Halilibrahim
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 26 Temmuz 2015
- Mesaj
- 1.272
- Tepki
- 2.287
- Yaş
- 39
- Şehir
- ANKARA
- İsim
- Halil ibrahim
- Bisiklet
- Specialized
Yeni Makinem Specialized Enduro Custom’ı Sizlere Takdim Ediyoruz.
Cube Fritzz HPA Race Custom 180mm arka ve ön traveli, Freeride konfigrasyonlu agresif geometrisi ile her bike park'a parkura girip kolayca çıkabilecek dayanıklılıkta bir makine idi. 180mm normalde tırmanmaya uygun bir travel olmamasına rağmen; kilitlenen ön - arka süspansiyonlar, 150mm’lik internal dropper seatpost, 11-46t ruble, 32t aynakol dişli oranları ve doğru pozisyon / açı ile başarılı bir tırmanış performansı sergileyip beni oldukça tatmin etmişti. (Elbette kutudan çıktığı hali ile Shock, ruble, fren, dropper’in değiştirilmesi farz )
Genellikle evimin arkasındaki ODTÜ Eymir Ormanı ve Gölü civarında sürüşler yapıyoruz. Orman içinde yer alan muhtelif rotalar ile sürüş stilinize uygun bir yol bulabiliyorsunuz. 2004’ten beri bu ormanda bisiklet süren biri olarak 140mm’lik trail bir makine ile Eymir’in %90’nında rahat rahat sürüş yapabileceğinizi söyleyebilirim. Neden 170 / 180 / 200+ üstü makineler aldığımızı ise yakında başka bir konuda sizlerle paylaşacağız.
Amerika'daki arkadaşımla yazışırken bir bisiklet mağazasına 2018 Modeller geldiği için ellerindeki Ex-Demo (Teşhir - Test) için kullanılan 2017 makineleri satacaklarını ve içlerinde Specialized Enduro Comp da olduğunu söyledi. Biraz araştırıp fiyatta anlaştık, arkadaşım makinenin kalan parçalarını kendisi için alıp kadroyu Shocksuz bir şekilde güzelce paketleyip kargo ile yolladı. 1 Hafta sonra ürün gümrüğü geçti ve bize ulaştı.
Elimizde Shockun sıfırı zaten mevcut olduğundan direk taktık. Rulmanları kontrol ettik. Kılcal 1-2 çizik dışında tamamen kusursuzdu. Polisaj Pasta, Cila All Mountain Style Frame Guard ve Invis Frame ile gerekli yerleri kapladık tertemiz ve sürüşe hazır bir hale geldi. Kadro ile ilgili kalan detayları aşağıda yazıyorum.
Enduro’yu toplarken geçen zaman içerisinde yaptığım testler, sürüşler neticesinde elde ettiğim tecrübe ve gözlemleri kullanıp şu şekilde bir komponent listesi oluşturdum.
Kadro : Specialized 2016 senesine kadar sürdürdüğü bir geleneği bozarak 160mm veya 165mm değil 2017 Enduro’yu 170mm’lik bir çalışma mesafesiyle satışa sundu. Genellikle 150-160mm çalışan makinelerin Enduro olarak anıldığı platformlarda 170mm çalışma mesafesi ve fevkalade geometrisi ile ben Enduro isem siz nesiniz? Siz Enduro iseniz ben neyim? Diyen bir kardeşimiz kendisi
Kusursuz çalışan FSR sistemi aynen korunmuş. Ayrıca fren, aktarıcı ve dropper kabloları artık kadro içerisinden geçiyor bu da çok daha yenilikçi ve agresif bir görünüm ortaya çıkarıyor. Aşağıda verdiğim geometri kaşılaştırma tablolarında da göreceğiniz üzere traveldeki bu değişiklik kadrodaki bazı açı ve ölçüleri de değiştirmiş durumda. Reach, SeatTube Angle – Length ve BB Drop değiştirilerek artan travel’in tırmanışta yaratacağı olumsuzlukların önüne geçilmiş. Ayrıca kadro ile beraber gönderilen ve Shock’a ofset veren hardware ile istenilirse Shock biraz daha geriye alınıp Downhill Config’e yakın bir sürüş deneyimleyebiliyorsunuz. Specialized yeni Enduro’muz yere daha sağlam basıyor diyor Deneyip göreceğiz.
Shock: Specialized Enduro kadrolarda kullanılan Shocklar piyasadaki endurolarda kullanılan standart ölçülerde ve mount türünde değiller. Normalde 150-160-170mm’lik rear travel’e sahip enduro kadrolarda genellikle kısadan uzuna 200x57mm, 215x64 mm, 216x63mm gibi ölçüler kullanılıyor. (2018 itibariyle artık birçok markada yeni ölçü birimine geçildiğinden yakın zaman içerisinde 210 x 55 mm, 210 x 50 mm metric veya 205 x 65 mm, 205 x 60 mm Trunnion Shock lar görmeye başlayacaksınız). 2017 Enduro’da RockShox Monarch Plus modelinin, Rx All-Mountain fabrika ayarı yapılmış , tek bir valf ile hızlıca AUTOSAG ayarı yapan, Rebound, Kompresyon (Sıkıştırma) ve3 Pozisyon (Açık - Orta - Kapalı) ayarlı tipini kullanıyor. Binişten evvel 275 PSI hava basıyor daha sonra bisiklet üzerinde çıkıp biniş pozisyonu alıyor Shock un solundaki gri sibop’a bastığınızda otomatik olarak %25’lik SAG ayarı yapıyor bu benim gibi her binişten sonra maşa ve Shock havasını indiren bir binici için harika bir lüks cidden. Specialized’e özel 216x57mm’lik ebatla üretilmiş olduğundan kullanıcıları internette oldukça memnun görünüyor, ben de deneyimlerimi sizlere aktaracağım. Şu ana kadar Fox, X-Fusion, Rockshox , Cane Creek, marka havalı Shocklar kullandım. Bunlar içinde beni en çok mutlu eden Cane Creek DB Inline idi ( Fritzz konusunda incelemesini yazmıştım.) Ancak her zaman söylediğim gibi ilk tercihim Coil Shock
Maşa: Elimden gelen geçen ve mevcut makinelerde Rockshox, Fox, Marzochhi, Suntour, Manitou, X-Fusion, RST, DVO marka maşalar kullandım ve kullanmaktayım. Tabi ki bu maşaların fiyat farkları arasında uçurumlar söz konusu olabiliyor ancak verdiği performans ve sunduğu özelliklere karşın istenilen fiyatları göz önünde bulundurduğumda X-Fusion markasının benim gönlümdeki yeri bir ayrı. Fox’un ve Rockshox’un sadece üst düzey maşalarında sunduğu HSC / LSC ayarlarını kullanıyorlar 100 saatlik servis bakımları nispeten daha çabuk yapılıyor. Bu nedenle bu makineyi toplarken tekrar tercihim X-Fusion Metric HLR Blackline oldu. 160-180mm şeklinde içerisinden ayarlanabiliyor, kadro rear traveli 170mm olduğundan maşayı 180mm olarak kullanacağım. Alt bacaktaki karbon korumaların rengini kutu içerisinden çıkan sticker'lar ile Mavi, Kırmızı, Sarı, Siyah gibi renklerle değiştirebiliyoruz. İç bacak çapı 36mm, bu da şu anda satılan single crown maşalar içersinde Fox 36 ile birlikte en kalın iç bacak kalınlığı. Testler sonrası izlenimlerimi sizlere iletiyor olacağım.
Teleskopik Sele Borusu : Enduro için olmazsa olmazlardan birisi de Dropper Seatpost’dur ( Türkçesi Teleskopik Sele borusu). Arazide inişe geçerken seleyi dibe indirip, kalçayı arka teker üzerine hizalayıp hem arka tekerin daha etkili fren yapıp kızaklamasını engeller hem de pedallama / tırmanışa geçtiğiniz anda tekrar seleyi tepeye alıp oturur pozisyonda tam verim ile ilerlemenizi sağlar. Şu anda elimde Rock Shox, Kind Shock (KS) , Specialized, 9Point8, Brand X markalarının dropper’ları mevcut. Bu markalar arasında da bir fiyat uçurumu söz konusu keza Brand X markasının Dropper’ı 105 Euro’ya satılıyorken, 9Point8’in dropperi 545 Euroya satılıyor. 5 kattan fazla bir fiyat farkından bahsediyoruz. Temelde ikisi de aynı işi yapıyor olsa da elbette fiyat farkının en temel 3 sebebi “Ar-Ge Faaliyetleri – Marka Değeri ve Sorunsuzluk”. Manic ile ilgili ilk çıktığında inceleme ve test yazılarını okumuştum. Zaman içerisinde de olumlu görüşlerin ağırlık kazanmasıyla tercihimi bu yönde yaptım. 150mm’lik drop mesafesine sahip modeli aldım. Övüldüğü kadar sorunsuz mu göreceğiz.
Sele – Elcikler ve Gidon : Bu üç bileşende NukeProof markasını tercih ettim. Henüz stoğa girmediği için NukeProof Zero Stem (Boğaz) alamadım. O eksiği de tamamladığımda kokpit tamamen NukeProof imzalı olacak. Tercihimin en temel sebebi ChainReactionCyles firmasının amiral gemisi markası olması. (Vitus ve Brand X gibi ) Garanti, Ürün Değişimi gibi konularda müşteri hizmetleri sorunsuz. Yorumları okuduğumda ise ortalama puanların 100 üzerinden 87, 87 ve 92 olması tercih yaparken işimi kolaylaştırdı. Titanyum raylı ve 285 Gr Ağırlıktaki Plasma selesi, 800mm uzunluk ve 250gr ağırlıktaki karbon horizon gidonu, Tutuş için çift desenli ve 110 gram ağırlıktaki half waffle elcikleri tercih ettim.
Furç Seti : Cane Creek firması sadece maşa ve Shock değil aynı zamanda Aynakol , Sele Borusu ve 60’tan fazla farklı tip furç türü üretip satan bir firma. Ben de diğer makinelerimde de kullandığım “Forty Series”den bir takım daha kullandım.
Fren + Rotor Seti : Shimano firmasının High End ürünü olan ve Downhill / Enduro disiplinine uygun Saint M820 fren seti ve Bu setle uyumlu soğutma yapabilen XT SM-RT86 Icetech’leri tekrar kullanmayı tercih ettim. Bu takımla ilgili fikirlerimi evvelki konuda uzun uzun beyan ettiğim için tekrar tekrar yazıp sizi bunaltmayacağım
Grupset : Aktarıcı + Kol ve Aynakol’da Shimano M8000 serisini tekrar kullanmayı tercih ettim. Ruble olarak ise enteresan çözümler sunan SunRace firmasının MX80 modelini seçtim. 11-50t dişli oranına sahip 11li ruble ve önde 32T aynakol dişlisi ile özellikle uzun Eymir tırmanışlarında 150mm’lik dropperla beraber beni daha az yoracağını düşündüğüm için bu kombinasyonu yaptım. Olumlu olumsuz bir görüşüm olursa elbette sizlerle paylaşıyor olacağım.
Chainguide: Daha evvel de komponentlerini farklı makinelerde test ettiğim FUNN firmasının Zippa Lite modelini kullanmaya karar verdim. Ufak, hafif ve işini yapıyor. Yanında gelen yedek vida ve spacer’ları ile her doğru kadro tipinde rahatça kullanabilirsiniz.
Pedal : Önceki yıllarda downhill sürüşlerimden birinde sağdaki Sixpack Menace pedallarımı pozisyonumu ayarlayamayıp kayaya çarpmış bisikletimle ayrı yerlere savrulmuştum. Pedalın gövdesi bariz şekilde yamulmasına rağmen ne mil ne de rulmanlarda en ufak bir sorun olmadı. Sonra pedalı levye ve mengene ile düzeltip bir süre daha kullandım. İşte bu tecrübemden yola çıkarak gene Aynı marka ve model pedal kullandım. Rakiplerine göre nispeten fiyat / performans olarak da başarılı, ağırlık olarak da sözüm ona meşhur firmalardan daha hafif olan bu modeli tavsiye ederim.
Jant – Lastik: Tercih ettiğim X-Fusion Metric 180mm maşa 20x110mm sokma mil kullanıyor. Hali hazırda elimde olan CrankBrothers Iodine Enduro jant setimin kutusundan göbeği 15x100 ve 20x110’a çeviren adaptörlerden çıktığı için sadece kapakları değiştirerek kullanmaya devam ediyorum. Bu jantlar ve lastiklerle ilgili fikirlerimi evvelki konuda uzun uzun beyan ettiğim için tekrar tekrar yazıp sizi bunaltmayacağım.
Son olarak da bisikletin tamamlanmış halini sizlerle paylaşıyoruz
Cube Fritzz HPA Race Custom 180mm arka ve ön traveli, Freeride konfigrasyonlu agresif geometrisi ile her bike park'a parkura girip kolayca çıkabilecek dayanıklılıkta bir makine idi. 180mm normalde tırmanmaya uygun bir travel olmamasına rağmen; kilitlenen ön - arka süspansiyonlar, 150mm’lik internal dropper seatpost, 11-46t ruble, 32t aynakol dişli oranları ve doğru pozisyon / açı ile başarılı bir tırmanış performansı sergileyip beni oldukça tatmin etmişti. (Elbette kutudan çıktığı hali ile Shock, ruble, fren, dropper’in değiştirilmesi farz )
Genellikle evimin arkasındaki ODTÜ Eymir Ormanı ve Gölü civarında sürüşler yapıyoruz. Orman içinde yer alan muhtelif rotalar ile sürüş stilinize uygun bir yol bulabiliyorsunuz. 2004’ten beri bu ormanda bisiklet süren biri olarak 140mm’lik trail bir makine ile Eymir’in %90’nında rahat rahat sürüş yapabileceğinizi söyleyebilirim. Neden 170 / 180 / 200+ üstü makineler aldığımızı ise yakında başka bir konuda sizlerle paylaşacağız.
Amerika'daki arkadaşımla yazışırken bir bisiklet mağazasına 2018 Modeller geldiği için ellerindeki Ex-Demo (Teşhir - Test) için kullanılan 2017 makineleri satacaklarını ve içlerinde Specialized Enduro Comp da olduğunu söyledi. Biraz araştırıp fiyatta anlaştık, arkadaşım makinenin kalan parçalarını kendisi için alıp kadroyu Shocksuz bir şekilde güzelce paketleyip kargo ile yolladı. 1 Hafta sonra ürün gümrüğü geçti ve bize ulaştı.
Elimizde Shockun sıfırı zaten mevcut olduğundan direk taktık. Rulmanları kontrol ettik. Kılcal 1-2 çizik dışında tamamen kusursuzdu. Polisaj Pasta, Cila All Mountain Style Frame Guard ve Invis Frame ile gerekli yerleri kapladık tertemiz ve sürüşe hazır bir hale geldi. Kadro ile ilgili kalan detayları aşağıda yazıyorum.
Enduro’yu toplarken geçen zaman içerisinde yaptığım testler, sürüşler neticesinde elde ettiğim tecrübe ve gözlemleri kullanıp şu şekilde bir komponent listesi oluşturdum.
Kadro | 2017 Specialized Enduro 170mm 650b 27,5 Satin Black / Charcoal |
Shock | RockShox Monarch Plus, Rx All-Mountain Tune, AutoSAG, 3-position + compression, 216x57mm |
Maşa | X Fuison Metric HLR Blackline 180mm |
Sele Borusu | X-Fusion Manic 150mm 30.9 Dropper |
Sele | Nukeproof Plasma |
Elcikler | Nukeproof Neutron Half Waffle Lock On |
Gidon | Nukeproof Horizon Carbon Riser Bar Black 800mm |
Furç Seti | Cane Creek 40-Series |
Gidon Boğazı | Brand-X Enduro MTB |
Fren Seti | Shimano Saint BR-M820 |
Rotorlar | Shimano XT SM RT-86 180/203mm |
Orta Göbek | Shimano XTR SM-BB93 Hollowtech II |
Vites Kolu | Shimano XT 11-Speed Rapidfire PLUS SL-M8000 |
Arka Aktarıcı | Shimano XT 11-Speed RD-M8000 SGS Shadow+ |
Aynakol | Shimano XT M8000 Single 11 Speed Crankset |
Zincir | Shimano XT CN-HG701 |
Ruble | SunRace MX80 11-50 |
Kılavuz | Funn Zippa Lite |
Pedallar | Sixpack Menace |
Jant Seti | CrankBrothers Iodine 2 27,5 (650b) |
Lastikler | Maxxis HighRoller II 27.5x2,40" TR EXO 3C MaxxTerra 60 TPI |
Çamurluklar | Marsh Guard |
Kusursuz çalışan FSR sistemi aynen korunmuş. Ayrıca fren, aktarıcı ve dropper kabloları artık kadro içerisinden geçiyor bu da çok daha yenilikçi ve agresif bir görünüm ortaya çıkarıyor. Aşağıda verdiğim geometri kaşılaştırma tablolarında da göreceğiniz üzere traveldeki bu değişiklik kadrodaki bazı açı ve ölçüleri de değiştirmiş durumda. Reach, SeatTube Angle – Length ve BB Drop değiştirilerek artan travel’in tırmanışta yaratacağı olumsuzlukların önüne geçilmiş. Ayrıca kadro ile beraber gönderilen ve Shock’a ofset veren hardware ile istenilirse Shock biraz daha geriye alınıp Downhill Config’e yakın bir sürüş deneyimleyebiliyorsunuz. Specialized yeni Enduro’muz yere daha sağlam basıyor diyor Deneyip göreceğiz.
Shock: Specialized Enduro kadrolarda kullanılan Shocklar piyasadaki endurolarda kullanılan standart ölçülerde ve mount türünde değiller. Normalde 150-160-170mm’lik rear travel’e sahip enduro kadrolarda genellikle kısadan uzuna 200x57mm, 215x64 mm, 216x63mm gibi ölçüler kullanılıyor. (2018 itibariyle artık birçok markada yeni ölçü birimine geçildiğinden yakın zaman içerisinde 210 x 55 mm, 210 x 50 mm metric veya 205 x 65 mm, 205 x 60 mm Trunnion Shock lar görmeye başlayacaksınız). 2017 Enduro’da RockShox Monarch Plus modelinin, Rx All-Mountain fabrika ayarı yapılmış , tek bir valf ile hızlıca AUTOSAG ayarı yapan, Rebound, Kompresyon (Sıkıştırma) ve3 Pozisyon (Açık - Orta - Kapalı) ayarlı tipini kullanıyor. Binişten evvel 275 PSI hava basıyor daha sonra bisiklet üzerinde çıkıp biniş pozisyonu alıyor Shock un solundaki gri sibop’a bastığınızda otomatik olarak %25’lik SAG ayarı yapıyor bu benim gibi her binişten sonra maşa ve Shock havasını indiren bir binici için harika bir lüks cidden. Specialized’e özel 216x57mm’lik ebatla üretilmiş olduğundan kullanıcıları internette oldukça memnun görünüyor, ben de deneyimlerimi sizlere aktaracağım. Şu ana kadar Fox, X-Fusion, Rockshox , Cane Creek, marka havalı Shocklar kullandım. Bunlar içinde beni en çok mutlu eden Cane Creek DB Inline idi ( Fritzz konusunda incelemesini yazmıştım.) Ancak her zaman söylediğim gibi ilk tercihim Coil Shock
Maşa: Elimden gelen geçen ve mevcut makinelerde Rockshox, Fox, Marzochhi, Suntour, Manitou, X-Fusion, RST, DVO marka maşalar kullandım ve kullanmaktayım. Tabi ki bu maşaların fiyat farkları arasında uçurumlar söz konusu olabiliyor ancak verdiği performans ve sunduğu özelliklere karşın istenilen fiyatları göz önünde bulundurduğumda X-Fusion markasının benim gönlümdeki yeri bir ayrı. Fox’un ve Rockshox’un sadece üst düzey maşalarında sunduğu HSC / LSC ayarlarını kullanıyorlar 100 saatlik servis bakımları nispeten daha çabuk yapılıyor. Bu nedenle bu makineyi toplarken tekrar tercihim X-Fusion Metric HLR Blackline oldu. 160-180mm şeklinde içerisinden ayarlanabiliyor, kadro rear traveli 170mm olduğundan maşayı 180mm olarak kullanacağım. Alt bacaktaki karbon korumaların rengini kutu içerisinden çıkan sticker'lar ile Mavi, Kırmızı, Sarı, Siyah gibi renklerle değiştirebiliyoruz. İç bacak çapı 36mm, bu da şu anda satılan single crown maşalar içersinde Fox 36 ile birlikte en kalın iç bacak kalınlığı. Testler sonrası izlenimlerimi sizlere iletiyor olacağım.
Teleskopik Sele Borusu : Enduro için olmazsa olmazlardan birisi de Dropper Seatpost’dur ( Türkçesi Teleskopik Sele borusu). Arazide inişe geçerken seleyi dibe indirip, kalçayı arka teker üzerine hizalayıp hem arka tekerin daha etkili fren yapıp kızaklamasını engeller hem de pedallama / tırmanışa geçtiğiniz anda tekrar seleyi tepeye alıp oturur pozisyonda tam verim ile ilerlemenizi sağlar. Şu anda elimde Rock Shox, Kind Shock (KS) , Specialized, 9Point8, Brand X markalarının dropper’ları mevcut. Bu markalar arasında da bir fiyat uçurumu söz konusu keza Brand X markasının Dropper’ı 105 Euro’ya satılıyorken, 9Point8’in dropperi 545 Euroya satılıyor. 5 kattan fazla bir fiyat farkından bahsediyoruz. Temelde ikisi de aynı işi yapıyor olsa da elbette fiyat farkının en temel 3 sebebi “Ar-Ge Faaliyetleri – Marka Değeri ve Sorunsuzluk”. Manic ile ilgili ilk çıktığında inceleme ve test yazılarını okumuştum. Zaman içerisinde de olumlu görüşlerin ağırlık kazanmasıyla tercihimi bu yönde yaptım. 150mm’lik drop mesafesine sahip modeli aldım. Övüldüğü kadar sorunsuz mu göreceğiz.
Sele – Elcikler ve Gidon : Bu üç bileşende NukeProof markasını tercih ettim. Henüz stoğa girmediği için NukeProof Zero Stem (Boğaz) alamadım. O eksiği de tamamladığımda kokpit tamamen NukeProof imzalı olacak. Tercihimin en temel sebebi ChainReactionCyles firmasının amiral gemisi markası olması. (Vitus ve Brand X gibi ) Garanti, Ürün Değişimi gibi konularda müşteri hizmetleri sorunsuz. Yorumları okuduğumda ise ortalama puanların 100 üzerinden 87, 87 ve 92 olması tercih yaparken işimi kolaylaştırdı. Titanyum raylı ve 285 Gr Ağırlıktaki Plasma selesi, 800mm uzunluk ve 250gr ağırlıktaki karbon horizon gidonu, Tutuş için çift desenli ve 110 gram ağırlıktaki half waffle elcikleri tercih ettim.
Furç Seti : Cane Creek firması sadece maşa ve Shock değil aynı zamanda Aynakol , Sele Borusu ve 60’tan fazla farklı tip furç türü üretip satan bir firma. Ben de diğer makinelerimde de kullandığım “Forty Series”den bir takım daha kullandım.
Fren + Rotor Seti : Shimano firmasının High End ürünü olan ve Downhill / Enduro disiplinine uygun Saint M820 fren seti ve Bu setle uyumlu soğutma yapabilen XT SM-RT86 Icetech’leri tekrar kullanmayı tercih ettim. Bu takımla ilgili fikirlerimi evvelki konuda uzun uzun beyan ettiğim için tekrar tekrar yazıp sizi bunaltmayacağım
Grupset : Aktarıcı + Kol ve Aynakol’da Shimano M8000 serisini tekrar kullanmayı tercih ettim. Ruble olarak ise enteresan çözümler sunan SunRace firmasının MX80 modelini seçtim. 11-50t dişli oranına sahip 11li ruble ve önde 32T aynakol dişlisi ile özellikle uzun Eymir tırmanışlarında 150mm’lik dropperla beraber beni daha az yoracağını düşündüğüm için bu kombinasyonu yaptım. Olumlu olumsuz bir görüşüm olursa elbette sizlerle paylaşıyor olacağım.
Chainguide: Daha evvel de komponentlerini farklı makinelerde test ettiğim FUNN firmasının Zippa Lite modelini kullanmaya karar verdim. Ufak, hafif ve işini yapıyor. Yanında gelen yedek vida ve spacer’ları ile her doğru kadro tipinde rahatça kullanabilirsiniz.
Pedal : Önceki yıllarda downhill sürüşlerimden birinde sağdaki Sixpack Menace pedallarımı pozisyonumu ayarlayamayıp kayaya çarpmış bisikletimle ayrı yerlere savrulmuştum. Pedalın gövdesi bariz şekilde yamulmasına rağmen ne mil ne de rulmanlarda en ufak bir sorun olmadı. Sonra pedalı levye ve mengene ile düzeltip bir süre daha kullandım. İşte bu tecrübemden yola çıkarak gene Aynı marka ve model pedal kullandım. Rakiplerine göre nispeten fiyat / performans olarak da başarılı, ağırlık olarak da sözüm ona meşhur firmalardan daha hafif olan bu modeli tavsiye ederim.
Jant – Lastik: Tercih ettiğim X-Fusion Metric 180mm maşa 20x110mm sokma mil kullanıyor. Hali hazırda elimde olan CrankBrothers Iodine Enduro jant setimin kutusundan göbeği 15x100 ve 20x110’a çeviren adaptörlerden çıktığı için sadece kapakları değiştirerek kullanmaya devam ediyorum. Bu jantlar ve lastiklerle ilgili fikirlerimi evvelki konuda uzun uzun beyan ettiğim için tekrar tekrar yazıp sizi bunaltmayacağım.
Son olarak da bisikletin tamamlanmış halini sizlerle paylaşıyoruz