Scudo Sports

Hidrolik Disk Fren Balata Ayarı

orhandemir

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2011
Mesaj
23
Tepki
11
Şehir
BURSA
Merhaba arkadaşlar...
Sedona 711 d bisikletimde fabrikasyon Shimano br-m445 hidrolik disc fren var...
Balata ayarı yapmak istiyorum. fakat herhangi bir bilgim olmadığı için yapamıyorum.
Sroum şu:
Bilen dostlarım bir vidyo çekip forumda bizlerle paylaşabilir mi?
Eğer Bursa daki arkadaşlarımın böyle bir işe niyetleri varsa seve seve yardım ederim gerek video çekme konusunda gerek malzeme...
şimdiden teşekkürler..
İYİ GECELER, HAYIRLI RAMAZANLAR...
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet Horasan
Scudo
Balata ayarı derken sanırım bakata diske sürtüyor..

Bunun için kaliperi bisiklete tutunduğu yerden iyice gevşetin her iki alyan vidadan..

Sonra bir iki kez freni sıkıp bırakın ve bir kez daha sıkıp bu sefer bırakmayın..

Fren sıkılıyken alyanları tekrar güzelce sıkıştırın..

Tamamdır..
 
@Emir Yıldırım

Merhabalar...
Pazartesi veya salı günü teklifinizi tekrardan değerlendirmek istiyorum...
2-3 gündür foruma giremiyorum... hata veriyordu, bilmiyorum sebebini...
Ben Yıldırım'da oturuyorum.
tel no: 541 303 45 27
 
@Tolga Ayla
dediğinizin aynısını yaptım milimetrik oldu fakat biraz kullandıktan sonra bir tanesi yine tekere daha yakın duruyor neredeyse değecek gibi ama tekere etki edecek kadar yakında değil.fakat diğer kaliper daha uzak duruyor bu neden oluyor?
 
Konu kalabalıklığı olmasın diye buraya yazıyorum.Shımano Hidrolık Disk Fren BL-M596 frenlere sahibim ön tarafın ayarı bozulup bozulup duruyor benim canımı sıkıyor :agla: 2-3 gün önce ayarlamıştım bugün yine bozulmuş.Acaba virajdayken fren yaptığımdan olabilir mi ? 65civarı bi hızla gidiyodum hafif hafif yavaşlayıp viraja girdim. Virajdayken bisiklet kaymasın veya teker kitlenmesin diye çok hafif sıkıyordum freni eve geldiğimde yine bozulmuştu ve bu ilk olmuyor ön teker ayarı bozulup bozulup duruyor nedeni ine olabilir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ozelemre1963
@emre özbay

Bozulmaktan kastin nedir? Surtmeye mi basliyor, bosalma-yumusama mi oluyor?
Foto var mi?
 
Merhaba. Bu seferki ayarlamanızda özellikle teker göbeklerini ve kaliperleri iyi sıktığınızdan emin olun. Teker göbek somunları QR kilidi (Mandal) yeterince sıkı değilse basınçta tekerin merkezden kayma olasılığı var..
 
@emre özbay

14 yaştasın yavaşlıyorsun ama virajdan önceki hızın 65 yaşına göre gayet iyi devamını bekleriz.
 
@suat akman

Sürtme yapıyor, teker dönüşünü kısıtlıyor

@Çağatay Y.

Çağatay abi bu yaş ve hız konularını neden bu kadar takıyorsunuz? Ben foruma üye olduğumdan beri anlayamıyorum.14 yaşındayım evet 65i bildiğim en eğimli bayırda yaptım ki rüzgar arkamdan esiyordu, maşayı kilitledim, son vitese attım gittim.Zor bişey değil.Ayrıca viraja 65 ile girdim demedim tekrar okumanı isterim ''65civarı bi hızla gidiyodum hafif hafif yavaşlayıp viraja girdim'' Burada ne demek istedim sizce ? 65 km/h ile girdiğim mi yazıyor.Eğer diğer insanlar tarafından da öyle anlaşılıyorsa benim hatam var kusura bakmayın. Viraja girdiğimde 40-45 falandı viraj sert falan değildi orta tatlılıktaydı.Ne bu hep birilerini aşağılama isteği ?
 
@emre özbay

Bisiklet icin karayolunda kullanma yasi kanunen 11 yas ve uzeri.
Bisiklet icin kanunen yazili max hizlar; meskun mahal icin 30 km, sehirlararasi yol icin 45 km, otoyol giremez.

65 km her turlu guvenlik onlemi alinsa da riskli bir surat. Iyi bir inis egiminde yeterince uzunsa uzeri bile gorulebilir. Bisiklete (tarz-ekipman kalitesi) ve kullanicisinada bagli ulasilabilecek hiz ve riskin buyuklugu.
Guvenlik acisindan ailenin karisacagi konularda ben yorum yapamayacagim...

Serkan Hodanci 'nin dedigi gibi; teker mandali ve kaliper baglantisini kontrol et. 65 km hizda frenlemeyi yumusakta yapsan, disk ve kaliperdeki yuk ve isinma cok fazla olacaktır. Asiri yük, yeterince ve dogru sikilmamis teker mandalinda tekerde hafif bir oynama yaparsa surtme baslayabilir. Kaliper baglantisi dogru torkta (yeterince) sıkılmamissa asiri yukte oynama yapabilir ve yine surtme yapar. Eger fren sistemi kalitesiz bilesenlerden olusan alt model ise asiri isinma ile bazi kisimlarinin deforme olmasi bile olasidir. Her ayarlama sonrasi bu sorun giderilebiliyorsa deformasyon yerine dogru torkta sıkılıp sıkılmadigini dusunmek gerekir. Hatta kaliperi maşaya baglayan vidalarda locktite kullanarak sarsinti ve yuk altinda gevsemediklerinden emin olun...
 
Ayrıca benim bisikletimde (3-4 ay öncesine kadar) kaliper adaptörü yoktu. Kadro değişti arka kaliper uyuşmadı vs vs ondan sonra taktılar.Fakat ön frenlerim halen adaptörsüz.Frenlerim gerçekten çok zor ayarlanıyor,göz ayarıyla milimetrelik ayarlar yapmam gerekiyor. Tam dengeyi tutturmak için en az 15-20 kere deniyorum ve bu çok canımı sıkıyor.Başka bisikletlerde adaptörü olmayan fren takımı görmedim.-Hatta başka bir abimizin sürten frenini tek seferde Tolga Ayla abinin söylediği yöntemle yapmıştım-
ama ne hikmetse benimki adaptörsüz.Ayriyetten göbek mandalını her açtığımda (yama yapmak için vb.) fren ayarını tekrardan yapmam gerekiyor bunun nedeni nedir? Aslında nedenini biliyorum mandalın sıkılığına göre rotor kayıyor.Fakat bu sorunu yapmayan bisikletler de var.Adaptör gerekli mi ? ne yapmam gerek ?
 
Disk rotorlari farkli boyda olur. Rotor boyuna gorede farkli boylarda adaptor kullanilir.
Bu nedenle adaptor kullanilmayabilir. Ancak her teker sokme ve takmada fren ayari normal degil!
Eger bisikletinin detayli bir - birkac fotografini koyabilirsen daha saglikli yorumlayanlar cikabilir...
 
Emre sen kazana düşmüşsün :)
Resim at güzel bir cevap yazalım sana.
 
Bu bisikletin dertleri delirtiyor abi beni :mad: orasını burasını tamir etmekten bıktım yeminle daha furç takımındaki boşluk tam olarak geçmedi yarın 2si birden fotoğraflayıp sizlere paylaşacağım
 
Shimano hidrolikler bleed kit olmadan bile çok pahalı.Orjinal fabrika çıkışlı ürünün içindeki havayı almak için xlc hidrolik yağ kullansak nasıl olur ?
 
Geri