@Ferhat Köse
Bana göre kişinin kuvvet seviyesiyle oldukça alakalı bir durum. Şöyle birşeyler okumuştum, bisiklete binerken uyguladığınız kuvvet, maksimum kuvvete ne kadar yakın olursa, her iki durumda da elde edilen güç aynı olmasına rağmen kaslarda oluşan yorgunluk fazla kuvvet uygulanması durumunda daha fazla oluyor. Bunun açıklaması olarak da uygulanan kuvvetin artması durumunda hızlı kasılan kasların daha çok devreye girdiği ve bu kasların da yapısından kaynaklı daha çok laktik asit üreterek daha çabuk yorgunluk oluşmasına sebebiyet verdiği belirtiliyor.
Kendim için söyleyim, kuvvet eksiğim olduğundan ağır çevirmek durumunda kaldığım zaman bacaklarım bitiyor ve daha erken yoruluyorum.
Dediiğim kibi kuvvet eksiğim olmasından dolayı belki bu farkı daha belirgin hissediyorum ama yine de mantık olarak bacağa kuvvet bindirmeden daha seri çevirerek gitmenin daha uygun olacağını düşünüyorum. Belki 90 kadans çok demiş olabilirim ama şahse gücüm yettiği ölçüde 80 kadansın üstünde kalmayı tercih ediyorum. Nabız olarak değerlendirme yapamayacağım, nabız bandı olmasına rağmen değişik kadanslardaki nabızı kontrol etmedim ama babaanne vitesi gibi çok seriye almadığım müddetçe nabız ile ilgili sıkıntı yaşamadım.
@mehmetsunu
Bu tarz bir mesaja cevap yazmayacaktım ama mesajın havada kalmasını istemedim,
Normal sürüşlerde genellikle 100-105 kadans aralığında sürüyorum, atak vs gibi temponun arttığı durumlarda kadansın 120 ye çıktığını varsayarsak 39x11 ile elde edilecek hızlar;
100 kadans ile 44,70 120 kadans ile 53,64.
@Derya Keçeci
Aslında yıpranma söz konusu değildi, oldukça rahattım ancak finişten 300-400 metre önce önümde yaşanan kaza sonucu hız kesmem sonucu gruptan uzaklaşmam sonucu deryarsız kalmam sebebiyle yıprandım daha çok.