Gökhan Toros
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2010
- Mesaj
- 4.580
- Tepki
- 7.568
- Şehir
- Polonya
- Başlangıç
- 2009—10
sadece konuyu tartışacağımız yeni konu bu olsun.
Anketi de yeniden açtım.
İlk olarak ben başlayayım.
Bundan önce 50-34, 53-39 aynakol kullandım. Son aldığım (fakat daha kullanamadığım) aynakol ise 52-36.
Siparişten önce çok araştırdım.
İlk olarak kendi sürüş tarzım, yüksek kadansı seven tarzda. Bundan önce yaptığım bütün sürüşleri incelediğimde, kadans ile ortalama hızın beraber seyrettiğini gördüm. Kadans ne kadar yüksekse tur ortalaması da o kadar yükselmiş. Benim vücuduma uygun olan aynakol daha küçük olmalıydı yani.
İkinci olarak ise son hız değerlerine baktım. Geçenlerde iniyorum yokuş aşağı. Bi baktım Garmin 120 gösteriyor. Kadans 200 olmuş demeyeceğim.
Ben genelde 75-80km/h gibi hızlardan sonra pedal çevirmeyi bırakırım. Daha aerodinamik biz pozisyona geçmeyi tercih ederim.
Yine bu nedenle 50 aynakol da benim için uygun olanıydı.
Hatta 53/12 oran, 50/11 orandan daha kısa kalıyor. Ufak bir ek bilgi.
53-39 aynakol ve 28-11 ruble kullanıp yokuş çıkışlarını kolaylaştırma durumu var. Son hızdan da ödün vermiyorsunuz. Fakat bu şekilde de ruble arasındaki dişler o kadar açılıyor ki, kendi kadans aralığını tutturmanız çok zorlaşıyor. 2 vites arası 20 kadans kaybediyorsunuz be aynı aralığa gelmek ekstra güç demek.
Bu nedenle aslında mantıklı olan 50-34 aynakol ve 23-11 ya da 25-11 bir rubleydi aslında bana.
Ama neden 50-34 aynakol almadım.
Tamamen görüntüsü için.
Ben bisiklette görüntüye önem veren biriyim. Yol bisikletinde küçücük aynakol, kocaman ruble görmeyi sevmiyorum. Görsel olarak hoşuma gitmiyor.
O nedenle 52-36 aynakol aldım. 52-53 diş arasında hem son hız farkı çok çok düşük. Hem de görüntüsü kötü değil.
39-36 diş arasında sizi rahat ettirecek kadar bir fark var. 28 diş rubleden 25-26 diş rubleye geçebiliyorsunuz. Bu da kullanabileceğiniz bir ya da iki fazla vites demek.
53-34 gibi bir oran neden mantıklı değil.
O da şöyle;
Aktarıcıların kendi diş limitleri var. Zincirin uzunluğunu ayarlamak için. Ön aktarıcılarda 17 diş genelde bu fark. Alt ve üst dişli farkı 17'yi geçemiyor yani. 50-34 ve 52-36 zaten limitte yani.
İkinci olarak ise arka aktarıcı diş limiti var.
Bu limite ön dişlilerin de farkı dahil.
Nasıl oluyor;
(En büyük ruble - En küçük ruble) + (Aynakol büyük - Aynakol küçük) şeklinde hesaplıyoruz.
33T genelde kısa bacak arka aktarıcıların limiti.
Bu aralık altında kalmazsanız belli oranlarda ya zincir kısa geliyor, ya da aktarıcıya dolanıyor.
Anketi de yeniden açtım.
İlk olarak ben başlayayım.
Bundan önce 50-34, 53-39 aynakol kullandım. Son aldığım (fakat daha kullanamadığım) aynakol ise 52-36.
Siparişten önce çok araştırdım.
İlk olarak kendi sürüş tarzım, yüksek kadansı seven tarzda. Bundan önce yaptığım bütün sürüşleri incelediğimde, kadans ile ortalama hızın beraber seyrettiğini gördüm. Kadans ne kadar yüksekse tur ortalaması da o kadar yükselmiş. Benim vücuduma uygun olan aynakol daha küçük olmalıydı yani.
İkinci olarak ise son hız değerlerine baktım. Geçenlerde iniyorum yokuş aşağı. Bi baktım Garmin 120 gösteriyor. Kadans 200 olmuş demeyeceğim.
Ben genelde 75-80km/h gibi hızlardan sonra pedal çevirmeyi bırakırım. Daha aerodinamik biz pozisyona geçmeyi tercih ederim.
Yine bu nedenle 50 aynakol da benim için uygun olanıydı.
Hatta 53/12 oran, 50/11 orandan daha kısa kalıyor. Ufak bir ek bilgi.
53-39 aynakol ve 28-11 ruble kullanıp yokuş çıkışlarını kolaylaştırma durumu var. Son hızdan da ödün vermiyorsunuz. Fakat bu şekilde de ruble arasındaki dişler o kadar açılıyor ki, kendi kadans aralığını tutturmanız çok zorlaşıyor. 2 vites arası 20 kadans kaybediyorsunuz be aynı aralığa gelmek ekstra güç demek.
Bu nedenle aslında mantıklı olan 50-34 aynakol ve 23-11 ya da 25-11 bir rubleydi aslında bana.
Ama neden 50-34 aynakol almadım.
Tamamen görüntüsü için.
Ben bisiklette görüntüye önem veren biriyim. Yol bisikletinde küçücük aynakol, kocaman ruble görmeyi sevmiyorum. Görsel olarak hoşuma gitmiyor.
O nedenle 52-36 aynakol aldım. 52-53 diş arasında hem son hız farkı çok çok düşük. Hem de görüntüsü kötü değil.
39-36 diş arasında sizi rahat ettirecek kadar bir fark var. 28 diş rubleden 25-26 diş rubleye geçebiliyorsunuz. Bu da kullanabileceğiniz bir ya da iki fazla vites demek.
53-34 gibi bir oran neden mantıklı değil.
O da şöyle;
Aktarıcıların kendi diş limitleri var. Zincirin uzunluğunu ayarlamak için. Ön aktarıcılarda 17 diş genelde bu fark. Alt ve üst dişli farkı 17'yi geçemiyor yani. 50-34 ve 52-36 zaten limitte yani.
İkinci olarak ise arka aktarıcı diş limiti var.
Bu limite ön dişlilerin de farkı dahil.
Nasıl oluyor;
(En büyük ruble - En küçük ruble) + (Aynakol büyük - Aynakol küçük) şeklinde hesaplıyoruz.
33T genelde kısa bacak arka aktarıcıların limiti.
Bu aralık altında kalmazsanız belli oranlarda ya zincir kısa geliyor, ya da aktarıcıya dolanıyor.