Herkese merhaba,
Disk frenlerde kullanılan rotorların ömrünün sonuna gelindiği nasıl anlaşılır. Ben 2 kere normal jant patlatmış biri olarak (V-frenler ile) disk fren rotor kazasını düşünmek bile istemiyorum. Teker durup ta üzerinden uçar mıyız, yoksa rotor dağılıp gider mi? Bana sanki bisikletin üzerinden uçarmışım gibi geliyor.
V-frenlerde bu pek sorun olmuyordu. Önce fren yaparken küt küt bir darbe gelmeye başlıyor (sanki yoldaki bir kalınlığın üzerinden geçer gibi). Fren pabuçlarını çözünce ve lastik havasını indirince eve varabiliyorsunuz. Lastik havasını indirmez iseniz bu sefer de biraz daha gidince (tahminen 5 dakika) lastik "patlıyor" ve siz de duruyorsunuz çünkü zaten sorundan haberdarsınız yavaş gidiyorsunuz. Bu sorun da v-frenlerde arka jantlarda öncelikli çıkıyor ön tekerin attığı çamurlar ve tozlar yüzünden...
Bende Magura Julie var. Yeni rotorun et kalınlığı 2 mm, sınırı 1.7 mm olarak veriliyor. Ancak 1.7mm tehlikeli bir sınır mıdır, yoksa güvenle frenleme yapılabilecek bir sınır mıdır? Ayrıca ön-arka ayrımı bu frenlerde de var mıdır? Arka teker de oluşacak bir problemi öne tercih ederim. Rotorun sürtünen yerini göbeğe bağlayan ince şeritlerden kopar diye ümit ediyordum, Internette gördüğüm bir resim (maalesef saklamayı unutmuşum) beni çok korkuttu çünkü rotor buruşmuş bir örtü gibi olmuştu. Bu durumda tabii tekerin kesinlikle dönme şansı yok...
Kazasız sürüşler...
Disk frenlerde kullanılan rotorların ömrünün sonuna gelindiği nasıl anlaşılır. Ben 2 kere normal jant patlatmış biri olarak (V-frenler ile) disk fren rotor kazasını düşünmek bile istemiyorum. Teker durup ta üzerinden uçar mıyız, yoksa rotor dağılıp gider mi? Bana sanki bisikletin üzerinden uçarmışım gibi geliyor.
V-frenlerde bu pek sorun olmuyordu. Önce fren yaparken küt küt bir darbe gelmeye başlıyor (sanki yoldaki bir kalınlığın üzerinden geçer gibi). Fren pabuçlarını çözünce ve lastik havasını indirince eve varabiliyorsunuz. Lastik havasını indirmez iseniz bu sefer de biraz daha gidince (tahminen 5 dakika) lastik "patlıyor" ve siz de duruyorsunuz çünkü zaten sorundan haberdarsınız yavaş gidiyorsunuz. Bu sorun da v-frenlerde arka jantlarda öncelikli çıkıyor ön tekerin attığı çamurlar ve tozlar yüzünden...
Bende Magura Julie var. Yeni rotorun et kalınlığı 2 mm, sınırı 1.7 mm olarak veriliyor. Ancak 1.7mm tehlikeli bir sınır mıdır, yoksa güvenle frenleme yapılabilecek bir sınır mıdır? Ayrıca ön-arka ayrımı bu frenlerde de var mıdır? Arka teker de oluşacak bir problemi öne tercih ederim. Rotorun sürtünen yerini göbeğe bağlayan ince şeritlerden kopar diye ümit ediyordum, Internette gördüğüm bir resim (maalesef saklamayı unutmuşum) beni çok korkuttu çünkü rotor buruşmuş bir örtü gibi olmuştu. Bu durumda tabii tekerin kesinlikle dönme şansı yok...
Kazasız sürüşler...


