Avid Juicy 3.5 Fren Hidrolik Değişim ve Hava Alma

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Başlık
79
Mesaj
669
Tepki
744
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Avid Fren Hidrolik Değişim Prosedürü

Malzemeler
1. Alyan Anahtar
2. Yıldız Uçlu Takımdan
3. Bir adet plastik ya da cırt kelepçe
4. 250ml buldum en düşük DOT 5.1
5. 2 adet 20 ml enjektör ( eczaneden )
6. Kuru bez mutlaka bulundurun

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Not : Bu işlemi yaparken gözünüze gözlük ve ellerinizde eldiven olsun
1.Arka ya da Ön Jant Hangisine işlem yapılacaksa o tekeri yerinden çıkarın
2.Kaliperin içindeki balataları sökün ( sökmez direk tornavida sokarsanız balatarı ezersiniz )
3.İçerdeki pistonları kibarca ittirin ta dibine gidicek kadar (bu işlemden sonra frene basmayı)
4.Yeni fren balatalarını takın isterseniz isterseniz eskisi farketmez.
5.Jantı takın
6.Ağzına kadar 20 ml'lik enjentörünüze hiç hava kalmayacak şekilde dot 4 ya da 5.1 ile doldurun
7.Bu dolum işleminde sonra her halükarda içinde hava kalacaktır enjektörde o hava sıvıyı vericeğiniz ağız tarfında olmasın ya ucundan çıkarın küçükse hava kabarcıkları enjentörün piston yani siyah kısmına gelecek şekilde ucu aşağıya bakarak nokta hava tanesi bile olsa ya piston tarafına toplayın ya da ucundan çıkarın hiç hava kalmayacak arkadaşlar buna dikkat
8.Şırıngayı kalipere takacağımız için hiç hava almamasını istediğimizden ötürü enjentörün ucunu güzelce temizleyip teflon bantla sarın konik olsun gireceği noktadan dibine kalınlaştırarak sarın ki oraya taktığınızda dışarda hiç hava girmesin işleminiz başarılı olsun
9.Sıvıyı göndereceğiniz kaliper somununu gevşetin ve elinizdeki şırıngayı tatlı tatlı döndüre döndüre takın sıkıca oturduğun emin olun enjentörü bükmeyin kırılmasın ucu içerde kalırsa uğraştırır....
10.Şimdi Fren kolunu gidonla aynı hizaya getirin ki dökülmesin bşy olmasın tamamen yatay pozisyona getirin
11.Oranında hava alma vidasını sadece sökün hazne kapağını sökmeyin dikkat edin ...
12.Oraya ikinci boş bir enjektör alıp takın yine ucuna teflon bant sararak ve o boş olucak dikkat edin ...
13.Şimdi elinize bir tane cırt kelepçe varya ya da plastik kelepçe olarakta bilinir onu alın ve fren kolunu bir seferde yavaşça sıkın ve bırakmadan oraya plastik kelepçe ile sıkılı halde bırakın...
14.Şimdi kaliperde duran enjektöre çok kibar bir şekilde önce kendinize doğru az bir kuvvetle çekin biraz hava varsa enjentöre gelicektir o hava... tornavidanın arka sapıyla çizmeden tatlı tatlı kalipere tık tık vurun hava kabarcığı varmı ... Varsa bisikletinizi biraz da dik konumda yatay meğil verin ki o kabarcıklar orda sıvı göndereceğimiz yere yakın olmasın... Aksi halde sisteme hava pompalamış olursunuz...
*** Tam dot sıvısını göndermeden bu aşamada fren koluna takılı plastik kepçeyi kesin şimdi. Eğer dotu göndermeye çalışırsanız gitmeyecektir.... BU ÖNEMLİDİR.... PLASTİK KELEPÇEYİ TAM ŞUAN KESİN.
15.Artık yeni hava kabarcığı kaliperden gelmiyorsa ve enjektördeki hava kabarcıklarını enjektörün siyah pistonu hizasına toplamayı başardıysanız yavaşça yeni dot sıvısını gönderin ama bunu yaparken yavaşça yapın. Bir taraftan frenin orda takılı olan enjektöre bakmayı unutmayın o da siz aşağıdan dot bastıkça sizin eski fren hidroliğiniz o boş olan enjektöre dolmaya başlayacaktır... Zaten aradaki farkı görürsünüz eskisi siyahımsı rengi atık durur dot sıvısı yeniyken altın sarısı gibi bir görünümü vardır. Yaklaşık 20ml yeni dot sıvısı tamamını değiştirmenize fazla fazla yeter...
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

16.Şimdi sıvımızı göndermeyi ne zaman kesiyoruz enjektörümüzde hava bulunan kısma tam olarak yaklaştığımızda tam o noktada kesiyoruz daha göndermiyoruz. Eğer bir damla dahi havalı kısmı basarsanız içeri hava basmış olursunuz bunu unutmayın ...
17. Kaliperde bulunan enjentörü dönme hareketleri ile çekebiliriz. Ama dikkatli olun zorlamadan kibarca yapın zira teflon bantlar oraya dökülebiliyor teflon bant yerine başka conta gibi görev yapabilecek bir şey olursa onu da kullanabilirsiniz... ÖZETLE YAVAŞÇA DÖNDÜREREK ÇIKARIN UCU KIRMAYIN, İÇERDE TEFLON BANT BIRAKMAYIN ... ve hemen bunun somununu takıp alt kaliperle işinizi bitirin...
18.Şimdi fren koluna bir kaç kez sıkıp bırakın sıkıp bırakın üstte enjektörü çıkarmadan son kalan hava buraya gelecektir siz bu işlemi yaparken gözünüzle hava kabarcıklarını göreceksiniz zaten. Yavaş sıkıp bırakın sızma yapmasın dot tehlikeli bir sıvıdır gözünüze gözlük takmayı unutmayın ... Fren kolunu sertleşecektir zaten.... Fren koluna alttan ya da haznesine alttan tornavidanın sapıyla ufak tık tık vurun kibarca son kalan kabarcık varsa o da yukarı çıksın...
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


19.Artık fren kolunuz kendine gelmiştir sanırsam.... Üstteki enjektörü çıkarın ve oranın somununu takıp oraları sabunlu su ile güzelce bir silmeyin ihmal etmeyin...

Arkadaşlar fren açıklığı yani freniniz dokununca mı tutsun yoksa daha uzun yol alarak mı tutsun başka deyişle bazısı gidona yaklaşıldıkça tutsun ister bazısı gidona çok yaklaşmasın dokununca tutsun ister ... Bu açıklığın ayarı da burdan yapılıyor ....

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Resimler az kusura bakmayın ellerim pisti arkadaşlar ... Tek başına olunca insan sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım genel olarak avid değişim prosüdürü budur. Hava alması da gayet kite falan gerek duymadan bu şekilde yaptım...

NOT : Ben 5.1 buldum ama bulamazsanız bulmanıza yardımcı olurum. Dot 5.1 iyidir candır :D
 

hakan64

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2014
Başlık
42
Mesaj
1.225
Tepki
651
Şehir
-
İsim
hakan
elixir 1 de aynı şekilde yapılabilirmi hocam
 

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Başlık
79
Mesaj
669
Tepki
744
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
aynen prensip bu .... Ancak tek sorun onun hava alma ya da sıvı ekleme yerlerine bu şekilde müdahle edebiliyor musun önemli olan bu ? Ve delik aynı boyutta mı ? Muhtemelen aynı boyuttadır çok büyük ya da çok küçük olmuyor ... Sadece takıp denemen gerekiyor risk almamak için fren kolundaki deliği akmayacak açıda tut şöyle tak bakalım enjentör giriyormu enjekötrün oraya uyuyorsa aşağıdakine de girer.... O zaman bu işlemi uygulayabilirsin
 

hakan64

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2014
Başlık
42
Mesaj
1.225
Tepki
651
Şehir
-
İsim
hakan
@Emre Nakipoğlu hocam, fren kolunda

'''only
dot 5.1
dot 4''' yazıyo. fren için hangi yağı almalıyım?
 

yeyu

take me back to my bike on the road
Kayıt
25 Mayıs 2012
Başlık
12
Mesaj
97
Tepki
171
Şehir
afyonkarahisar
Bisiklet
Scott
merhabalar benim bir sorum olacak, sistemi güzelce hazırlayıp yağı basıyorum ama bastığım yağ kaliperlerin arasından sızıp akıyor yere. sorun nerede olabilir?
 

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Başlık
79
Mesaj
669
Tepki
744
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
@yunusemreyuksel ... Merhabalar öncelikle. Birincisi yağı kaliperden basın... ( eğer o şekilde yapmıyorsanız ) İkincisi kaliperden kolay kolay gelmez tek bir gelme durumu vardır hortumdan emin olun eğer hortumdan eminseniz balatalarını sökün iyice temizleyin kuru bezle ve kaçağın tam kaliperin orta çizgisinden mi geliyor buna emin olun... Eğer eminseniz onun kaçırma nedeni sadece şundandır... O kaliperlerin sağ soldan oluşan parçalarının ortasında 0,5 mm çapta nerdeyse bir delik oluk onun etrafında da conta o eskimiş olabilir onu ya değiştireceksiniz ya sıvı conta çekiceksiniz başka birr yolu yok kesinlikle...

Ayrıca balatalarınız bitmişse frene basınca da piston çok açılırsa dışarı o zamanda hidrolik yağ bırakabiliyor... Umarım yardımcı olabilmişimdir... Saygılarımla
 
  • Beğen
Tepkiler: yeyu

yeyu

take me back to my bike on the road
Kayıt
25 Mayıs 2012
Başlık
12
Mesaj
97
Tepki
171
Şehir
afyonkarahisar
Bisiklet
Scott
teşekkürler @Emre Nakipoğlu kontrol ettim contadanmış güzelce yenisini koydum sorun yok o kısımda. ama bu sefer de sisteme sürekli hava kaçırıyorum. kendi yaptığım kitle denedim tam performans vermedi. fren durdurmayacak kadar hafiften sürtüyor o kadar
 
Yukarı Alt