Scudo Sports

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

Konuya bende giriş yapıyorum mtb kullanıcısıyım ama bisiklet denince aklıma yol bisikletinin geldiğini farkettim, lastikleri incelttim tura çıktım ama şehir içi olsun uzun olsun benim olsun diye düşündüm ve anladım ki aradğım şey yol bisikleti, dağa tepeye çıkmıyorum zaten onu düşünerek almıştım ama hiç araziye giremedim.arkadaşımın gazına gelerek o mtb bende yol bisikleti siparişlerimizi verdik , inşallah 3hafta gibi bir sürede elimde olacak, siparişi vereli baya oldu ama parayı denkleştirmeye çalışıyoruz. bisikletimi de sattım ama teslim etmedim henüz bu arada da bu tip konularda aklımdaki sorulara cevap buluyorum . Çok uzattım asıl soruları sonraya bırakıyorum
 
Scudo
@muratcolakoglu


Sanırım sanıldığı kadar da ağır değilmiş düşündüğüm bisikletlerin kilosuna baktım mesela Genesis croix de fer stok haliyle 11.60 kg Surly cross check ve genesis in kadrosu 2.2 kg bu tarzda Soma Double Cross Var 1.9 kg ağırlığında sanırım yol bisikletinden önce benim çelik kadrolu her türlü yola gelecek bir bisiklete ihtiyacım var.




@Kudret Kurtcebe

Kudret abi gezgin olup da taşı toprağı hissetmemek ayıp olur, tası tarağı yükleyip Aladağları aşıp Demirkazık'ın koynunda uyuyup kapuzbaşına inmeyi düşlüyorum. Geçen yaz bütçemi bisiklete ayırdığımdan dolayı tura çıkamam ama nasipse bu yaz çıkmam gerekiyor bu boş zamanlar öğrencilikten sonra pek bulunmayacak.

@Ekrem Yılmaztürk

Arkadaşım dağa tepeye çıkmıyorsan kesinlikle bir an evvel yol bisikletine geçmelisin, zaten her defasında yazılıyor oturmuş bir yol olduktan sonra toprakta da gidebilirsin bir çok köy yolu bile yol bisikletinin gidemeyeceği şekilde değil aktif olarak kullanılan her yola girersin ki bu da kullanım alanına bakılırsa seni her yola götürür :)


Bu da benim gibi hem hızdan vazgeçemeyip hem de her yola gelecek tur bisikleti arayışında olan arkadaşlar için güzel bir site, ingilizcem benim de yok ama chrome tarayıcıyla Türkçeye çevrilince az çok anlaşılıyor.

(link)
 
Uğurcan ben kararıı verdim siparişte verdim artık para denkleştirme ve en az bunun kadar zoruda sabretme evresindeyim , inşallah sende gönlünce kavuşursun bisiklete :eek: konuyu takipteyim
 
  • Beğen
Tepkiler: Masterkutt
@Masterkutt

Specialized Allez kullanmadım hiç. Yorumlarda, Tarmac alamayanlar için iyi bir seçenek olarak gösteriliyor.
Focus ve CAAD6 için hiç araştırma yapmadım. Fakat o seviyedeki kadrolar 3 aşağı 5 yukları aynı. Eski allez'lerde arka bacaklar karbon, maşada ve bacaklarda titreşim engelleyici parçalar vardı fakat yenilerde onlar yok. O nedenle açıkça "şu kadro daha iyidir" şeklinde bir değerlendirme yapamıyoruz.

CAAD10 için ise, Amerika üretimi olduğu günlerdeki kadar iyi performans vermediğini okumuştum. Fakat son zamanlarda incelediğim bir testte, kadronun kesinlike kalite kaybetmediği, oldukça iyi olduğu sonucunu gördüm.
Bu nedenle; eğer caad10 almak seni çok çok zorlamayacaksa, onunla başla derim. Eğer CAAD10 alamıyorum diyorsan da, benim tercihim biraz da markayı sevdiğim için Specialized olurdu.


Çelik kadro kısmına katılmıyorum. Eğer amaç safkan performans elde etmekse, çelik kadrolu bisiklete verilecek para ile iyi seviye bir karbon kadro alınabilir.
Ek olarak, yol bisikletinde ağırlık takıntınız pek olmasın. Öyle 1kg hafifleyince bisiklet uçmayacaksınız. Sadece jant seti bu konuda çok çok etkili. Verdiğiniz 150gr bile hissedilir derecede farkediyor.
O nedenle daha esnemez fakat ağır kadrolara bakmak daha faydalı. Fabrika çıkışı yol bisikletleri genellikle düşük seviye jant setleriyle geliyor. Başlangıç için yeterli fakat, ilerleyen zamanlardan değiştirme isteği hissedeceksiniz. Bisiklete alışıp, para biriktirdikten sonra ilerleyen zamanlarda 1600gr civarı bir jant seti alırsanız, oldukça faydasını görürsünüz. Özellikle tırmanışlarda. Bu arada, esnemezlik önem derecesine göre 1 numara yine.
 
Konu buraya gelmişken bende sorayım aklımdaki bazı soru işaretlerini.Bende allez x3 modelini düşünüyorum ama üzerindeki donanımlar simano 2300 serisi,1500-1800 tl civarında bütçem var,forumda başka bir konu başlıgında giriş seviyesindeki bir bisiklet için marka değeri yerine üzerinde en az sora yada tiagra donanımı olan bir bisiklete yönelmek daha iyi olur deniliyor,sizce hangi tercih daha dogru olur.Benim gibi giriş seviyesi ve sadece amatör düzeyde bir kullanıcı için bu donanımlar çok şey farkettirimi? Birde specialized allez'in kadrosunu inanılmaz beğendim,sırf görüntüsü bile aşık ediyor beni kendisine,sonuçta insan kullanacağı bisiklete görsel olarakta ısınmalı diye düşünüyorum,ilerde olurda bu donanımları yükseltmek istersem çokmu masraflı olur onuda bilmiyorum tabi ama gönlümde de hep bir specialized yatıyor.
 
Yol bisikletinin hızlı gitmesinin sebebi lastikler dışında küçük olan ruble büyük olan aynakol dişlisi midir?
 
@Ekrem Yılmaztürk Hangi bisiklette karar verdiniz,bende aynı evrelerden geçiyorum,merak ettim doğrusu:)
 
@Sercan Can

Yok o sadece maksimum hızı belirler,onu döndürecek bacak da lazımdır.42'li aynakol da düz yolda 40 km'yi rahat yapar ki zaten bu yüksek bir ortalamadır.Ama hafif eğim başladığında büyük aynakola ihtiyaç duyulur,küçük aynakolda 120 130 kadansa ulaşılır ve verim ortadan kalkar.
 
@Baran Altilar


Ben çabuk olsun hemen bineyim diye sedonaya karar kılmıştım yüksek profilli jant zaafım var da:D sonra carraroyu gördüm uuu kadroya bak dedim çok pis gaza geldim bu arada arkadaş ben marin alcam gel sana da yol bisikletine bakalım dedi marin baktık ama içimize sinmedi açıkçası modeller. 2010 modeller efsane bence renk falan ama bozmuşlar gibi geldi sonra arkadaş sağolsun farklı arayışlar içindeyken cube çıktı karşımıza. Sade bisikletleri çok beğeniyorum ve içime sindi bende Cube peloton da karar kıldım siparişi de verdik, arkadş mtb ye devam ediyor , sabredeyim zorlayayım düzgün birşeye bineyim dedim bekliyorum sabırsızlıkla:eek:
 
@Ali.K

Dün bir yerden eve gidiyoruz, bir abimizde yol bisikleti var. Kondisyonlarımız aynı sayılır. O 2 pedal atıyor ben 10 pedal ile yetişiyorum neredeyse, sonradan zaten uzadı gitti. Sanırım küçük rublenin de farkı büyük.
 
@Baran Altilar

Şimdi iki seçenek var;
1.si adı olmayan fakat iyi donanımlı bir bisiklet almak
2.si ise adı olan fakat kötü donanımlı bir bisiklet.

Artı ve eksileri belirlemek gerekiyor. Öncelikle, her iyi markanın kadrosu iyi olacak diye bir şart yok. O nedenle çok iyi araştırmak gerekir.
Alt seviye olarak en az Tiagra konusuna ben de takılıyorum. Fakat 1 sezon 2300 ile kullanıp bir sonraki sene 105-Ultegra sete geçilebilir. Bu size 2. elde en fazla 1000TL'ye mal olur. Buna ek olarak jant seti, sele borusu-gidon boğazı-gidon- sele gibi parçaların da yavaş yavaş geliştirilmesi gerek. Bunlar da ekstra masraf. Kısacası üstüne 1500-1600TL gibi bir masraf yapacaksınız adı olan bir bisiklet alırsanız.

Şimdi diğer seçeneği düşünelim. Sanırım yol bisikletinde Salcano oldukça iyi. Gayet güzel fiyatlara, gayet güzel donanımlı bisikletler veriyor. 2000 liraya Apex donanımlı bir bisiklet alabiliyorsunuz ki Apex oldukça iyi bir set. 105 ile yarışacak seviyede.
Bu bisikleti aldıktan 1-2 sene sonra, diğer bisikletteki bütün donanımlara harcayacağınız para ile oldukça iyi bir kadro alabilirsiniz.

Bu konuda ben ne yaparım, açıkçası bilmiyorum. Artıları eksileri iyi düşünüp karar vermek gerekir.

Yol bisikleti neden hızlı gider konusu da şu şekilde;
Vites oranları düz yolda çok önemli değil. 40+ hızlara kadar yol bisikleti ile dağ bisikleti aynı vites oranlarında gidebiliyorlar. Fark ondan sonra başlıyor. O yüzden vites oranları çok önemli değil.
Yol bisikletinin hızlı gitmesinin asıl sebebi, bütün bisikletin az enerji çok yol mantığı ile tasarlanmış olmasıdır.
*İnce lastiklerin dönüş direnci çok azdır
*Jant seti hafiftir ve hızı korumak için daha az enerji gerekir
*Kadro başta olmak üzere bütün parçalar esnememesi için tasarlanmıştır.
*Sürüş pozisyonu çok daha aerodinamiktir.
 
Vites oranlarıyla alakası yok. Bunu kesin olarak söylemem mümkün. Gökhan arkadaşımızın bahsettiği "az enerji çok yol mantığı" kısım olayın özeti olmuş.
 
@Ekrem Yılmaztürk Bisikleti nerden sipariş verdiniz sorabilirmiyim? Cube marka satan biryere hiç rastlamadımda,birde fiyatı nedir bisikletin? fena gözükmüyor.
s
 
@Gökhan Toros

Galiba ben tercihimi kadrodan ve markadan yapacağım gibi,bilmiyorum ama içime öyle sinecek gibi,sonuçta yarışa filan girmiyecez yaş da olmuş 34 fazla bir hız ve performans iddiam da yok,hafta sonları fitness ve arada ulaşım amaçlı kullanımın ötesine pek geçeceğimi zannetmiyorum,firmanın güven vermesi ve sağlam olması şu aşamada benim için birinci öncelik gibi duruyor,salcano ya pek içim gitmiyor açıkçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Masterkutt
Arkadaş daha önce marin aldığı zamanlardan İzzet Illel Bey ile tanışmış forumda da üyeliği var kendisinin .yasmin sports un da sahibi bildiğim kadarıyla, bu seneden itibaren Cube u Türkiye ye getiren de o olacak inşallah onla görüştük çok sabırlı ve anlayışlı birisi , hiç yapmadığım birşey görmeden dokunmadan alcam biraz merakım da ondan aslında. Bizim konuştuğumuz fiyatları demem sanırım çok doğru olmaz yardımcı olmaya çalıştı çünkü:in:. Liste fiyatı 1000€ gibi bir fiyat olabilir ama tam emin değilim
 
Konuyu dağıtmamak adına birkaç sorum olacak, 1.si yol lastiğinin patlamasında onarım şekli ve kullanılan yama mtb de kullanılan yamayla aynı olabilir mi farklı mı olacak , kalınlık farkı bariz çünkü aklıma takılmıştı 2.si lastikteki dişlerin (su kanalı maksatlı yapılanlar değil) kaygan zeminde artısı var mı yani slick yol lastiği çok kayma yapıyor mu , orta karar bi hamur kalitesini baz alırsak? 3.sü aşık olduğum kalın profilli jantların artısı nedir ve neden bu kadar pahalı ? kalitesini bilmiyorum ama bisikletle gelecek olan shimano whr 501 yerine bu şekilde uygun bir jant seti bulabilirmiyim alternatifler neler?
 
Selam arkadaşlar. Biraz önce turdan geldim gruptaki bir abimizin scott yol bisikletini denedim. Sonuç tam bir hayal kırıklığı. Niye böyle oldu anlamadım. Bisiklet çok üst düzey değil sanırım speeder 60 düzeyindeydi üzerinde ikili campagnolo ayna kol vardı 53 diş. Ama çıkıp düz yolda değil 200 metre kadar sürdüm benim t2 den inip buna binince lastikler cücük gibi kaldı acaba kadro mu çok küçük diye ayağa kalktım üst boru 5 6 cm kadar aşağıda kaldı, geçen hafta da hi ten kadro olduğunu düşündüğüm bir yol bisikletini denemiştim epey eskiydi ondan da hiç zevk alamamıştım ama kalitesizliğine yormuştum. Bugün denediğim scott da giriş seviyesinde bir bisiklet ama geometrisi yol geometrisi sonuçta nedense aynı performansla kendi bisikletimle daha hızlı gidebilecekmişim gibi hissettim. Bunun lastik farkıyla alakası var mıdır ben yanılıyor muyum yoksa speeder t2 gerçekten yol kadrosuna bu kadar yakın ve 28'' lastikle de epey hızlı mı ? Yol bisikletlerinin yüksek profil jantlısı yok mudur bunları araştırmam gerekecek.
Pazar günü tarsus turunda o scottı bir de düz yolda deneyeceğim tam performansta umarım ben yanılıyorumdur.

Şehir bisikleti olup yol bisikletine geçmeyi düşünen arkadaşlara da mutlaka deneyip öyle geçmelerini tavsiye ediyorum. Mtbden geçiş yapacaklar her şartta farkı görecek zaten onlara serbest :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk
@Ekrem Yılmaztürk

Yol lastiğini yamamak için bütün yamaları kullanabilirsiniz. Fakat o mahalle bisikletçisinden aldığımız, çin malı kalın yamalar genelde büyük geldiği için çok sağlıklı tutmuyor iç lastiği. Ben yamasız kaldığım zamanlarda o yamaları keserek kullanmıştım, hala taş gibi duruyorlar.
Fakat tavsiyem, daha ince ve küçük yamalar almanız. Daha sağlıklı kullanmanız için.

Su kanallarının yol bisikletinde pek bir anlamı yok. Nedeni de lastiğin çok ince olması sebebiyle altında suyu tutacak kadar yüzey alanına sahip olmaması. Araba lastiklerindeki kanal, lastik ile yol arasında su tamponu kalmasın diye kullanılıyor. Fakat yol bisiketinde böyle bir durum söz konusu değil. O nedenle bunun tutuşa bir katkısı yok.
Eğer yağmurlu havalarda gerçekten iyi bir tutuş istiyorsanız; ya çok kaliteli lastikler alacaksınız. Ya da Ultrema Aqua gibi üstü zımpara desenli lastikler.

Yüksek profilli jantların artısı, yüksek hızlarda bisikletin hızını daha rahat korumak. Rüzgar direnci daha az olduğu için sabit hızda gitmek daha kolay.
Fakat eksileri bunun çok ötesinde. Öncelikle çok çok üst seviye jantlar hariç oldukça ağırlar. Şöyle ki;
Mavic Cosmic Carbone - 810euro - 1740gr
Mavic Ksyrium SR - 690euro - 1445gr
Mavic Ksyrium Equipe S - 380euro - 1690gr (fiyata lastikler de dahil)

Gördüğünüz gibi yarı fiyatına, daha hafif, tırmanış için daha uygun setler almak mümkün. Bu da, orta-üst seviye yüksek profil yol jantlarını düz parkurlar için daha uygun hale getiriyor.
Ek olarak yanal alanları daha yüksek olduğu için yanal rüzgarlarda sizi kamyonun altına atma huyları var. Hiç hoş değil... Rüzgarlı bölgeler için uygun değil.
Kısacası tek avantajları az rüzgarlı düz parkurlar. Benim gibi çevresi tepelerle çevrili olan birisi için uygun jantlar değil. Sizin yaşadığınız bölgeyi bilmiyorum fakat.
 
Selam arkadaşlar. Biraz önce turdan geldim gruptaki bir abimizin scott yol bisikletini denedim. Sonuç tam bir hayal kırıklığı. Niye böyle oldu anlamadım. Bisiklet çok üst düzey değil sanırım speedster 60 düzeyindeydi üzerinde ikili campagnolo ayna kol vardı 53 diş. Ama çıkıp düz yolda değil 200 metre kadar sürdüm benim t2 den inip buna binince lastikler cücük gibi kaldı acaba kadro mu çok küçük diye ayağa kalktım üst boru 5 6 cm kadar aşağıda kaldı, geçen hafta da hi ten kadro olduğunu düşündüğüm bir yol bisikletini denemiştim epey eskiydi ondan da hiç zevk alamamıştım ama kalitesizliğine yormuştum. Bugün denediğim scott da giriş seviyesinde bir bisiklet ama geometrisi yol geometrisi sonuçta nedense aynı performansla kendi bisikletimle daha hızlı gidebilecekmişim gibi hissettim. Bunun lastik farkıyla alakası var mıdır ben yanılıyor muyum yoksa speeder t2 gerçekten yol kadrosuna bu kadar yakın ve 28'' lastikle de epey hızlı mı ? Yol bisikletlerinin yüksek profil jantlısı yok mudur bunları araştırmam gerekecek.
Pazar günü tarsus turunda o scottı bir de düz yolda deneyeceğim tam performansta umarım ben yanılıyorumdur.

Şehir bisikleti olup yol bisikletine geçmeyi düşünen arkadaşlara da mutlaka deneyip öyle geçmelerini tavsiye ediyorum. Mtbden geçiş yapacaklar her şartta farkı görecek zaten onlara serbest :D
 
Geri