Scudo Sports

Ani fren nasıl yapılmalı

Eylül ayında, önüme çıkan bir motorcuya çarpmamak için, fren yapmak yerine sola manevra yaptım ve halk otobüsünün altında kaldım.
Bu tip durumlarda sert de olsa fren yapmak lazım, en fazla düşer, bir yerlerinizi incitirsiniz.

Geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
Konunun hala konuşuluyor olması ve tavsiyelerin gelmeye devam ediyor olması :D
Olası tehlikeleri önceden görüp, sürüş sırasında dikkati elden bırakmamak ve temkinli davranmak bence daha önemli ve gerekli.
Bir diğer mesele de, fren pabucu ve jant fren yüzeyi temizliği ile kaliper ayarı verimli frenleme için çok daha önemli bana göre.

Kısacası bu konuya geçebilmek için konuşulması gereken, daha kritik öneme sahip en az 2 mesele daha var:ssrtcbya:

Üstelik bu konu kriz odaklıyken, diğer 2 mesele önlem odaklı... Yani çok daha etkili
 
İki teker üstünde fren yapmayı teorik olarak Altın Elbiseli Adam sayesinde öğrenmiştim ben. Bisiklette uyguluyorum bence işe yarıyor(amortisör kısmı değil tabi) :) Ani frende ön frene panikle abanmadım henüz fakat arkayı kaydırdığım olmuştu.

 
Eylül ayında, önüme çıkan bir motorcuya çarpmamak için, fren yapmak yerine sola manevra yaptım ve halk otobüsünün altında kaldım.

Otobüsün bir şeyi var mı ?
 
Yapılmamalı..
 
:harika:
Neyseki trafikte genelde ''yolu okumak'' tabir edilen öngörülü ve ihtimalleri hesaplayarak tedbirli surme aliskanligim oldugundan pek basim derde girmiyor
Ben de aynı şekilde çok şükür kendim kaza yapmadım. Sadece bir kere yol kenarında beklerken başka bir bisikletli arka jantıma vurup yere düşmüştü🤷‍♂️. Yolu okumak cidden çok önemli
jant fren yüzeyi temizliği
Ne ile temizliyorsunuz yüzeyi ?@Serkan Mıstınoğlu
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
ABS severler için Bianchi yapmış: (link)
 
Ellerinizi elektronik bir sistem gibi kullanmaya çalışmak yerine kaliteli bir fren pabucu alırsanız zaten tekeri kilitleyebilmek için ekstra çaba göstermeniz gerekir :D
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
İki teker üstünde fren yapmayı teorik olarak Altın Elbiseli Adam sayesinde öğrenmiştim ben. Bisiklette uyguluyorum bence işe yarıyor(amortisör kısmı değil tabi) :) Ani frende ön frene panikle abanmadım henüz fakat arkayı kaydırdığım olmuştu.


Konu üzerinden çok zaman geçmiş ama Bisikletin ağırlık merkezi daha yukarıda hatta baya bir yukarıda ön fren ağırlıklı durman çok zor, ister limon sık ister portakal. Arkayı kitleyip önü kontrollü sıkman lazım, taklaya gelirsin sonra :)
 
en önemli zamanlarda, olası durumlarda ve kazayı önleyecekse.
 
kalçayı olabildiğince geriye kaydır ayakları yere paralel olacak şekilde tut fren yavaşça ezerek sık amortisörü olan bir bisiklet ise amortisörün ezilmesine izin ver benim en iyi bildiğim tabir bu
 
Yol bisikleti ilk kez aldığım ve kullandığım günlerdi. Daha ilk ay falandı. Ben tabi çılgınım zevkine geldim o işin bastıkça basıyorum hızlandıkça hızlanıyorum. Lastikler de taş gibi daha az sürtünme olsun diye ha.

Neyse ben gidiyorum kavşağa yaklaştım. Kavşak da 3 ana yolu bağlayan bı kavşak. Çarşı ya gidiyor. IMG_20250613_083954.jpg

Kırmızı olan çizgi u dönüşü yapan arabanın izlemesi gereken rota.

Yeşil olan rota ise arabanın yapmaması gereken ama yaptığı en soldan en sağa atlayışlı u dönüşü yapması. Aynen dediğimi yaptı. En soldan en sağa dikey şekilde geldi resmen. Sonra sola kırdı. Sonra üstüne bı de durdu. Şak frene asıldı ani bi duruş yaptı

Sarı olan çizgi de benim tabiki. Geliyordum ve o arabanın öyle o şekilde gelmesine imkan vermemiştim.

Adam önümde şak diye durunca bir fren yaptım... Öyle bı fren ki hissiyat şuydu😀:

DIUXUi.jpg

Kendimi toprak zannettim. Ön frene abanınca bisikletin kıçı kalktı. Daha fazla bassam takla atacağım. Az basarsam arabaya gireceğim.

Neyse elimle ABS yaptım bildiğiniz. Bisikletin kıçı tehlikeli seviyeye kalkınca bırakıyorum freni, bı tık alçalınca tekrar frene ölçülü basıyorum falan.

En son arabanın tampona öpücük verdim. Abim de sevecan bı insandı. Direk özür diledi aynadan görmüş o neydi öyle dedi😂. Sevgilisi orda bekliyormuş onu almak için durmuş. Be abla ilerde beklesene biraz 😀. Bize fantazi yaşattı.

Sola sağa kaçamazdım adam zaten sağa yanaştı. Solda da akan bı trafik vardı.

Olayı sadece anlatmak istedim hoşuma giden bı olaydı. Bana ders oldu kavşaklarda hızlı gitmiyorum artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus ve KnowX
Yol bisikleti ilk kez aldığım ve kullandığım günlerdi. Daha ilk ay falandı. Ben tabi çılgınım zevkine geldim o işin bastıkça basıyorum hızlandıkça hızlanıyorum. Lastikler de taş gibi daha az sürtünme olsun diye ha.

Neyse ben gidiyorum kavşağa yaklaştım. Kavşak da 3 ana yolu bağlayan bı kavşak. Çarşı ya gidiyor. 327899 dosyayı görüntüle

Kırmızı olan çizgi u dönüşü yapan arabanın izlemesi gereken rota.

Yeşil olan rota ise arabanın yapmaması gereken ama yaptığı en soldan en sağa atlayışlı u dönüşü yapması. Aynen dediğimi yaptı. En soldan en sağa dikey şekilde geldi resmen. Sonra sola kırdı. Sonra üstüne bı de durdu. Şak frene asıldı ani bi duruş yaptı

Sarı olan çizgi de benim tabiki. Geliyordum ve o arabanın öyle o şekilde gelmesine imkan vermemiştim.

Adam önümde şak diye durunca bir fren yaptım... Öyle bı fren ki hissiyat şuydu😀:

327900 dosyayı görüntüle

Kendimi toprak zannettim. Ön frene abanınca bisikletin kıçı kalktı. Daha fazla bassam takla atacağım. Az basarsam arabaya gireceğim.

Neyse elimle ABS yaptım bildiğiniz. Bisikletin kıçı tehlikeli seviyeye kalkınca bırakıyorum freni, bı tık alçalınca tekrar frene ölçülü basıyorum falan.

En son arabanın tampona öpücük verdim. Abim de sevecan bı insandı. Direk özür diledi aynadan görmüş o neydi öyle dedi😂. Sevgilisi orda bekliyormuş onu almak için durmuş. Be abla ilerde beklesene biraz 😀. Bize fantazi yaşattı.

Sola sağa kaçamazdım adam zaten sağa yanaştı. Solda da akan bı trafik vardı.

Olayı sadece anlatmak istedim hoşuma giden bı olaydı. Bana ders oldu kavşaklarda hızlı gitmiyorum artık.
Geçmiş olsun, verilmiş sadakanız varmış.
Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla, U dönüşü için inşa edilmiş yol bölümü iki şeritli. Yani soldan soldan U dönüşü yapmak zorunluluğu gibi bir durum yok.
Tabi bu durum sağdan gelen trafiğe bakmadan yola atlama hakkını vermiyor. Mutlaka geçiş yapmadan önce bakmalıymış şoför.
Ve tabi bu sizin kavşağa yavaş ve kontrollü şekilde girme/geçme zorunluluğunu kaldırmıyor.
Zarar görmediğiniz bir olayla süratin ne çok tehlikeye yol açabileceğini tecrübe etmişsiniz. Tekrar geçmiş olsun.
 
Geçmiş olsun, verilmiş sadakanız varmış.
Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla, U dönüşü için inşa edilmiş yol bölümü iki şeritli. Yani soldan soldan U dönüşü yapmak zorunluluğu gibi bir durum yok.
Tabi bu durum sağdan gelen trafiğe bakmadan yola atlama hakkını vermiyor. Mutlaka geçiş yapmadan önce bakmalıymış şoför.
Ve tabi bu sizin kavşağa yavaş ve kontrollü şekilde girme/geçme zorunluluğunu kaldırmıyor.
Zarar görmediğiniz bir olayla süratin ne çok tehlikeye yol açabileceğini tecrübe etmişsiniz. Tekrar geçmiş olsun.
Yok tek şeritli u dönüşü yeri. Fotoğrafa kanmayın ben öyle çizdim daha iyi anlatabilmek için.

Dediğiniz gibi güzel bi tecrübe oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
bisiklet ile motosikletin hemen hemen aynı teknikte sürüldüğü düşünülürse her bisikletçinin Zafer Akçay videolarını izlemesini tavsiye ederim. kendisi ileri sürüş eğitmeni ve her pazar kaza analizi ve ders videoları paylaşıyor.

sorunun cevabına gelecek olursak, öncelik her zaman kaçış manevrası olmalı, tehlikeye kitlenmeyip kaçmak istenilen yere kafanızı çevirin. aynı motosikletteki gibi bisiklette de baktığın yere gidersin. şayet kaçış mümkün değilse işte o zaman önce hafif dozajlayıp ağırlık merkezini öne aldıktan sonra sert fren yapılmalı.
 
bisiklet ile motosikletin hemen hemen aynı teknikte sürüldüğü düşünülürse her bisikletçinin Zafer Akçay videolarını izlemesini tavsiye ederim. kendisi ileri sürüş eğitmeni ve her pazar kaza analizi ve ders videoları paylaşıyor.

sorunun cevabına gelecek olursak, öncelik her zaman kaçış manevrası olmalı, tehlikeye kitlenmeyip kaçmak istenilen yere kafanızı çevirin. aynı motosikletteki gibi bisiklette de baktığın yere gidersin. şayet kaçış mümkün değilse işte o zaman önce hafif dozajlayıp ağırlık merkezini öne aldıktan sonra sert fren yapılmalı.
Zafer hoca çok kral adamdır. Ancak video izlenerek yapilacak işler değil bunlar. Tecrübe tecrübe tecrübe... Tek çare tecrübe. Video nasıl yararı olur? Çok saçma kazalar olduğunu görürsün daha dikkat edersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: EgemenGegoge
Geri