Joseph Cavalcanti
Daimi Üye
- Kayıt
- 8 Mayıs 2017
- Mesaj
- 297
- Tepki
- 1.251
- Şehir
- Antwerp
- İsim
- -
- Başlangıç
- 2014—15
- Bisiklet
- Dahon
- Bisiklet türü
- Katlanır
@BackConnect
Kardeşimde SLR400, bende Triban500 var. Sanırım sağlıklı bir değerlendirme yapabilirim. Triban'daki Microshift üçlü sistem, Bianchi'deki Claris ikili. İlk fark burada. Triban o sebepten yokuşlarda daha avantajlıyken, Bianchi sprintlerde daha avantajlı. Yanlış bilmiyorumdur umarım. Öte yandan, Claris'in vites geçişleri Microshift'e göre daha seri ve sessiz. ayrıca soldaki dişliyi artırma-sağdaki dişlide azaltma işlemi fren koluyla yapılıyor. Microshift'te ise bu işlem ek bir kol ile. Görünümde anormal fark yok ama değişik bir sistem tabi. Bana göre Claris o konuda daha önde.
Bu elbette bisikletten bisiklete göre de değişir ancak Claris'in vites ayarı benim Microshiftliye göre daha çok kaçtı. Bugüne kadar Microshiftli Triban 1 defa vites ayarı gördü ancak Clarisli Bianchi 3 defa gördü. Dediğim gibi bu zaten sürüşe / bisiklete göre de değişebilir, bilemiyorum.
Estetik olarak Claris sistemin duruşu Microshift'e göre çok daha güzel bence.
Fren konusunda bana yine Claris'in frenleri daha iyi gibi geldi. Bugüne kadar 1550 kilometre mesafe kateden Triban'ın pabuçları sanırım bitmek üzere. Frenlemede ses yapmaya başladı ve frenleme mesafesi de arttı. İlk aldığım dönemde de çok iyi sayılmazdı. Toplamda 600 kilometre mesafe katetmiş Bianchi'nin frenlemesi ise kanımca müthiş. Ya da benim Triban'a göre müthiş, bilemiyorum. Aradaki mesafe farkını da düşünmek gerekir tabi. Diğer yorumlarda görebildiğim kadarıyla Triban'ın fren konusunda bir eksisi var. Ben de Baradine 471C sipariş ettim, kur zamları öncesi elimde bulundurmak için. Haziran gibi bakım yaptırıp fren pabuçlarını 471C'ler ile değiştireceğim. O zaman gelince tekrar yazarım.
Jantlar - Lastikler; Triban'da markasız jant ve 700x25 Btwin Resist 5 var. Bianchi'de kendi markasından jant ve Chaoyang 622x23 slick lastik var. Triban'da bir defa ön lastiğim patladı, onda da dış müdahale yoktu, içten bir durum vardı sanırım. Bianchi'de ise arka jant ile jant teli bağlantısı arasındaki boşluktan iç lastik kesiği yaşandı 2-3 kez. Patlak lastiği sorunlu kısma sarıp yapıştırarak hallettik. O günden beri patlamadı.
Sele; Btwin'de Ergofit diye bir sele var. Bana göre tahta gibi. Bianchi'nin kendi markasında bir selesi var, bana biraz daha rahat gibi geldi.
İki bisiklet arasında bir ağırlık farkı olabilir. Triban M boyda 10,54-KG(Alüminyum kadro-Karbon maşa), Bianchi alüminyum kadro ve çelik maşalı. Bianchi'nin ağırlığını ölçmedim. SLR400'de iki tane suluk yuvası var. Triban'da 1.
Konfor olarak Triban daha önde bana göre. Üçlü sistem : Daha düşük kadans avantajı. Bagaj delikleri de var, tur için uygun bir bisiklet. Gidon ve STI kollar Bianchi'ninkine göre daha kalın, bu da tutuşta daha fazla konfor sağlıyor. Ama yarış mantığıyla Bianchi bana göre daha önde. Aslında şöyle tamamlanabilir belki; Yol / Yarış bisikleti ayrımına gidersek, Btwin bir yol, Bianchi ise bir yarış bisikleti.
Ne kadar sağlıklı bir karşılaştırma oldu sizin takdirinize bırakıyorum ama konu hakkında söyleyebileceklerim bunlar.
Kardeşimde SLR400, bende Triban500 var. Sanırım sağlıklı bir değerlendirme yapabilirim. Triban'daki Microshift üçlü sistem, Bianchi'deki Claris ikili. İlk fark burada. Triban o sebepten yokuşlarda daha avantajlıyken, Bianchi sprintlerde daha avantajlı. Yanlış bilmiyorumdur umarım. Öte yandan, Claris'in vites geçişleri Microshift'e göre daha seri ve sessiz. ayrıca soldaki dişliyi artırma-sağdaki dişlide azaltma işlemi fren koluyla yapılıyor. Microshift'te ise bu işlem ek bir kol ile. Görünümde anormal fark yok ama değişik bir sistem tabi. Bana göre Claris o konuda daha önde.
Bu elbette bisikletten bisiklete göre de değişir ancak Claris'in vites ayarı benim Microshiftliye göre daha çok kaçtı. Bugüne kadar Microshiftli Triban 1 defa vites ayarı gördü ancak Clarisli Bianchi 3 defa gördü. Dediğim gibi bu zaten sürüşe / bisiklete göre de değişebilir, bilemiyorum.
Estetik olarak Claris sistemin duruşu Microshift'e göre çok daha güzel bence.
Fren konusunda bana yine Claris'in frenleri daha iyi gibi geldi. Bugüne kadar 1550 kilometre mesafe kateden Triban'ın pabuçları sanırım bitmek üzere. Frenlemede ses yapmaya başladı ve frenleme mesafesi de arttı. İlk aldığım dönemde de çok iyi sayılmazdı. Toplamda 600 kilometre mesafe katetmiş Bianchi'nin frenlemesi ise kanımca müthiş. Ya da benim Triban'a göre müthiş, bilemiyorum. Aradaki mesafe farkını da düşünmek gerekir tabi. Diğer yorumlarda görebildiğim kadarıyla Triban'ın fren konusunda bir eksisi var. Ben de Baradine 471C sipariş ettim, kur zamları öncesi elimde bulundurmak için. Haziran gibi bakım yaptırıp fren pabuçlarını 471C'ler ile değiştireceğim. O zaman gelince tekrar yazarım.
Jantlar - Lastikler; Triban'da markasız jant ve 700x25 Btwin Resist 5 var. Bianchi'de kendi markasından jant ve Chaoyang 622x23 slick lastik var. Triban'da bir defa ön lastiğim patladı, onda da dış müdahale yoktu, içten bir durum vardı sanırım. Bianchi'de ise arka jant ile jant teli bağlantısı arasındaki boşluktan iç lastik kesiği yaşandı 2-3 kez. Patlak lastiği sorunlu kısma sarıp yapıştırarak hallettik. O günden beri patlamadı.
Sele; Btwin'de Ergofit diye bir sele var. Bana göre tahta gibi. Bianchi'nin kendi markasında bir selesi var, bana biraz daha rahat gibi geldi.
İki bisiklet arasında bir ağırlık farkı olabilir. Triban M boyda 10,54-KG(Alüminyum kadro-Karbon maşa), Bianchi alüminyum kadro ve çelik maşalı. Bianchi'nin ağırlığını ölçmedim. SLR400'de iki tane suluk yuvası var. Triban'da 1.
Konfor olarak Triban daha önde bana göre. Üçlü sistem : Daha düşük kadans avantajı. Bagaj delikleri de var, tur için uygun bir bisiklet. Gidon ve STI kollar Bianchi'ninkine göre daha kalın, bu da tutuşta daha fazla konfor sağlıyor. Ama yarış mantığıyla Bianchi bana göre daha önde. Aslında şöyle tamamlanabilir belki; Yol / Yarış bisikleti ayrımına gidersek, Btwin bir yol, Bianchi ise bir yarış bisikleti.
Ne kadar sağlıklı bir karşılaştırma oldu sizin takdirinize bırakıyorum ama konu hakkında söyleyebileceklerim bunlar.