Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Arkadaşlar Van Rysel Ultra 900 AF hakkında ne düşünüyorsunuz, mavic jant-göbek 105 grup şetle kombine edilip biraz dahs agresif bir kadro olması dikkatimi çekti ayrıca M boyda 8.9 kg verilmiş.
Diğer yandan Canyon Endurace 6.0 Tiagra grup setli Fulcrum 900 jantli fiyat olarak çok yakınlar fakat biraz daha endurance kadro olması tek soru işareti. Sizlerinde bir yorumunu almak istedim. Selamlar..

Bir yandan Canyon olunca marka ister istemez insanın kafasını karıştırıyor.
Bildiğim kadarı ile daha öncelerdeki ultra900 af' bin bir kaç değişik ile çıkmış modeli. Bende de ultra700af modeli var. Tek farkı mavic jant seti yerine kendi seti var. Hemen hemen geometrileri aynı bendeki L kadro SPD suluk falan 9 kilo gibi geliyor. Bence alınabilir bir bisiklet Van rysel'de gayet şık bir bisiklet. Yakınınızda bir Decathlon şubesi gidip bir de görsel olarak inceleyin derim.
 
Scudo
jantlarıda güzel değiştirmeye gerek duymazsın bence diğer yerli üreticiler gibi çöp jantlar kullanmamışlar
Mosso Cavalier'in jant seti toplam 2800 gram. Çok ağır. Akordu da çok çabuk bozuluyor. Birleştirme kısmındaki kaynak çok kötü. Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Başka jant seti alacaksanız belki.
 
Bildiğim kadarı ile daha öncelerdeki ultra900 af' bin bir kaç değişik ile çıkmış modeli. Bende de ultra700af modeli var. Tek farkı mavic jant seti yerine kendi seti var. Hemen hemen geometrileri aynı bendeki L kadro SPD suluk falan 9 kilo gibi geliyor. Bence alınabilir bir bisiklet Van rysel'de gayet şık bir bisiklet. Yakınınızda bir Decathlon şubesi gidip bir de görsel olarak inceleyin derim.
Teşekkür ederim yorumunuz için benim gayet hoşuma gidin bir model özellikle kadro geometrisi dikkatimi çekmişti eski Btwin logolu modelden bir farkı yok sanırım sadece yeni boya vr isim.
Fakat diğer yandan Canyon kafamı çok karıştırıyor fiyatları çok yakın hatta Tiagra grup setli Canyon daha uygun oda 8.58 kg civarında belirtilmiş sanırım 7005 kadro.
 
Canyon 7005 kullanmıyor. 6061 kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
4000 TL’ye kadar yol bisikleti arıyorum.Mosso Cavalier Sora ve Carraro cr052 gözüme çarpan modeller.Her ikisinin de 58 kadrosu mevcut.Boyum 1.92 iç bacak boyum da 92 cm.Benim ölçülerime sahip olupta bu iki bisikletten birini kullanan var mı acaba?Ayrıca bu iki bisikletin 58 kadrosu aynı oranda mıdır biri diğerinden daha büyük olabilir mi?

Şuanda mosso legarda 56 kadro kullanıyorum uzun turlarda ve yokuşlarda belimde ağrı ve acı oluyor genelde,kadro boyu en çok dikkat ettiğim durum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Utxinn
Canyon 7005 kullanmıyor. 6061 kullanıyor.
Anladım hocam sagolun, şimdi kontrol ettim 6061.
Diğer markalara göre biraz daha düşürmüşler ağırlıkları ben o yüzden 7005 sanmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
Bu aralar yeni bisiklet alma arefesindeyim, bütçeyi biraz yüksek tuttum, ve iki model arasında kaldım.
1- Trek Madone SLR 6
2-Orbea orcA Aero M20i Team D
Trek kadrosu en üst seviye olduğunu biliyorum, fakat Orbea hakkında bir bilgim yok, Kadrosu trek e kıyaslanırımı?


Orbea Aero'nun kadrosunu Scott Foil kadrosuna benzettim..
 

Dosyalar

  • Screenshot_2019-12-09-10-24-05.png
    Screenshot_2019-12-09-10-24-05.png
    405,1 KB · Okunma: 25
  • Screenshot_2019-12-09-10-19-47-1.png
    Screenshot_2019-12-09-10-19-47-1.png
    357,2 KB · Okunma: 23
Btwin alur 700, biraz eski ama gayet memnunum işimi görüyor, 105 set karbon maşa, aero jantlar, sadece aynakol btwin kendi üretimi diye biliyorum ama ilk yol bisikletim olduğu için orjinal 105 aynakolu ile arasindaki farkı bilmiyorum.
IMG_20191017_082356.jpg
 
@alisirin herhangi bir sağlık sıkıntım vs çıkmazsa bisikleti asla sıkılıp kenara atmam zaten ondan dolayı en iyisini almaya çalışıyorum. Kıyafet vs konusuna gelirsek bisikleti aldıktan sonra ilk önce yakın çevrede sürüp hem yol bisikletine hem viteslere frenlere va alışıp sonra daha uzun rotalar yapmayı planlıyorum. Alışma sürecindeyken de para biriktiririm ve kıyafetleri vs öylea alırım diye düşündüm
@amasseia biraz araştırmalarım sonucunda ben de ya claris ya da tiagra set almaya karar verdim sora nın pek bi farkı olmadığını düşünüyor herkes
Kiyafet ve ekipman olmadan malesef bisiklete binmek çok kolay olmuyor. Özellikle yol bisikletine bineceksen ışıklandırma, ıyi bir çift lastik, kask, tayt, ıclik, softshell, rüzgarlık biraz daha olsun dersen kilitli pedal ayakkabı vs bir bisiklet parası daha çıkar. Pompası camurlugu tamir seti alyani vs de cabasi.
O nedenle baştan bunları da hesaba katarak plan yapmanda fayda var. Yoksa karanlıkta, soğukta, ıslak zeminde vs bisiklete binemezsin bu da yılın önemli bir kısmı demek. Ağustos ayında Carraro bir bisiklet aldım. Yılın her dönemi binebilmek için bisikletin yarı parası kadar da kıyafet ve ekipman için ödedim. Maliyetli oldu evet ama su anda aşırı yağmur dışında her zaman sürebiliyorum. Bisikleti her an sürebilmek de önemli. Guzel havalar diainda kenarda duracaksa zaten çok düşünme...
 
Bence en başta ucuz yollu bir bisiklet alıp bu işin senin için bir aşk'mı, yoksa gelip geçici bir heves mi olup olmadığını anlamak. Tabi kalıcı bir tutku ise sonrasında baya para harcamak gerekiyor. Değiyor mu? bence EVET...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yol bisikleti olarak sene sonu indirimleri basladi sanırım...düşünenler icin tam zamani bisani da dusunun derim oldukça tatmin edici modelleri var
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Selam, bi 10 yil sonra tekrar tavsiye almaya bu foruma yazmak nostaljik gercekten :) Ha cocuk oldu, hadi buyudu, aman su isler biraz yatissin, hadi az kaldi derken bi ufak diz sakatligi, o arada 10 sene gecti. Hersene yazin filan keyisel sekilde 5 - 10 kez surdum ama yalan oldu bisiklet utopyasi o arada tabi.
Neyse, bi karambole Amsterdam a yerlestim gecen sene, 41 i gecmisken hergun kar kiyamet bisiklete biner olduk. 25 kiloluk dokme demir bi aletle gezmekten dizimde kas yapti iyilesti :)

Neyse arkadaslar, bir yol - daha dogrusu endurance bisiklet alayim diyorum. Daha uzun gezmeye uygun ama yagmura suya bol girebilecek, pas/korozyona yuksek dayanimli(hemen hergun yagiyor cunku), zevkle surecegim bir bisiklet. TR deki her marka burdada var, hemen hemen ayni. Okudum baya yazilari, ornegin yarin Triban 520(999 avro) bakacagim ama Canyon endurance(1500 avro civari) a da param yetebilir snrm. Size sorum bir tavsiyede bulunmaniz: En uygun fiyat performansi ariyorum, calinti ve hasarli bisiklet cok, 0 alacagim sanirim. Burda satmak da kolay degil, ondandir uzun kalsin benle, cok giris seviyesi olmasin istiyorum.Yani rahat surulen, hem is hem yolluk, uzun sureli bir iliski :)

Triban civari normal butceniz, zorlasaniz Canyon olur desem bunlara benzer farkli favorileriniz onerileriniz ne olurdu?

simdiden tesekkurler.
 
Selam, bi 10 yil sonra tekrar tavsiye almaya bu foruma yazmak nostaljik gercekten :) Ha cocuk oldu, hadi buyudu, aman su isler biraz yatissin, hadi az kaldi derken bi ufak diz sakatligi, o arada 10 sene gecti. Hersene yazin filan keyisel sekilde 5 - 10 kez surdum ama yalan oldu bisiklet utopyasi o arada tabi.
Neyse, bi karambole Amsterdam a yerlestim gecen sene, 41 i gecmisken hergun kar kiyamet bisiklete biner olduk. 25 kiloluk dokme demir bi aletle gezmekten dizimde kas yapti iyilesti :)

Neyse arkadaslar, bir yol - daha dogrusu endurance bisiklet alayim diyorum. Daha uzun gezmeye uygun ama yagmura suya bol girebilecek, pas/korozyona yuksek dayanimli(hemen hergun yagiyor cunku), zevkle surecegim bir bisiklet. TR deki her marka burdada var, hemen hemen ayni. Okudum baya yazilari, ornegin yarin Triban 520(999 avro) bakacagim ama Canyon endurance(1500 avro civari) a da param yetebilir snrm. Size sorum bir tavsiyede bulunmaniz: En uygun fiyat performansi ariyorum, calinti ve hasarli bisiklet cok, 0 alacagim sanirim. Burda satmak da kolay degil, ondandir uzun kalsin benle, cok giris seviyesi olmasin istiyorum.Yani rahat surulen, hem is hem yolluk, uzun sureli bir iliski :)

Triban civari normal butceniz, zorlasaniz Canyon olur desem bunlara benzer farkli favorileriniz onerileriniz ne olurdu?

simdiden tesekkurler.

Merhaba,
Amsterdam'a hos geldiniz. Yol bisikleti icin sehrin biraz disi muhtesem. 4 Turk arkadas bir gurubumuz var, arada sirada suruyoruz beraber. Ilginizi cekerse mesaj atin bana konusalim.

Bisiklet konusuna gelirsek, triban'i hemen elemenizi tavsiye ederim. Dechatlon bisikletri fiyatina daha uygun alternatifler var. Oncelikle bu 2 buyuk bisiklet magazasinin indirimli bisikletirne bakabilirsiniz

(link)
(link)

Burasi da benim bisikletcim, bakim/tamir gibi isler icin goturuyorum. Websitelerinde bir sey yok ama yakinsa magazaya ugrayin, yol bisikleti konusunda uzmanlar. Indirimli bisikletler oluyor ellerinde, cok ilgili calisanlari da (link)

Bisiklet secimi icin de disk freni tavsiye ederim. Hava sartlari malum, yerler surekli islak. Ise gidip gelecekseniz ( ben yol bisikleti ile gidip geliyorum ama memnun degilim pek, pratik degil ) kis aylarinda disk fren fark ediyor epey.

1000€ civari icin guzel alternatifler var, misal

(link)
(link)
(link)
(link)

Kuzeyde buyuk bir giant magazasi da bu arada, onlar da guzel idirimler yapiyorlar magazada.

Canyon icin de butcenize yakin fiyatta bu var

(link)
 
@umutcelik gercekten bilgi ve emeginize saglik, cok faydali oldu. Bisiklet karari verip, biraz stamina arttirmak icin egzersiz gerekecek ama bende grubunuza katilmak isterim. Havanin isinmasini dort gozle bekliyorum zaten, gorusmek dilegiyle
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Arkadaşlar bu bisikleti almayı düşünüyorum. Fikirlerinizi alabilir miyim

(link)
 
Arkadaşlar bu bisikleti almayı düşünüyorum. Fikirlerinizi alabilir miyim

(link)
Bisiklet 2010 veya 2011 model, yani kadro en ileri teknoloji karbonfiber ama 10 sene öncesinin en ileri teknolojisi.
Sele borusu bütünleşik, sürücünün boyuna göre kesilmesi gerekiyor, çok az bir ayar imkanı var. Bisikletin şu anki sahibinin bacakları sizinkinden kısaysa, bisikleti kullanamazsınız. Sele borusunu kendi boyunuza göre kestikten sonra da kendinizden uzun bacaklı birine satamazsınız.
Vites sistemi 2x10, günümüzde orta seviye karbon yol bisikletilerinde bile vites sistemi genelde 2x11 oluyor. Ayrıca en küçük vites oranı 39/25, tipik kullanıcı için çok yüksek bir oran.

Düzeltme: Bisiklet 2012 model:
(link)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bu bisikleti almayı düşünüyorum. Fikirlerinizi alabilir miyim
(link)
Bisiklet 2010 veya 2011 model, yani kadro en ileri teknoloji karbonfiber ama 10 sene öncesinin en ileri teknolojisi.
Sele borusu bütünleşik, sürücünün boyuna göre kesilmesi gerekiyor, çok az bir ayar imkanı var. Bisikletin şu anki sahibinin bacakları sizinkinden kısaysa, bisikleti kullanamazsınız. Sele borusunu kendi boyunuza göre kestikten sonra da kendinizden uzun bacaklı birine satamazsınız.
Vites sistemi 2x10, günümüzde orta seviye karbon yol bisikletilerinde bile vites sistemi genelde 2x11 oluyor. Ayrıca en küçük vites oranı 39/25, tipik kullanıcı için çok yüksek bir oran.
Yukarıda yazılanlara ek olarak (7970) 10'lu sistem dura-ace di2 parçaları, 11'li sistem olan eski 9070 ve güncel 9150 serilerine göre daha pahalıdır,
sebebi piyasada bulunmasının zor olması ve son güncellemeler ile kendi serileri dışında uyumlu çalışmadıkları için illa eskiyi almaya mecbur olmanız.

şuanki 53/39 iddaalı bir oran ama arka makinası 28 dişe kadar desteklediği için ruble değişebilir bir nebze rahat kullanılabilir.
jantları kötü değil ama eski teknoloji, dura-ace donanım ile kullanmaya değecek bir jant değil,

eskiden bu ürünleri alacak seviye kullanıcıların iyi jantlarının zaten olduğu bahanesi ile,
üst seviye modelleri maliyetten kazanmak için daha düşük jant ve donanımlar ile satarlardı.

f/p arayışındaysanız;
bana göre bütçenin alabildiği en iyi jant/lastik ve tepedeki serinin teknolojilerini taşıyan en düşük grupset ile kullanmak en verimlisi.
 
@Murat B. Yorumlarınızı okumadan önce bana da 2018 model bir bisikletmiş gibi gelmedi tek tek yıllardan geriye gidiyordum. Giant yazı modeli ve kadro yapısı değişti. 11.500 TL bence çok bu bisiklet için.
 
Vites sayısını 10 olarak vermiş. Dura Ace di2 olup da 10 vites hangi yıl varmış bakmak lazım. Bisiklet 2018 de alınmış ama daha eski model olabilir. Fiyat bana da fazla geldi.
 
Geri