Dahon Mu D8 Schwalbe dış lastik sorunu!

Scudo

Üye Adı

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2014
Mesaj
978
Tepki
1.149
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
@fotouur şu pozisyonda bende 1.75 kullanıyorum herhangi bir sorun yok. üzerindeki orjinal lastikler ama daha sonrasında ne gibi sürprizler çıkar bilemiyorum :D
 
Kayıt
16 Temmuz 2011
Mesaj
31
Tepki
52
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Tahiroğulları
Bisiklet
Dahon
Aslı Bisikletle konuştum.

Malesef onlarda iki model lastik önermekten başka bir şey yapamıyorlar. Dahon'un istediği zaman, istediği modelde değişiklik yapma hakkı bulunduğundan dolayı, kafasına göre değişilik yapabiliyormu. Bizzat Dahon kullanılabilecek lastikler bunlardır demiş kendilerine. Ben de peki neden satılırken bunlar belirtilmiyor dediğimde ise doğal olarak tatmin edici bir cevap alınamıyor. Kendileri de bu sorun ortaya çıktığında öğrenmişler jant olayını.

Schwalbe Shredda (bu sorun üzerine özel getirttiklerini, normalde sipariş olarak vermediklerini söylediler) ve şu anda Mu P8 üzerinde olan Kenda lastikler stoklarda mevcut imiş. Benim lastiklerim iyice eridiğinden dolayı şu anda shreddaları takmak zorundayım malesef. Başka bir alternatifim şu an için bulunmuyor.

Thorusa.com a yazdığım maile bir cevap geldi.
"Belki özel bir modeldir. Bize bir resim gönderin,bir bakalım. Bende şu anda 451 olarak shredda mevcut, iyi lastiktir." demişler.
 

ibrahim_D

Daimi Üye
Kayıt
14 Nisan 2013
Mesaj
315
Tepki
174
Şehir
Konya
Bisiklet
Dahon
Dahon'un yıldan yıla vites sistemi, fren gibi aksamları değişiyor ama bu değişimin sebebi daha iyiye ulaşma çabasından ziyade o yıl hangi firmalardan neyi hesaplı tedarik edebildiğine bağlı gibi gözüküyor.
 

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Aslında yasal olarak sorun olan bence katalogdaki ürünün gelmemesi değil. Dahon fine print ile kendini güvenceye almış zaten. Sorun, üzerinde gelen lastik 451 jant lastiği olmasına rağmen yanıltıcı ve oyalayıcı biçimde üzerinde 406 yazması.

Artık Kendaların mı bu garip jantların mı stoku bilmiyorum ama, tüketiciyi yanıltarak güzel stok eritmişlerdir herhalde. Ya da belki 406 janta sığdıramadılar vites aksamını. Durum ne olursa olsun yapmaları gereken tüketiciyi bilgilendirmekti ama bu adımı atlayarak hatalı bilgi vermeyi tercih etti Dahon. Biliyoruz ki her üründe hata olabilir, önemli olan hatanın düzeltilip düzeltilmediğidir. Bu kusurlu bir ürün. Dahon benim için bitmiştir, Birdy mi olur, Brompton mı bilmiyorum ama bir sonraki bisikletimin Dahon ürünü olmayacağı kesin.
 

Mucul

Üye
Kayıt
11 Ağustos 2015
Mesaj
42
Tepki
33
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
@Burak Tahiroğulları Aslı bisiklet jant ile ilgili konuda bana da aynı şeyi söyledi. Ben de sizin gibi Thorusa ya mail attım. Belki bir tavsiyeniz olur diye de ekledim. Bakalım ne diyecekler.
 

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Tekrar selamlar, Aslı Bisiklet ile görüşmelerim devam ediyor. Benden jantımı ölçmemi istediler (ortadaki yani ikinci turuncu çizgiden) ve 406-407 mm gibi bir şey çıktı. Onlardaki yedek jant da böyle çıkmış. Kendileri zor da olsa Marathon (hangi model bilmiyorum) takabildiklerini söylediler ve jantlarımı göndermemi istediler. Ben de şehir dışında olduğum için önce sizlerden birini yönlendirip yönlendiremeyeceğimi sordum (tabii siz de isterseniz). Gelişmeleri yazacağım yine.
 
Kayıt
16 Temmuz 2011
Mesaj
31
Tepki
52
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Tahiroğulları
Bisiklet
Dahon
@salvodaze ben su anda sedona concept teyim. Shreaddalari taktiricam. 2 gun once geldigimde, buradaki arkadas marathonlari deneyip zorlarsa takabilecegini, ama daha sonra lastigi cikartamayacagimi soylemisti. Cemberden gecmiyordu lastik. Ben de asli bisikletten shreddalari sedona concept te gondermelerini istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze

condition

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2015
Mesaj
101
Tepki
114
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Mesele sadece lastik takmak değil. Kastıra kastıra bir şekilde takılır. Ben schwalbe citizen almıştım çok zorlasam bir şekilde takardım ama taksaydım tekrar çıkarmak için kesmek gerekicekti. Bu iş jant değişimi veya 451 1-1/8 lastik kullanmadan çözülmeyecek gibi duruyor. Mesela benim mu p8 imde impac marka 406 x 1.75 lastikler var. Söküp takması aşırı zor. Yarım saatimi alıyor ve efor gerektiriyor. Sizlerde de üzerindeki lastiklerin zor çıkıp takılma gibi bir durum var mı?
 
Kayıt
16 Temmuz 2011
Mesaj
31
Tepki
52
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Tahiroğulları
Bisiklet
Dahon
@salvodaze malesef. Yanlis boy sheradda larda yanlis boyutlarda gelmis. Buyuk kaliyo janta. Marathon'u tekrar denicekler su anda. Sonuclari paylasicam.
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
@condition Ben de bunu dedim. Lastiği kendim çıkarıp takamadıktan, patlak tamiri yapamadıktan sonra anlamı yok gerçekten. Jant değişimi vites aksamı yere değeceği için olmaz gibi duruyor.
Bisikletçi üstündeki lastikleri çıkarırken çok zorlanmamıştı iç lastik almaya gittiğimde. Shredda ne kadar kolay takılıyor acaba?

Bir de ölçmem istenen yer 406 mm ama lastik buraya değil, bir üst çizgiye oturuyor. Bu durumda nasıl 406 oluyor lastik, tam anlayamadım.
 

condition

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2015
Mesaj
101
Tepki
114
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@salvodaze Vites aksamı yere değmez hocam. Benim anladığım kadarıyla çapta birkaç cmlik fark var. Ve jantın eni farklı ama kaç mm bilmiyorum. @Yusuf'san jant değişimi yaptı, yere değme durumu olsa onun vites sistemi değerdi.
 

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
@condition Onun kadrosu ile bizimki farklı maalesef. Bizimki halihazırda yere çok yakın. 4 cm daha inerse kesin değer. Bunu başka forumlarda da danıştım, olmaz dendi ki bence de olmaz gibi duruyor.
 
Kayıt
16 Temmuz 2011
Mesaj
31
Tepki
52
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Tahiroğulları
Bisiklet
Dahon
Arkadaslar,
Mu P8 e marathon green guardlarim takildi. Detaylari bilgisayar basina gectigimde resimlerle paylasacagim

Güncelleme :

" Bu lastik buraya girerse, bir daha çıkartamazsın "
Her şeyden önce ilk bu cümle geldi montajı yapıcak arkadaştan.

Bugün Aslı Bisikletle görüşüp, Dahon Mu P8 dış lastik sorunu için özel getirttikleri lastiklerin Sedona Concept'e gönderilip, gönderilmediğini sordum. Hem Shreddaların hem de Kendaların gönderildiğini öğrendikten sonra mağazaya gittim. Bisikleti teslim ettim ve beklemeye başladım. 2 dk sonra arkadaş yanıma gelerek, jantı lastiğin defalarca içinden geçirip, lastiğin janta için baya bi büyük olduğunu bana gerçek zamanlı olarak göstermiş oldu. Şu elimde görmüş olduğunuz lastik, Shredda. 28-451, 20x1.1/8 boyutlarındaki lastik doğal olarak bir hayal kırıklığı. Aslında çok güzel lastik gibi görünüyor.

IMG_4973.JPG

Daha sonra Marathon'u denedi. 5dk lık bir uğraş sonrasında, kanter içinde kalarak takamadı ve bıraktı. Onun yerine, Mu P8 üzerinde halihazırda bulunan Kenda lastikleri denedi. Yeniden bir kaç dakikalık uğraşı sonunda " abi, bu da girmiyo " dedi. O an kan beynim sıçradı. Dağıttım mekanı çıktım derken baktım kafamda hayal kuruyomuşum. İlk önce bir şok oldum tabi. Ama sonra biraz daha deneyince takmayı başardı. O sırada Sedona Concept'te bulunan bir Aslı Bisiklet çalışanı rastgele ortaya çıktı ve montajı yapan arkadaşa bir şeyler söylemek için bulunduğumuz yere geldi. Ben de Aslı Bisikletten birini bulmuşken, hemen anlattım durumu. O da benimle pek muhattap olmadı gerçi ama arkadaşa, bugün merkezde bir Mu P8 e schwalbe marathon takıldığını, jantın iç tarafından bulunan zımbırtının kalın geldiğini ( alttaki resimler ), onu söküp, yerine elektrik bandı yapıştırırsa ve biraz zorlarsa takıldığını söyledi. Ben de deneme kararı aldım. Arkadaş pek imkan vermedi ama denedi. Kan ter içinde kaldığı bu süre zarfının sonunda lasktikleri takmayı başardı.

IMG_4978.JPG IMG_4979.JPG

Montajdan sonra yaklaşık 10 km kadar sürdüm. Şimdilik herhangi bir sıkıntı bulunmamakta. Bu lastikleri taktırmak isteyenler Sedona Concept mağazasına gidebilir ya da herhangi bir bisikletçiye, janttaki koruyucu aksamın çıkartılıp takılabildiğin söyleyerek taktırabilir. Lastikleri taktırmak bir risk. Patlayan lastiği kendi tamir etmek isteyenler gerçekten çok zorlanacaklar bu lastikleri değiştirirken. Belki kullandıkça lastikler sertliklerini bir nebze olsa da kaybedip, daha kolay janttan ayrılabilir, ya da bu olmayabilir. Zaten değiştirmek gerekirse ve lastikler yerinden çıkmazsa, iç lastikleri de kaybetme pahasına kesip, parçalayıp çıkartabiliriz(umarım).

Lastiklerim artık kötü durumda olduğundan ve Kenda kullanmak istemediğimden dolayı ben bu riski alıp taktırdım. Darısı artık benden bir sonraki Mu P8 sahibinin başına.

IMG_4974.JPG
IMG_4977.JPG
 

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Ayrıntılı paylaşımınız için teşekkürler. Benim anlamadığım, durum nasıl gitgide daha kötüye gidiyor? Önce 406 takılamıyordu, 451 önerildi. Şimdi 451 de takılamıyor ve üzerinden çıkan Kenda bile geri takılamıyor mu? Bu nasıl bir iştir? Bu jantın boyutu nedir ve hangi lastiği sorunsuz kabul eder? Artık bunu bilmek istiyorum sadece.

Geçmiş olsun size de, hiç içime sinecek geçici çözüm değil gibi görünüyor. Bakalım yazışmalara devam.
 
Kayıt
16 Temmuz 2011
Mesaj
31
Tepki
52
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Tahiroğulları
Bisiklet
Dahon
@salvodaze Kenda lastikler Schawalbe'e göre çok daha kolay takılıyor. Başta bi sıkıntı yaşadı ama sonra taktı. Shredda ise söylicek bir şey bulamıyorum ben de. 2016 model Mu p8 üzerinde schwalbeler bulunuyor. Acaba aynı sorun onlarda da var mıdır, bilinmez.

Önerirler mi ya da kabul ederler mi bilmem ama bir diğer yöntem de 2016 model mu p8'lerin jantlarıyla değiştirilebilir Aslı Bisiklet tarafından. Sonuçta fabrika çıkış hatası, kullanıcı hatası olma gibi bi durumu yok.

IMG_4972.JPG
 

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Bunu da bir sorayım yarın, teşekkürler. Mantıklı bir çözüm olabilir.
 

condition

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2015
Mesaj
101
Tepki
114
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar elimde birde hoptown 320 var. Sipariş ettiğim schwalbeler benim lastiğe takılmayınca ht 320 ye takmıştım. Bu janta bile biraz zorlayarak girmişti ama sorun olmadı takmam. Tekrar çıkat yani. Bu jant ile arasında ne fark var diye bakmak bugün aklıma geldi. Jantların ikisinide ölçtüm ve çap olarak birebir eşit çıktılar. Yani ikiside 406 boyutunda. Ancak bizim jantların eni 18 mm iken normal 406 jantlarda en 30-31 mm gibi bir değer. Muhtemelen lastiklerin girmeme nedeni bu en yüzünden oluyor. Yoksa çapta hiç fark yok. Yani yol jantına mtb lastiği takmaya çalışmak gibi oluyor kısacası. @Burak Tahiroğulları nın dediği lastik koruma bantı banada çok kalın gelmişti ama lastiğin girmeme nedeninin bu olduğunu düşünmemiştim. Ancak bu kadar dar eni olan jantlarda her mm nin sonuca yansıması oluyor demekki.
 

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Görüşmelerim devam ediyor. Bu jantların Singapur/Japonya pazarına göre yapılmış olabileceği ve bu nedenle daha ince üretilmiş olabileceği yönünde bilgi verildi. 406 olduğu iddia ediliyor yine de. Ve bu nedenle üretim hatası olmadığı iddia ediliyor. Ancak 406 janta 406 lastiği modifiye etmeden takamıyorsak bariz bir üretim hatası söz konusu bence.

Ben mu p8'in jantlarıyla değişim denemelerini ve vites aksamının yere değip değmediğini kontrol etmelerini talep ettim. Ayrıca bana 20x1.5 boyutunda (üzerinde gelen lastikle aynı boyutta yani) bir lastik göndermelerini ve bu tatmin edici bir lastikse (Kenda kwest değil!) ve kendim sorunsuz takıp çıkarabilirsem bunun bir çözüm olabileceğini yazdım. Ve iade veya değişim talebimi tekrar ilettim. Açıkçası modifiye lastik kullanmak gibi bir niyetim yok. 40 - 406 yazan lastikle gelen bisiklet 40 - 406 lastik kabul etmiyorsa bu tüketiciyi yanlış bilgilendirmektir ve üretim hatasıdır.