Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Deore Hidrolik disk fren yağ değişimi, bakımı, ayarı, balata değişimi?

Dinçer ÜNSAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2009
Mesaj
903
Tepki
461
Şehir
Bursa || İzmir
Arkadaşlar, yeni aldığım bisikletin hidrolik frenlerinde sorunlar yaşıyorum.Deore Hidrolik disk fren yağ değişimi, bakımı, ayarı ve ya balata değişimi hakkında bir anlatım, vidyo ve ya yardımcı olabilecek bir arkadaş mevcut mu acaba?Sistemimde hava oldugunu düşünüyorum ve çözüm olarak da yağın değişmesi olarak görüyorum.Sorunun etkileri ise söyle:

Arka fren kolu ön frene göre çok daha yumuşak(süngerimsi) ve tutması için çok daha fazla sıkmak gerekiyor.Fren kolu sıkılmaya başlandıgında bir süre balatalarda neredeyse hiç hareket olmuyor.Sonra sıkmaya başlıyor.Balatalar rotora değdikten sonra da tam kuvvet uygulaması içinse kolu büyük bir miktar daha sıkmak gerekiyor(süngerimsilik işte burada).Fren kolu neredeyse gidona değecek.

Ayrıca arka göbek center lock özellikli.Rotorun 6 tane piminde gevşeme var.Bunun için yapılacak bir şey var mı acaba?Galiba bu gevşemeden dolayı rotor yalpa yapmaya başladı ve balatalara sürtmeye başladı.

Arka frenimin iyi bir bakım işleminden sonra gayet sağlıklı çalışacağı düşüncesindeyim.Bu bakım için gereken malzemeleri nerelerden bulabilirim?Yada kendim nasıl uydurabilirim?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkur ederim.
(El becerim çok iyidir ve bisiklet tamiri konusunda yeterince bilgim vardır; ancak hidrolik konusunda yeniyim...:in: )
 
Scudo
Allah Allah! Ne kadar ilginç!!! Ben de dün gece böyle bir konuyu forumda taramıştım ve bulamadım. Yeni bir konu açmayı düşünüyordum. Bu kadar olur yahu! Böyle bir konu açtığınız için, size çok teşekkür ederim. Benim problemim de; Deore M 555 kaliperlerin pad değişimi nasıl yapılıyor? onu soracaktım. Değiştirmeye çalıştım, ama yapamadım. Eğer videosu olan ayrıntılı bir link verebilirseniz çok sevinirim! Teşekkürler!
 
(link)


Buradan model numarasına göre indirebilirsiniz dokümanları.

Rotorun perçinleri gevşemiş anladığım kadarıyla. Yapılabilecek birşey yok değişmesi gerekir düşündüğüm gibiyse.
 
Ben şahsen o linki biliyorum. Padleri değiştirirken gösteren, video içeren site var mıdır? Teşekkürler!
 
Aslında o dokümandan daha açık anlatan başka bir doküman bulamazsınız ama videoda ısrarcıysanız;

XTR için (işlem aynıdır.) (link)

XT (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Kaptanbaşı
Deore için yağ değişimi ile ilgili bir vidyo var mı acaba?

Ayrıca bu konudaki tecrübeli arkadaşlar bu işin püf noktaları hakkında bizi bilgilendirirse sevinirim...
 
Yok mu bilgilerini paylaşmak isteyen tecrübeli disk fren kullanıcıları?
 
Yeni yağ kullanmanızı öneririm bu arada içindekinin hepsini boşaltıp.
 
@Semican Baydur

Link'ini verdiğiniz sitede sadece bu konu ile değil neredeyse tüm parçalarla alakalı kapsamlı bilgiler mevcut,çok sağolun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semican Baydur
Konu ile biraz alakasızda olsa solemeden edemeyecegim.Oncelıkle 781 ınız hayırlı olsun :) ve son olarakta bir ustayı bu işleri yaparken izleyin gerek kendı bısıkletınızı yaptırırken gerekse bır arkadasınızınkını yaptırırken izleyin ve görerek püf noktalarını yakalayın :)... Benımde cok kafamı kurcalıyor hıdrolık fren olayı ama ogrenıcez artık :) , İyi forumlar , bol pedallar :)
 
@sonEr´´

781 için iyi dileklerinden ötürü teşekkür ederim:)
Sistemi kurcalaya kurcalaya nasıl çalıştığını anlayıp sorunu hallettim.
Ayrıca, bisikletimi hiç bir zaman tamirciye götürmem, sorunlarımı kendim çözerim.Prensip meselesi... ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Yeni bir sorun, bu kez ön frenimde baş gösterdi.Ön freni sıkıyorum; tutmada fln bir problem yok, ama kol kendini tamamen geri çekmiyor.Sanki kolda, kolu geri çekmesi için bir yay varmış da o yay kırılmış gibi davranıyor.Belli bir yere kadar kendi kendine çekiyor, çok az bir mesafe kala çekmeyi bırakıyor ve kol orada kalıyor.Uzun sürekli fren kullanımında ya da freni pompaladığımda sorun daha da barizleşiyor.(Geri toplaması için elimle ittirsem bile çok hızlı bir şekilde tekrar kaldığı hizasına geri geliyor.)
Gelelim denediğim şeylere:
Pistonların kirli olabileceğini düşündüm.Hakikaten de kirliydi.bir güzel temizledim ve yağladım(yay olarak asitsiz olmasından dolayı shimano minarel yağını kullandım.)Ama bi fark olmadı.
Balataların arasındaki yayın işlevini kaybettiğini düşündüm.Yayın bacaklarını penseyle iyice açtırdım ve bayağı sertleşti.Ama gene sorun düzelmedi.

Denediğim şeyler bunlar.Son olarak da kolu geri çekmemesinin nedeni olarak kablolardaki yağ basıncının düşük olduğunu düşünüyorum.Bunun için de tüm frene tekrar yağ basmam gerekecek.Ama şırıngalarım yok.O yüzden henüz deneyemedim.

Sorun acildir.Bisiklet sökülü vaziyette duruyor.Yarın da düzenlenecek bir tur var.Oraya yetişmesi gerekiyor.
Yaratıcı fikirlerinizi bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler...
 
Resimlerde bunlar kolun nasıl birşey olduğu hakkında fikriniz olsun.

http://www.ressim.net/upload/c6c82636.jpg

http://www.ressim.net/upload/f8dcbef8.jpg
 
Arkadaşlar sorunu çözmüş bulunmaktayım.Ve mükemmel oldu.(Şu ana kadar kullandığım hidrolik frenler arasındaki en hissiyatlı fren.Aman nazar deymesin :))

Sorunun çözümüne gelecek olursak; wd40ı kolun içine boca ettim(hazneye değil,fotolarda gözüken aradan içeri).sonra zincir yağıyla yağladım.Ve ardından bi daha wd40 la bi güzel temizledim.Açıkçası ne kadar pis olduğumun bi kanıtıydı bu son wd40 sıkışım...Direk çamur tarzı pisik boşaldı.Sonra kolla baya bi oynadım yağ iyice işlersin diye.Ardından tertemiz hidrolik yağını bastım kablolara.Yağ, kablolara dolarken haznedeki delikten simsiyah kirli hava kabarcıkları ve yağ çıkıp duruyordu(Belki de kolun geri çekmemesinin nedenlerinden biri de, bozulmuş, kirlenmiş ve özelliğini yitirmiş yağdır.Çünkü koyu bir kıvamı vardı temiz yağa göre...).Hava kalmayıncaya kadar yağ basma işlemine devam ettikten sonra bütün vidaları sıktım.Balataları takıp kaliper ayarı yaptıktan sonra ilk denemelerdeki ilk izlenimler çok şaşırtıcıydı.Hiç bu kadar kolay hareket eden bir fren kolu ve bu kadar hissiyatlı fren beklemiyordum.Sanki yeni bi fren sistemi almış gibiyim.Aynı şeyleri arka fren için de uygulayacağım ama vizelerden sonrası bekleyecek büyük bi ihtimal...

Umarım açıklayıcı ve yararlı olmuştur.;)
(Yine bi sorunun daha üstesinden geldik, alnımızın akıyla çıktık çok şükür :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: egesengun
@Dinçer ÜNSAL

slm.hidrolik sistemli frenlerde hava olması ihtimali yüksek oranda karşılaşılan bir sorun.bu gibi durumlarda mineral yağ tankını full doldurup kapattıktan sonra fren sistemi üzerinde ( diskleri sıkan kaliperlerin olduğu bölümde ) üzeri plastik bir tıkaç ile kapatılmış sibop tarzı bir kapak göreceksiniz.o kapağın altındaki somunu hafif gevşeterek (fazla açmadan.yağ akmaya başladığı an durulmalı) fren kollarına hafif baskı yaparak içeride olan mevcut havayı dışarı atmak gerekir.bazı modellerde oradaki somun kaliperlerin disk ile arasındaki mesafesini ayarlamak için yapılmıştır buna dikkat...somun hafif açıkken fren kollarını sıktığında yavaş yavaş yağ sızıyorsa doğru yoldasın.fakat bu işlemi yaparken ister istemez tankındaki yağ yine eksilecek.fakat bu işlemi yaparken sistemden yağ sızıyorsa düzelme şansı var demektir.biraz yağ akıttıktan sonra sistemindeki yağ seviyesi azalmış ise tekrar tankı açmadan kolların yanındaki yada tankın yanındaki somunlar ile kollarını sertleştirebilirsin.bu anlattıklarım benim şahsen uyguladığım ve sorunu ortadan kaldıran bir durum.herkeste başarı gösterir demiyorum fakat muhtemelen sorununu çözer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre TAVKAYA
Dinçer karşılaştığın sorunlarla tek tek karşılaşıyorum :)) deore nin genel bir sorunu olduğu konusunda şüphelerim oluşmaya başladı...Başlığın işime yarıyor teşekkürler...
 
@Emre TAVKAYA

Ben teşekkür ederim.Faydalı olabildiysek ne mutlu.;)

Deore konusuna gelirsek; evet, haklısın.Ben de seninle aynı düşüncedeyim.Deore nin sağlıklı çalışabilmesi için çok çok ince ayar yapılması gerekiyor.Tolerans kabiliyeti neredeyse 0.Eğer bisikletin üzerinde hidrolik fren gelmeseydi kesinlikle disk fren kullanmazdım.Çünkü şöyle bir durum var.Alt seviye hidroliklerden yeterince verim alamıyorsun, ek olarak fazladan ağırlık taşıdığınla kalıyorsun.O yüzden hidrolik kullanacaksanız slx xt(ki bence slx, xtden iyi) den aşağı frenleri kullanmayın.Deore, juicy 3 vb frenler çok sorun çıkartıyor.Dediğim gibi sorunsuz çalışabilmesi için, kusursuz ayar istiyor.
 
Geri