Scudo Sports

Yol bisikleti ön attırıcı ayarı nasıl yapılıyor

oktayakgoz

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
740
Tepki
496
Şehir
istanbul
Bisiklet
Salcano
Yol bisikletim de nedense bir türlü ön attırıcı ayarını istediğim gibi yapamadım. O kadar uğraştım ki artık acaba istediğim şey mi yanlış diye düşünmeye başladım.

Ayna kol küçük dişlideyken attırıcı ile zincir arası 1 - 2 mm kadar olacak şekilde ayarlıyorum. Bu ayarı yaparken rublede en büyük dişlide. Yani birinci vitesteyken. Sırayla arka attırıcıdan vites yükseltiyorum 9 ncu vitese gelince sürtünme başlıyor. Bir şekilde ayarlıyorum sürtünme bitiyor bu sefer ayna kol dan büyük dişliye alıp ayar yapıyorum onu ayarlayınca küçük dişlide yaptığım ayar bozuluyor. Az önce bir yorum okudum. Çapraz halde iken zincir sürtünme normalmiş. Bu doğru mu yoksa her ne şekilde olursa olsun sürtünme olmamalı mı ?

Sırf bununla uğraşmaktan bugün bisiklet binemedim. Moralim bozuldu.

Geçen gün Belgrad yolunda gezerken sağlam bir yağmur yedim. O yağmurdan sonra bisiklete binerken özellikle tak tuk şeklinde oldukça tok bir ses çıkıyor. Zincir sanki yağsızda pedala basında dişliye tam oturuyormuş gibi geldi bana önce. Sonra acaba jant telleri olabilir mi dedim. Tam çözemedim başına gelen var mı.
 
Scudo
bende de aynı durum söz konusu bisikleti ilk aldığımda kendim kurdum ayarlarını kendim yaptım zincir çapraz olsada sürtünme yoktu ses yoktu ama aradan 1 ay geçti şimdi ses yapıyor sanırım çukurlara girip çıkınca sarsıntıdan ayarları bozuldu tekrar uğraşmak gerek yada servise götürmeli
 
her çukura girince ayar bozarsa işimiz var. servise götürmek bana pek mantıklı gelmiyor. bir sürü sorun olabiliyor öğrenmek gerek.
 
ben bisikleti yeni aldım adam bana 15 gün kullan sonra ince ayar için servise götür dedi
 
En çapraz konumda kullanmak hem zincir ömrünü kısaltır hemde performans azaltır.tabi aksi durum yoksa.

örnek 38 x 12 , 53 x 27 gibi kombinasyonlarda pro bisikletlerde bile sürtme olur. Yarışlarda bazen seslerini bile duyarsın.
 
altta ve üstte iki adet vida var.
L ve H vidaları. bunlar, vitesin gerileceği maximum ve vitesin salınacağı minimum noktayı ayarlıyor.
bu ayarlar, evet kaçabilir. bir tornavida ile iki saniyelik iş.
bununla ilgili çok sayıda video da var. izlemenizi tavsiye ederim. sabaha kadar da anlatsam görmeden dinlemeden boş.
 
yerim onların incesini. görende sanacak mekik ayarları yapıyor. doğrusu ne onu bilmiyorum. yoksa altı üstü iki vida iki ayar somunu.

çarpraz da değmesi normal mi onu merak ediyorum. normalse zaten çocuk oyuncağı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
@oktayakgoz furç ve göbeğin gres durumu nasıl. 300-500 km bir greslemek lazım. Sele borusu içinede gres koyun. allen vidaları her antreman sonrası kontrol edin
 
@oktayakgoz Çapraz kullanmaktan vazgeçin sorununuz ortadan kalkar :harika: Ayrıca @Cem Unden abinin dediği gibi zarar verirsiniz. Aynakol en küçükteyken, ruble de küçükte, büyükteyken ruble de büyükte olsun, zorlamaya gerek yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
@Kuzey Ege benim sıkıntım şu. diyelim ki vites rublede en büyük ayna kolda en küçük dişlide. attrıcı zincirden 1 mm kadar uzak. fakat 9 ncu vitese gelince iyice çapraz olunca hafif sürtme oluyor. bu durum normal mi
 
@oktayakgoz bence en çapraz konumda normal . Ben her yıkaöa sonrası ayarları kontrol ederdim.haftada bir yıkardım zaten
 
@taner07 evet işin o kısmını öğrendim tavsiyen için teşekkür ederim. çapraz kullanmıyorum ama ayar yaparken çapraz olsada değmesin istiyorum. istediğim yanlış olabilir.

@Cem Unden tavsiyelerin için teşekkürler. çapraz konumlarda sürtme normal ise ayar konusu oldukça basit o zaman. ben kendimi kasmışım. gerçi en son bıraktığımda da çapraz da sürtme yok gibiydi. tekrardan çok teşekkür ederim.

sele borusunun içine gres koyun derken. ben hiç duymamıştım nereyi yağlıyor o
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Ben contadorun 53 x 25 falan kullanırken seri zincir sürtmesini duydum. Çok dikkat ederim bu seslere. Birara bende inişlerde fren sesine takılmıştım . Prolar inerken frenler nasıl ötüyor. Vıyk vıyk
 
@oktayakgoz normal. hem çapraz olsun hem sürtmesin gibi bir olay yok. vitesi öyle kullanmak gerekiyor ki, zincirin kadro ile olan açısı büyümeyecek. paralel veya paralele yakın kullanmanız gerekiyor.
 
Çapraz konumda sürtme normal hocam belki rubledeki dişli sayısı veya ön artırıcının modeline göre hiç sürtmemesi de sağlanabilir ama ben çapraz konumda sürtmesinden rahatsız olmuyorum hatta işime de yarıyor bazen dalgınlıkla çapraz konumda gidersem sesden fark edip zincirin pozisyonunu düzeltiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
@oktayakgoz sele borusu üzerine gresi sürersine çevresine gövdeye sokarsın. İçinde parçacıklı özel gres var onun için ama burda yok galiba bende normal gres sürüyor. İki yüzey birbirine değdiği için aşınma ve ses yapabilir
 
gecenin bu saatinde yardımcı oldunuz hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Büyük bir dertten kurtardınız beni.
 
@oktayakgoz aslında en ideali zincirin düz olduğu konumlar. Hem de güç kaybı minimum. Adamlar o nedenle 53x15 100-110 kadans gidiyorlar. Yada yokuşta 38x17-19. Her zaman olmaz tabii. Yokuşta ön küçüğe geçtin mi bir daha büyüğe atamazsın. Zincir atar. O nedenle yokuş düzleştiği yerlerde 38 x 12ye iniyorlar mesela zincir sürtüyor. Zaten o froome contador her gün yeni zincir takıyor.

@oktayakgoz adamlar yola göre farklı lastik kullandıkları gibi örneğin paris roubaix gibi yarışlarda parkelerden dolayı lastik basıncı düştüğü için hem ön hem arka lastiği değiştirdikleri bile oluyor. Yokuşta frenleri açıp inişte kapatıyorlar daha nelet var neler. Kitap yazılır
 
Geri