Scudo Sports

Ani fren nasıl yapılmalı

Tartışmalara son.... :)

Başka bilgilerde içeriyor ama siz frenle ilgili kısma dikkat edin ;)

 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Scudo
Çok güzel bir videoymuş.
Özellikle nasıl düşülmesi gerektiğini anlattığı yerler baya faydalı olacak
 
şu ana kadar hidroliğim olmadığı için böyle bi problemim yok 2 sinede asılıyorum yol bisikleti olduğu için ön hafif kaymaya başlıyo ani frenlerde o zaman gevşetiyorum biraz. ama bazen frenler yetmiyor virajı alamayıp yoldan çıktığım oluyor uludağ yolunda az daha uçuruma uçuyodum bu yüzden :D belli bir süre çakıllardan topraktan gidip geri geldim baya korkunç bi deneyimdi :D
 
Çok büyük geçmiş olsun, Allah beterinden korusun inşallah.
 
ilk önce geçmiş olsun kardeşim ben ani ferenlemeyi yaparken ön ve arka frenleri aynı anda kullanıyorum fakat tek bir fark her hangi bir panik durumunda önü kitleme riski olduğu için ön fren ayarlarını yavaşlatabileceği makimum seviyede ayarlıyorum. böylelikle arka kilitlerken önde yavaşlama yapıyor ve en kısa mesafede duruş sağlıyor. bende sana başımdan geçeni anlatayım;
geçen sene sağ şeritte yaklaşık 30-35 km hızla seyrederken bir yolcu minibüsü beni geçti ve aniden önümde yolcu indirmek için durdu, soluna geçemedim çünkü araba vardı bende sağına girip frenlere asıldım fren ayarlarım sayesinde tam inen yolcunun yanında durdum yolcu biraz korktu ama allahtam çarpmadım.
ön freni benimkisi gibi ayarlarsan bir ihtimal kazadan da kurtulabilrsin diye düşünüyorum
 
bisiklet ile istediğin hıza ulaşabilirsin ama işaret parmağını fren kollarından ayırmayıp.Bisikleti ve motoru durduran ön frendir bunuda bilmek lazım.
 
panik fren konusunda fena sayılmadığımı düşünüyorum. burada yazılanların aksine ön freni kullanırken vücudu arkaya itmek yerine öne itiyorum. bunun nedeni ise basit. çizgisel bi kuvvetle ilerlediğimiz için vücudun da çizgisel bir ivmesi var. frenle bisikleti durduğumuzda vücut bu çizgide gitmeye devam ediyor hala. ben bu kuvveti gidondan direkt ön tekere aktarıyorum. kollarım ön tekerin yere olan basma kuvvetini artıracak şekilde duruyor. yani kısacası frenaj esnasında ön tekerin üzerine binen yükü artırıyorum. ön teker üzerinde yük artığında tekerin kilitlenme eşiği doğal olarak daha yukarı çıkıyor. yani düz otururken o şekilde frene bassan teker kitlenecek ama bu pozisyonda bastığında teker hala dönmeye devam ediyor ama muazzam bir ivme ile yavaşlıyor. tabii ki frenin her noktasında farklı kuvvet uyguluyorsun. başta biraz az, ön teker üzerindeki yük artıkça frene daha sıkı basabiliyorsun. ön fren ile bu kadar büyük bir ivme ile durmak arka tarafın yalpalamasına neden oluyor onu da arka fren ile düzeltiyorsun. arka freni yavaşlamaktan ziyade bisikleti düz tutmak için kullanılıyorum.
çok çok limitte bir teknik bu bisikleti iyi tanımanız gerekiyor. çoğu zaman durduğumda arka tekerim yerden 25-30 cm kalkmış oluyor. o kadar düz bir çizgide gerçekleşiyor ki olay yere indiğinde spd ler kilitli hala bisikletin üzerinde duruyor oluyorum. 2-3 kere böyle durmak zorunda kaldım. zorunda kalmamak en iyisi ama bilmekte de fayda olduğunu düşünüyorum.
bir de olaya ne kadar hızlı tepki verirseniz kurtarma şansınız da o kadar yüksek olur. daha kısa mesafede durmayı öğrenebilirsiniz, ama dikkat en önemli teknik her zaman. dikkatli olunarak çoğu zaman daha başlamadan bitirilebiliyor bir çok kaza.
 

video nun 40. sn sinde de gözüküyor arka tekerin yavaşlama olayından ne kadar bağımsız olduğu.
 
Şüphesiz ki şöyle yapılmalı:

http://damn.com/assets/yo-dawg-i-heard-you-like-rollin.gif
 
Daha öncede yazılmıştı böyle birşey ama benim kullandığım sistem abs'ye çok benziyor. Ben her iki frenide kullanıyorum. Kullanma şeklim ise; iki frene asıldıktan sonra kaydırma eşiğine gelmeden hızlı şekilde frenleri sıkıp sıkıp bırakıyorum Sonra kalçamı koltuğun gerisine doğru itiyorum ve rahat şekilde duruyorum. BU şekilde istediğim yerde durablirim.
 
@Çetin Güzel

Aynen öyle, bende bu yöntemle her şekilde durabiliyorum yani abs sistemi en sorunsuz şekilde bisikleti kazaya belaya sebep bırakmadan durduruyor.
 
@Çetin Güzel
katılıyorum fakat geçen sen yazdığım cevaptada belirmiştim düzgün bir asfalt zeminde ön frene tam basın arkaya tam basın ve sele de oturmak yerine kendinizi arkaya doğru bırakın yani ağırlık merkezini olabildiğince arkaya verin ön tekerin kilitlenme ihitimali %5 dir ( asfalt zeminde fazla toz toprak olmaması lazım) bunu kimse anlamıyor denemeleri lazım yani bu taktik (link)
 
İki frene de bütün gücünle asılıp kendini verebildiğin kadar arkaya ver bu kadar basit.
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazanedis
herkes sizin gibi anlasa mütiş olur
 
@AYDIN DİRİCANLI

Video paylaşımı başarılı olmuş. Teşekkürler.
 
iki kez takla attım fren yapacak zamanım olmamıştı bir kez ani frene ihtiyaç duydum ben ana yoldayım tali yoldan hızla gelen arabanın durup duramıyacağını kestiremedim garanti olsun deyip iki frene birden aniden bastım yol ıslaktı arka lastik kaydı sanırım 30cm kadar.akıllandım fren yapma sitilim iki frene ayni anda hızlı hızlı basıp çekme abs sistemi gibi
 
Ön arka ikisini birlikte kullanıyorum. Tabiki ön fren e abanmıyorum. Çocukluktan gelen alışkanlıkla ön frenin ayarını iyi tutturuyorum ani frenlerde.
 
alıştım ben valla yol bisikletiyle kaydırıyordum ilk aldımda şimdi ön freni daha fazla sıkıyorum arkayıda kaymayacak şekilde sorun olmuyor deneyerek öğrendim :D
 
Ben de aynı durumdan muzdaribim.Uzun süre mtb kullandım.Üniversite döneminde bisikletim olmadı ve şimdi de üç haftadır tur bisikletim var. Ancak iş çıkışı hafif eğimli yolda inerken önüme çıkan yaya yüzünden frenlere asıldım takla attım.Aslında hep önce arkaya asılırım ön freni de sonuna kadar sıkmazdım. O olayda frenleri nasıl kullandığımın farkında bile değillim ama sonuç hüsran.bu olayı iki üç gün önce tekrar yaşadım akan trafikte otobüsten inen yolcu yüzünden yine takla attım ve moralim acayip bozuldu. Frenlerimin ayarlarında bir problem olduğunu düşündüm ancak gayet normal duruyor. Artık sorunu kendimde aramaya başladım ve tenha yollarda alıştırma yapıyorum. abs sistemini deniyorum. Şimdi de burada okudum kendimi arkaya atmayı da deneyeceğim. Sizlere de geçmiş olsun umarım bir daha böyle kaza yapmayız zira çok moral bozucu.
 
Geri