[Yardım]Bisikleti Yürür Hale Getirmek.

Murat T.

Aktif Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
136
Tepki
34
Şehir
Mersin
Bisiklet
Kron
Merhaba sevgili bisiklet dostları, arkadaşlarım. Benim sizlerin yardımına ihtiyacım var. Daha doğrusu benim ve kız arkadaşımın yardıma ihtiyacı var. Bu konu bizim için çok önemli çünkü yeni yeni bisiklet sevgisini aşıladığım ve yeni yeni bisiklet binmeye başlayan kız arkadaşımın bisiklet binmeye devam etmesini istiyorum. En azından daha az yorularak bisiklet sürmesini istiyorum.
Konu biraz uzun fakat basit; çift amortisörlü bir bisikleti en az maliyetle en iyi hale getirmek.
Bilenleriniz belki vardır, bilmeyenler için diyeyim; her ne kadar bisiklet sevgisi yüksek birisi olsam da ciddi anlamda ilk bisikletimi yaklaşık 1 ay önce edindim. Ayrıntıları geçecek olursak benim bisiklet ve bisiklet aksesuarlarını alma sürecinde hep beraberdik, böylelikle bir heyecan başlattım kendisinde. Kız arkadaşım da bu tutkuya dahil oldu. Bisiklet tutkusu... Fakat henüz dahil oldu. Bir kıvılcım çaktık diyelim. Fakat bunun devamını getirip içinde bisikletlere olan sevgisinin büyük bir aleve dönüşmesine yardımcı olmak istiyorum tabii ki.
Ben de burada beraber yaptığımız tur fotoğraflarımızı paylaşmak istiyorum :)
Uzun bir girizgah oldu farkındayım. Kısa yazı yazmakta hiç iyi değilim. Sizi daha fazla sıkmadan bisikletinin fotoğraflarını paylaşayım:
Fakat ondan önce ufak bir bilgi vereyim sizlere:
Bisikletimiz eskiden Beldesan ve Yamaha şirketlerinin birleşimi olan Beldesan markasının Cumulus adlı bir modelidir. Beldesan Cumulus.. Bisikletimiz yaklaşık 10 senelik bir emektar.. Hemen umudumuzu kesmeyelim, yani ben öyle istiyorum. Bisikletin kesin donanımına ulaşamadığım için benim gözlemim olan donanımları açıklayayım. Çelik kadroya sahip bayağı ağır bir alet. 21 vites(10 yıl öncesi için bence harika bir vites donanımı :) ) fakat vitesinin markası birazdan göreceğiniz gibi adını-sanını duymadığınız bir marka. Çift amortisör. İkisi de -haliyle-sağlıklı değil.
Fotoğraflarımız:
(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

Bisikletin her plastik aksamı ölü hatta ölüdende öte plastiklerin toprak olmasına ramak kalmış diyebilirim. Biz bisikleti sahip olduğumuz az bir ekipmanla ve az bir bilgiyle elden geçirdik. İşte ne yaptık o plastik ve çürümüş aksamları söktük. Zinciri temizleyip yağladık. Sağını solunu sildik.
Buraya maddeler halinde gördüğüm sorunlarını ve sorularımı yazıyorum bisikletin, sizler de maddeler halinde cevap yazarsanız daha iyi anlayabilirim sizi.
Bu noktalar çok önemli

1. İlk olarak kadrodan başlayalım. Kadroda yer yer paslanma mevcut. Bu paslanmalar bir gün biz yokuştan inerken veya turda iken kadro kırılması ile sonuçlanabilir mi? Paslanmaların türü fotoğraflarda mevcut.
2. Arka tekerin bir ''S'' çizme durumu var. Arka tekeri çıkarttım, göbekten sağa sola oynuyor arka teker. Bunun sebebi nedir ve nasıl çözerim?
3.Jant tellerinde de paslanma var, tellerin değişmesi mi gerek yoksa pas sökücü kimyasallarla çözebilir miyiz? Ellerimle yokladım, sağlam gibiler. Hayati açıdan sorun teşkil eder mi?
4.Gidonda da paslanmalar mevcut, aynı şekilde bir sorun teşkil eder mi? Nasıl çözebiliriz?
5.Orta amortisörü nasıl bize en az zarar verecek konuma getirebiliriz?Çözüm nedir. Bu arada o da paslanmış.
6.Fren kolları sert ve sağlıklı frenleme yapmıyor. Veya bana öyle geliyor olabilir. Emin değilim. Benim frenler hd olduğu için tam emin değilim bu konuda. Pabuçlar iyi durumda. Teller değişecek sanırım.
7.Furç yatağından ileri geri oynuyor gidon. Boşluğu nasıl alabilirim? Çektirmeyi alyan ile sıkmayı denedim, vida kımıldamadı. Biraz daha zorlasam mı?
8.Ön/Arka ve Pedaldaki göbek hakkında herhangi bir bilgim yok fakat çatır çutur ses gelmiyor. Anahtarım yok zaten.

Gördüğüm kadarıyla sorunlar bunlar. Şimdi lütfen bana ''Bisiklet ölü, değiş, şunu şunu al'' demeyin ben de biliyorum almasını. Şu durumda böyle bir seçeneğimiz yok. Bisikletin yağ gibi kaymasını beklemiyorum zaten. Kız arkadaşım bisikletin bu hali ile bile zevk alıyor turumuzdan. Fakat ben her an tetikteyim. Şimdilik 2 kere tur yaptık fakat ben çok da rahat olamıyorum. ''Acaba kardo kırılır mı, arka teker fırlar mı, gidon kırılır mı'' diye sorulardan. Bir dahaki turumuzda benim bisikletimi ona verecem, ben onunkini sürecem. Biraz daha kafam rahat eder.
Yukarıdaki sekiz maddeye ek olarak ben de sizlere soruyorum: Kadro sürüş sırasında kırılır mı? Gidon kırılır mı? Tekerdeki teller kopup ağzımızı yüzümüzü dağıtır mı? Arka teker veya ön teker fırlar mı? Kısacası bu bisiklet ortalama bir kullanımda bizim yaralanmamıza yol açar mı?

Durum bu arkadaşlar. Bisiklet için imkanlarım dahilinde herşeyi yapmaya hazırım. Maddi olarak bizi zorlamayacak çözüm arıyoruz. Diğer bir alternatif bisikletçiye götürmek fakat ne olursa olsun kafam rahat etmeyecek ve bisikletçinin bize büyük bir hesap çıkartmasından çekiniyoruz. Bizim için bisiklet güvenle yürüsün yeter. Yani benim çekincelerimden kız arkadaşımın haberi yok, korkmasını istemiyorum. Fakat benim saçlarım beyazlayacak az kaldı. Sorularımı cevaplarsanız bu tutkuya bir kişinin daha katılmasını sağlayabilirsiniz. Ve bizi çok mutlu edersiniz.
Sizin bana ne yapmam gerektiğini söylemeniz yeter, dediğim gibi imkanlarım dahilinde her şeyi yapmaya hazırım. Şunu yap diyin ne yapar eder YouTube'dan videosunu açar, ıncık cıncık eder yaparım yani. Hoşçakalın, cevaplarınızı dört gözle takip ediyorum :)

Teşekkür ederim okuduğunuz için :)
 
Scudo

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.093
Tepki
1.870
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Fazla yapacak birşey yok bu bisiklete, çok masraf yapmak istemiyorum diyorsun. Ben olsam önce yağından pisliğinden pasından arındırırdım olabildiğince. Sonra frenlerini kontrol ederdim ve fren ile ilgili değişmesi gereken parçaları değiştirirdim. Lastikleri ve iç lastiği kontrol ederdim. Başka da pek yapacak bir şey yok. Bu paraya bakan bir konu sonuçta.
Zaten bisiklete güvenmiyorsam, ne hız yaparım ne de çok uzun tura çıkarım. O bisiklet ile en güvenli şekilde ne yapılabilecekse onu yapıcaksın, hiç birşey olmaz ondan sonra.
Güvenlik açısından en önemlisi kask vs giymek. Onu zaten bir kere alıyorsunuz. Ee onu da alamam diyorsan artık yapacak bir şey yok.
Kolay gelsin, bol pedallı günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T.

Murat T.

Aktif Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
136
Tepki
34
Şehir
Mersin
Bisiklet
Kron
Önerileriniz için teşekkür ederim ancak istediğim cevapları alabilmiş değilim. Yukarıda maddeler halinde sıraladığım sorular. Kask zaten alındı. Onun dışında sizin söylediklerinizi yapmıştım zaten. Bisiklet sorunumuz var sadece.
Fakat konunun neredeyse hiç ilgi çekmemesi gerçekten üzücü. İyi akşamlar.
 

Fanonn

Aktif Üye
Kayıt
6 Mayıs 2014
Mesaj
144
Tepki
141
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Sevgili Murat T. Bisikletin kadrosu sağlam görünüyor. Bir yerinde çatlak veya derin paslanma yoksa, arazide ciddi şekilde zorlanmadıkça kırılacağını sanmam.
Arka tekerleğin S çizmesi göbekteki boşluk ile akordun bozulmasından kaynaklanabilir. Bir bisikletçiye baktırıp yaptırmanız gerekecektir muhtemelen. Deneyim sahibi olmadan kendinizin bu arızayı düzeltmeniz zor. Ama çok pahalıya çıkmaz bu tamirat sanırım.
Jant tellerindeki paslanmalar çok ileri değilse görüntüyü bozmak dışında sorun yaratmaz ama bunları pas çözücüyle ve bulaşık teli gibi malzemelerle temizleyip yağlayabilirsiniz. Yine de yeni gibi pırıl pırıl olmayacak, kısa sürede yine pası gösterecektir. Bir çözüm de lokal olarak boyamak olabilir ya da paraya kıyıp yenileriyle değiştirebilirsiniz. Ben kendi adıma eski bisikletlerimin bazısının jant tellerini boyadım, bazısının da pasını temizleyip yağladım. Kesin ve iyi bir çözüme ulaşamadım.
Orta amortisörü olabildiği kadar sert konuma getirmek doğru olur.
Fren sistemini, göbekleri ve gidonu sabitlemeyi iyi bir bisikletçide kontrol ettirip yaptırmanızı tavsiye ederim. Bir defa yapılıp uzun süre ellenmeyecek işlerdir ve çok pahalı değildir. Yine de önce bisikletçiye danışıp fiyat alın tabii. İyi bir bisikletçinin elinden geçip yenilenmesi veya ayarlanması size de turlarınızda güven verecektir.
Bu tamirat ve ayarları zaman içinde öğrenip kendiniz yapar hale gelebilirsiniz ama bu aşamada biraz destek almak sanırım daha iyi olur.
Kimsenin ilgilenmediğini yazdığınız için bilgi ve deneyimimi aktarmaya çalıştım. Şüphesiz forumda çok daha fazla yardımcı olabilecek üstadlar vardır.
Keyifli turlar dilerim.
Sevgi ve saygıyla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T.

Murat T.

Aktif Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
136
Tepki
34
Şehir
Mersin
Bisiklet
Kron
@Fanonn

Merhabalar, yazdıklarınızı okudum ve bisikletimi bir tamirciye göstermeye karar verdim. Kadro ve jantlar hakkındaki yorumunuz içimi çok rahatlattı. Güvenlik konusunda sıkıntı yoksa hiç bir konuda sıkıntı yoktur benim için. Kadroyu ilk fırsatta iyice bir inceleyeceğim. Onun dışında olan arızalar hiç problem değil. Zaten bisiklet bizim turlarımızı gerçekleştirmemiz için bir araç :)
 

MertAG

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2014
Mesaj
835
Tepki
588
Yaş
32
Şehir
Antalya
Bisiklet
Kron
Hocam aktarıcıların durumu çok kötü görünüyor internetten çok ucuza aktarıcılar alıp internetten videolarını izleyip kendiniz değiştirebilirsiniz aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T.