Scudo Sports

''28 ağustos -4 eylüle hazırlık -tam ring polinez''

Çavuş 70km de 2800m irtifa yı nasıl topladınız anlamadım...

biz iznikte 160km yaptık tırmanışlarıda gördün 2200küsür metre toplayabildik...

valla bravo sen İznikte 2200m irtifayı görmeden patladın burada 2800 irtifa rahatlıkla toplamışsın ne diyeyim demekki İznikte bana nal toplatacaksınız anlaşılan....
 
Scudo
@Hasip Çehre

aytek yalnış anlaşılma olmuştur 60-70 leri gördük derken inişte her inişte değil
istatistikte bir olduysa o da tur başlangıcında ,,60-70 dönüşte inişte güç kalmayınca bu rakam 40 a indi tabi yoksa bundan şu çıkarılmasın turun başından sonuna kadar 70 ile inildi rampalar 20 ile çıkıldı turun sonuna doğru en son rampada ben 5 km ye düştüm en son rampada durum bu idi orda tur bitti ,,,,ama epey süratli idim kendi çapımda tabi yahu,, bu süratimi sona doğru yakalama şansları olan olmadı ve sona doğru bekledim rampada durmadan çıktım 2 km lik rampada orda salih evet geride kaldı ,,şimdi kendi tempom bazı arkadaşların başaramamasını beraberinde getirdi....
bu rakım olayı doğrumu o kadar rakımmı çıktık yahu ...2800 irtifa yok aytek polinez neki iznik yanında ,,,,bi de biliyorsun stabilize yol insanda yorulma yapar, sarsıntı herkez yapamaz o tavşanlı yolunu polinez yolları paso asfalt pek stabilize yol yok burda ama bıçkıdere adamı bıçar harbiden yahu biz kim sana nal toplatmak kim yahu ben gerçekleri burda hep yazdım hiç kimse ama hiç kimse senle o volkanın gittiği güzergahı tersten alamaz alır nasıl alır gece yarılarında eve varır ölmüş vaziyette önemli olan kısa zamanda almak ama biliyorsun üç yerde elimize aldık dönüşte yalnız bide bi hata yaptık galba laktik asidi bu kefir çoğaltmış olabilir yolda kefir içmeye son gene eskiye dönüyorum maden suyu kızılayın sade ,,,,,,,,,,,,,

evet 3 saatte gittik şimdi yazayım nereyi gittik bostancı üsküdar kavacık çavuşbaşı ,,,,,,,,,,ve polinez,,,,,,,,,,dönüş çavuşbaşına polinezden ve ordan dudullu ordan iç erenköy ve bostancı saat 15.00 de evde oldum kısa mesafe fazla değil ,,,,,,,,,,,,,,sabah 08.00 de bostancıdan çıktık 11.00 civarı idi polinezde idik 3 saatte gittik düşük derece tabi ........bi de sendeki o makine bende yok arkadaşlara saat soruyorum sadece bi de arkadaşlar söylüyor kaç km hızla indiklerini biliyorsun biz de km hak getire ,,,,,,,,,,,,,,

:D :D :D :) :)

evet gerçek bi hesap bu olmalı 75 km toplam polinez bostancı üsküdar kavacık çavuşbaşı polinez dönüş çavuşbaşı dudullu iç erenköy -bostancı rampada kaybedilen kaloriyi hesaba kat hadi 100 diyelim bekleme oldu epey polinezde tabi ,,,,,,,,saat 08.00 de start eve geliş 15.00 ne etti 6 saat ,,, 6 saat kaç dakika 360 dakika bölü 100 ne etti 3.6 tempo bu ne be amma düşük ,,,,,,,,,,,,,,,

evet iznikte ben gerçekten uçmuşum gidişte kendi çapımda tabi teknik arızalar yaşadığım halde ama bu sefer daha iyi derece alacağım ,,,,,gidişte 2 saat 10 dakikanın altına düşmeliyim tavşanlıdan sahil yoluna varış saati önemli benim için ve durmadan yapmalıyım 30 km ye yakın bi mesafe yi giderken su içmek ,,,,,
ve gölün kuzeyinden iznik e dönüş kuzeyden orhangazi ve yalova topçular ,,,,,,,,,,,

2 saat 10 dakika 130 dakika ,,,,bölü 30 de ama yolun yarısı 15 km ye yakın rampa ve eğim 10-19 arası idi tempo ne eder 130 bölü 30 eşittir 4.3 ,,düşüktür tabi ..yaş 54 yaşıtlarıma göre iyi durumda oluyoruz tabi beni geçecek 50 li üstü adam olabilir ,,,,,,,,,,,

hesaplar doğrudur herhal babo,,matematikten hep çakardım,,,

polinezde bir saat mola var idi onu dahil ediyorum onu dahil etmez isem sele üstünde beş saat olur gene tempo düşük çıkar tabi,,

ayrıca aytek her rampa sonu bekleme yaptım tabi yerimde saydım bu hiç bi zaman sen ben onur ile yaptığımız geçen seneki o durmak yok kurallarına kesin kez aykırı bi durum biz asla biliyorsun rampayı aldıktan sonra durmadık paso bastık hiç kimse kendisine acımazdı hey gidi günler hey ,,,
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi yanlış hesaplıyorsun, saat olarak hesaplayacaksın çünkü km saatleri saatte kaç km gittiğini gösterir, yani 360 dakka 6 saat yapar, 100 üde 6 ya bölersen 16,6 km yani 17km/h hız yapar :)
 
@Ozan Güner

zati bu işleri ben yapmayacağım artık başkaları yazsın ben bilmiyorum,, işin teknik detayları kafama basmıyor ben sadece bundan sonra km yi yazarım ne kadar rampa var ondan sonra kaç saatte aldığımı artı ne kadar mola verdiğimi yazarım hesaptan anlamıyorum ,,,,yalnız yukardaki tempo evet düşük çıktı ,25 tempo yaptığımız zamanlar oldu orda yalnız ozan gördün her rampa bitiminde bekledim bunlar aytekinin olduğu antremanlarda asla olmaz idi,, çünki aytekin durmaz basar gider geçen sene biz onunla çok çalıştık kilyos etaplarında ama benim yaşım ile onun yaşı bir değil 54 den sonra açıkçası kendimi sakatlamak gibi niyetim yok ben asla limitlerimi aşmam ,,,,,,,,,,evet yalnış yapmışım,,,dedim ya matematik zayıftı benim ,,

:) :) :)
 
@Kudret KurtcebeGrupla beraber giderken benim motivasyonum çok yüksek oluyor mesela o 2km lik yokuşta bırakacaktım elime alacaktım önüme baktım utku bisikletin üstünde arkama baktım özcan abi bisikletin üstünde inmedim devam ettim şimdi durmama olayı olursa ve gruptan koparsam motivasyon düşebilir ama grubu kaçırmassam durmama olayında hiçbi sıkıntı olmaz
 
@Ozan Güner

ozan bi önemli husus şudur durmayan yüksek tempo yapan rampalarda beklemeyen ve sürekli çeviren ,3 saat boyunca sonra kısa mola yapan adamlar ile çalışmak başkadır aytekin dostum budur prosedürü budur iyi adamlar ile çalışmak insanı geliştirir şimdi ben rampada durmayacağım nerde şile otobanda tam 3 saat sele üstünde durmadan devam edeceğim ve suyuda giderken içeceğim ...aparat yeme olayı ise 3 saat sonra durma olacak ve 7-8 dakika bekleme tekrar çevirmece ,,bıçkıdereye geldiğimde ise 15 dakikadan fazla beklemeyeceğim beklersem biterim bu pazar prosedür bu buna uyan kazanır ,,,,,,,,,,,,,,polinezde çok bekledik bu antremanın en düşüğü oldu aslında, çünki asla yükleme yapmadım size yükleme yapmam ne idi biliyormusun asla rampada durmazdım devam ederdim ama yolu bilmediğiniz için kaybolurdunuz ..evet bundan sonra daha değişik olur polinez artık ,,,,,,
yalnız bahadır bey öz eleştirisini ,yaptı rıdvan yaptı sen yaptın ama yolu en son noktaya kadar aldın benle ve gördümki sen başaracaksın senden akan terleri gördükçe sevindim o terler o toksitler defolup gidecek vücuddan bir de evet pamuklu olaylar rahatsız ederde tabi gene iş paraya dayandı geldi işte görüyorsun ,,
 
@Bahadır Gürel



Çavuş herkes biliyoru senin kimseye bilerek yanlış bilgi vermediğini ama bu işler parmak hesabıyla olmuyor çünkü değerler o kadar hassas ki 1puan bile çok önemli yeri geldiğinde çok iyi biliyoruz ki turun bitmesine sadece 1km bile kalsa eğer duvara tosladıysan o tur bitmiyor şimdi biz yine eleştiriler alacağız bu konuları irdelediğimiz için ama olsun misyonu yürütmeye devam yılmak yok...

şimdi normal şehir içi gezilere katılan bisikletçileri bu konular bağlamaz zaten ama uzun mesafeli ,tırmanışlı ve şehre uzak yerlerdeki etaplara talip olacak bisikletçi arkadaşların mutlaka bazı uyarıları dikkate alıp sürüşlerini kendilerini geliştirme şeklinde ve sık sık antreman bazında sürüşler yaparak hazırlamalılıar diye düşünüyorum...eğer bazı detaylara dikkat edilirse gelişim çok daha hızlı kaydedilebilir...( beslenme,sürüş teknikleri ve bisiklet üzerindeki değişiklikler ) bu konuları daha sonra konuşuruz şimdi yukarıdaki verilere göre ;

Toplamda 68,9km yol yaopmışsınız ,4saat41dakka pedal çevirmişsiniz, toplam 2saat28dakka mola vermişsiniz, 70,70km/h max hızınız var ( hiç önemlideğil isterse 170km/h olsun ) ortalama hızınız 14,66km/h ve 2809m irtifa toplamışsınız.... keşke ortalama eğim değeride olsaydı ama cihazın özelliğinde yoksanırım...

Çavuş bence toplam irtifa değeri yani 2809m de bi yanlışlık var bazı arkadalar harita üzerinden irtifa değerlerini bulabiliyolar anlayan bi arkadaş bize yardımcı olsun bence....bu konuya nedenbu kadar eğiliyorum çünkü şundan ; şimdi siz dün bu değerleri yapmışsınız 2809m irtifa tamam güzel İznikte toplanan irtifaya bakınca 2200m ozaman işte herkes İzniği çok rahat yapabilir görüntüsü çıkıyo ortaya doğru mu? sonrada dağlarda insanların kalmasını istemeyiz dimi...sonuç olarak eğer uzun ve zor profilli etaplarda keyif almak ve zamanında bitirmek istiyorsak herkesin daha özverili çalışması gerek....

herkese iyi bayramlar...
 
@Hasip Çehre

yav aytek ben şaşırdım neden biliyormusun bahadır bey yazdı gerçi ama galba orda bi yalnışlık var olmaz 2809 irtifa orada bi hata olabilir yahu irtifanın ne olduğunu 2200 rakımın ne olduğunu bizzat yaşadım tavşanlı yolun yarısının rampa olması eğimlerin 10-19 olması ve yolun yarısında vites telinin kopması mahmudiye inişinde gidonun sola kayması sonucunda sahile anca 2 saat 10 dakikada ulaştım tabi bu süreyi kafama takdım düşüreceğim böyle teknik problemler artık yaşamam 18 eylülde ama dönüş allah korusun o çakırlıdan yapmam biterim ölürüm ve hatta boyalıca çıkışıda sakat zor en iyi çözüm yaşıma göre kuzeyden orhangazi ve yalova ve topçular olur aytek vallada billada o yol bi başka idi neydi o yol yahu tek araç yok tavşanlı yolu ,,,
valla biliyorsun ta seneler öncesinden kafaya koymuştuk bu misyon olayını,,,
 
Selam, bilgileri ben gönderdiğime göre biraz açıklama yapmalıyım sanıyorum.

Bende tesadüfen iki adet GPS'li cihaz vardı:

- GPS'li Nokia'da Sports-Tracker programı yüklüydü; Bostancı'dan itibaren onun takip sistemini başlattım; aynı zamanda,
- Holux marka GPS Tracker/Logger cihaz var, onu da Bostancı'dan itibaren başlatmıştım.

Polonez'e vardığımızda kahvede sohbet sırasında arkadaşlarla Nokia'daki irtifaları paylaşmıştım. Eve dönünce her iki cihazın verilerini kıyasladım, aşağı-yukarı değerler doğru. İki grafik göndermemin nedeni buydu. Biri Sports-Tracker verileri, diğeri Holux'un verileri. İstatistiksel olarak veriler doğru, cihaza özgü hata az, ama bu tesadüf oldu. Genelde tek bir cihaz kullanırım.

İznik'te de bu cihazı kullanıp sonuç almadan bir şey demek zor.

Ancak şöyle bir gerçek var: ardarda iniş-çıkışlı rotada irtifa toplamı mesafe kısa bile olsa sürekli rampalara göre fazla olur. Dediğim gibi böyle bir varsayımda bulunuyorum ama İznik nasıl bilemem.

Sürekli rampa en zorudur; nefes alma şansı vermiyor. Polonez'de ise her rampanın sonunda bekleme oldu ve inişi de vardı.

Bir nokta da önemli: Ben Dudullu Acarlar'ın ordan Kayışdağı'na saptım, gruptan ayrıldım. Yani Acarlar'dan sonra Kayışdağı-Başıbüyük rampaları da vardı, bu bana özel yol oldu, oradaki irtifalar da rotaya eklendi.

Bir de grafikteki hızlar hep benim hızlarım, arkadaşların hızları nedir hiç bir fikrim yok. Tur boyunca en arkadan giden bendim bu fikir verir. Ancak ben Kayışdağı'nın oradan D-100'e inen rampada fren yapmadım 70 km/s'yi gördüm, grupla birlikte değildim. Zaten araç filan yoktu ve düz asfalt yoldu o nedenle iniş güvenli sayılır. Normalde bilmediğim yollarda 45-50'inin üzerinde iniş yapmıyorum.

NOT: Haritada irtifaları görmek için wikiloc'taki rotayı ileteyim: (link)
 
@Cem Şentin
Bu konu (topic) kapalıdır arkadaşlar. Bu hafta olayımız Bıçkıdere. İletişim için FB, SMS ve bilumum teknolojik alet mübahtır...:)

Ben yarın 09:00'da Alemdağ'dan geçiyorum ve aynen Kömürlük yoluna kadar duraksız devam ediyorum. Gelen gelsin lütfen...
 
@Ozan Güner

ozan arkadaşım merak etme
pazar günü gene durmak yok herkes basabildiği kadar basacak
bu durumda sanırım sen benden iyi basacaksın ama öyle durumlarda helebi bisikletten inecek ol
tozumu yutup motive olursun işte ozaman:p:p:p
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Güner
@Rıdvan UĞUR
:D :D Polonezde duruşlarda benim bel çantasının ayarı kaçıyordu onu ayarlamayla uğraştığım için herkesten geç kalkıyordum o yüzden bazı zamanlar arkalarda kaldım ve inişlerde frenler ayarlı olmadığı için basamadım.Bisikletin ayarlarını yaptıracağım. Bu turla aynı tempoda olurum üstüne çıkarsam daha zor bi güzergah olduğu için sonuna kadar gidemem tek farkı inişlerde daha hızlı inip kalkışlardada herkesle beraber kalkacağım. Kimin kimden daha fazla basacağı hiç belli olmaz bakalım benim bu güzergahlarda(rampalı,uzun) hiç tecrübem yok.
 
@Kudret KurtcebeEvet para konusuna geldi dayandı gene :D Ben 3 aydır atlet üstüne t-shirt ile sürüyorum bisikleti üst kısım hiç rahatsız etmiyor fakat alt kısım için aynı şeyi söyleyemiyorum sele jelli kılıf olmasına rağmen uzun yollarda ağrı-acı yapıyor pedli tayt almak lazım ama taytın üstünede t-shirt olmaz bu sefer yani dönüp dolaşıp aynı şeye geliyor bakalım ucuz bişeyler ayarlayabilirsek bıçkıdereye kadar yetişmez ama diğer turlara kadar bi takım ayarlarım heralde
 
@Hasip Çehre

aytek insanlara sadece burda yazarızda iznik olayını ama olmuyor biliyorsun sahada herşey başka olmakta bence herkez o tavşanlıdan bi iznik gölüne insin ne olduğunu görsün ,,,10-19 eğimlerin yolun yarısını işgal etmesi ve üstelik düz asfalt yol değil mıcır asfalt en zoru en kötü sarsıntıyı yeme olayı adamı gerçekten yormakta zati kuzey sahilden dangır dungur bi yol ama bu yolu gide gele gide gele galba ben artık nasırlaşacağım ve bana koymayacak yola hazır olma meselesi vücudun yolu yemesi ,,,,
 
@Ozan Güner

bıçkıderede bence sırt çanta yerine bel çanta ayarla ozan ucuza var ,,,,sırt çanta olmaz ucuza vardır ve isa ile utkuda vardı hepsi gereksizdi ,,,bende gördünüz bi bel çanta ile işi götürdüm gerek yok öyle sırt çantaya biz gezi yapmıyoruz ..pamuklu giyimden bence kaçmalısın
 
@Ozan Güner

bıçkıderede alt takımların olmaz ise son derece rahatsız olacaksın ve turun sonuna doğru yorulma ile birlikte kaza riskide artacak etap zordur bıçkıdereden sonra acımasız stabilize mıcır asfalt yollar vardır ,,,
 
@Kudret Kurtcebe
Gerçi tayt üstüne birşey giyersem üstede t-shirt giyebilirim ben pedli tayt bakayım inşallah bıçkıdereye kadar ayarlarız.
 
@Ozan Güner

bende bu tayt olayını bi türlü sevmedim bu ülke tayta hazımsız onun için bisiklet üstünde tim gibi oluyorum beni çoğu kez polis zannettiler bu gün scott takımları simsiyah çektim valla araçlar zank diye duruyor çok hoşuma gidiyor ancak cahiller sertlikten anlar bizim toplumun anlayacağı tek lisan vardır falaka ,,,,osmanlı zamanı iyi idi ,,,karakolda yatırırlardı 100 sopa ayağa ,,,,600 sene dayak yedi bu millet padişahlarından ,,,,

:) :) :)
 
Geri