferhat köse

Ben bulduğum ilk kaynaktan aldığımda değerler bu şekildeydi. 2133 olsa da aradaki fark çok çok az olacak, o nedenle pek de dikkate almaya gerek yok.
 
@muratcolakoglu
Farkındayım zaten o yüzden son cümleyi size özel yazdım sizin yorum yapmanıza sebep veren mesajdaki durum tamamen dişli farklarından kaynaklanan durum.

@Gökhan Toros


Espri olsun diye yazmıştım Gökhan :) o kadarlık milim farkından olacak işler değil bunlar farkındayım.Zaten senin mesjından bir önceki mesajda benzer şeyleri açıklamaya çalışmıştım.Fakat Murat beyin o yorumu yazmasına neden olan mesaj bir önceki sayfada başka bir durum için yazılmış, iki arkadaşın yan yana gitmesi ile ilgili bir durum daha doğrusu aynı çevirmelerine rağmen gidememesi ile ilgili bir durum :)
 
@muratcolakoglu

Vites oranı sanal bişeydir. Bisikletteki vites oranları bir otomobil şanzumanındada görülebilir. O yüzden göbekten vites sistemi de taksanız oran olarak farkeden bişey olmaz. Farkedecek şey yerine takılan vites sisteminin verimli çalışma oranıdır. Mesela bir yol bisikletine 105 grupset yerine xt grupset takarsak, xt set 105 set kadar rahat çalışamayacağı için performans düşecektir. (aynı vites oranlarında olduğunu varsayalım.)
 
Aşağıdaki başlık her ne kadar kompak dişlileri incelesede dişli hız ilişkisini gayet iyi anlatmaktadır.

(link)
 
@muratcolakoglu

Yazıyı okudum. Konumuzla uzaktan yakından alakası yok. Eğer bahsettiğimiz vites oranları ise. Ki zaten yazıdada farklı vites oranlarında hız farklı diyor. O yazıda anlatılan zaten yazı başlığında açıkça belirtilmiş. "kompak vs standart krank".

Düzenleme:

Öncek yazıları şimdi yeniden okudum. Sanırım yanlış anladığım biryer var. Benim yazdıklarım yol bisikletinin geneli hakkındaydı. Burada sadece ivmelenmeden söz ediliyorsa (ki yeniden okuyunca öyle anladım.) dağ bisikleti vites oranları birbirine yakın olduğu için yol bisikleti vites oranlarında olduğu gibi hızlı ivmelenme olmaz. Bu doğru bir tespit.
 
@Tuncay Üner
Tuncay bey iki bisiklet türündeki ivmelenme farkı vites oranlarından değil bir önceki sayfada yazdığım 28 jant ,ince yüksek basınçlı lastikler oturuş şekli ağırlık gibi faktörlerden kaynaklanıyor.Yol bisikletindeki ruble diş sayılarının yakın olması hatta yeni sistemlerde peş peşe olması sabit kadans kullanımını rahatlatmak için aynakoldaki büyüklük de yol bisikletinin diğer özelliklerinden dolayı o diş sayısındaki bir aynakol ile pedal çevirmenin müsait olmasından kaynaklanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncay Üner
bana dediler işte yağmurda kayar bu bisiklet gelin bakam dedim çok sert bi viraj var orda bisikleti yatırdım ama kontrollü biçimde herkesin ağzı açık kaldı
dediler işte lastikleri çok patlar kilom da fazla bakın bu lastiği takalı 3 ay oldu 3000km civarı çok rahat antrenman yaptım daha bir kere bile patlamadı dedim.
halkımız yol bisikleti hakkında çok yanlış saçma sapan bilgilere sahip !
 
Geri