Scudo Sports

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

@Gökhan Toros

Gökhan bey birşey sormak istiyorum lastiklerin olması gereken basınç ayarı ne olmalı? Gerçi kilo ile doğru orantılı olacağını düşünüyorumda.
 
Scudo
@Gökhan Daruga

İki üst mesajda bununla ilgili yazmıştım.
Lastiğin üzerinde max-min ya da tavsiye edilen basınç değeri yazar.
Yol ve kilo durumunuza göre bu limitler dahilinde seçmeniz gerekir

Kilo arttıkça basınç arttırılmalı, yol bozuldukça basınç azaltılmalı :)
 
@Ali.K

Her yerinde kullanıyorum. Yol bisikletiyle Eymir'e gidip dağa çıkabiliyor musun? Hayır. Yeri geliyor kaldırımlardan zıplamak gerekiyor, yeri geliyor görmüyorsun 10 cm'lik çukurlara giriyorsun. Tabi ki dağ bisikleti daha dayanıklı bu konuda. Aksini iddia eden zaten mtb düşmanlığı yapmaktan öteye gidemez ki, konu tamamen mtb düşmanlığı içeriyor.

Unutulmamalıdır ki;

En ucuz yol bisikleti bir kaç modeli saymazsak 1500TL'lerden başlıyor.

500-600TL'ye ise çok iyi bir MTB alıp yıllarca kullanmak mümkün.

Herkes zengin değil gidip 1000-1500TL'lere bisiklet alamıyor.

Bu konu çok farklı yerlere çekebilir bu tarz.

O yüzden herkes kendi hoşuna giden bisiklete binsin ve bir diğerini kötülemesin.
 
Kulağıma küpe olsun açıkcası yol bisikleti almaya 2005 den beri niyetim var ama bir türlü gerçekleştiremedim. Ayrıca konu acaip bir şekilde hırsa bürünmüş durumda sonuçta kişilerin kendi tercihi isteyen istediği bisiklete binmekte özgür ve kimsenin tercihinide sorgulamaya kimsenin hakkı olmadığını düşünüyorum ben bu yaşımda halen Beldesan Pinokyo ile gezebiliyorsam sorun olacağını zannetmiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: muratcodek
@Sercan Can


Dağa çıkmak isteyen adam neden yol bisikleti alsın ki. Ben demiş miyim yol bisikleti de dağa çıkılır, hatta downhill yapılır, sonra eve giderken BMX gibi kullanılır diye. Adam salak mı bu işler için yol bisikleti alsın.
Ben diyorum ki, herkes amacına uygun bisiklet alsın. Yolda kullanmak için dağ bisikleti alınmaz.

Çukur konusuna gelirsek. 10cmlik çukuru göremiyorsan eger, zamanı gelir 30 tonluk tırı da göremezsiniz. Aman dikkat.

Ekleme: benim kimsenin bisikletini kötülediğim yok. Br yanlış bisiklet seçimi yaptıran zihniyeti kötülüyorum.
Ekleme2: telefondan yazdığım için imla hataları var. Özür diliyorum o konuda
 
@Mustafa Hakan MERT

Mustafa bey siz ülkemiz şartları diyorsunuz akabinde hiç Fransa Roubaix yarışını duydunuz mu? Yol zemini ne kadar kötü ve parkurda bir o kadar zorlayıcıdır. Hatta Specialized'ın açık ara kazandığı yarışlardan bir tanesidir bunun üzerine Roubaix modeli yapılmıştır diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

(link)

Linke göz atmanızı öneririm.

(link)

 
@Gökhan Toros

Konunun mantığı şehir içi için ''yol bisikleti de yol bisikleti'' gibi bir ısrar söz konusu.

Şehir bisikletleri gereksiz mi peki?

Yol bisikletlerinin de bir çok kötülüğü var, bunları ben yazsam elime ne geçecek?

Her tür bisikletin artıları ve eksileri vardır.
 
@Sercan Can

Konunun başlığı "Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!". Yol bisikletinin "kötülüklerini" yazabilirsiniz. Zaten burada buna yakın şeyler tartışılıyor. Ama alacağınız cevapları da olgunlukla karşılamalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
@Sercan Can

Yazın yol bisikletinin eksilerini, tartışalım. Forum amacı o değil mi zaten?
 
@Umut Kılınç

Patlamaya dayanıklı lastikler var onlardan alınırsa patlama ihtimali çok azalıyor. bende 700 x 25 C lastik var. Patlamaya dayanıklı. Geçen hafta ciddi anlamda cam kırıklarının üstünden geçtim, patlamadı.

Patlama koruması yoksa patlamaması için ihtimal çok az.
 
Cok uzun bir yazi yazdim ancak, yazdiklarimin burada yazanlarin tekrari olduguna kanaat getirdigim icin sildim...

Meselenin can alici kismi sudur. Kaldirima cikma, daga cikma, hoplama ziplama vs gibi aliskanliklari olan bir kullaniciyi tüm yollar cam gibi asfalt bile olsa "yol bisikleti" kesmeyecektir.

Bu sebeple yol bisikleti meselesini, az once bahsettigim tipteki bir kullaniciyla tartismak abeste istigaldir.
 
@Gökhan Toros

@ReşitÇağırgan

üstünde 40 ila 65 arası yazıyor...
bende kaç bilmiyorum ama ilk işim benzinciye gitmek olcak dışarı çıkınca... 45ı basayım o halde çünkü çok fazla tekerlek patlatıyorum bende belki bundan dolayı olabilir.
 
Yol ve şehir bisikleti lastikleri için şöyle bir tablo var.

(link)

Dağ bisikletleri için de olmalı.
 
Ben de uzun araştırmalardan sonra ilk olarak trek 3500 ile başladığım bisiklet seçimimdeki arayışımı trek 7.1 ile devam ettirip trek 1.2 ile sonlandırdım.Ve şu an yol bisikleti aldığım için çok MEMNUNUM!.Yalnız yorum yapan arkadaşlardan birininde dediği gibi burda devreye bazı parasal sıkıntılar girebiliyor.Yanlış olmasın ama sanırım yol bisikletleri diğer türlere oranla biraz daha pahalı:( Sonuçta seçim size kalmış ben hergün yenibosnadan ataköye E-5 ten bisikletimle gidiyorum.Arabaların aralarından rahatlıkla kaçabiliyorum.Ve inanın önceden mtb kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim.Yol bisikletleri bence gerekli sürüş ayarları yapıldıktan sonra kesinlikle rahatsız edici bir sürüş sağlamıyor.Ben mtb de nefes nefese kalıyordum.Sonuçta şu an ki kadrom ciddi oranda hafif olması nedeniyle çok avantajlı.Ayrıca ufak tefek kaldırımlardan inip çıktığımıda belirtmek isterim.Tabi ki bir MTB sürücüsü gibi atlayıp zıpyacak ciddi bir girişimde bulunmuyorum:)Fakat MTB ile de asfaltta sürmek bana göre kişiye eziyet.Burda sürücü alacağı bisikleti kullanım alanına ve maddi durumuna göre seçecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: bua
@muratcolakoglu
Benim 250 tl lik kafurdan alınan bisikletimin lastiği 2 senede 1 kere patladı.
 
@muratcolakoglu o patlamaya dayanıklı lastikler hızı azaltıyor gibisinden şeyler duydum doğru mu ?
 
@Ömer Faruk Ünal

Hem doğru hem değil. Yuvarlak bir cevap oldu ama böyle. :)
 
@Ömer Faruk Ünal

Şöyle bir örnekle daha açık anlatayım. İki aynı lastik var, Michein Pro4 yol bisikleti lastiği. Biri korumalı, diğeri korumasız. Ölçü 700 x 23 C

Korumalının ağırlığı: 200 gr
Korumasızın ağırlığı: 180 gr

Eğer ağırlık önemli ise korumasızı kullanmak gerekir, ağırlık önemli değilse korumalıyı kullanırsın. Hızları aynı.
 
Geri