Hidrolik disk fren balata ömrü

Konu, 'Frenler' kısmında celikzeki tarafından paylaşıldı.

  1. celikzeki

    celikzeki Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul.
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba, MTB bisikletimde Shimano BR-M445 Disc 180/F and 160/R mm Rotor Disk fren seti var. Son zamanlarda arka fren kolu öne göre çok yumuşamış durumda ve fren mesafesi ilk zamanlara göre uzadı. Çok dik asfalt inişlerde uzun süreli kullandım. Acaba fren hava yapmış olabilir mi? yahut balatalar bitmiş olabilir mi?
     
  2. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Sanat'ın babası...

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.766
    Beğeniler:
    1.138
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aynı olay benim de başıma gelmişti. Bende de m446 var, 160'a 160 rotorlar. Arka fren daha yumuşaklaştı. Hem de 1 ay gibi bir süre içinde. Fren koluna fazla asılmaktan olduğu söylendi. Hava yapmış arka fren kablosu. Ufak bir takviyeyle düzeldi hemen. Balatalar sapasağlamdı. Kolay kolay erimez balatalar merak etmeyin. Bu işten anlayan birine göstermenizi tavsiye ederim...
     
    celikzeki bunu beğendi.
  3. Soner SAĞ

    Soner SAĞ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Selam,

    Hİdrolik yağını hiç değiştirmediyseniz zaten muhakak içinde hava vardir. bisiklet üreticileri çok itinalı yağ basmıyorlar. Denemek için bisikleti ters çevirip 1-2 saat bekletip bir kaç kerede frene bas çek yaparsan tamamen boşaldığını görebilirsin. tekrar cevirdiğinde bir süre sonra kendine geliyor.

    Öncelikle bataları kontrol edin. Benim arka balatalar 2500 km götürdü. Öndekileri arkaya taşiyıp geçici bir çözüm ürettim.

    Yağ değişimi yapmayı düşünüyorsanız. Shimano ve Magura, gibi mineral yağ alabilirsiniz veya Castrol’un ’10W Fork Oil’ gibi mineral bir yağ kullanabilirsiniz. mineral olmayan yağ kullanmayınız ve donanıma pek bulaştırmamanızı öneririm.
     
    celikzeki bunu beğendi.
  4. #4
    celikzeki

    celikzeki Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul.
    Seviye:
    Halil bey size ve Soner beye teşekkür ederim. İnternetten izlediğim birkaç video ile balataların ikisinide kontrol ettim. Ön-arka neredeyse aynı durumdalar, benimde aklıma ön-arka değişimi yapmak gelmişti :) fakat sizlerden aldığım yorumlar ve kendimde gözle kontrol ettiğim için muhtemelen Halil beyin başına geldiği gibi çok sıkmaktan hava yaptı. Tamamlama için özel bir aparat gereklimi malum bulunduğum yer Gökçeada ve burada bana yardımcı olabilecek bisiklet tamircisi yok. - içindeki havayı nasıl alabilirim bilginiz var mı? Büyük ihtimalle iş başa düşecek :)
     
  5. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Sanat'ın babası...

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.766
    Beğeniler:
    1.138
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çelik bey,
    Bu işle ilk defa uğraşacağınız için biraz araştırma yapmanız gerekecek. Ben kendim açmadım hiç hidrolik içeren kabloyu; çünkü hakikaten bilmeyen için riskli. Öncelikle elinizde Shimano mineral yağ olması gerekiyor. Sizin kabloların içindeki yağ budur. Farklı yağlarla karıştırmamanız yararınıza olacaktır. Şimdi hava yapmış bir hidrolik fren için yapılacak şey yağ tamamlamasıdır. Bu işlemi yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta balatalara ve kaliperin donanımına yağ değdirilmemesidir. Böyle bir durumda havasız sağlam bir hidrolik fren bile balata yağlı olduğu için tutmamakta ve temizlenmesi için sprey, deterjanlı su vs. maddeler kullanıp zahmete girilmesi gerekiyor. Hidrolik frenin havası da fren kolunda bulunan hidrolik sıvı yuvasına takviye ile mümkün oluyor sanırım. Daha önce birkaç arkadaş bahsetmişti. Siz en iyisi dediğim gibi iyice bir araştırın nasıl havası alınır, nasıl yağ takviyesi yapılır(damla damla) ve nasıl komple değiştirilir diye. Videolu anlatım bulursanız daha iyi olur. Ben de araştırayım bir yandan. Bulursam link olarak gönderirim. Kolay gelsin...
     
    celikzeki bunu beğendi.
  6. #6
    celikzeki

    celikzeki Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul.
    Seviye:
  7. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.613
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    mineral yağlar değişime pek ihtiyaç duymazlar ancak yağ takviyesi gerekebilirmi bunu uzman birinin görüp değerlendirmesi daha doğru olur metal balatalar uzun ömürlüdür ancak çok iyi performans vermeyebilirler resin balatalar daha iyi bir frenleme sağlarlar ancak ömürleri kısa olur sık sık arazide kullanıyor dik inişlerde uzun süreli frenleme yapıyorsanız balata değişiminiz kaçınmaz olabilir kavrama noktanızı iyi ezberleyin eskisinden çok sıkıyor ancak durabiliyorsanız balataların değişme zamanı yaklaşmış olabilir küçük bir fener ile rotorların arasından bunu görmeniz mümkündür bitmiş bir balata rotorun frenleme esnasında kalipere sürtmesine sebeb verir buda hoş olmayan bir ses çıkartır bunu yaşarsanız durum acil demektir saygılar
     
    celikzeki bunu beğendi.
  8. Tuurok

    Tuurok Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Şubat 2017
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Teo
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar bisikletini yeni akdım. Ancak sürüş esnasında önden ses geliyor. Bisikleti ters çevirip baktığımda diskin hafif yamuk olduğunu gördüm bu normal mi?
     
  9. Arseyus

    Arseyus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Aralık 2015
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Yeraltı Dünyası
    Seviye:
    Arkadaşlar merabalar.

    Bir yetkili servise balata değişimi için gittim ancak balataların bitmediğini söyledi. Peki bittiğini nasıl anlarız dedim ses çıkardığı zaman bitmiş demektir o zaman değiştirmeye gelirsin dedi.

    Şimdi şu balata olayı konusunda her kafadan bir ses var. Bu işin uzmanı varsa konuya bir cevap geçmesi çok iyi olur.

    Şimdi hidrolik balatalarını bitmeye yakınmı değiştirmeliyiz yoksa ses çıkardığı zaman mı? Israrla servise değiştirin dememe rağmen sen yanlış biliyorsun dediler öyle bişey yok ses çıkardığı zaman değiştireceksin durduk yere balataya para verme dedi.

    Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?
     
  10. V F

    V F Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    8 Ocak 2016
    Mesajlar:
    608
    Beğeniler:
    662
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aazam
    Seviye:
    Ben de bugün şirkete doğru giderken aklıma geldi bu soru.
     
    bacobaba39 bunu beğendi.
  11. efeozata

    efeozata Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2017
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Efe
    Seviye:
    @Arseyus servis para kazanacağı bir iş olmasına rağmen bitmediğini söylüyorsa direk o servise güvenirim :)
     
  12. Arseyus

    Arseyus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Aralık 2015
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Yeraltı Dünyası
    Seviye:
    @efeozata Servis benim bisikletimin servisi değildi farklı bir servisti. Bu adamlar işinde ne kadar iyi bilmiyorum ancak 10 yıldan fazladır bu işi yapan birileri ve dediğiniz gibi balataları değiştirse kendi para kazanırdı ancak dürüst satıcı olsa gerek doğru bilgi vermeye çalıştı.

    Ancak kafama karıştıran ise bazı kişilerin balataların inceldiği zaman değişmesi lazım demeleri bunun sebebi ise rotor'a zarar gelmemesi için. Ben bunu servise söylediğimde ise öyle bir şey yok ses çıkardığı zaman değiştirmen lazım boş yere değiştirme balataları dedi.

    Kafam bu yüzden karışık..
     
  13. Yetkin

    Yetkin EAT- DRİNK -RİDE

    Kayıt:
    14 Eylül 2015
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Yetkin Karabulut
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Arseyus fren pedlerini çıkarıp ölçmeniz gerekiyor. Çoğu üretici 1-2 mm balata malzemesi kaldığında değiştirilmesi gerektiğini yazar. Ölçme için için ben sürgülü kumpas kullandım. Önce balata malzemesi olmayan kısmın kalınlığını ölçtüm. Sonra da balata malzemesinin olduğu kısmı. Bu kalınlıkları birbirinden çıkartırsınız balata malzemesinin kalınlığını bulabilirsiniz.
     
  14. Arseyus

    Arseyus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Aralık 2015
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Yeraltı Dünyası
    Seviye:
    @Yetkin Sorunda o zaten ben işin ehli değilim hidrolik çok hassas bir olay biri daha sizin gibi ölçü aleti felan var demişti. Benim anladığım kadarıyla ses çıkarmasını beklemicez bitip bitmediği ses ile değil hassas ölçme aletleri anlayacağız?
     
  15. Tuncer I.

    Tuncer I. Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2014
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Tuncer I.
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Peki bir balata ortalama kaç km kullanılır ? Tahmini olan ?
     
  16. Neil deGrasse Tyson

    Neil deGrasse Tyson I wonder if heaven got a bikepark

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    24 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    384
    Beğeniler:
    608
    Şehir:
    Ankara/Karabük/Lublin
    Adı:
    Mehmet Ç.
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    hocam balataları söküp bakın korkacak bir durum yok, balataları çıkardıktan sonra fren koluna basmamaya dikkat edin yeter, yok çıkartmak istemiyorum derseniz diğer yöntem kaliperin alt ve üst konumlarında balataları görebileceğiniz boşluklar var(fotoğraftaki gibi) oralardan bakarak balatanın ne kadar kaldığını anlarsınız.O gittiğiniz servis neresi ise bundan sonra başka yere gitmeyin derim, öyle dürüst satıcı bulunmaz denecek kadar az ülkemizde.Servisin balatanın bittiğini ses çıkarmaya başlayınca anlarsın demesi doğru aslında, balata bitince fren yaparken 2 demirin birbirine sürtme sesini duyarsınız o zaman değişmesi lazım, rotora kolay kolay zarar vermez ama bu sesi duymaya başlayınca en kısa sürede değiştirmek iyi olur

    [​IMG]

    @Tuncer I. kullanım alanına,sürüş agresifliğine,sürüş tarzına göre değişir, şehir içi sakin bir şekilde kullanıyorsan çok rahat 6-7 bin km kullanırsın.Ama zorlu dağ yollarında,agresif sürüşler yapıyorsanız, yağmur çamur dinlemeden zevk alarak sürüyorsanız yaklaşık 2 bin km sonra bitebilir dediğim gibi tamamen kullanıcıya bağlı
     
    Cemil Dada ve Arseyus bunu beğendi.
  17. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    933
    Beğeniler:
    2.037
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Balata ömrünü, balatanın tipi de belirler. Metal (sintered) balatalar daha uzun ömürlüdür; organik (resin) balatalar ise daha kolay aşınır.

    Frenleme hassasiyetinin azalması ve frenleme gücünün düşmesi, balataların inceldiğine işaret eder. Eğer hidrolik fren sisteminizde hava veya hidrolik sıvısı eksiği olmadığından eminseniz ve buna rağmen frenleriniz eskisi gibi güçlü değilse ve geç tepki veriyorsa, balataları değiştirme zamanı gelmiş demektir.
     
    Arseyus ve mariokaldato bunu beğendi.
  18. Tugrul.erkilic

    Tugrul.erkilic Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    6 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Tuğrul Erkılıç
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Balatalar 2 mm üretilir. 0.5 mm kaldığında değiştirilir. Okuduğum metinler izlediğim uygulama videolarında bu şekilde tarif edilmişti hep;)
     
    Cemil Dada bunu beğendi.
  19. ratm

    ratm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    779
    Beğeniler:
    1.428
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Hakan Engin
    Seviye:
    Bir ihtimal olarak şu olabilir, sen ses çıkarmıyor diye değiştirmezsin balataları, sonra bir tura çıkıp dağın tepesindeyken inmeye başlamadan hemen önce ses gelmeye başlar ve geri kalan yolun tamamı iniştir, o zaman işte ayvaa. Tabi bu ekstrem bir durum, bu anlattığım seninle hiç alakasız bir durum olabilir.
    Ben kesinlikle öyle sesi falan beklemiyorum, gözlem kontrol yapıyorum. Sana kalmış bişey
     
    Denizcagan, Arseyus ve mariokaldato bunu beğendi.
  20. Ervin

    Ervin Aktif Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    27 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    Bulgaria
    Adı:
    Ervin B
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @ratm bende cuma sabahı işe gidiyordum yokuş aşağı iniyordum ses geldi iş yerine ulaştığımda ilk balataları kontrol etim biraz sürtme vardı göz kararı ayar yaptım akşam iş dönüşü yine yokuş indim bu seferki ses çok daha fazla oldu bisikleti kenara çekip ön tekerin mandalını açtım biraz gevşeltip yoluma devam etim eve ulaştığımda durum bu şekildeydi neden balatalar bir tarafı erimiş eşit erimesi gerekmiyormu açaba diskmi yamuk yada benmi ayarlıyamıyorum simdi balata değişim dedim 30 35 TL 35TL bisikletçi takarsa kendim takarsam 30 TL miş bende bisikleti bıraktım kenara road bike biniyorum birkaç gündür aliexppress ten aldım balata bekliyorum fiyatlar kazık bence siz kaç TL ve nereden alıyorsunuz balataları
    IMG_20170607_205021.jpg
     

    Ekli Dosyalar:

İlginizi Çekebilir

GR_VillaOliveGrove_074-630x420.jpg
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi....
fatguysuffers.jpg
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi....
upload_2017-5-5_23-19-21.png
Amerikalı Amber Neben kadınlarda TT kraliçesi. 15 yıllık geçmişinde 2 Olimpiyat, 2 Dünya, 2 Ulusal ve 2 Pan American şampiyonluğu bulunuyor. Amber hakkında daha fazla bilgiyi kendi sitesinden...