Scudo Sports

2000 TL'ye alınabilecek yol bisikletleri detaylı inceleme ve anket (2018)

Sizin tercihiniz/öneriniz hangileri olurdu?


  • Toplam katılım
    610
Öncelikle Serkan bey çok çok çok teşekkürler. Bir ofis dolusu "Ya bisiklet alcam ama giriş seviye bisikletlerin hangisini almalıyım?" sorularını savuşturmam için mükemmel bir çalışma olmuş. Kendi adıma çok teşekkür ederim.

Benim biraz ilgili biraz ilgisiz bir sorum var. 2. defa bisikletimi çaldırdığım için, 2. el olarak yükseltilmiş bir Btwin Triban 3 aldım. (Kırmızı kadro - karbon maşa - Sora set - Selle Royal Dardo sele - Ritchey streem gidon - iyi durumda michelin lastik. Ya kısacası kadro, jantlar ve maşa sabit kalmış:) ) Satan arkadaş Cannondale Supersix'e terfi etmeden önce çok güzel bakmış. Sağolsun çok da uygun bir fiyata bıraktı.

Yalnız... Bisiklet 54 kadro ve daha önceki bisikletlerimde 56 ve 58 kadro kullanıyordum (normalde 56 kullanmam gerekiyor) 20 küsür kilometrelik ilk sürüşümün sonunda bir miktar sırt ağrısı yaşadım. Bisiklet kadrosu olarak kullanmam gereken kadro 57 (ki 57 olmadığı için 56-58 kullanmıştım) Şundan dolayı soruyorum. Malumunuz doları durduramıyoruz, önümüzdeki sene için de %20 enflasyon öngörülüyor (kesin onu da tutturamazlar) Yani kısa vadede benim bisiklet değiştirmemin imkanı yok. Acaba bu uzun vadede büyük bir sorun çıkarır mı? Benim sırtım ağrıması çok uzun süredir bisiklet süremememle mi yoksa kadronun bana küçük gelmesi ile mi alakalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Scudo
bisikletlerin ağırlıkları ne durumda?
 
@caglara. Bence 56 kadroyla 54 kadro arasinda aşırı bir boy farki yok sirt agrisi uzun suredir binmediginiz icin olabilir veya sele ayari one egikse kollar ve omuzlar agriyor ve sirt agrisi gibi hissediyor olabilirsiniz gidon bogazinin boyuda uygun olmayabilir
 
@efeozata

Bu bisikletlerin arasında lastik kalınlığını yazmayan (23 mü 25 mi), ruble dişli oranlarını yazmayan firmalar bile mevcutken ağırlık bilgisini yazmaları zaten mucize olurdu :) Nitekim büyük bir çoğunluğu yazmamışlar da. Sadece 1-2 firma ağırlığı belirtmiş. Hepsinin 9.5 - 10.5 arasında ağırlığa sahip olduklarını biliyoruz. Mosso'nun inceleme kısmında hafifçe değinmiştim, bu tip en alt seviye jant göbeklerine, aynakol göbeğine, zincire, ağır ve hantal maşaya sahip, esnemesi çok yüksek oranlarda olan kadrolara sahip bisikletlerde hafiflik zaten birinci planda değil gibi bir şey. Kaldı ki giriş seviyesi bir pedaldaş bu bisikletlere sele altı çantasını, 500 lümen farını :D oldukça ağır giriş seviyesi pedalını, piyasada bulabildiği en uygun matara kafesini takıp binecek. Yani ağırlık konusunda hassas olunabilecek modeller değiller pek :bsmagryr:
 
@Serkan Mıstınoğlu
mrb, öncelikle engin tecrübelerinizi bizimle sistematik bir biçimde paylaştığınız için teşekkür ediyorum.böyle bi emeğe ancak saygı duyulur.
listede olmayan bi bisiklet i soracaktım size: carraro cr race 022

şimdiden teşekkür ederim.
 

Dosyalar

  • carra.png
    carra.png
    25,8 KB · Okunma: 46
  • öz.png
    öz.png
    7,3 KB · Okunma: 44
arkadaşlar.ben başka bir şey sormak istiyorum.2.el bisiklet alacağım ancak satıcıda bisikletin faturası var ama kendi adına değil.diyelim ki aldığım bisiklet çalındı bisikletin benim olduğunu gerekli mercilerde nasıl kanıtlayacağım .yoksa geçmiş olsun mu diyeceğiz.bisikleti alırken bu durumlarda nasıl bir yol çizmeliyiz.yardımlarınıza bilgisi olan arkadaşlardan ihtiyacım var.şimdiden teşekkürler.
 
Satan kişiye faturanın arkasına kendi el yazısı ile

...... Tarih de..... Fiyata..... Kişiye kendi adıma faturalı olan bisikletimi satmış bulunmaktayım
Cep tel tarih tc imza yaptırırsanız yeterli olur.
Faturanın arkası dolu ise de temiz bi a4 kağıdına yazdırıp faturaya zımbalarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
@Serkan Mıstınoğlu whistle kanza kullanıyorum. Jant seti 1250 km dayandı. Akort bozuyor ve göbek bilyeleri bozuldu. Jant ta akıcılık yok yavaşlatıyor. Kesinlikle değişmesi gerekiyor. Dt Swiss axis 3.0 ile değiştirdim. Arka ruble de 7 li idi .bu nu da 11-25 9lu ruble ile değiştirdim.

Seleyi değiştirmedim daha. Arka lastiğini schwalbe Lugano 25c lastikle değiştim. Onu de aynısını alacam inşallah .
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Merhabalar Bir senelik Mtb kullanıcısı olarak önümüzdeki sezon yol bisikletine geçmeye karar verdim. İşe gidip gelmek için hem spor yapmak işin aldığım Salcano ng 777 ile günlük 40 km hafta sonları 70-120 Km arası turlar yapıyorum. Köy yerinde yaşiyorum fakat evim asvalta yakın yollar parke ve asvalt fakat iş yerim evime 1,5km uzaklıkta 1 km si Toprak yol. Sakaryada ikamet ediyorum ana yol üzerinden Bilecik Sakarya Merkez ve ilceleri Bursa ilcelerine tur yapıyorum biraz daha performas için yol bisikleti düşündüm. 2000 Tl bütcem var 2. El araştirmalarıma karşın şu bisikletler arasında kaldım fiyatlarında yazıyorum ;
Carraro 057 2100TL Tiagra 4700 set karbon maşa,
Bianchi Slr 600 2000Tl Tiagra 4700 set Alu Maşa
Btwin Triban 520 1800 Siyah Beyaz Kadro Sora Yeni nesil
Btwin Triban 520 Kırmızı siyah kadro R500 Jant seti var (1600 Tl)
Salcano xrs40 1600 Lira
Buna ek olarak Sıfır xrs 44 var n11 de 2500 Tl
Yeni baba olduğum için fazla açılmak istemedim o yüzden bütce kısıtlı
Bu işi spor olarak yapmak istediğim için bisikleti uzun yıllar kulanacağım, bir bisiklet olucak bu yüzden servis ve garanti acisindan Triban serisi aklıma takılyor. Fakat Bianchi ve carraro Tiagra seti beni cezp ediyor. Tiagra set ne kadar kazanım yapar 3 Yapraklı sora setle arasında ne kadar hız performas farkı olur önerebilceğiniz bisiklet varmıdır . Salcanoyu duruma göre satabilirim dediğim yollarda yol bisikleti ne kadar sağlıklı olur birde yeri değil ama 1,81 Boy 85 bacak boyuna 54 mü 56 kadromu almam lazım saygılar sevgiler biraz çok soru oldu ama :D
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD
@SezerY

Bianchi ve carraro için bir şey diyemem kullanmadım, ancak Triban için genel olarak memnunum diyebilirim. Giriş seviyesi için uygun bir tercih bence. Ama servis garanti açısından çok da bir şey beklememek lazım. Türkiye decathlonda yurtdışı kadar geniş yedek parça imkanı yok gördüğüm kadarıyla.

Diğer taraftan her iki seti de kullanmış biri olarak Tiagra ile Sora arasında hissedilir bir fark olduğunu söyleyebilirim. Ama Sora da kötü değil. Gayet iş görür. Hem Soranın hem Tiagranın hem üçlü hem ikili aynakolu var.
Tavsiyem binerken yokuş çok çıkarım ve fitness seviyem de çok iyi durumda değil diyorsanız üçlü aynakol, yok haftada en az birkaç gün binerim, formdayım, yokuşlar bana zor gelmez diyorsanız ikili aynakol yönünde olur. Sora mı Tiagra mı konusunda ise bütçenize göre karar verin derim.

Son hız konusu aynakol ve rubleye, kadro yapısına ve tabi gücünüze bağlı. Yarışacaksanız yarışlarda üçlü aynakola izin verilmiyor diye biliyorum. Triban 520 bisikletler giriş seviyesi olduğundan aynakol ruble oranları ikili aynakol dahi olsa yarışa uygun olmaz kanaatimce. Zaten ben de önermem o oranları başlangıç için. Dizde sakatlık olursa çok uzun süre çekersiniz. Triban kadroları ayrıca endurance, hız değil konfor ön planda. Rüzgar direncinden zaten hızınız sınırlı olacaktır. Yine de mevcut hızı hobi ve antrenman için tatminkar bence.

Son bir not: kadro boyu önemli, hatta epey önemli...
 
@Anonim teşekkür ederim değerli bilgileriniz için mtb ile ortalarlama 24 25 yapıyorum 50 oranlı sora ile 52 oranli Tiagra arasında ne kadar hız farkı olur
 
@SezerY

Ortalama bir bisiklet sürücüsü için hız farkı olmaz. Yokuş aşağı sürüşler dışında yada arkadan esen güçlü rüzgar yoksa zaten 50x11 / 52x11 oranlarını kullanmak mümkün değil. 50x11 demek saatte yaklaşık 55-60km hızla gitmek demek. Uzman yarışçılar o kadar yüksek hızlarda sürebilir onun dışında hobi olarak bisiklet sürenler için mümkün değil.
 
@SezerY

Burda bence en mantıklı olan CARRARO bence dişli oranları ilk başta sizi biraz zorlayabilir ama siz o bisiklete alışıp performansınızı arttırırsanız harika bir bisiklet bence ve internet sitesinde gördüğüme göre vites oranı 50x34 ve bence insanı aşırı derecede zorlayacak bir dişli oranı değil yani benim bisikletim 52x42 dişli oranı var ve ilk başta zorlansam bile şimdi rahatlıkla %15 e kadar bir eyimi 90 kg olmama rağmen eyimi çok rahat olmasa da kalp krizi geçirmeden çıkabiliyorum :) ama şöyle bir şeyde var siz derseniz ki ya ben bu bisikleti alıcam ama performans türü veya hız amaçlı bir şey yapmıyacam derseniz sora sette iyidir yokuşlarda daha rahat çıkarsınız ama dediğim gibi siz performans ve hız yapmak istiyorsanız tiagra daha iyidir ama ona alışabilmek biraz daha zordur daha fazla antrenman yapmanız gerekir seçim size kalmış tabi ama benim düşüncelerim böyle :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SezerY
@Bisiklet sever 93
Daha hızlı gidersem daha çok yer gezerim diye düşündüm de carraro bianci kadroları servisleri nasıldır acaba
 
@SezerY
Fazla demek istemedim. Sadece daha büyük dişli kullandığınız için daha hızlı gideceksiniz diye birşey yok.
İkinci elde en önemli olan konu bisikletin ne kadar temiz/sağlam oluşudur. Tiagra temizse tiagra al, sora daha temizse sora al.
Dişli oranları daha sonradan değiştirlebilir.

Bir de daha hızlı gidersen daha çok yer gezemezsin. Tam tersine daha fazla enerji harcadığın için daha erken yorulup uzun bi mola vermen gerekebilir.
Enerji formülü : 0.5 * m * v². Örneğin ortalama 25km hızdan 30km hıza çıktın diyelim. Hızın %20 arttığı halde harcadığın enerji %44 artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: el_Aksa_1903
@SezerY

Hız konusunda pek bir şey diyemiyeceğim ama servisleri hakkında pek iyi yorumlar yok bence yerel guvendiğiniz bir bisiklet satıcısında yada bisiklet bakımı yapılan bir yerde yaptırabilirsiniz pek sorun yaşıyacağınızı sanmıyorum zaten bisiklet 2. el olduğu için garanti pek işe yaramıyacaktır
 
Bianchi ve carraro
 
  • Beğen
Tepkiler: SezerY
MarkaCube
Model Yılı2017
Kullanım AlanıŞEHİR
KadroAluminium Superlite Trekking Cross Double Butted
MateryalAliminyum
Kadro Boyu (Stok)58cm
Kadro Boyu (üretim)46,50,54,58
Jant Ebatı28"
Vites Sayısı24
Amortisör / MaşaSR Suntour Nex
Fren SistemiTektro Alu
Fren KollarıShimano STI Tourney ST-TX
Ayna KolShimano Tourney FC-T801, 48x38x28T, BB-UN100, 175mm, Chainguard
Vites KollarıShimano STI Tourney ST-TX
Arka AktarıcıShimano Tourney RD-TX800, 8-Speed
Ön AktarıcıShimano Tourney FD-TX800, Topswing, 31.8mm
RubleShimano CS-HG200, 12-32
ZincirKMC Z51
Jant Seti/ÇemberiCUBE SX24
Jant Ön GöbekShimano Altus HB-RM40
Jant Arka GöbekShimano Altus FH-RM30
Jant TelleriSapim
GidonLevel 9 Riser Bar, 660mm
Gidon BoğazıLevel 9, 31.8mm
ElcikCUBE Performance Grips
PedalCUBE Aluminium MTB
Sele BorusuLevel 9 Post, 27.2mm
Sele KelepçesiRFR Varioclose 31.8mm
Ön Dış LastikSchwalbe CX Comp, Active, 700*40
Arka Dış LastikSchwalbe CX Comp, Active, 700*40
Ağırlık12,85kg
bu bisiklet 2300 tl eder mi sizce
 
Geri