Dahon Mu D8 Schwalbe dış lastik sorunu!

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
@Mehmet Altuğ kesinlikle bu ülkede tek çözüm Tüketici Hakem Heyeti imiş. Ben de bunu gördüm. Maalesef burada birkaç ayım kaldığı için (THH bana davanın 6 ay süreceğini söyledi) bu yola başvuramadım. Ama yine de peşini bırakmıyorum. Dahon'u sonuna kadar sıkıştıracağım, gelecek janların bisiklete uyacağından emin bile olmasam da. Bisikleti de sonuca göre hatasını belirterek elden çıkaracağım veya yanımda götüreceğim artık. Hangisi olursa.

Arkadaşlar yine bir güncelleme:
Dahon Global nihayet jantlarımı Hong Kong'dan göndermiş, takip numarası da verdiler. Haftaya gelir tahminen. Bisikleti taşınma için önden gönderdiğim için ancak Aralık sonunda jantları takabileceğim. Jantlar olursa bir sorun kalmıyor. Olmazsa da artık daha fazla uğraşacak bir şey görmüyorum. Jantlar denendiğinde tekrar güncelleyeceğim.

Ve jantlar nihayet geldi arkadaşlar. Birkaç kozmetik hata(spoke'larda ufak tefek boya çıkması, jantta etiket izi vs.) dışında kullanılmış gibi görünmüyor. Diğer jantı ölçmüştüm, hatırladığım kadarıyla çapı aynı görünüyor ama bilemiyorum. İşin ilginç yanı, jantların aynı renkte gelmesi. Dahon bunları yeniden mi üretti acaba, yoksa bu sorunu yaşamayan bölgeler var da onların jantından mı gönderdi? Ya da belki aynı jantı gönderdiler /facepalm :D Neyse, tüm bu soruların cevabını Aralık sonunda vereceğim :)
 
Scudo

Mucul

Üye
Kayıt
11 Ağustos 2015
Mesaj
42
Tepki
33
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
@salvodaze Hayırlı olsun jantlar. Aynı renkte gelmeleri iyi olmuş gerçekten.
Bizim orijinal jantların sorunu tam olarak boyutu değil de lastiğin girdiği kısımlarda sanırım. Yanak yüksekliği falan galiba. Umarım yeni gelen jantlarda da bu uyumsuzluk olmaz.

Ben lastikleri taktırdığımdan beri gayet memnunum, kendi orijinal lastikleri sürekli iniyordu ve çabuk aşınıyordu. Yenileri taktırdığımdan beri hiç hava basmadım. Zorlayarak da takılmış olsalar eskisinden daha iyi.
 

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
@Mucul Acaba iç lastiklerden midir hava inmesi olayı? Ben iç lastikleri değiştirttiğimde ikisinde de pres hatası olduğunu söylemişti bisikletçi. Neyse ne artık, süper olmuş o zaman, güle güle kullanın.

Jantları dener denemez yazacağım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mucul

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
128
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Hızlıca gücelliyorum. Jantların çapı orijinal jantlardan 3mm kadar daha küçük çıktı. Ancak schrader yerine presta (ince) siboplu çıktı aynı zamanda :D O nedenle çıkan iç lastiği geri takamadık, bisikletçide de iç ve dış lastik olmadığından ve ben bu hafta artık gidiyor olduğumdan lastik deneyemedik. Ama orijinal kendalar eski janttan zorla çıkarken yeni janta elle bile girdi. Yalnız bu noktada iç lastik olmadan takılmak zorunda kaldığını belirtmiş olayım (jant kutuda zarar görmesin diye dış lastiği geri taktırdım). Taşındıktan sonra lastik sipariş edip bisikletçinin yolunu tutacağım yine. Bu arada tahmin ettiğim gibi, gelen jantlar kullanılmış çıktı. Ben sana Dahon olamazsın demedim, insan olamazsın dedim.

Bu hikaye en çok 1 ay sonra son güncellemeyle kapanır diye planlıyorum :) Herkes iyi yıllar! Lastiklerin peşini bırakmadığım gibi, bu konuyu güncellemenin de peşini bırakmıyorum :) Ama kısa keseceğim, korkmayın! Efendim en son hatırlarsanız bisiklet iç lastiksiz şekilde kalmıştı. Pişmiş tavuğun başına gelmeyenlere bir yenisini ekleyen bisikletim uçuşta kayboldu :) Yaklaşık 20 gün sonra, dün bulunarak bana sağ salim teslim edildi. Ben de koşarak bisikletçiye gittim tabii ki. Normal Schwalbe Marathon ve iç lastik takılması için bıraktım. Tercih olarak 20x1.75 belirttim ama 1.50 de olur dedim. Sabah almaya gittiğimde 1.50 Marathonlarla beni bekliyordu, nasıl rahatladım anlatamam :) 1.75 bu janta büyük gelir dediler, eh olsun o kadar dedim ben de. Bu arada zorlanıp zorlanmadıklarını sordum, bisiklet tamircisi kadın arka lastiğin çok kolay girdiğini ama ön lastik için dükkandaki iri amcadan yardım istemek zorunda kaldığını söyledi. O da ilginç. Sonuç olarak mutlu sona erildi olarak kabul edip güncellemelerimi aylar sonra gerçekleştirebildiğim bugünkü mini turdan birkaç kareyle sona erdiriyorum.
 

condition

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2015
Mesaj
101
Tepki
114
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Selamlar dostlar. Dün bisiklet sezonu açayım dedim. Uzun zamandır bisiklet evde duruyordu. Neyse bakımlarını yaptım, lastikleri 55 psi a getirdim. Koyuldum yola 3 km sonra arka lastik seyir halindeyken patladı. Ama birşey battığı için değil basınçtan patladı muhtemelen. İlk aldığımda jant profil arasında kopmuş küçük bir profil parçası vardı onu çıkarmak için lastikleri bir kez sök tak yapmıştım ömrümden ömür gitmişti. Şimdi gözüm hiç yemiyor tekrar sökmek ve takmayı. Lastiği bisikletten ayırdım dünden beri lastikle bakışıyoruz birbirimize :acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ÖZEL

korayg

Daimi Üye
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
235
Tepki
167
Şehir
Ankara
İsim
Koray
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bu sadece mu d8 modekde olan bir sorun mu ? Yoksa tüm dahon larda var mı ?
 

firestone

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Kasım 2016
Mesaj
1.005
Tepki
2.129
Yaş
42
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
2017 modelinde jant durumu nedir?
 

Togursamsun

Daimi Üye
Kayıt
20 Ekim 2015
Mesaj
253
Tepki
304
Yaş
47
Şehir
Samsun
İsim
Emin
Bisiklet
Corratec
Arkadaşlar iyi akşamlar bir sorum olacak (link) linkteki jant 2015 model dahon mu modelindeki sorunlu jantmı?
 
Kayıt
16 Temmuz 2011
Mesaj
31
Tepki
52
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Tahiroğulları
Bisiklet
Dahon
@Togursamsun evet. Ama Schwalbe Maratonlarla kullanınca sorunlu. Aslı bisiklet bu jantlar için lastikler getirdi diye biliyorum
 

Byhan

Üye
Kayıt
3 Kasım 2018
Mesaj
48
Tepki
220
Yaş
44
Şehir
Istanbul
İsim
Tarık
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Brompton
Bisiklet türü
Katlanır
Dahon mu d8 için schwalbenin hangi serisini kullanabilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: .edoardo

.edoardo

Aktif Üye
Kayıt
30 Eylül 2020
Mesaj
179
Tepki
212
Şehir
Kars
İsim
Cihan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Konuyla biraz alakasız olacak fakat; ben Chaoyang dış lastik kullanıyorum 1 hafta içerisinde 6 kez lastik patlattım, sizce bende mi şanssızlık var yoksa dış teker değiştirmem mi gerek?
 

mrdadash

Aktif Üye
Kayıt
24 Mart 2020
Mesaj
103
Tepki
213
Şehir
bursa
İsim
Dadaş
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Konuyla biraz alakasız olacak fakat; ben Chaoyang dış lastik kullanıyorum 1 hafta içerisinde 6 kez lastik patlattım, sizce bende mi şanssızlık var yoksa dış teker değiştirmem mi gerek?
lastigin yanaklarinda yazan max. Psi yi bastin mi? Eger az hava bastiysan birde oyle dene. Bir suru neden var ama bu en cok yapilan hatalardan biri az hava basmak
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve .edoardo

M.İhsan

Love Mountains!
Kayıt
3 Şubat 2019
Mesaj
1.099
Tepki
3.218
Yaş
23
Şehir
Konya
İsim
Muhammed İhsan
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Whistle
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@YlcnCihan Lastiğin içine yabancı bir cisim saplanmış mı diye iyice kontrol etmenizi öneririm. Bu yaşadığınız şeyi tek sürüşümde 3 kez yaşamıştım. Lastiğe saplanan cam parçası yüzünden 3 kere art arda patlamıştı. Parmağınızı lastiğin iç yüzeyinde gezdirerek bulabilirsiniz patlağın kaynağını. Tabii parmağınıza zarar vermesin dikkat edin.

Bir diğer sorun da jant şeridinden kaynaklı olabilir. Jant şeridini kontrol edin.

Eğer az hava basıyorsanız "sneak bite" diye tabir edilen patlak oluşabilir. Dikkat etmekte fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot ve .edoardo

.edoardo

Aktif Üye
Kayıt
30 Eylül 2020
Mesaj
179
Tepki
212
Şehir
Kars
İsim
Cihan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@YlcnCihan Lastiğin içine yabancı bir cisim saplanmış mı diye iyice kontrol etmenizi öneririm. Bu yaşadığınız şeyi tek sürüşümde 3 kez yaşamıştım. Lastiğe saplanan cam parçası yüzünden 3 kere art arda patlamıştı. Parmağınızı lastiğin iç yüzeyinde gezdirerek bulabilirsiniz patlağın kaynağını. Tabii parmağınıza zarar vermesin dikkat edin.

Bir diğer sorun da jant şeridinden kaynaklı olabilir. Jant şeridini kontrol edin.

Eğer az hava basıyorsanız "sneak bite" diye tabir edilen patlak oluşabilir. Dikkat etmekte fayda var.
Hocam ilginiz için teşekkürler, küçük küçük ot dikenleri patlatıyor tekeri her seferinde... Yani bu normal mi ufacık ot dikeni ya?
 

mrdadash

Aktif Üye
Kayıt
24 Mart 2020
Mesaj
103
Tepki
213
Şehir
bursa
İsim
Dadaş
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam ilginiz için teşekkürler, küçük küçük ot dikenleri patlatıyor tekeri her seferinde... Yani bu normal mi ufacık ot dikeni ya?
patlak onleyici zirh serit bant var. Birde ondan al dene. Yada son care zirhli lastik
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve .edoardo

.edoardo

Aktif Üye
Kayıt
30 Eylül 2020
Mesaj
179
Tepki
212
Şehir
Kars
İsim
Cihan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
patlak onleyici zirh serit bant var. Birde ondan al dene. Yada son care zirhli lastik
Deneyeceğim hocam, peki bir de hocam bu şekilde patlaması olasımı ot dikeni yüzünden yoksa benim şanssızlığım mı?
 

M.İhsan

Love Mountains!
Kayıt
3 Şubat 2019
Mesaj
1.099
Tepki
3.218
Yaş
23
Şehir
Konya
İsim
Muhammed İhsan
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Whistle
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@YlcnCihan Ben bu patlakları genellikle yaz aylarında ve köy yollarında yaşıyorum. Zırhlı lastik veya patlak önleyici şerit çözüm olabilir ancak.

Şöyle de bir alternatif var. Ben kullanmadığım, yaması bol olan iki tane iç lastiği, dış lastiğin içine yerleştirdim. Bunu tabi kalın lastiğe yaptım arazide kullandığım. Hiçbir patlak sorunuyla karşılaşmadım bunu yaptığım günden beri üstelik arazide bol dikenli ve bol camlı yerlerden geçtiğim halde. Hem mâliyeti çok düşük hem de koruması yüksek.
 
  • Beğen
Tepkiler: .edoardo

.edoardo

Aktif Üye
Kayıt
30 Eylül 2020
Mesaj
179
Tepki
212
Şehir
Kars
İsim
Cihan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@YlcnCihan Ben bu patlakları genellikle yaz aylarında ve köy yollarında yaşıyorum. Zırhlı lastik veya patlak önleyici şerit çözüm olabilir ancak.

Şöyle de bir alternatif var. Ben kullanmadığım, yaması bol olan iki tane iç lastiği, dış lastiğin içine yerleştirdim. Bunu tabi kalın lastiğe yaptım arazide kullandığım. Hiçbir patlak sorunuyla karşılaşmadım bunu yaptığım günden beri üstelik arazide bol dikenli ve bol camlı yerlerden geçtiğim halde. Hem mâliyeti çok düşük hem de koruması yüksek.
Hocam dediğiniz yöntemi 27.5*2.10 lastiğe uygulayabilir miyim sizce?
 

M.İhsan

Love Mountains!
Kayıt
3 Şubat 2019
Mesaj
1.099
Tepki
3.218
Yaş
23
Şehir
Konya
İsim
Muhammed İhsan
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Whistle
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam dediğiniz yöntemi 27.5*2.10 lastiğe uygulayabilir miyim sizce?
Tam üstüne bastınız. Ben zaten 27.5x2.10 lastikte uyguluyorum. Ancak dediğim gibi kullanmadığım eski lastikleri kesip düz bir lastik haline getirdim(çemberi açtım yani). Bunu da dış lastiğin içine güzelce yerleştirdim(yapıştırmayı düşündüm ama gerek duymadım). Zaten bir iç lastiğin kesiti oldukça kalın oluyor(2 duvar) bu da beni tüm patlaklardan uzak tuttu.

O zamana ait fotoğraflar ile anlatımımı anlaşılır hale getireyim.(2. Fotoğrafta iç lastiği iç kısmının fotoğrafını çekmek için açtım öyle lastiğe yerleştirirken yine kapattım öyle yerleştirdim.)
20200729_163759.jpg
IMG-20200729-WA0019.jpegIMG-20200729-WA0017.jpeg