M.İhsan
Love Mountains!
- Kayıt
- 3 Şubat 2019
- Mesaj
- 1.331
- Tepki
- 4.304
- Yaş
- 25
- Şehir
- Konya
- İsim
- Muhammed İhsan
- Başlangıç
- 2008—09
- Bisiklet
- Whistle
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Ben 55 kiloyum bisikletim 11 kg, bu deneydeki bisikletçilerin kütlelerini göremedim, belki de vardır ben kaçırıyorum45 km hizla giden bir cisim saniyede 12.5 metre yol alır. 50 km/s hızında giden bir otomobil için durma mesafesi elektronik destek sistemleri ile 14-15 metre civarındayken ( kütle yüzünden momentum daha yüksek evet ama frenleme gücü de daha yüksek ) "tam 11 adımda (7-8 metre kadar)" mesafede bisikleti durdurmak büyük yetenek. Ben çok takdir ettim.
Adamlar oturup denemiş ama bu kadar başarılı olamamışlar.
(link)
Önünüze aniden çıkan bir engele çarpmamak için ya kıvırtma tekniği uygulayacaksınız ya da durabileceğinizi düşünüyorsanız, All Back, All Down (bu motosiklette gerçi) kısacası iki freni de sonuna kadar sıkacaksınız.Jerry Miculek diye bir dayı var, saniyede 6-7 kere tetik çekebiliyor. Onun tekniğini fren koluna uygulamaya çalışmadan önce şunu bilmekte fayda var: En kısa mesafede durmak için tekerleği kitlemeyecek maksimum seviyede frenleme gerekir. Freni çok kısa bir süreliğine de olsa bırakırsanız, fren mesafesini uzatırsınız.
Antalya civarı Mosso Cavalier Sora set sahipleri aranır. (kilo işini üzerime ağırlık bağlayarak hallederim)Kesinlikle, ben de bahetmistim bundan yukarıda. @Murat B.
Birebir aynı bisiklet ve aynı ağırlıkta iki sürücü ile tam test etmelik konu.
Tüm paramı kilitlenmeyecek seviyede sabit sıkan daha erken durur seçeneğine basiyorum 😄
Ben 55 kiloyum bisikletim 11 kg, bu deneydeki bisikletçilerin kütlelerini göremedim, belki de vardır ben kaçırıyorumYakın zamanda teorik fizik hesaplamaları yapıp buraya atarım.
Alıntı : İleri Sürüş Teknikleri - Panik Fren
"Bu taktik doğrultusunda, arka fren kolunu titreteceğiz. yani kritik noktayı yakaladığımız an arka freni biraz gevşetip, hemen arkasından tekrar sıkacağız ve kilitlenme gerçekleşirken tekrar bırakıp, tekrar sıkacağız. bu hareketi saniyede 2-3 defa yapmalıyız ki; otomobillerdeki ABS sistemine yakın bir etki gösterebilsin. bu arada kesinlikle yanlış anlaşılmasın; burada arka freni tamamen sıkıp tamamen gevşetmekten bahsetmiyorum. en gevşek bıraktığımız anda bile aslında epey bir sıkıyor olacağız, en çok sıktığımız anda ise kritik noktayı az birşey geçeceğiz. bu titreşimi yaparken de giderek daha fazla sıkacağız; böylece aynı ön frendeki gibi, bisiklet durmak üzereyken tamamen asılmış olacağız."
45km/h hızdan 0'a 1,28 saniyede inmek için ortalama ivmenin -9,8 m/s^2 olması gerekiyor, yerçekimi katsayısı kadar yani. MTV'nin (ÖTV'nin değil) en üst dilimine giren otomobillerin de frenleri o kadar tutuyor...x = vt - 1/2(at^2) hareket denklemi ile kullanilarak 45 km/s hizla giden bir cismin 8 metre icinde durmasi icin ne kadar gereken zamani hesaplayabiliriz.
Burada ortalama ivmeyi de a = Δv/Δt yazabiliriz. (-45km/s)/Δt oluyor. Δt zaten bizim aradigimiz sure. Bu durumda 45 km/s hizla giderken 8 metrede ( yeterli frenleme kuvveti ile ) durabilmek icin gecen sure yanlis hesaplamadiysam 1.28 saniye.
1.28 saniye icerisinde bir kac kez frenleme yapabildiginize gore sizi takdir etmekten baska caremiz yok.
45km/h hızdan 0'a 1,28 saniyede inmek için ortalama ivmenin -9,8 m/s^2 olması gerekiyor, yerçekimi katsayısı kadar yani. MTV'nin (ÖTV'nin değil) en üst dilimine giren otomobillerin de frenleri o kadar tutuyor...
Söylenebilecek çoğu şey söylenmiş ama ekleyeyim, ABS saniyede 30-40-50 kere veri okuyarak lastiklerin %10-12 oranında kaymasına izin vermek için sürekli fren kuvvetine müdahale eder çünkü lastiklerin en yüksek sürtünme katsayısına ulaştığı patinaj oranı (tire slip) ortalama budur, bisiklet üzerinde elle fren sıkarken bunu taklit etmeye çalışırsanız ya iki frenden birini kilitleyip uçarsınız ya da boşu boşuna yavaşlayamamış olursunuz.1 hafta kadar önce 45-50 ile yokuş aşağı giderken birden pat küt bir ses geldi. Ne olduğunu anlayamadım, ya zincir yada aktarıcılarda bir şey var dedim ani fren yapmak zorunda kaldım
. Fren yaparken farkında olmadan doğru olanı yaptığımı anladım, her zaman (en düşük hızda bile) ABS mantığıyla hızlı hızlı kilitleyip bırakırım. Hem önü hem arkayı oldukça hızlı bas çek yapınca en güvenli frenleme olduğunu farkettim
ve ilk defa bunu acil durumda kullanmam gerekti. 45-50 ile giderken tam 11 adımda (7-8 metre kadar) havlanmadan, kaymadan durmayı başardım (vücudumda ne kadar salgı bezi varsa harekete geçti
)
Bisikleti kontrol ettim, maşallah her şeyi daş gibi, geriye baktım, yol tertemiz ama bir sigara paketi. Anlaşılan ultra zeki bir vatandaşımız toplam 4 kıvrımdan oluşan minik beynini kullanıp biten paketi ya hareket halindeyken bana attı ya da yoldaki paket benim lastiklerden havalanıp aynakola çarptı
. Pabuçlarıma içim acımadı değil.
Demek ki ne yapıyormuşuz;
1) Önce bunu okuyoruz İleri Sürüş Teknikleri - Panik Fren
2) Fren yüzeylerimizi sık sık hafif nemli bezle temizliyoruz (Yoksa aşınan pabuç ve aluminyum parçaları rulman etkisi yapar)
3) Bisikletimizi iyi tanıyoruz.
4) 2 eli birden asla bırakmıyoruz. Tek eli ise sadece beslenirken bırakıyoruz.
5) Yerlere çer çöp atmıyoruz (sigara içenlere duyrulur), grup halinde sürerken ve hangi durumda olursa olsun yediğimiz besinlerin çöpünü atmıyoruz (arkamızdan gelen bisikletçilere ve doğaya zarar verir, cebinize geri sokuşturuverin)
6) Frenlerken bas çek yapmaya alışıyoruz
7) Ani frenleme esnasında ön frene çok fazla iş düşer, bunu dengelemek için totomuzu arkaya kaydırıyoruz.
8) Bunlar zor derseniz kolayı var, evden dışarı çıkmazsanız kaza yapmazsınız.