Çift amortisör o kadar mı kötü?

ygt127

Aktif Üye
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
138
Tepki
16
Şehir
eskişehir
Bisiklet
Salcano
çift amortisör alma alacam diyorsan da cobra ve salcono efes nova diablo olmaz en iyisini alcaksın alacaksan en az 2 3 lirayı gözden çıkarman lazım enaz diyorum.mesela trek fuel ex 5 gibi yada cannondale jekyll 4 ve rz120 2 falan olması gerek bana cevap yaz
 
Scudo

Tamer KAMIŞLI

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2011
Mesaj
1.175
Tepki
789
Şehir
Eskişehir
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Sorunun soruluşu ofsayt zaten. Çift amortisör o kadar mı kötü? Demek ki milletin bir bildiği var ki herkes bu kadar kötü olduğuna kanaat getirilmiş. Düz yolda kullanmak için alacaksanız kesinlikle çift amortisör almayın. Fotoğraflarını verdiğiniz bisikletlerde çift amortisör değil, mahallede çifamössör diye geçen bisikletler. Arkadaşların dediği gibi Trek, Cannondale gibi markaların bisikletleri amacına hitap edecek şekilde off-road olarak kullanılacaksa tabiki de alınır.
 

Berat Öztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Temmuz 2012
Mesaj
649
Tepki
244
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Berat
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
bu çift amortisörlüler 1-2 aya hemen gıcırdamaya başlıyo en sevmediğim özelliği bendede vardı ama benimki aluydu ağırş,lıktan çok o seslerden nefret ederdim adi adi amortisör takıyolar...
 

ßarış Yavaş

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Ekim 2012
Mesaj
512
Tepki
116
Şehir
Edremit körfezi
Bisiklet
Salcano
@onur ö

Size çift amortisörlü bir mtbden tek amortisörlü 29er bi mtbye geçen biri olarak söylüyim eğer 3-4 bin dolar vermiceksen çif amortisörlü alma hiçbir yararı yok aksine çok fazla yorar amacın konforsa hiç düşünme bende jel takviyeli sele var tekerler zaten 29" hiç hissetmiyorsun çukuru o da yetmezse 50 TL ye amortisörlü sele borusu al hiç değilse gücün boşa gitmesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa burak

İsa Öcel

Daimi Üye
Kayıt
10 Haziran 2011
Mesaj
246
Tepki
67
Şehir
Samsun / İstanbul
Bisiklet
Sedona
benim bir de bir çift amortisorlu bisikletim var, balığa falan giderken onu kullanıyorum çalınırsa üzülmemek için, yokuş aşağı gayet güzel ancak yukarı çıkartması zor oluyor. Düz yolda ise ağır ağır rahat gidiyorum :)
 

Erkin k.

Üye
Kayıt
28 Temmuz 2012
Mesaj
57
Tepki
26
Şehir
Çanakkale
Bisiklet
Bianchi
@İsa Öcel evet bende sizin gibi markete gitmek için kullanıyorum. Maksat çalınırsa yada bir şey olursa üzülmiyim diyye yokuşlarda tam bir eziyet ama inişi fena değil hatta benim makine de alttakinden
 

hakan çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
3 Ağustos 2009
Mesaj
523
Tepki
266
Şehir
Çanakkale
İsim
Hakan ÇELİK
Tavsiye etmem Yokuş çıkarırken ağlatıyor sizi :) Zaten dağ da sürcem diyip alıyoruz ama asfaltta sürüyoruz. Hani illa mtb alacaksan kitlenebilir ön amatisörlü al daha rahat et. Ben daha geçen gün 650 rakımlı bir tepeye çıktım. Fakat arada su içmek için durma hariç hiçte yorulmadım. Fakat aynı şeyi atıyorum bisan spx 3600 ya da şu resimdeki bisikletle yapsam ( ki yapamam :D ) ölürüm beter olurum. :D
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Bu kadar mi kötü cift amortisörlü bisikletler ve gercekten agirmi oluyor dediginiz gibi. Bende seviniyordum amortisörlü bisikletim 9,8kg diye. Yapmayin böyle arkadaslar, resimdeki görünen bisikletler le üst seviye bisikletleri bir tutamasiniz. Sizin hardtail olan bisikletlerinizden cok cok hafif ve daha rahat cift amortisörlü bisikletler var. Biraz arastirin ve ondan sonra kötüleyin yapin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Sarı

Serdar Sarı

Daimi Üye
Kayıt
22 Mayıs 2013
Mesaj
303
Tepki
77
Şehir
Bandırma / Konya
Bisiklet
Cannondale
Arkadaşlar herşeyden önce kullanım amacınıza göre bisiklet alın !

Hiç bir bisiklet türü kötü değildir kötülenemez. Sadece her bisiklet türünün kullanıma uygun bir sahası vardır ve o sahada size tam performans verir öteki sahalarda tam verim kesinlikle almanız söz konusu dahi değildir.

Hardtrail sabit kadrolu MTB'ler adı üstünde zorlu arazi koşulları için tam performans sağlar.

Downhill full suspansiyonlu MTB'ler adı üstünde arazideki zorlu yamaç inişlerinde tam performans sağlar.

Yol bisikleti yolda, şehir bisikleti şehirde tam performans sağlar.

Eğer olayı çift süspansiyonlu bisikletlerin tümüne genelleme yaparsanız çok büyük hata yaparsınız çünkü çok profesyonel harika bisikletler mevcut. Girin youtube'a downhill videosu izleyin birkaç tane. Kaçınızın bisikleti ile o videodakileri yapılabilir ?

Eğer yaptığınız karşılaştırma aynı ayarda iki bisikletin yol üzerineki performanssa hardtrail mtb ile daha çok verim alabilirsiniz diye düşünüyorum. Ama bu kesinlikle kötüleme değildir o bisikletin kullanım alanına tamamen ters bir durum çünkü..

Eğer arazi turları yapmayı düşünüyorsanız bu bütçeye Hardtrail MTB önerirdim ben de çünkü bu paraya alınabilcek full suspansiyonlu mtb ile pek verim alacaginizi sanmiyorum.

Eğer arazi turu düşünmüyorsanız şehir/tur bisikletlerine yönelebilirsiniz.
 
Kayıt
15 Temmuz 2013
Mesaj
8
Tepki
2
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Çift amortisör vücutta ağrılara sebep olur ve insanı yorar. ayrıca gereksiz ağırlıktır bence ;)
 

mustafa burak

Aktif Üye
Kayıt
27 Nisan 2013
Mesaj
124
Tepki
29
Şehir
türkiye
Bisiklet
Sedona
yaklaşık 4 ay boyunca çift amortisörlü bisiklet kullandım, kullanan birisi olarak deneyimlerimi paylaşayım, bu bisikletler down hill yani tepe inişi için tasarlanmıştır, down hill yapma gibi bir amacınız yoksa uzak durun çünkü çift amortisör enerjinizin %30luk bölümünü götürür, tabii bu bisikletler 18-20 kg civarında, bu da enerjinizin %10-15lik kısmını götürür. yani normal bir mtb ye göre %40-45 fazla enerji harcarsınız. bu bisikletlerle sadece yokuş inilir ve çok engebeli arazilerde düşük hızda rahatlık sağlar. düz yolda bile insanı yorarken bir de bunlarla yokuş çıkmayı bir düşünün. gerçekten down hill yapma arzusunda iseniz kaliteli bir markanın çift amortisörlü bisikletini seçin derim ancak şehir içi, düz yol, yokuş için uygun olan bir bisiklet türü değil
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Cift amortisörlü mtb ler sadece downhill bisikleti degildir, mesela 100mm lik fully bisiklet le downhill yapani ben hic görmedim. Ayrica 18-20kg da hangi fully nin agirligi cok merak ettim dogrusu. En agir fully ler DH olur, onlarda 18-20 kg olmaz, olsa olsa en fazla +-16 kg olur ve buda DH sporun da normal dir. Bilincsiz yanlis bilgi vermeyin lutfen, iyi degildir. Fully lerin CC - ED - FR - DH vs. vs. olanlari var. 100mm ile 120mm arasi olan fully ler insani ne sehir ici, ne düz yolda ve ne de yokus cikarken yorar. Lutfen sacmalamayi birakin ve fully leri tanima dan kötülemeyin. 500 1000 TL lik fully alirsan tabi ki yorulursun, al bakalim 5000TL üzeri 100mm - 120mm arasi bir fully, insani yoruyormu. Hatda sizin o dedigniz hartail mtb lerin %90 yanina bile gelemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant

mustafa burak

Aktif Üye
Kayıt
27 Nisan 2013
Mesaj
124
Tepki
29
Şehir
türkiye
Bisiklet
Sedona
arkadaşın resimlerini paylaşmış olduğu ürünlerden bahsediyoruz. 5000 tl üzerindeki fully'lerden değil.
 

Velosucht

Üye
Kayıt
5 Mart 2021
Mesaj
19
Tepki
101
Yaş
63
Şehir
Zürich
İsim
Celal B.
Başlangıç
1968—69
Bisiklet
Wheeler
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaslar merhaba. Ben araniza yeni katildim. Sayfalarda geziniyorum, bilgi edinmek icin. Aradan cok uzun zaman gecmis. Haliyle konu hakkinda görüsler de degismistir. Ben Türkiye`nin gercek bisikletseverlerini "Sövalye" olarak görüyorum. Bisikletin yayginlasmasi icin, hayatin bir parcasi olmasi icin genelde ve yerelde yeterli politik irade yerlesmedigi halde (Destekleyen idarecilerimizi tenzih ediyorum.), sizlerin bu sporu inatla sahiplenmeniz cok takdire deger. Insan bu forumlari görünce mutlu oluyor.
(Müsaadenizle yaziyorum) Bisiklet konusunda "konfor" "havali" "gösterisli" gibi kavramlari ön planda tutmak komik oluyor. Arkadaslar ne güzel ifade etmisler "Amacina/agirlikla sürecegin alana göre bisiklet almak." Prensip bu olmali. Cünkü her yola yüzde yüz uyan bir bisiklet henüz yapilmadi. Fizik kurallari degismedikce, yapilamaz da. Zaten onun icin siniflandirilmis bisikletler.
Hasbelkeder arkasina bir yay kondurulmus, hic bir sinifa uymayan bir bisikletle yollarda dolasmanin nesi "havali" olabilir ki? Bu bisikletler hangi anlayisa göre "Güzel görünüyor" oluyor ki? Gercek bir bisikletci onlari cirkin bulur bence. Cünkü her seyden önce sporun ruhuna göre üretilmemislerdir. Eminim o bisikletleri üretenler bisiklet sporuna saygi duymuyordur.
Gercek fully arka amartisör 300-400 gr agirligindadir. Bisikletin tümü 13-14 kg dir, (Alüminyum olanlar). 18 kg lik olanlara göre yorum yapmak ne derece dogru?
Bence konulari daha gercekci tartismak, memleketimizde bisikletin yayginlasmasina katki saglar. Ve, bu hepimizi mutlu eder.
Benim Türkiye`m bisiklet ülkesi olmali.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.589
Tepki
2.025
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
Arkadaslar merhaba. Ben araniza yeni katildim. Sayfalarda geziniyorum, bilgi edinmek icin. Aradan cok uzun zaman gecmis. Haliyle konu hakkinda görüsler de degismistir. Ben Türkiye`nin gercek bisikletseverlerini "Sövalye" olarak görüyorum. Bisikletin yayginlasmasi icin, hayatin bir parcasi olmasi icin genelde ve yerelde yeterli politik irade yerlesmedigi halde (Destekleyen idarecilerimizi tenzih ediyorum.), sizlerin bu sporu inatla sahiplenmeniz cok takdire deger. Insan bu forumlari görünce mutlu oluyor.
(Müsaadenizle yaziyorum) Bisiklet konusunda "konfor" "havali" "gösterisli" gibi kavramlari ön planda tutmak komik oluyor. Arkadaslar ne güzel ifade etmisler "Amacina/agirlikla sürecegin alana göre bisiklet almak." Prensip bu olmali. Cünkü her yola yüzde yüz uyan bir bisiklet henüz yapilmadi. Fizik kurallari degismedikce, yapilamaz da. Zaten onun icin siniflandirilmis bisikletler.
Hasbelkeder arkasina bir yay kondurulmus, hic bir sinifa uymayan bir bisikletle yollarda dolasmanin nesi "havali" olabilir ki? Bu bisikletler hangi anlayisa göre "Güzel görünüyor" oluyor ki? Gercek bir bisikletci onlari cirkin bulur bence. Cünkü her seyden önce sporun ruhuna göre üretilmemislerdir. Eminim o bisikletleri üretenler bisiklet sporuna saygi duymuyordur.
Gercek fully arka amartisör 300-400 gr agirligindadir. Bisikletin tümü 13-14 kg dir, (Alüminyum olanlar). 18 kg lik olanlara göre yorum yapmak ne derece dogru?
Bence konulari daha gercekci tartismak, memleketimizde bisikletin yayginlasmasina katki saglar. Ve, bu hepimizi mutlu eder.
Benim Türkiye`m bisiklet ülkesi olmali.
(link)

Bu forumda çift amörtisörlü market bisikletinin kralı bende galiba. Güzellik kişiden kişiye değişken kavramdır.

Ucuza ulaşım aracı olarak üretilmişlerdir bu bisikletler. Ruh varsa sende acayip bir makinedir. Ağırlığının üstesinden gelmeye başlayınca zevki çıkar .

Spor ruhu sende bende olmadıktan sonra istediğin en iyisine binelim. Ön dişli 1.kademe arka dişliyi 7.kademe de kullanırız .
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Arkası da amortisörlü, genellikle çelik kadrolu bisikletler bir talep doğrultusunda üretiliyor ve talep devam ettiği için üretilmeye devam ediyorlar. Karne zamanı, çocuğuna sözü olan anne babalar bana geliyor, gidiyoruz bisikletçiye. Çocuk ön ve arka amortisörlü 22 kg bisiklet istiyor. Çocuğun kendisi 30 35 kilo. Çünküsüne bir bakıyorsun, sokakta arkadaşlarında var, bisiklet afili duruyor, bir kaç downhill videosuna denk gelmiş. Anne babaya önce bisikleti sevmesi için, alması gereken bisikleti tarifliyorsunuz. Sıra çocuğu iknaya geliyor. Orası en zor kısmı. Çünkü, 22 kilo bisiklet ile arkadaşlarının karşısına çıkamayınca karşılaşacağı alaylardan haberi olmayan bu bebeye, daha detaylı anlatım bazı fizik kurallarını anlatmak vs epey zaman alıyor. Üst grup full süspansiyon bisikletlere sözüm yok. Onlar Çok çok güzeller. Hatta benim bindiğim en hafif bisiklet ağırlığında olanları var. Ancak onların fiyatlarıda 30bin liralara kadar çıkıyor.
 

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.170
Tepki
4.133
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Düşük kalite market bisikletleri için yapılan yorumlar dahilinde ister çift ister tek amortisörlü olsun hepsi aynı bana göre.

Fakat konu başlığında ayırım yapmadan çift amortisörlüler denildiği zaman evet o parantezin içine trek cannondale scott giant specialized ve benzeri bir çok markanın bir çok modeli de giriveriyor. Açıkçası biraz da şans yardımı ile hep zamanının önce gelen bisikletleri diyebileceğim bisikletlere bindim. Ve binmeye devam ediyorum. Şu an 2 bisikletim var. Biri 2000 model (21 yaşında) diğeri ise 2011 model (10 yaşında) her ikisi de halen günümüzde üretilen bir çok bisikletten çok ama çok daha iyi kondistondalar. 2000 model olanı tek süspansiyon, 2011 olanı full. Her ikisinin de sundukları bambaşka. Full için kullanmayı bildikten sonra hiç bir sakınca olmadığını söylemeliyim. Gereken yerde kilitle gereken yerde aç, bu kadar. Pandemi sebebi ile her ikisine de şehirde binmek durumunda kaldım son 1 yıldır. Full olanı 1x11 e döndürdüğüm için artık diğerini tercih ediyorum. Ama full ile 60 km lik yollar da yaptım extra bir zorluğu yok diyebilirim. Tabi bunda en başta bahsettiğim sınıf farkının da etkisi var.
Tek süspansiyon olanı 12.5kg, full olanı ise 11.3kg, aksesuarlar dahil. Bunlar ve benzerleri asla sizi yormaz.
 

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.589
Tepki
2.025
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
Düşük kalite market bisikletleri için yapılan yorumlar dahilinde ister çift ister tek amortisörlü olsun hepsi aynı bana göre.

Fakat konu başlığında ayırım yapmadan çift amortisörlüler denildiği zaman evet o parantezin içine trek cannondale scott giant specialized ve benzeri bir çok markanın bir çok modeli de giriveriyor. Açıkçası biraz da şans yardımı ile hep zamanının önce gelen bisikletleri diyebileceğim bisikletlere bindim. Ve binmeye devam ediyorum. Şu an 2 bisikletim var. Biri 2000 model (21 yaşında) diğeri ise 2011 model (10 yaşında) her ikisi de halen günümüzde üretilen bir çok bisikletten çok ama çok daha iyi kondistondalar. 2000 model olanı tek süspansiyon, 2011 olanı full. Her ikisinin de sundukları bambaşka. Full için kullanmayı bildikten sonra hiç bir sakınca olmadığını söylemeliyim. Gereken yerde kilitle gereken yerde aç, bu kadar. Pandemi sebebi ile her ikisine de şehirde binmek durumunda kaldım son 1 yıldır. Full olanı 1x11 e döndürdüğüm için artık diğerini tercih ediyorum. Ama full ile 60 km lik yollar da yaptım extra bir zorluğu yok diyebilirim. Tabi bunda en başta bahsettiğim sınıf farkının da etkisi var.
Tek süspansiyon olanı 12.5kg, full olanı ise 11.3kg, aksesuarlar dahil. Bunlar ve benzerleri asla sizi yormaz.
Tabi ki öyle ama bir noktayı da ben ekleyeyim kadansla yol almak lazım .
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Düşük kalite market bisikletleri için yapılan yorumlar dahilinde ister çift ister tek amortisörlü olsun hepsi aynı bana göre.

Fakat konu başlığında ayırım yapmadan çift amortisörlüler denildiği zaman evet o parantezin içine trek cannondale scott giant specialized ve benzeri bir çok markanın bir çok modeli de giriveriyor. Açıkçası biraz da şans yardımı ile hep zamanının önce gelen bisikletleri diyebileceğim bisikletlere bindim. Ve binmeye devam ediyorum. Şu an 2 bisikletim var. Biri 2000 model (21 yaşında) diğeri ise 2011 model (10 yaşında) her ikisi de halen günümüzde üretilen bir çok bisikletten çok ama çok daha iyi kondistondalar. 2000 model olanı tek süspansiyon, 2011 olanı full. Her ikisinin de sundukları bambaşka. Full için kullanmayı bildikten sonra hiç bir sakınca olmadığını söylemeliyim. Gereken yerde kilitle gereken yerde aç, bu kadar. Pandemi sebebi ile her ikisine de şehirde binmek durumunda kaldım son 1 yıldır. Full olanı 1x11 e döndürdüğüm için artık diğerini tercih ediyorum. Ama full ile 60 km lik yollar da yaptım extra bir zorluğu yok diyebilirim. Tabi bunda en başta bahsettiğim sınıf farkının da etkisi var.
Tek süspansiyon olanı 12.5kg, full olanı ise 11.3kg, aksesuarlar dahil. Bunlar ve benzerleri asla sizi yormaz.
Bisikletlerinizin fotograflarini görme sansimiz varmi?