Hidrolik disk fren balata ömrü

celikzeki

Aktif Üye
Kayıt
25 Mayıs 2012
Mesaj
107
Tepki
75
Şehir
İstanbul.
arkadaşlar merhaba, MTB bisikletimde Shimano BR-M445 Disc 180/F and 160/R mm Rotor Disk fren seti var. Son zamanlarda arka fren kolu öne göre çok yumuşamış durumda ve fren mesafesi ilk zamanlara göre uzadı. Çok dik asfalt inişlerde uzun süreli kullandım. Acaba fren hava yapmış olabilir mi? yahut balatalar bitmiş olabilir mi?
 
Scudo

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Aynı olay benim de başıma gelmişti. Bende de m446 var, 160'a 160 rotorlar. Arka fren daha yumuşaklaştı. Hem de 1 ay gibi bir süre içinde. Fren koluna fazla asılmaktan olduğu söylendi. Hava yapmış arka fren kablosu. Ufak bir takviyeyle düzeldi hemen. Balatalar sapasağlamdı. Kolay kolay erimez balatalar merak etmeyin. Bu işten anlayan birine göstermenizi tavsiye ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: celikzeki

Soner SAĞ

Aktif Üye
Kayıt
19 Ağustos 2011
Mesaj
134
Tepki
143
Şehir
Kocamustafapaşa
Bisiklet
Kron
Selam,

Hİdrolik yağını hiç değiştirmediyseniz zaten muhakak içinde hava vardir. bisiklet üreticileri çok itinalı yağ basmıyorlar. Denemek için bisikleti ters çevirip 1-2 saat bekletip bir kaç kerede frene bas çek yaparsan tamamen boşaldığını görebilirsin. tekrar cevirdiğinde bir süre sonra kendine geliyor.

Öncelikle bataları kontrol edin. Benim arka balatalar 2500 km götürdü. Öndekileri arkaya taşiyıp geçici bir çözüm ürettim.

Yağ değişimi yapmayı düşünüyorsanız. Shimano ve Magura, gibi mineral yağ alabilirsiniz veya Castrol’un ’10W Fork Oil’ gibi mineral bir yağ kullanabilirsiniz. mineral olmayan yağ kullanmayınız ve donanıma pek bulaştırmamanızı öneririm.
 

celikzeki

Aktif Üye
Kayıt
25 Mayıs 2012
Mesaj
107
Tepki
75
Şehir
İstanbul.
Halil bey size ve Soner beye teşekkür ederim. İnternetten izlediğim birkaç video ile balataların ikisinide kontrol ettim. Ön-arka neredeyse aynı durumdalar, benimde aklıma ön-arka değişimi yapmak gelmişti :) fakat sizlerden aldığım yorumlar ve kendimde gözle kontrol ettiğim için muhtemelen Halil beyin başına geldiği gibi çok sıkmaktan hava yaptı. Tamamlama için özel bir aparat gereklimi malum bulunduğum yer Gökçeada ve burada bana yardımcı olabilecek bisiklet tamircisi yok. - içindeki havayı nasıl alabilirim bilginiz var mı? Büyük ihtimalle iş başa düşecek :)
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Çelik bey,
Bu işle ilk defa uğraşacağınız için biraz araştırma yapmanız gerekecek. Ben kendim açmadım hiç hidrolik içeren kabloyu; çünkü hakikaten bilmeyen için riskli. Öncelikle elinizde Shimano mineral yağ olması gerekiyor. Sizin kabloların içindeki yağ budur. Farklı yağlarla karıştırmamanız yararınıza olacaktır. Şimdi hava yapmış bir hidrolik fren için yapılacak şey yağ tamamlamasıdır. Bu işlemi yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta balatalara ve kaliperin donanımına yağ değdirilmemesidir. Böyle bir durumda havasız sağlam bir hidrolik fren bile balata yağlı olduğu için tutmamakta ve temizlenmesi için sprey, deterjanlı su vs. maddeler kullanıp zahmete girilmesi gerekiyor. Hidrolik frenin havası da fren kolunda bulunan hidrolik sıvı yuvasına takviye ile mümkün oluyor sanırım. Daha önce birkaç arkadaş bahsetmişti. Siz en iyisi dediğim gibi iyice bir araştırın nasıl havası alınır, nasıl yağ takviyesi yapılır(damla damla) ve nasıl komple değiştirilir diye. Videolu anlatım bulursanız daha iyi olur. Ben de araştırayım bir yandan. Bulursam link olarak gönderirim. Kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: celikzeki

celikzeki

Aktif Üye
Kayıt
25 Mayıs 2012
Mesaj
107
Tepki
75
Şehir
İstanbul.

bu videoda birşeyler var.

(link) sitede teknik dökümanlar var ama ben işime yarar birşey bulamadım.

PDF olarak birşeyler buldum (link)
 

Artık Yok

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.301
Tepki
1.463
Şehir
Türkiye
mineral yağlar değişime pek ihtiyaç duymazlar ancak yağ takviyesi gerekebilirmi bunu uzman birinin görüp değerlendirmesi daha doğru olur metal balatalar uzun ömürlüdür ancak çok iyi performans vermeyebilirler resin balatalar daha iyi bir frenleme sağlarlar ancak ömürleri kısa olur sık sık arazide kullanıyor dik inişlerde uzun süreli frenleme yapıyorsanız balata değişiminiz kaçınmaz olabilir kavrama noktanızı iyi ezberleyin eskisinden çok sıkıyor ancak durabiliyorsanız balataların değişme zamanı yaklaşmış olabilir küçük bir fener ile rotorların arasından bunu görmeniz mümkündür bitmiş bir balata rotorun frenleme esnasında kalipere sürtmesine sebeb verir buda hoş olmayan bir ses çıkartır bunu yaşarsanız durum acil demektir saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: celikzeki

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
87
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar bisikletini yeni akdım. Ancak sürüş esnasında önden ses geliyor. Bisikleti ters çevirip baktığımda diskin hafif yamuk olduğunu gördüm bu normal mi?
 

Arseyus

Daimi Üye
Kayıt
20 Aralık 2015
Mesaj
298
Tepki
213
Şehir
Yeraltı Dünyası
Arkadaşlar merabalar.

Bir yetkili servise balata değişimi için gittim ancak balataların bitmediğini söyledi. Peki bittiğini nasıl anlarız dedim ses çıkardığı zaman bitmiş demektir o zaman değiştirmeye gelirsin dedi.

Şimdi şu balata olayı konusunda her kafadan bir ses var. Bu işin uzmanı varsa konuya bir cevap geçmesi çok iyi olur.

Şimdi hidrolik balatalarını bitmeye yakınmı değiştirmeliyiz yoksa ses çıkardığı zaman mı? Israrla servise değiştirin dememe rağmen sen yanlış biliyorsun dediler öyle bişey yok ses çıkardığı zaman değiştireceksin durduk yere balataya para verme dedi.

Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Efecan durgut

chizer.adam

SOSYAL ŞEBEKE
Kayıt
8 Ocak 2016
Mesaj
784
Tepki
1.518
Yaş
33
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Ben de bugün şirkete doğru giderken aklıma geldi bu soru.
 
  • Beğen
Tepkiler: bacobaba39

Arseyus

Daimi Üye
Kayıt
20 Aralık 2015
Mesaj
298
Tepki
213
Şehir
Yeraltı Dünyası
@efeozata Servis benim bisikletimin servisi değildi farklı bir servisti. Bu adamlar işinde ne kadar iyi bilmiyorum ancak 10 yıldan fazladır bu işi yapan birileri ve dediğiniz gibi balataları değiştirse kendi para kazanırdı ancak dürüst satıcı olsa gerek doğru bilgi vermeye çalıştı.

Ancak kafama karıştıran ise bazı kişilerin balataların inceldiği zaman değişmesi lazım demeleri bunun sebebi ise rotor'a zarar gelmemesi için. Ben bunu servise söylediğimde ise öyle bir şey yok ses çıkardığı zaman değiştirmen lazım boş yere değiştirme balataları dedi.

Kafam bu yüzden karışık..
 

Yetkin

EAT- DRİNK -RİDE
Kayıt
14 Eylül 2015
Mesaj
255
Tepki
258
Şehir
İzmir
İsim
Yetkin K.
Bisiklet
b'Twin
@Arseyus fren pedlerini çıkarıp ölçmeniz gerekiyor. Çoğu üretici 1-2 mm balata malzemesi kaldığında değiştirilmesi gerektiğini yazar. Ölçme için için ben sürgülü kumpas kullandım. Önce balata malzemesi olmayan kısmın kalınlığını ölçtüm. Sonra da balata malzemesinin olduğu kısmı. Bu kalınlıkları birbirinden çıkartırsınız balata malzemesinin kalınlığını bulabilirsiniz.
 

Arseyus

Daimi Üye
Kayıt
20 Aralık 2015
Mesaj
298
Tepki
213
Şehir
Yeraltı Dünyası
@Yetkin Sorunda o zaten ben işin ehli değilim hidrolik çok hassas bir olay biri daha sizin gibi ölçü aleti felan var demişti. Benim anladığım kadarıyla ses çıkarmasını beklemicez bitip bitmediği ses ile değil hassas ölçme aletleri anlayacağız?
 

Tuncer I.

Üye
Kayıt
29 Mart 2014
Mesaj
78
Tepki
94
Şehir
Bursa
İsim
Tuncer I.
Bisiklet
Whistle
Peki bir balata ortalama kaç km kullanılır ? Tahmini olan ?
 

Neil deGrasse Tyson

Daimi Üye
Kayıt
24 Mayıs 2015
Mesaj
349
Tepki
383
Yaş
28
Şehir
Ankara/Karabük/Lublin
İsim
Mehmet Ç.
Bisiklet
Canyon
hocam balataları söküp bakın korkacak bir durum yok, balataları çıkardıktan sonra fren koluna basmamaya dikkat edin yeter, yok çıkartmak istemiyorum derseniz diğer yöntem kaliperin alt ve üst konumlarında balataları görebileceğiniz boşluklar var(fotoğraftaki gibi) oralardan bakarak balatanın ne kadar kaldığını anlarsınız.O gittiğiniz servis neresi ise bundan sonra başka yere gitmeyin derim, öyle dürüst satıcı bulunmaz denecek kadar az ülkemizde.Servisin balatanın bittiğini ses çıkarmaya başlayınca anlarsın demesi doğru aslında, balata bitince fren yaparken 2 demirin birbirine sürtme sesini duyarsınız o zaman değişmesi lazım, rotora kolay kolay zarar vermez ama bu sesi duymaya başlayınca en kısa sürede değiştirmek iyi olur



@Tuncer I. kullanım alanına,sürüş agresifliğine,sürüş tarzına göre değişir, şehir içi sakin bir şekilde kullanıyorsan çok rahat 6-7 bin km kullanırsın.Ama zorlu dağ yollarında,agresif sürüşler yapıyorsanız, yağmur çamur dinlemeden zevk alarak sürüyorsanız yaklaşık 2 bin km sonra bitebilir dediğim gibi tamamen kullanıcıya bağlı
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.057
Tepki
7.396
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Balata ömrünü, balatanın tipi de belirler. Metal (sintered) balatalar daha uzun ömürlüdür; organik (resin) balatalar ise daha kolay aşınır.

Frenleme hassasiyetinin azalması ve frenleme gücünün düşmesi, balataların inceldiğine işaret eder. Eğer hidrolik fren sisteminizde hava veya hidrolik sıvısı eksiği olmadığından eminseniz ve buna rağmen frenleriniz eskisi gibi güçlü değilse ve geç tepki veriyorsa, balataları değiştirme zamanı gelmiş demektir.
 
Kayıt
6 Mayıs 2017
Mesaj
75
Tepki
85
Yaş
33
Şehir
Kayseri
İsim
Tuğrul Erkılıç
Bisiklet
Mosso
Balatalar 2 mm üretilir. 0.5 mm kaldığında değiştirilir. Okuduğum metinler izlediğim uygulama videolarında bu şekilde tarif edilmişti hep;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.096
Tepki
1.875
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Bir ihtimal olarak şu olabilir, sen ses çıkarmıyor diye değiştirmezsin balataları, sonra bir tura çıkıp dağın tepesindeyken inmeye başlamadan hemen önce ses gelmeye başlar ve geri kalan yolun tamamı iniştir, o zaman işte ayvaa. Tabi bu ekstrem bir durum, bu anlattığım seninle hiç alakasız bir durum olabilir.
Ben kesinlikle öyle sesi falan beklemiyorum, gözlem kontrol yapıyorum. Sana kalmış bişey
 

Ervin

Üye
Kayıt
27 Ağustos 2016
Mesaj
99
Tepki
107
Yaş
44
Şehir
Bulgaria
İsim
Ervin B
Bisiklet
Giant
@ratm bende cuma sabahı işe gidiyordum yokuş aşağı iniyordum ses geldi iş yerine ulaştığımda ilk balataları kontrol etim biraz sürtme vardı göz kararı ayar yaptım akşam iş dönüşü yine yokuş indim bu seferki ses çok daha fazla oldu bisikleti kenara çekip ön tekerin mandalını açtım biraz gevşeltip yoluma devam etim eve ulaştığımda durum bu şekildeydi neden balatalar bir tarafı erimiş eşit erimesi gerekmiyormu açaba diskmi yamuk yada benmi ayarlıyamıyorum simdi balata değişim dedim 30 35 TL 35TL bisikletçi takarsa kendim takarsam 30 TL miş bende bisikleti bıraktım kenara road bike biniyorum birkaç gündür aliexppress ten aldım balata bekliyorum fiyatlar kazık bence siz kaç TL ve nereden alıyorsunuz balataları
IMG_20170607_205021.jpg
 

Dosyalar