Scudo Sports

Yeni jant seti önerisi ?

biyani

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2007
Mesaj
165
Tepki
69
Şehir
istanbul
Merhaba,
Kıdemli arkadaşların bilgisine ihtiyacım var.
Bisikletim Hussar,bisiklet donanımı ile ilgili bilgim yetersiz olduğundan bisikletimin üzerindeki jant ve jant telleri ile ilgili bilgi sahibi değilim,bisikletimin jantları alexdc-19 jant telleri ise 262 siyah tw göbekler acera .Bisikleti %65 asfalt %35 toprak yolda(hafif arazi) tur gezi ve ulaşım amaçlı kullanacağım .Kilom 86 ,yaklaşık 15-20 kg civarı bagaj yükümde olacak.Bu konuda sizlerden alacağım fikirlere göre bütçe ayarlamaya çalışacağım.Benim için en önemli kriterler sağlamlık,dayanıklılık,uzun ömürlülük ve uygun fiyat.
Sorularım:
1-Full acera donanımlı amoeba hussar marka bi bisiklette yukarda belirttiğim kullanım amacına uygun ilk elden değiştirilmesi yenilenmesi gereken parçalar sizce nelerdir ?(ben göbekleri,jantları ve tellerini değiştirmeyi zamanlada ön ve arka vitesi uygunsa deore değilse alivio yapmayı düşünüyorum)
2-Şu anki jantlar,jant telleri ve göbekler belirttiğim kullanım amacı için uygunmu?Akort bozulması gibi sorunları sık yaşarmıyım?
3-Yukarda belirttiğim kullanım amacına uygun 160 ytl bütçe ile toplanabilecek jant seti öneriniz nedir?Ben şu anki bilgimle göbekleri en az deore yapmayı düşünüyorum ne dersiniz?
4-Zamanla acera vitesleri alivio yapmayı düşünüyorum Bazı sitelerde 8 li sisteme uygun deore arka vitesler gördüm(8 sisteme uygun deore gerçekten varmı yoksa yazım hatasımı) mevcut sistemime deore arka vites uygun olurmu zincir vs. gibi değişiklikler gerekirmi?Acera fren vites kollarını alivio yada deore arka vitesle kullanmak sorun yaratırmı?
cevap verenlere şimdiden teşekkürler
saygılar
 
Scudo
Merhaba,
1) Değiştirilmesi gereken parçaları doğru belirlemişsiniz.
Arka vitesinizde isterseniz XTR bile kullanabilirsiniz. LX'i tavsiye ederim.

2) Mevcut tekerleriniz ile bu sıkıntıları yaşamazsınız.

3)Çemberi değiştirmek zorunda değilsiniz, çünkü çemberlerin kalitelileri hemen fiyatı katlıyor.
Bu yüzden göbekleri ve telleri değiştirmeniz ve yeni göbek + tellerle mevcut çemberlerinizi ördürmeniz yeterli olacaktır.
Ön tekeriniz; Alex DC 19 çember + Deore veya XT ön göbek + DT Swiss Revolution 1.8/1.5mm teller
Arka tekeriniz Alex DC 19 çember + XT arka göbek + DT Swiss Champion veya Competition serisi teller
8'li sistemde, 9'lu Fren/vites kollarını kullanabilirsiniz, yalnız vites geçişlerinde bir tane boşluk olur o kadar.O da sorun olmaz.Arka vites olarak da 8'li sisteme 9'lu arka viteslerden istediğinizi takabilirsiniz.
 
@athletic

cevabınız için teşekkürler
Sayın athletic jant tellerini ön ve arka jantta farklı önermişsiniz iki tel grubu arasındaki farkı belirtebilirmisiniz.Ben düzmantıkla ön tekerleğin daha zayıf olabileceğini arka tekerleğinse daha güçlü olması gerektiğini düşünüyordum yanılıyormuyum acaba ?Şayet doğru bir mantık kurmuşsam çeşitli sitelerde görebildiğim kadarı ile Revolution teller Competition den daha pahalı gibi sizce bu normalmi arka jant tellerinin kalınlığı kaç mm olmalı?8 li isstemde 9 lu ssitem arka vitesini kullanabilmek için vitesden başka değişmesi gereken parça yokmu zincir vs.
saygılar
 
Rica ederim.Evet hem ön hem arkada Revo telleri kullanmak, maliyeti artıracaktır.Ayrıca yarışmadığınız için verimini de farketmeyebilirsiniz.
Fakat bisikletler arkadan itişli araçlar olduklarından arka tekerin ağırlığını etkileyen her parçanın önemi büyüktür ve tabi sağlamlık arka tekerde daha önemli olduğunda ön tekere Revo, arkaya ise Champion veya Competition önerdim.
Arka jant tellerinin kalınlığı, binilen kategoriye, binicinin kilosuna göre değişir.
Alırken bisikletçinize de danışabilirsiniz.
9'lu arka vitesi kullanmak için herhangi bir parçanın değişimine gerek yoktur.
 
  • Beğen
Tepkiler: biyani
Geri