Scudo Sports

Flaş flaş gümrük muafiyeti

Dünyaca kabul gören, talep edilen kaliteli ürünler üretebilseydik, cep telefonu ithalatına yılda 5-10 milyar dolar, lüks araba ithalatına da bir o kadar para harcamasaydık böyle olmazdı sanırım...ürettiğimiz 100 liralık ürünün bile 80 lirası ithal edilen mallara dayanıyor...bu kadar az üretip bu kadar çok tüketen bir ülkenin başka bir kaderi olması zor...ülkeden küresel para çıkınca -son bir ayda 20 milyar dolar- tüketimi kısmak için duvarları yükseltirler, para geline tekrar indiriler...böyle küresel sermayenin oyuncağı olarak salıncak sallanıp durur...bizimkiler de ekonomiyi yönetiyorum sanır...olan da biz bisikletseverlere olur...
 
Scudo
günü gelir 75 euro'dan da aşağıya inerse limit şaşırmam. yazıktır.
 
Ben de şaşırmam. Yanılmıyorsam en fazla 1 yıl etmişti 150€ sınırı. 75€ dan da düşerlerse yazıktır. Hem de çok yazık.
 
gümrük yasakları falan ya bunlar değilmi geçen güne kadar ithal ikameci zihniyet özeldan önceydi biz çağdaş bir toplumuz diyen.Küfür ediyorum içimden :)
 
şimdi soracak olursanız yetkili birine, efendim, ucuz çin malları doldurmasın piyasayı, içerideki üreticiyi koruyoruz diyecektir. sorun bu cevabı almazsanız şaşarım. eh, içerde üretim yapan pek kalmadığına göre, bakınız bir ben kaldım ben de bol bol laf üretiyorum, çok şükür her TC uyruklunun genlerinde var bu; hangi üretici diye sorarım ben. o zaman derler ki, eh ithalat yapan ve vergisini çatır çatır ödeyen ithalatçıya yazık derler. bak orda haklılar. kitabına uygun yapılırsa işler eh biz de nemalanırız bu işten ama bir yere kadar. deniz bitti mi, ithalatın da bir anlamı kalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Aslanhan
Buradaki tek sorun bence bu limitler filan değil. İthalatçı firmaların kâr paylarını çok yüksek tutmalarıdır. Bunun sebebi de ülkemizde bisikletçi sayısının yeterince çok olmamasıdır. Bu yüzden yakalayabildiklerine ... satıyorlar malları ve kâr oranlarını yüksek tutuyorlar. Bunun tek çözümü ülkemizde bu sporu yaygın hale getirip olabildiğince çok insanın bisiklete binmesine imkan sağlamak ve böylece bu sektöre yapılan yatırımların artmasında rol oynamak olacaktır. Bknz. Salcano, yatırımlarını arttırıyor 29" dağ bisikletleri rakiplerinin yarı fiyatına satılıyor.
 
Limitlerle ilgili sorun olması da ayrı bir problem. Yaygınlaştırmasına yaygınlaştırılması gerekiyor da , malum ülkemiz insanının durumu ortada. Mali durum :(
 
(link)
Gelişmeleri buradan takip edebilirsiniz.
 
@Mehmet Levent

mehmet abi,durum daha da vahim maalesef...

açıklama şu çünkü:

" yurtdışından yapılan alışverişlerin zaten yüzde 95 inin 75 euronun altında oldugunu" söylerrek bunu yapmaları gibi...

daha evvel de istanbul taşımacılıgında " aylık sınırsız kart" a zaten yüzde 90 ı bukadar kullanıyo diyip "200 biniş" sınırı koyan zihniyetle birebir aynı bu maalesef!!!7
 
@ali yılmazzz

Ya evet ya. Ne biçim bir zihniyet ya. Neyi uygulamaya çalışıyolar. Almak istemiyorum ya Türkiye'den ALMAK İSTEMİYORUM. YURTDIŞI ALIŞVERİŞİ ON NUMARA UCUZ VE GÜZEL,ZEVKLİ. Duyun sesimi.
 
Aslında bisiklet ve parça fiyatlarını yurtdışı ile kıyaslamak buradaki satıcı için haksız bir durum oluştuyor. Distribütor tartışmalarından önce şöyle bir gerçek var; bugün ChainReaction gibi bir dev mal alırken 3-5 tane değil hiç şüphesiz 3-5bin adetlerde sipariş veriyor. Ticaretle uğraşanlar az çok bilir, 5 ile 5bin arasında birim başında yeri gelir %50lik bir fiyat farkı bile oluşabilir. Bu nedenle büyük firmaların kampanyaları da büyük oluyor. Bir Türk firması da tabiki böyle olabilir ama şu an için çok erken.
ve distribütor. Mal ne kadar el değiştirirse fiyat doğal olarak o kadar artıyor. Burada yapılacak şey parakende satış yapan firmalara kalıyor. Bu firmalar aynı zamanda distribütor olabilirler. Kolay değil, sonuçta esktra riskler alıyorsun ama ben olsam yapardım :) Yapanlar da var tabi.. Mesela aklıma Deltabisiklet geliyor.
Vergi olayına gelince, bugün yurtdışı siparişinde vergiden muaf oluyorsunuz. Mesela ChainReaction'ın sitesine girip gönderi yerini İngiltere veya herhangi bir Avrupa Birliği üyesi ülke olarak ayarlarsanız fiyatların üzerine %15-20 neyse vergi bindiğini görürsünüz. Oradaki fiyatların bize hesaplı görünmesinin bir diğer nedeni de bu. Aslında şu 150 euro muafiyeti alıcı için çok avantajlı bir uygulamaydı. Ama baktılar bu alışveriş işi belli bir kotayı geçti.. bu işin vergisini nasıl toplarızın peşine düştü idariler. Normal bir uygulama aslında. Bu ülkede çook daha acayip şeyler oluyor. Mesela şu aralar vergilerimizle yapılan ve 10larca yıldır yine vergilerle üzerinden dünya para kaldırılan köprü ve otoyolların özelleştirilmesi gibi :) Bunlara ses etmiyoruz ama 150 oldu 75 of anam of :)

Bir arkadaş yukarda vergisiyle bile yurtdışı daha ucuz demiş. Taksitli alışveriş, garanti vs gibi şeylere çok bakmıyorsanız nerde hesaplıysa oradan alışveriş yapmak tüketicinin en doğal hakkı. Önceden kotayı geçmemek için türlü türlü cambazlık yapardım :) şimdi vergisiyle tek seferde iş tamam :D İşin iyi tarafları da var hani :)
 
Geri