Scudo Sports

Deore M 615 Hidrolik Fren Yağ Hava Alma ve Yağ Değişimi

@Hakan Genç
Shimano bleed funnel diye aratinca cikiyor fiyati da 12 usd civarinda fakat shippingleri 20 usd civarinda oldugu icin chainreaction'dan aldim ben
 
Scudo
1lt direksiyon için mineral yağın fiyatı 50 tl. şaka gibi :/
 
@Hakan Genç

Hidrolik frenlere yabancıyım ama mineral yağ denen şey sandığım şey ise başka isimler altında çok daha ucuza bulunabiliyor. Yabancıların "mineral oil", "mineral spirits", "oms"(odorless mineral spirits yani kokusuz ve daha refine versiyonu), dedikleri şey aslında sıvı parafindir. Türkiye'de Kandil yağı, gaz yağı, likit parafin adıyla çok ucuza bulabilirsiniz. Starlight marka avcı dükkanlarında 15-20 lira civarına var. Kokusuz türden hem de. İçim iyice rahat olsun derseniz, labaratuvar ürünleri satan sitelerde saf olanı litresi 30TL olarak da mevcut.
Bisiklet fren hidroliğinde ille bir kaç katkı maddesi vardır ama büyük ihtimal saf parafin ile arasındaki farkı hissedilmez. Forumlara bakmak lazım. Delinin biri denemiştir ille :D

Bisiklet ürünlerinin pahalı olma huyu var. Başına bisiklet koy fiyatı ikiye üçe katla ne güzel. Bidiğin gres yağının başına bisiklet kelimesini koyuyorlar, oluyor sana fiyatı 4-5kat. Bisiklet pompası:25 dolar... Bunun böyle olmaması lazım.

Parafin demişken biraz açıklayayım. Parafin harika bir şey. Bebek yağı denen şey de aslında parfüm katılmış sıvı parafindir. Yediğimiz şeylerde, ilaçlarda bile vardır(az miktarda tabi, tutup da şişeyi kafaya dikmeyin :D). Yağı çözer, zinciri temizlemek için de çok iyidir(kaliteli, kokusuz olanı tabi. diğerlerinde tortu olabilir). İster beze dökün zinciri çevirin, ister parafin dolu bir pet şişeye zinciri atın çalkalayın. 3 ölçü parafin, 1 ölçü motor yağı ile kendi zincir yağınızı bile yapabilirsiniz! Alakasız olarak masatenisinde çin lastiklerinin süngerine parafin uygulayıp bir gün bekledikten sonra yapıştırırsanız lastikler ötmeye başlar, performansı uçar :)
 
Bu arada gecen gunde yazmistim hidrolik fren sanirim contalardan yag kaciriyor diye, bugun bir arkadasimin bisikletine de baktim onda da ayni durum var, ortagim harley motorda bile bunun oldugunu normal oldugunu soyledi, bilgisi ya da tecrubesi olan var mi bu konuda ?
 
Anlatacaklarımı yapmadan önce youtube dan örnek videoları izleyin ki bir kaç püf noktayı anlayın. Ben nasıl ucuza mal ettiğimi anlatacağım. Bende zamanında çok yorum okudum ve yağ konusunda shimanodan şaşmayın derim ve eliniz bu tür işlere yatkın değil ise bulaşmayın. ben kaliperi yerinden sökmeden yaptım. Sayfanın en başında 50 ml shimano yağ iyi araştırılırsa 30 tl ye Türkiye' de bulunuyor. Çınar bisikletin sayfasında var. Ayrıca ben shimano minarel oil tercih ederim ve zaten de ettim. 50 ml yağ 3 defa fren sisteminizi değişmeye yetiyor. Ön halat 5-6 ml, arka halat 8-9 ml yağ alıyor. toplam 15-16 ml arası yani. Buda dikkatli değişirseniz 3 defa, amatörce değişirseniz 2 defa rahat yeter. Ayrıca ben iki adat 10 ml şırınga ile değişimi hallettim lakin yağı alt tahliye kısmından koymanızda fayda var. Üst hazneden konulan yağ hava ile yer değiştirdiğinden aşırı hava yapıyor. Alttan şırınga ile basarsanınz yağ havayı yukarıya doğru iterek ilerliyor yani birbiri ile karışmıyor. Şırıngaya paketten çıkan hortumu takın. Bu şırınganın kapasitesini 13-14 ml kadar yapıyor. Şırıngaya yağ koyarak şırınganın havasını alın. Fren kollarını videodan izlediğiniz gibi yere parelel hale getirin. Kapağı ve contayı çıkarın. Daha sonra yağı boşaltılmış kaliperin alt boşaltma kapağından yağı yavaşca enjekte edin. Bu arada iki kişi olmakta fayda var. Bir arkadaşınız üst kapaktan gelen hava yağ karışımını ikinci bir enjektör ile alsın ki yağ boşa gitmesin. Fren kolundan tamamen yağ geldiğini gördüğünüzde yağ enjekte etmeyi bırakın ve kaliper vidasını sıkarak kapatın. Fren koluna hafifce sıkıp bırakarak kol içinde kalan ufak havayıda alın. Fren kolu sertleşecektir zaten. hava alma işleminden sonra kol haznesinin içindeki yağı tamamlayın ve kapatın. Hayırlı olsun.
 
Selam arkadaşlar. Yağı enjekte etmeden önce bu vidayı mı gevşetmem lazım

(link)
 
Hayır. Bak onun üstünde slikon kapaklı vida var. o silikon kapağı çıkar. oraya hortum tak ve vidayı 90 derece çevirerek aç. tavsiyem bir enjektör ile yağı yavaşca çek. ortalığı yağa bulama.:rolleyes: Tabiki o yağ tahliye vidasını açmadan önce fren kolunun üstünde bulunan alyan anahtarlı vidayı sök.

benim uygulamadan bir fotoğrafla göstereyim.
https://i.hizliresim.com/2QpyYv.jpg

(link)
 
@mehmet kerse

Silikon kapağı biliyorum. Açtım orayı ama orada vida yok. Yağı oradan koyulduğunu biliyorum yanlız vida yok. O yüzden alttaki vida mı diye sordum. Gösterdiğim vida nedir?
 
senin kaliperin modelini tam olarak yazsan iyi olur bu benimkinden farklı.
 
Arkadaslar iki haftadir sol on fren kolunu takip ediyorum hidrolik hazne kapaginin arasindan cok cok az olsa da yag kaciriyor...Bu normal mi? hani oyle deli gibi falan degil ama pecete degdirdigimde yag hafifte olsa oluyor...Garanti oldugu icin kapagi acmak istemedim ama bi yandan da seytan durtmuyor degil...Motosiklet hidrolik frenlerinde oldugu gibi terleme falan olabilir mi?
 
@Fırat D.

Bisiklette sağlam ve sağlıklı çalışan bir sistemde siz eğer vidaları ile en ufak bir oynama bile yapmadıysanız sızıntı yapması söz konusu değil.













Arkadaşlar zamanında ilk doldurma işlemimi kendi başıma yaparken tahmin ediyorum ki izlediğim videoların hepsini sizde izlediniz yada izliyorsunuz şimdi az çok fikir sahibi olmuşsunuzdur.

Öncelikle hiç boşu boşuna masraf yapmanıza gerek yok çeşitli ekimanlar alarak alacağınız bir adet büyük şırınga ve bir adet küçük şırınga yeterli olacaktır.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/02/972b98966966b8c4a0eecc371057e189.jpg

Resimde gördüğünüz hidrolik sıvı ve yanında verilen ufak plastik boru alacağınız 2 adet şırınga işinizi görecektir.


1.Adım - Hidrolik dolum setini hazır hale getirmek

-Büyük şırınganın ucuna yukarıdaki resimde gördüğünüz boruyu geçirin sıkı sıkıya otursun işinizi sağlama almak istiyorsanız ucunu plastik cırtlarla sıkabilirsiniz.
-Ön fren için şırınganın 3'te 1 ini doldurmak yeterli olacaktır.Arka fren doldurmak istiyorsanız şırınganın yarısını doldurun çünkü sıvıyı alttan basacağımız için kesintisiz sıvı basabilmemiz lazım yukarıya yukarıya hava ile karışık çıkan sıvıyı kabarcık kalmayana kadar çekeceğimden 2. şırınga ile mineral yağımızı bolca doldurmak yararınıza şırıngaya.
-Şırıngayı mineralle doldurduktan sonra yukarı kaldırıp büyün havasını alın aynen hemşirelerin aşı yapmadan önce ilacı ziyan ettiklerini düşündüğümüz gibi sizde borunun ucuna gelene kadar yapın ve o konumda bi yere yaslayın.
-Yanınızda biraz peçete takviye olarak kalsın ellerinize bulaşacak olursa yada bi yeri silmek isterseniz.

2.Adım Fren kolu - Fren kablosu - Fren kaliperini hazır hale getirmek

-Sistemin içerisinde eskiden kalma yağ varsa zaten eski yağı alttan basacağımızda yukarı hazneye çıkacağı için ve biz çıkan bu yağı enjektörle çekeceğimiz için boşaltmaya lüzum yok.Ha yağlar karışsa bile sıkıntı olmaz aynı bazlı mineral yağdır 0 sıkıntı.

https://i.hizliresim.com/OdjdYQ.jpg

-Şimdi sistemde okla çizdiğiniz yer sistemi açıp kapamaya yarayan vida alyan ile açılır kapanır onun yukarısında plastik kapağın altındaki yer ise hidrolik yağı basacağımız yer boruyu oraya geçirecez.
-Yukarda fren kolunun haznesini tornavida yada alyan sizinki nasılsa açıyorsunuz bu arada fren kolunu yer ile paralel hale getiriyorsunuz ve sabitliyorsunuz dolum aşamasında böyle kalacak.
-Kaliperin içerisinden balataları çıkartın ve araya kaliperleri ittirecek takoz gibi birşey artık ne varsa yerleştirin.



DOLUMA HAZIRIZ.


1.Önce sırınganın ucundaki boruyu o plastik kapağın altındaki girişe yerleştirin sırıngaya bastığınız anda sıvı gitmeye hazır olsun hava olmasın şırınganın içerisinde
2.Ok ile işaret edilen vidayı 90 derece gevşeterek sistemi açık hale getirin alyanı üzerinde bırakın işimiz bittiğinde hemen sistemi kapatmak için
3.Sistemi açtınız 90 derece 2. bir arkadaş yukarda fren kolunun başında elinde diğer şırınga ile bekliyor yağ gelmesini sis yağı enjekte etmeye basladınız elinizle biraz baskı uyguladığınızda şırıngayı rahatça ittiriyorsunuz yağın gittiğini görüyorsunuz.Eğer sistemde eski yağ varsa yukarı çıkıyor arkadaşınız bunu çekmeye basladı sonra kesildi gelen yağ bir süre sonra hazne artık dolmaya baslıyor tekrar yağ geliyor eğer hava kabarcığı çıkıyorsa ufak ufak yukardaki arkadaş almaya devam etsin sıvıyı hava kabarcıklarını özellikle ha yoksa eğer sistemden gelen 90 derece gevşettiğimiz vidayı hemen sıkıyoruz ve sistemi kapatıyoruz.Sonra boruyu çıkartabiliriz artık sistem kapalı yukarı haznede yağ var kaliperlerin arasında takoz var çünkü ufak ufak fren kollarını sıkacaz diğer adımda.
4.Şimdi herhangi bir şırıngaya biraz mineral yağ koyup şu adımları uygulayacaz.Önce fren kolunu çek bırak yapıp pompalamaya baslıyoruz ilk başlarda dibe kadar iner sonra yavaş yavaş elinizin altında bir basınç oluşmaya başlar bu arada yağ haznesinde eksilme varsa tamamen boşalmadan takviye yapıyoruz bu işlemler sırasında hava kabarcığı çıkabilir sıkıntı yok.Sonra fren kollarımız belirli bir sıkılığa geldiğinde ince ufak işlere girecez elimize bir tornavida alıp sapı ile kaliperlere fren kablolarına fren kolunun haznesinin uç kısımlarına ufak ufak vuracaz bu arada bunu yaparken fren kolunu 3-4 mm çekip bırakıcaz anlatması güç ama fren kolunun tam ucundan hafifçe sıkmışken elimizden kayması gibi tık tık tık tık ses getirecek şekilde ufak ufak sıkıp bırakmalar bu sıradada hava kabarcıkları gelmesi muhtemel sonrasında artık gelmeyi kesince üzerindeki kabarcıkları alıp hazneyi ağzına kadar dolduruyoruz sonra kapağını sıkıca kapatıyoruz yağ taşımı olması muhtemeldir dert değil güzelce kapattıktan sonra deterjanla yada kolonya ile temileyecez zaten sonrasında balataları takıp yine arasında takoz koyup frenleri deniyecez.Ben bu yaptığımla sayısız sorunsuz shimano hidrolik freni doldurdum bu yöntemi kullanmaktayım.

Çalıştığım modeller BR395 BR445 DEORE SLX olmak üzere çoğu sette başarı sağlar :in: Üşenmedim yazdım gece gece umarım işinizi görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.Genç


Çok çok teşekkürler. Baya detaylı anlatım olmuş. Ben yaptım havasını da aldım ama frenler yine istediğim gibi değil. Bu anlattıklarınızı balataları sökmeden yapsak ne olur?
 
@Uğur Sabuncu
Yok hic bir yerine dokunmadim, daha iki hafta oldu bu bisikleti alali...Sanirim degisim gerekecek, cok tesekkur ederim
 
@H.Genç

Balatalara yağ değerse atıl duruma gelir yapısı organik olduğu için yağı emiyor sonra ses yapıyor.Yapılabilir ama dikkatli olunması lazım.Frenler istediğim gibi değil dediğinizde sorun ne peki ne yapıyor ?
 
@Uğur Sabuncu

Dediklerinizi yaptım(farklı yöntemle) ama freni sıktığımda güzel tutmuyor. Balatalar adi olabilir mi? Yeni balata kullandıklarım.
 
Ben aşağıdaki linkteki kiti almıştım. Sorunsuz değiştiriyorum.

Fren markam Avid Elixir

(link)
 
@Onur Ozturk

Fiyatı uygun kargoda bedava alınabilir kenarda kalsın orjinalinin olması daha hoş ^^


@H.Genç

Balatalarınız shimano'nun mu yoksa fren setine uygun başka bir markadan mı shimano yarı organik balata kullanır ( tercih eder ).Balatalarınız yeniyse bir süre alışması lazım çizilmesi lazım balatanın 1-2 frenleme gibi değil belki normal kullanımda sizin 30-40-50 frenlemenizden sonra o rayına oturacaktır.
 
Selamlar belki işinize yarar diye yazıyorum. Herhangi bir kit için çok para vermenize gerek yok. Eczaneden 1 adet serum hortumu, 2 de şırınga alın yeterli. Yağ olarak da yeni bisikletin yağını çektim. Bildiğin sıvı yağ gibi bir şey. Araba fren yağı gibi. Aynından takviye yaptım. Sıkıntısız çalışıyor.
 
Geri