Scudo Sports

Tunç Soyer'in işe bisikletle gitmesi

@bisikletgundemi
Forumun da bu başlıkta kavraması gereken budur, teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Scudo
@bisikletgundemi

Harika bir yazı olmuş.

@bisikletgundemi

Aslında temel olarak kastettiğim bu. Tunç Soyer'in yaptığı bu kadardır. Ne eksik, ne fazla. Bu bir simgedir, burdan yola çıkıp "hadi İzmir'i 1 ayda bisikletli cennetine çevir" denmemeli, zaten tek başına yapabileceği de bir şey değil. Zaten Tunç Soyer'in bisiklete biniyor olması da tek başına "hadi herkes bisiklete binsin" reklamından ziyade, devlet kaynaklarının kısıtlı kullanımına gönderme de var. Ama bu bile bir şeydir.

Ben sadece Tunç Soyer'in bisiklete binmesini samimi buluyorum. Bisikletin 3 gün önce özel kaleme aldırılmış bir market bisikleti olmaması, hatta markasının Orbea olması bile samimiyetine inanmamı sağlıyor. Ama işte tek başına anlam ifade etmiyor; bir yerden başlangıç sadece, ama bundan ötesi bisiklete binmekle tek başına olacak iş değil, bütün bir kentin, bütün paydaşlarının dahil olması gerekiyor.

Yalova bisikletle ulaşımın en yaygın olduğu illerden birisidir. Son yıllarda trafiği iyice rezalet hal aldı, oysa bisikletle Yalova'da her işinizi halledebilirsiniz. CHP'li belediye başkanı geçen dönem seçimi kazanınca, ilk yaptığı iş ana caddedeki bisiklet yolundaki dubaları kaldırmak oldu. (Esnaf şikayetçiydi dükkan önüne müşteri parkedemiyor, mal indiremiyoruz diye; kendi de esnaftı zaten) Ne oldu şimdi, o ana cadde hala leş gibi bir trafiğe sahip, arabalar bisiklet yoluna direkt parketmeye başladı, nihayetinde zaten arabayı parkedecek yer de kalmadı. Peki belediye başkanı bundan rahatsız mı? Yoo.

Açıklamaya bakın şimdi: “Biz bisiklet yollarını kaldırmadık, sadece dubaları kaldırdık. Seçim döneminde Cumhuriyet Caddesi esnafından aldığım talep buydu. Bunu yerine getirdik. Ama ben de arabaların park yeri olsun istemedim. Araçlar park etsin diye dubaları kaldırmadık. Bununla ilgili önerilerinizi dinlemeye hazırım" İşte bu -devasa saçma ve yanlış- öngörüyü ancak bisiklete binmeyen birisi yapabilir. Bisiklete binmek bu yüzden simgesel olduğu kadar önemlidir.

Tek başına hiç bir anlam ifade etmez evet. Ama bir karar anı gelir, çok şey farkettirir.
 
Bir Konyalı olarak bu etkinlik dışında bisiklete bindiğini duymadım görmedim.
Bisiklet Master planını da duymadım
 
Paylaşımlı şerit yıllardır İstanbul'da da mevcut. Boğaz hattında oldukça yaygın. Her gün işe gidip geldiğim hatta da bu "yolu paylaş" tabelaları var. Ayrılmış bisiklet yollarından ziyade bu şekilde yolda hakkımız olduğunu hatırlatan uygulamaları daha önemli görüyorum. Bisiklet yollarından önce trafik kural ve yasalarının uygulandığı bir ortam oluşturmak çok daha önemli. Bunun için eğitim - kontrol ve cezalar kritik rol oynuyor.
 
@BerkEvren

Özellikle dev panolarda dönen "Şeridi Paylaş" ekranlarının sürücüler üzerinde oldukça olumlu etkisi olduğunu düşünüyorum. Resmen bunun olduğu yollarda bisikletliler daha ciddiye alınıyor.

Bahsettiğim şey şu:

degisken-mesaj-panosu-5c4c759b_414x280_original.jpg
 
@MAERKEK
Tunç Soyer'i şahsen tanıyan birisi olarak söyleyebilirim ki kendisi sürekli spor yapan ve sportif faaliyetleri destekleyen birisidir. Başkan olmadan önce sabahları köpeği ile birlikte koşulara çıkar ve akşamüstleri de kızlarıyla bisiklete yada patene binerdi. Başkan seçildikten sonra seferihisar sığacık arasında bisiklet yolu yapmış ve seferihisarın her yerinde, sürücüleri bisikletlilere karşı uyaran ve çevre ilçelere bisiklet mesafeleri gösteren panolar dikmiştir.
Sizin birşeyi görmüyor yada duymuyor olmanız, onun olmadığı anlamına gelmemektedir.
 
Palaşımlı yol güzelmiş bisiklet yolu meselesi kökten çözülebilir bu şekilde, hatalı park da çok sıkı denetlenmiş olur. Trafik yoğunluğu azalır uygulamada yanlışlar yapılmaz ise.
 
güzel bir yazı, belki daha önce paylaşıldı ama bir daha okunası bir yazı olduğunu düşündüm.

(link)
 
Tunç Soyer’ i buradan tebrik ediyorum.
İşe bisikletle giderse İzmir de zamanla bu bisiklet yollarının kalitesini olumlu etkiler.

Çünkü bisikletlinin halini ancak bisikletli anlar.:)
 
belediye personellerinden bisikletle işe gidip gelenler için duş imkanı sağlanmadığı sürece bir şeyler hep eksik kalır. sadece belediye değil diğer özel ve kamu iş yerlerinin de bunu sağlaması gerekiyor.
 
@gio

Teri disari atan ve hava alan giysiler giydigin surece veya bisiklet giysisi olmasada icligi degistirerek ve havlu ile kurulandigin surece sorun olmaz. Is donusu evde dus alinir, hergun boyle yapiyorum ve ne ter kokusu nede kasinti var.. Is yerinde dus olsa ben kullanmazdim, zaman kaybi ve hijyen acisindan sikinti.
 
kıyafetlerle bir yere kadar oluyor. hijyen meselesi de oranın temizliğine ve bakımına bakar. zaman kaybı dediğiniz taş çatlasa en fazla 10-15 dakika. şahsen ben tercih ederdim duş almayı. eve dönüşte zaten alıyoruz.
 
@gio

İşe gitmek için batarya destekli bisikletler terlemeyi önler.
Pedal çevirirken destek seviyesini ayarlayabiliyoruz.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: SametUYNDRN
batarya destekli bisiklet evet terlemeyi daha az yapar. o da ayrı bir çözüm fakat benim istediğim insani olarak duş alarak işe başlamak :) mesela bursa'nın nilüfer belediyesi bisikletle işe gelenler için duş imkanı sunuyor. bisikletle işe gidip gelme konusunda izmir gibi bir yerde başta belediyenin sonra da diğer kurumların bu imkanı sunması gerekiyor samimilerse. kişisel tercih olarak dileyen duşunu alır dileyen almaz.
 
Büyük ihtimalle Tunç bey buraları okuyordur. Öyle düşünüyorum. Eğer gerçekten okuyorsa, umarım yazılanları dikkate alıp değerlendirir. :)
 
@Anonim evet kesinlikle danışmanları sık sık okuyordur. Bu yüzden burada yazılacak her iletiyi tavsiye olarak da yazmakta fayda var diye düşünüyorum.
 
@Duru Kırtasiye
Hayırlısı olsun, artık hiç kullanamıycaz :) valla haklı çıktınız. Millet mavi hattı görünce park yeri zannetti herhalde :) paylaşımlı yol bizim topluma ters, herşeyi paylaşmayı seviyoruz ama yolu paylaşmayı sevmiyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: Duru Kırtasiye
Geri