Scudo Sports

Disk Fren Rotor Ömrü

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Herkese merhaba,
Disk frenlerde kullanılan rotorların ömrünün sonuna gelindiği nasıl anlaşılır. Ben 2 kere normal jant patlatmış biri olarak (V-frenler ile) disk fren rotor kazasını düşünmek bile istemiyorum. Teker durup ta üzerinden uçar mıyız, yoksa rotor dağılıp gider mi? Bana sanki bisikletin üzerinden uçarmışım gibi geliyor.
V-frenlerde bu pek sorun olmuyordu. Önce fren yaparken küt küt bir darbe gelmeye başlıyor (sanki yoldaki bir kalınlığın üzerinden geçer gibi). Fren pabuçlarını çözünce ve lastik havasını indirince eve varabiliyorsunuz. Lastik havasını indirmez iseniz bu sefer de biraz daha gidince (tahminen 5 dakika) lastik "patlıyor" ve siz de duruyorsunuz çünkü zaten sorundan haberdarsınız yavaş gidiyorsunuz. Bu sorun da v-frenlerde arka jantlarda öncelikli çıkıyor ön tekerin attığı çamurlar ve tozlar yüzünden...
Bende Magura Julie var. Yeni rotorun et kalınlığı 2 mm, sınırı 1.7 mm olarak veriliyor. Ancak 1.7mm tehlikeli bir sınır mıdır, yoksa güvenle frenleme yapılabilecek bir sınır mıdır? Ayrıca ön-arka ayrımı bu frenlerde de var mıdır? Arka teker de oluşacak bir problemi öne tercih ederim. Rotorun sürtünen yerini göbeğe bağlayan ince şeritlerden kopar diye ümit ediyordum, Internette gördüğüm bir resim (maalesef saklamayı unutmuşum) beni çok korkuttu çünkü rotor buruşmuş bir örtü gibi olmuştu. Bu durumda tabii tekerin kesinlikle dönme şansı yok...
Kazasız sürüşler...
 
Scudo
Muhakak bir güvenlik katsayısı hesap edilerek o alt sınır verilmiştir, yani 1.7 mm de güvenle fren yapılabilceğini düşünüyorum, ancak genede konuya tam olarak bilen birinin görüşünü almak faydalı olacaktır.Güvenli sürüşler:)
 
1,7 mm güvenli frenlemeyi sağlayacaktır. Zaten çelikten imal edilen rotorlardan korkmamak gerek bence. En fazla fren kolunun fazla aşağı düşmesine neden olur, bu da fren gücünden kayıp anlamına gelir.
Fakat bu durumun oluşması da uzun bir süreç tabi ki, öyle bir biniş esnasında olacak iş değil ;).
 
Balatalardaki
Resin/Metal oranı önemli derecede rotorun yıpranmasında etkili
Mesela Shimano rotorlar Resin yada Metal olarak satılıyor bazı karışımlı modelleri de var tabiki..

metal oranı arttıkça rotordaki incelme de haliyle artacaktır :)

birçoğu bilir shimano organik balata ile mekanik freni senelerce kullananlar var..

bende xt hidrolik kullandım 1 sefer balata değiştirmiştim..

şimdi de hayes var ve balataları gayet iyi durumda görünüyor..
gerçi kol biraz düştü bir ara söküp bakmakda yarar var ;)
 
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Ancak rotor çelikten de olsa bisiklete her gün binince kilometreler farklı anlamlar kazanıyor :)
Hiç bu problemle karşılaşmış olanınız var mı?
 
1,5 sene kadar oldu shimano mekanik disk reçin balata ile kullanıyorum. 6000 km civarı yol oldu sanırım. Uludağ zirveye bile çıkıp indik. Çok şükür hiç bir sorun yok. Sanırım rotoru yıpratmak reçin balata ile çok zor. Ön balata bitme sinyalleri vermeye başladı sonunda :) Ön-arka değişimi ile 1,5 sene daha idare ederim galiba :D :D

Metal balatalarda kanımca yıpranma çok fazla olur...
 
Geri