Hoşgeldin Shimano CUES

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar herkese merhaba .

Üç büyük bisiklet komponentleri üreticisi Shimano , Sram ve Campagnolo son zamanlarda profesyonel kullanıcılara hitap eden ve yüksek fiyatlı, erişilmesi zor vites grup setlerini tanıtırken, bisikletlerini şehir içi ulaşım, tur ve hobi amaçlı kullanan giriş ve orta seviye bisikletler ile ilgilenen kullanıcılar için bir güncelleme sunmamışlardı. İşte böyle bir dönemde Shimano yepyeni bir heyecan olarak CUES adını verdiği grupsetini bizlere tanıttı . Cues, Shimano web sayfasında lifestyle linki altında trekking ve urban grup setlerinin yerini almış durumda
(link) .

Cues ile bize sunulan en büyük yenilik, daha önce ki shimano 8/9/10/11 vites sistemleri hyperglide iken kendisinin linkglide sistem olması. Linkglide, hyperglide sistemlere göre daha kalın aynakol ve ruble dişlilerinden oluşmakta. Bu özellik shimano'nun belirttiğine göre 3 kat daha fazla dayanıklılık ve daha pürüzsüz vites geçişleri sağlamakta
.
Shimano bu özelliği ilk olarak elektrik destekli bisikletler için ürettiği vites setlerinde sunmuşken artık elektrik destekli olmayan bisikletler kullanan günlük kullanıcılara da sağlamış oldu. Bence hyperglide vites sistemlerine sahip kullanıcılar için tek dezavantaj mevcut bisikletlerini yeni Cues parçalarıyla güncelleyemeyecek olmaları.

Cues serisi U4000 kodlu 9 vites , U6000 kodlu 10 ve 11 vites ile U8000 kodlu 11 vites grup setlerden oluşmuş. Burada öne çıkan tüm bu seçeneklerde CN-LG500 kodlu zincirin kullanılabilmesi.

İkinci fark yaratan yenilik ise Cues'un 9,10 ve 11 vites setleri arasında tüm aynakol modellerinin ortak kullanılabiliyor olması. 9 vites u4000 ürün gamındaki bir aynakolu, u8000 ürün gamındaki 11 vites arka aktarıcı ve ruble ile kullanabilirsiniz. Böylece bütçenize göre dilediğiniz şekilde grup setinizi tamamlayacağınız geniş bir seçenek yelpazesine sahip olmuş oluyorsunuz. Bence bu harika olmuş .

Dikkatimi çeken başka bir değişiklik de Cues ürün gamında 3x aynakolların tarih olmuş olması. Tüm seçenekler 1x ve 2x olarak tasarlanmış. Linkglide özelliği ile de zincir ve ruble dişlilerinin aşınması daha az olacaktır. Bu çok hoşuma gitti.

U4000 kodlu 9vites seçeneği ile Altus, Acera ve Alivio karmaşası son bulmuş. Çeşitlilik bütçe açısından iyidir diye düşünülürse bu eleştirilebilir ama eğer uygun fiyatla sunabilirlerse bu avantaja dönecektir. U4000 9 vites ürün gamında üç arka aktarıcı sunulmuş.
Bunlardan ilki tekli aynakol ile kullanılabilen RD-U4000 (link) . Bu aktarıcının max kapasitesi 35t iken CS-LG400 11.46 ve 11.41 9lu rubleleri desteklemekte (link). Bu aktarıcı ve rubleyi önde 30t, 32t, 40t ve 42t tekli aynakollarla kombinleyebilisiniz (link) .

Diğer iki arka aktarıcı ise ikili aynakollarla kullanılabilen RD-U4020 ve RD-U3020 . Her iki aktarıcının da max kapasitesi 41t ve max 11.36 rubleleri desteklemekte , önde de max 16t dişli farkı olan ikili aynakol ile kombinelebilmekte.

İkili aynakol seçeneklerine bakarsak 36.22, 40.26 ve 46.30t dişli ölçülerinde üç aynakol sunulmuş . Bunlar arasında 40.26t olanı hem tur hem de şehir içi günlük kullanım için yeterli hız ve tırmanış oranları sunduğundan dikkatimi çekmiş durumda. Ayrıca bu aynakolların hepsi 10 ve 11 vites Cues modelleri ile de kullanılabiliyor.

Cues U4000 9vites ürün gamında tercihim tekli aynakol kombini olurdu. 40t veya 42 t aynakollardan birini 11.46t 9lu ruble ile birleştirip tekli aynakol vites sistemi kullanmanın keyfine bakardım. Ayrıca 40.26 aynakol da Shimano da bir yenilik. Bu aynakolu 11 vites aktarıcı ve daha büyük rubleler ile kullanmak çok eğlenceli olurdu.
***
Şimdi ise U6000 kodlu bir diğer Cues modeline bakalım. U6000 serisi 10 ve 11 vites sistemleri içeriyor.

U6000 serisinde öncelikle aynakol ölçülerini vereyim. Cues bize 30t, 32t, 40t, 42t ortak tekli aynakol seçenekleri sunarken ikili aynakollar da ise dağılım şöyle: 2x10 kullanılırsa 36.22t , 40.26t, 46.30t ,
2x11 tercih edilirse de 36.22t, 40.26t, 46.32t . 2x10 seçeneklerinde 46.30t aynakol olmasına rağmen 2x11 de 46.32t olması benim için hayal kırıklığı oldu. Bu da bu seride ki arka aktarıcının total kapasitesinden kaynaklanmakta. Buna birazdan değineceğim .

U6000 serisinde bulunan arka aktarıcılara baktığımızda karşımıza üç seçenek çıkıyor. Bunlardan ilki tekli aynakollarla kullanılabilen 39t total kapasitesi olan RD-U6000 (link) . Bu aktarıcı hem 11li hem de 10lu rubleler ile uyumlu. Bu da 11.50t 11li ve 11.48t 10lu rubleleri desteklediği anlamına geliyor. Bu aktarıcının 11.48t ruble desteklemesi bir yenilik. Çünkü Cues serisi ile 11.48t oranlarında ki yeni linkglide ruble, Shimano markası taşıyan 10lu tüm rubleler arasında artık en büyük oranlara sahip ruble konumuna gelmiş durumunda.

Bu aktarıcı keşke 11 vites olarak kullanıldığında 11.52t rubleyi destekledeydi çok daha güzel olabilirdi. Çünkü hyperglide model olan deore m5100 arka aktarıcı
( (link) ) 11.51t ölçüsünde 11li rubleyi destekliyor. Dolayısıyla bu aktarıcı malesef beni tatmin etmedi.

U6000 serisinde ki diğer iki aktarıcı RD-U6020 olarak aynı koda sahip hem 10lu hem de 11li ayrı ayrı modelleri bulunan, ikili aynakollarla kullanılabilen aktarıcılar.

10 vites olan RD-U6020 aktarıcının total kapasitesi 44t ve max 16t dişli farkı olan ikili aynakollarla kullanılabilmekle birlikte max 11.39t 10lu rubleyi desteklemekte. Bu oranlar güzel olmuş. 11.39t ruble 46.30t, 40.26t ve 36.22t ölçülerinde ki . aynakollarla birlikte kullanabilmekte. Bu da tüm markaların ürettiği 2x10 vites sistemleri arasında en geniş vites oranlarına sahip olabilme anlamına gelmekte. Ama bir tarafta sekiz vites olan Acera
( m3020 (link) ) max 16t dişli farkı olan ikili aynakolla 11.40t sekizli hyperglide rubleyi desteklerken Cues serisinde 2x10 oranları biraz daha iyi olsaydı. Ama yine de takdir etmek gerekir.

Şimdi ise 11 vites olan RD-U6020 arka aktarıcıya bakalım.Bu aktarıcının total kapasitesi 48t. Bu oranla şimdiye kadar gördüğüm tüm aktarıcılar arasında en fazla total kapasiteye sahip olan model. Ancak burada Shimano bence rakam kandırmacası yapmış. Çünkü bu aktarıcı 11.45t 11li ruble desteklemesine rağmen, önde max 14t dişli farkı olan ikili aynakollarla kullanılabilmekte. Bu da bu aktarıcının 46.30t aynakol ile uyumlu olmadığı anlamına geliyor. Bunun yerine 46.32t aynakol sunmuşlar. Keşke bu aktarıcının max kapasitesi 48t yerine 47t olsaydı ve 11.45t yerine 11.42t 11li ruble destekleseydi de 46.30t aynakolla kullanabilseydik.
Açıkçası eski bir aktarıcı olan deore xt M-8000 SGS
( (link) )
ve 11.42 hyperglide 11li ruble ile grx 600 46.30 aynakolu da kullansam bana aynı vites oranlarını verirdi. Bu yüzden ne kadar da büyük rubleleri çok sevsemde beni çok heyecanlandırmadı. Böylece aynı vites oranlarına ulaşılırken ağırlıktan da tasarruf edilmiş olunurdu. Madem bu kadar eleştirdim. O zaman hakkını da vereyim. Bu aktarıcı sanki 40.26t, 36.22t aynakollarla birlikte 11.45t ruble ile kullanılısın diye üretilmiş.

Son olarak da Cues modellerinin en üst seviyesi olan 11 vites U8000 serisine gelelim. Burada teknik veri olarak U6000 serisinde ki rakamların aynısını görüyoruz. O yüzden aynı oranları tekrarlamayı gerek görmüyorum .

Sonuç olarak karşımızda yepyeni çok güzel bir grup set bulunmakta. Tüm özelliklerinin ardından tek dileğim fiyatlarının makul ve ulaşılabilir olması.
Cues setlerini taşıyan bisikletleri canlı göreceğimiz günü heyacanla bekliyorum. Yerli markaların da bu güzel seti ne zaman ürünlerine taşıyacaklarını merak ediyorum. İnşallah hepimiz gönlümüzden geçen ihtiyaçlarımız doğrultusunda hayal ettiğimiz bisikletlere en kolay şekilde ulaşabiliriz .
*****
@Spartiat hocam Cues ile ilgili görüşlerini merak ediyorum
 
Son düzenleme:
Scudo
B

BF Okuru

Misafir
bu seriyi çok beğendim. ben alırsam muhtemelen 9'lu sistem alırım. önde 46-30t 2'li aynakolla fitness bisikletlerine çok güzel yakışır. belki yol bisikletleri içinde iyi olabilir, yokuşlu yollar için güzel bir oran
 

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Katılıyorum . Ama 46.30 aynakolla 10lu 11.39t ruble de çok daha güzel olabilir .
 
B

BF Okuru

Misafir
Katılıyorum . Ama 46.30 aynakolla 10lu 11.39t ruble de çok daha güzel olabilir .
shimano sora dan dolayı dokuzlu sisteme zaafım var hocam. birde bu linkglide de aynı zinciri kullanma olayından dolayı 9lu ruble 10lu rubleye göre daha dar olacak, dolayısıyla çapraza düşme durumu da 10lu ve 11li sisteme göre daha az olacak(gerçi küçük bir fark ama yine de kağıt üstünde bir artı olarak düşünülebilir). eskiden de bu durumu düşünmüştüm. 7li, 9lu, 10lu, 11li sistemlerde farklı zincirler kullanılıyor. isteseler hepsinde aynı zinciri kullanacak şekilde ruble, aynakol ve zincir yapabilirler ama adamlar yapmıyordu. misal 9lu rublenin genişliği 9cm ise 11li rublenin genişliği 10cm. shimano cues de bu sorunu çözmüşler, çok iyi olmuş
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.606
Tepki
10.293
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Aferin Shimanoya, çok iyi düşünmüşler, ihtiyaca yönelik bir çalışma olmuş gerçekten. Takdir ettim.
Sensah ve microshift markalarıyla buna yakın oran ve tasarımlar aliexpresste senelerdir satılıyor ve kullanıcı da gayet memnun. Shimano o segmentlere tahminimce inmek istemedi ama piyasa bunu istiyor gerçekten, Shimano'nun yıllardır özellikle ısrarcı olduğu 3x aynakollar artık tarihe karışıyor.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
İnsanoğlu zamanla daha konforlu sürüş için rubledeki dişli sayısını birer birer arttırdı, her artışla ruble biraz daha genişlemesin diye de dişliler arası mesafeyi (kolların tel çekme miktarını) azalttı. Bu da 9'lu rubleye ayrı, 10'luya ayrı, 11'liye ayrı kol alma gerekliliği getirdi. CUES hamlesiyle, 11s zinciri ve 11s rubledeki dişliler arası mesafeyi standartlaştırmak, tel çekme miktarları farklı olan kolları geçmişte bırakmak istemişler, ben bunu anladım özetle.

Daha uzun ömürlü zincir ve dişliler denmiş ama, 11s zincirin hem makarası hem de bakla sacı 8s'ten ince haliyle. Yani 8s sistemin dişlisi ve zinciri kadar uzun ömürlü olamaz bu sistem. Şu kısmı da anlamadım, CUES attırıcıların yeni bir (tel çekme/attırıcı hareketi) oranı ile çalışacağı belirtilmiş. Vites sistemindeki kafa karışıklığını azaltmak amacıyla yapılmış bir hamlede neden yeni bir oran icat edip önceki 11s kolları saf dışı bırakıyorsun? Yeni ürün satmak için mi yoksa Şimano?
 

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İnsanoğlu zamanla daha konforlu sürüş için rubledeki dişli sayısını birer birer arttırdı, her artışla ruble biraz daha genişlemesin diye de dişliler arası mesafeyi (kolların tel çekme miktarını) azalttı. Bu da 9'lu rubleye ayrı, 10'luya ayrı, 11'liye ayrı kol alma gerekliliği getirdi. CUES hamlesiyle, 11s zinciri ve 11s rubledeki dişliler arası mesafeyi standartlaştırmak, tel çekme miktarları farklı olan kolları geçmişte bırakmak istemişler, ben bunu anladım özetle.

Daha uzun ömürlü zincir ve dişliler denmiş ama, 11s zincirin hem makarası hem de bakla sacı 8s'ten ince haliyle. Yani 8s sistemin dişlisi ve zinciri kadar uzun ömürlü olamaz bu sistem. Şu kısmı da anlamadım, CUES attırıcıların yeni bir (tel çekme/attırıcı hareketi) oranı ile çalışacağı belirtilmiş. Vites sistemindeki kafa karışıklığını azaltmak amacıyla yapılmış bir hamlede neden yeni bir oran icat edip önceki 11s kolları saf dışı bırakıyorsun? Yeni ürün satmak için mi yoksa Şimano?
Cues flat barlar için oluşturulmuş bir set. grup setler içinde en ucuz parçalardan biri de flat bar için olan vites kolları . Dolayısıyla önceki hyperglide sistemlerle uyumlu olmayan bu seti toplarken yeni bir vites kolu takmak bence kullanıcıyı pek etkilemeyecektir bence .

Shimano linkglide sistemini yol serisi Claris Sora ve Tiagra nın yeni jenerasyonlarında kullanmayı düşünüyormuş. Ya Claris Sora Tiagra model isimleriyle ya da Cues gibi yeni bir model adıyla çıkaraçakmış. İşte o zaman vites kolları maliyetli olacaktır.
çünkü vites setlerinin en pahalı parçaları drop barlar da kullanılan mekanik disk veya hd fren olan sti kollar.

Ama bence Shimano için giriş orta tüm serilerinde böyle kapsamlı bir güncelleme vakti gelmişti . Bu arada hyper glide olan şu an ki modeller de rüştünü ispat etmiş durumda ve gayet sağlıklı çalışan kaliteli ürünler . Kullanıcılar her eski veya yeni sistemlerden bütçesine ve ihtiyacına uygun olanı seçecektir.
*****
çok yakında Claris sora ve Tiagrada da köklü yenilik olacaktır . heyecanla bekliyorum
 
Son düzenleme:

Özcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2015
Mesaj
2.125
Tepki
7.155
Yaş
50
Şehir
Bursa
İsim
Özcan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Specialized
M.Hamza.Afacan demiş ki:
Linkglide, hyperglide sistemlere göre daha kalın aynakol ve ruble dişlilerinden oluşmakta. Bu özellik shimano'nun belirttiğine göre 3 kat daha fazla dayanıklılık ve daha pürüzsüz vites geçişleri sağlamakta
Bu durumda bu sistemler daha ağır olmayacak mı? :kötü:

Kendim cevaplayayım, evet:
The older 11-speed Deore XT cassette featured an 11-46T ratio and weighed in at 440g. In comparison, the new Deore XT Linkglide 11-50T cassette has a claimed weight of 790g
Aynakol ve zincir de ağırlaşacağına göre, herkes tarafından tercih edilmez gibime geliyor. Sağlamlığı önceleyen tur bisikletçilerine, ebike kullanıcılarına, commuter ve gündelik kullanımcılara hitap ediyor gibi. Gerçi o kitle de az bir grup değil :ssrtcbya:
 
Son düzenleme:

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu durumda bu sistemler daha ağır olmayacak mı? :kötü:

Kendim cevaplayayım, evet:

Aynakol ve zincir de ağırlaşacağına göre, herkes tarafından tercih edilmez gibime geliyor. Sağlamlığı önceleyen tur bisikletçilerine, ebike kullanıcılarına, commuter ve gündelik kullanımcılara hitap ediyor gibi. Gerçi o kitle de az bir grup değil :ssrtcbya:
linte shimano linkglide 11 li 11.50 rublenin 609 gr olduğunu yazmış . 790 gr çok abartı olmuş . Bu set performans için değil de dayanıklılık ve uzun ömürlü olması için üretilmiş . dediğiniz gibi turcular , ağır arazi mtb kullanıcıları ve daha iyi vites hassasiyetı arayan günlük kullanıcılar için üretilmiş . vites oranları da bize bunu gösteriyor . dolayısıyla bir tık ağır malesef.
*****
can alıcı soru uygun fiyatlı olabilecek mi. eğer makul fiyatlı olursa bence çok verimli kombinlerle güzel vites oranları sunabiliyor

ama 9 vites Cues mevcut altus acera ve alivio nun 2 katı fiyatına satılırsa kalpler kırılır ve metrea grup setin kaderini paylaşabilir
 

__bisiklet__sever__

Tatlı Su Bisikletçisi :)
Kayıt
4 Eylül 2021
Mesaj
341
Tepki
363
Şehir
Afyon
İsim
.
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Selamlar bende teknik anlamda çok birşey bilmesem de fikirlerimi belirtmek istiyorum. Grupset genel olarak şehir içi kullanım için ancak bana kalırsa flatbar gravel için de kullanılabilir. 10lu versiyonu olan 46x30 11-39 ile mükemmel gravel kombinasyonunu yakalamış oluyoruz.
Dikkatimi çeken 2 şeyi bahsetmek istiyorum:
1- Grupset 9/10/11 uyumlu geliyor. Zincir nasil uyumlu olabiliyor anlamadım. Ayrıca tahminimce yol grupsetlerindeki sti kollar çalışmaz.
2- Bir diğer dikkatimi çeken nokta ise 11li bir aynakolun hala ht2 değilde kare mil göbekle üretilmiş olması. Alivio deore arasına yerleşen grupsette tüm aynakollarda ht2 kullanılmış olması lazımdı. Ayrıca 9lu ve 10lu sistemlerde tekli olan bir aynakol hariç ht2 aynakol seçeneği sunulmamış. Çok büyük bir eksik bence. Daha altta olan acerada bile 9 vites ile uyumlu mt210 var 46-30 ve 36-22 sunuyor.

Yerli markaların yerinde olsam elimdeki gravel kadrosuna flatbar takıp 10lu bu grupsetten takarım.(46x30 11-39 olursa tadından yenmez)
Tek isteğim fiyatının uygun olması. Eğer fiyatı uygun olursa elimizdeki trekking bisikletini değiştirme vakti gelmiştir :D (uygun diye bahsettiğim aralik da 12-16k arası)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
B

BF Okuru

Misafir
1- Grupset 9/10/11 uyumlu geliyor. Zincir nasil uyumlu olabiliyor anlamadım.
hocam ruble yaprakları arasındaki mesafeler aynı, aradaki fark sadece yaprak sayısı. eski sistemlerde ruble yaprakları arasındaki mesafe ve yaprakların kalınlığı farklıydı, bu yüzden 9lu sistemle 10lu sistemin zincirleri farklı oluyordu. bunu daha önceden de düşünmüştüm, neden böyle yapmıyorlar diye sonunda beni duyan olmuş. bende 8li ruble istiyordum ama 11li sistemdeki gibi ruble yaprakları arasındaki mesafe aynı olacak. tek fark 3 tane ruble yaprağı eksik olacak. ruble genişliği azaldığı için günlük kullanım için çok daha iyi. çapraza düşme ihtimali de daha az olacak. isteseler neler yaparlar da işte zamana yayıyorlar
 

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar bende teknik anlamda çok birşey bilmesem de fikirlerimi belirtmek istiyorum. Grupset genel olarak şehir içi kullanım için ancak bana kalırsa flatbar gravel için de kullanılabilir. 10lu versiyonu olan 46x30 11-39 ile mükemmel gravel kombinasyonunu yakalamış oluyoruz.
Dikkatimi çeken 2 şeyi bahsetmek istiyorum:
1- Grupset 9/10/11 uyumlu geliyor. Zincir nasil uyumlu olabiliyor anlamadım. Ayrıca tahminimce yol grupsetlerindeki sti kollar çalışmaz.
2- Bir diğer dikkatimi çeken nokta ise 11li bir aynakolun hala ht2 değilde kare mil göbekle üretilmiş olması. Alivio deore arasına yerleşen grupsette tüm aynakollarda ht2 kullanılmış olması lazımdı. Ayrıca 9lu ve 10lu sistemlerde tekli olan bir aynakol hariç ht2 aynakol seçeneği sunulmamış. Çok büyük bir eksik bence. Daha altta olan acerada bile 9 vites ile uyumlu mt210 var 46-30 ve 36-22 sunuyor.

Yerli markaların yerinde olsam elimdeki gravel kadrosuna flatbar takıp 10lu bu grupsetten takarım.(46x30 11-39 olursa tadından yenmez)
Tek isteğim fiyatının uygun olması. Eğer fiyatı uygun olursa elimizdeki trekking bisikletini değiştirme vakti gelmiştir :D (uygun diye bahsettiğim aralik da 12-16k arası)
Haklısın . katılıyorum . Hallowtech aynakol 1x9 1x10 ve 1x11 ile sadece 46.32t olan 2x11 seçeneği için sunulmuş . 36.22 , 40.26 ve 46.30t dişli aynakollarda hallowtech olan yok.

Kullanıcıya çok güzel seçenek ve yenilikler sunmuş shimano ama bununla birlikte tüm ölçülerde hallowtech aynakol sunmadiklari gibi kisintiya gitmiş . Bence fiyat dengesini tutturmak istemişler .
hocam ruble yaprakları arasındaki mesafeler aynı, aradaki fark sadece yaprak sayısı. eski sistemlerde ruble yaprakları arasındaki mesafe ve yaprakların kalınlığı farklıydı, bu yüzden 9lu sistemle 10lu sistemin zincirleri farklı oluyordu. bunu daha önceden de düşünmüştüm, neden böyle yapmıyorlar diye sonunda beni duyan olmuş. bende 8li ruble istiyordum ama 11li sistemdeki gibi ruble yaprakları arasındaki mesafe aynı olacak. tek fark 3 tane ruble yaprağı eksik olacak. ruble genişliği azaldığı için günlük kullanım için çok daha iyi. çapraza düşme ihtimali de daha az olacak. isteseler neler yaparlar da işte zamana yayıyorlar
Çok güzel ve açıklayıcı anlatmışsın . teşekkür ederim

Selamlar bende teknik anlamda çok birşey bilmesem de fikirlerimi belirtmek istiyorum. Grupset genel olarak şehir içi kullanım için ancak bana kalırsa flatbar gravel için de kullanılabilir. 10lu versiyonu olan 46x30 11-39 ile mükemmel gravel kombinasyonunu yakalamış oluyoruz.
Dikkatimi çeken 2 şeyi bahsetmek istiyorum:
1- Grupset 9/10/11 uyumlu geliyor. Zincir nasil uyumlu olabiliyor anlamadım. Ayrıca tahminimce yol grupsetlerindeki sti kollar çalışmaz.
2- Bir diğer dikkatimi çeken nokta ise 11li bir aynakolun hala ht2 değilde kare mil göbekle üretilmiş olması. Alivio deore arasına yerleşen grupsette tüm aynakollarda ht2 kullanılmış olması lazımdı. Ayrıca 9lu ve 10lu sistemlerde tekli olan bir aynakol hariç ht2 aynakol seçeneği sunulmamış. Çok büyük bir eksik bence. Daha altta olan acerada bile 9 vites ile uyumlu mt210 var 46-30 ve 36-22 sunuyor.

Yerli markaların yerinde olsam elimdeki gravel kadrosuna flatbar takıp 10lu bu grupsetten takarım.(46x30 11-39 olursa tadından yenmez)
Tek isteğim fiyatının uygun olması. Eğer fiyatı uygun olursa elimizdeki trekking bisikletini değiştirme vakti gelmiştir :D (uygun diye bahsettiğim aralik da 12-16k arası)
Benim bu kadar seçenek arasında tercihim şöyle olurdu .
1x9 veya 1x10 sistemleri alabilirdim. 1x9 da 11.46 , 1x10 da ise 11.48 rubleler kullanırdım

1x11 düşünmezdim. Çünkü deore m5100 de 11.51 kaset varken cues da ki 11.50 ruble beni ikna etmezdi.

2x9 bana yetersiz geldi. Burada 40.26 aynakol yeni olmasına rağmen 46.30 ve 36.22 aynakol ile 11.36 ruble mevcut altus acera ve alivio da da var

x2 kullanacaksam bu 2x10 olurdu ve 11.39 10lu rubleyi 46.30 aynakolla birleştirirdim .

2x11 tercih edeceksemde 11.45 11li rubleyi gündelik sürüş veya tur için tercih edeceksem 40.26 , Mtb de kullanacaksam 36.22 aynakollarla kombinlerdim
 
Son düzenleme:

Mythshaman

Daimi Üye
Kayıt
31 Temmuz 2022
Mesaj
306
Tepki
484
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Bora KARA
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Aynakoldaki üçüncü dişliden çalıp, arka ruble vites araliklarini yukseltmek mantigini anlamiyorum. Rubledeki vites aralıkları ne kadar kısa ise sürüş daha keyifli olmazmı?

Mesela 9.ruble 11-36 diş yerine yada 10. Ruble 11-42 yerine ,11-32/11-28 oranı daha iyi olmazmı?

Aynakol buyuk disliyi 48-50 yap, hizli gitmek isteyen adam hızlı gitsin, kucuk disliyi 22 yap yokus ciksin, aradaki disli 36 olsun ortalama her yola gelsin misali?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aynakoldaki üçüncü dişliden çalıp, arka ruble vites araliklarini yukseltmek mantigini anlamiyorum. Rubledeki vites aralıkları ne kadar kısa ise sürüş daha keyifli olmazmı?

Mesela 9.ruble 11-36 diş yerine yada 10. Ruble 11-42 yerine ,11-32/11-28 oranı daha iyi olmazmı?

Aynakol buyuk disliyi 48-50 yap, hizli gitmek isteyen adam hızlı gitsin, kucuk disliyi 22 yap yokus ciksin, aradaki disli 36 olsun ortalama her yola gelsin misali?
Haklısın. 3x aynakolların sunduğu geniş vites oranları tartışılmaz. Ama burada da çapraza düşme sıkıntısı olduğu için rublede ki dişlilerin birbirine yakın olmasının avantajı kullanılamıyor. Mesela 48.36.36 3x aynakol ve 11.32 10lu rublemiz olduğunu düşünelim. Hepimizin bildiği gibi düz yolda hızlı sürüşte aynakolun 48t dişlisini rublede en küşük 2 dişliyle kullanıyoruz. yetmediği durumlarda daha da vites düşürmek istediğimizde ise arka vitesi rublenin en küçük 3. dişlisine aldığımızda çapraza düşmesin diye aynakolun 36t orta dişlisine geçiyoruz. Bu durumda da aynakolun 48t dişlisinden 36t dişlisine geçerken fazlasıyla kadans kaybı oluyor. Bu durum tırmanış esnasında da geçerli. Tırmanışta 26t aynakolu en büyük 2 dişliyle kullanırken hızlanmak istediğimizde bu sefer rublenin en büyük 3. dişlisine geçerken yine 36 t orta aynakola alıyoruz ve pedal bir anda fazlasıyla ağırlaşıyor . Bu bence fazlasıyla karmaşık ve zor . Bu olumsuzluktan sebep artık 3x aynakollar tatlı bir anı olmaya başladı. üreticiler bunu aşabilmek için ise aynakolu bir tık küçültüp, rubleyi de büyütme yoluna gittiler. Şimdi de 46.30 aynakol ile 11.39t 10lu rubleyi ele alalım. rublenin en küçük 5 dişlisi aynakolun 46t aynakol yaprağı ile kullanılırken , en büyük 5 dişlisi de aynakolun 30t olan küçük yaprağına ait. Aslında bakarsak bu durumda kadans kaybı olmadan daha akıcı sürüş elde edilebiliyor ve çapraza düşme derdi ortadan kalkıyor.

3x aynakoldaki 48t , 2x deki 46 t den büyük ama, sonuçta bu set hızlı yol bisikletleri için olmadığından bence hissedilmeyecek bir fark. her ikisi de rublenin en küçük olan 11t dişlisindeyken 48t nin hız oranı 4.36 iken , 46t nin ise 4.18.
Selamlar bende teknik anlamda çok birşey bilmesem de fikirlerimi belirtmek istiyorum. Grupset genel olarak şehir içi kullanım için ancak bana kalırsa flatbar gravel için de kullanılabilir. 10lu versiyonu olan 46x30 11-39 ile mükemmel gravel kombinasyonunu yakalamış oluyoruz.
Dikkatimi çeken 2 şeyi bahsetmek istiyorum:
1- Grupset 9/10/11 uyumlu geliyor. Zincir nasil uyumlu olabiliyor anlamadım. Ayrıca tahminimce yol grupsetlerindeki sti kollar çalışmaz.
2- Bir diğer dikkatimi çeken nokta ise 11li bir aynakolun hala ht2 değilde kare mil göbekle üretilmiş olması. Alivio deore arasına yerleşen grupsette tüm aynakollarda ht2 kullanılmış olması lazımdı. Ayrıca 9lu ve 10lu sistemlerde tekli olan bir aynakol hariç ht2 aynakol seçeneği sunulmamış. Çok büyük bir eksik bence. Daha altta olan acerada bile 9 vites ile uyumlu mt210 var 46-30 ve 36-22 sunuyor.

Yerli markaların yerinde olsam elimdeki gravel kadrosuna flatbar takıp 10lu bu grupsetten takarım.(46x30 11-39 olursa tadından yenmez)
Tek isteğim fiyatının uygun olması. Eğer fiyatı uygun olursa elimizdeki trekking bisikletini değiştirme vakti gelmiştir :D (uygun diye bahsettiğim aralik da 12-16k arası)
inşallah . o zaman senden sürüş deneyimlerini paylaşmanı çok isterim
 
Son düzenleme:

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
The older 11-speed Deore XT cassette featured an 11-46T ratio and weighed in at 440g. In comparison, the new Deore XT Linkglide 11-50T cassette has a claimed weight of 790g
Aynakol ve zincir de ağırlaşacağına göre, herkes tarafından tercih edilmez gibime geliyor. Sağlamlığı önceleyen tur bisikletçilerine, ebike kullanıcılarına, commuter ve gündelik kullanımcılara hitap ediyor gibi. Gerçi o kitle de az bir grup değil :ssrtcbya:
Baska bir yazarin belirttigi gibi, Shimano (link) 11-50T Linkglide kasetin agirligini 609 gram olarak vermis. XT kasetin son 3 dislisi aluminyum iken Linkglide'inkiler titanyum. Agirlik farki buradan kaynaklaniyor. Titanyum disliler aluminyumdan daha uzun omurlu oluyor. Ayrica, CUES bildigimiz 11s zincir ile calisiyor. Yani zincirde agirlasma yok. Normalde 11s'in on dislileri 1.8 mm oluyor. Bu sistemde en fazla 2.0 mm yapabilirler disli genisligini. Daha kalini surtmeli calismaya sebep olur. Misal, 360 gramlik on disli 400 gram olacak. On dislilerde buyuk bir agirlasma yok yani. Sistem yeni oldugu icin henuz internette on dislilerin kalinligiyla ilgili veri yok. Hic kalinlastirmamis olabilirler de.

2- Bir diğer dikkatimi çeken nokta ise 11li bir aynakolun hala ht2 değilde kare mil göbekle üretilmiş olması. Alivio deore arasına yerleşen grupsette tüm aynakollarda ht2 kullanılmış olması lazımdı.
CUES'un mille yekpare (hollowtech) aynakolu var. Olmasa da cok dert degil, sadece disli olarak satis yapacaklardir. Disli alip hollowtech aynakola takilir.
 

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim Shimano dan asıl beklentim şu . Cues da bir çok parçanın ortak kullanılabilmesini sağlamışlar. eğer claris sora ve tiagra gruplarını linkglide olarak yenilediklerinde , drop bar için olan sti kollarının Cues aktarıcılarla çalışabilmelerini sağlarlarsa bu hem büyük bir devrim olur hem de kullanıcı için inanılmaz alternatif sunar . telli vites kollarında böyle bir yenilik gerçekten müthiş olur
 
B

BF Okuru

Misafir
Bu Shimano CUES dağa taşa vurmalık gravel grupsetleri ile yarışmak için çıktı diye birşey duydunuz mu, çünkü yeni gravel grupsetlerine de benziyor ama gravel grupsetlerin en önemli avantajı olan kilitli arka attırıcı var mı - bu sayede zincirin kadroya çarpmasını önlüyor mu - bence esas avantajlardan biri de bu.
 

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Cues serisinde 9 vites ten 11 vitese kadar bütün arka aktarıcılarda, grx setlerde olduğu gibi shadow özelliği var . artık yeni dönemde arka aktarıcılarda kilitleme özelliği sıradan hale geldi 😉😉😉
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri

Mythshaman

Daimi Üye
Kayıt
31 Temmuz 2022
Mesaj
306
Tepki
484
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Bora KARA
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Haklısın. 3x aynakolların sunduğu geniş vites oranları tartışılmaz. Ama burada da çapraza düşme sıkıntısı olduğu için rublede ki dişlilerin birbirine yakın olmasının avantajı kullanılamıyor. Mesela 48.36.36 3x aynakol ve 11.32 10lu rublemiz olduğunu düşünelim. Hepimizin bildiği gibi düz yolda hızlı sürüşte aynakolun 48t dişlisini rublede en küşük 2 dişliyle kullanıyoruz. yetmediği durumlarda daha da vites düşürmek istediğimizde ise arka vitesi rublenin en küçük 3. dişlisine aldığımızda çapraza düşmesin diye aynakolun 36t orta dişlisine geçiyoruz. Bu durumda da aynakolun 48t dişlisinden 36t dişlisine geçerken fazlasıyla kadans kaybı oluyor. Bu durum tırmanış esnasında da geçerli. Tırmanışta 26t aynakolu en büyük 2 dişliyle kullanırken hızlanmak istediğimizde bu sefer rublenin en büyük 3. dişlisine geçerken yine 36 t orta aynakola alıyoruz ve pedal bir anda fazlasıyla ağırlaşıyor . Bu bence fazlasıyla karmaşık ve zor . Bu olumsuzluktan sebep artık 3x aynakollar tatlı bir anı olmaya başladı. üreticiler bunu aşabilmek için ise aynakolu bir tık küçültüp, rubleyi de büyütme yoluna gittiler. Şimdi de 46.30 aynakol ile 11.39t 10lu rubleyi ele alalım. rublenin en küçük 5 dişlisi aynakolun 46t aynakol yaprağı ile kullanılırken , en büyük 5 dişlisi de aynakolun 30t olan küçük yaprağına ait. Aslında bakarsak bu durumda kadans kaybı olmadan daha akıcı sürüş elde edilebiliyor ve çapraza düşme derdi ortadan kalkıyor.

3x aynakoldaki 48t , 2x deki 46 t den büyük ama, sonuçta bu set hızlı yol bisikletleri için olmadığından bence hissedilmeyecek bir fark. her ikisi de rublenin en küçük olan 11t dişlisindeyken 48t nin hız oranı 4.36 iken , 46t nin ise 4.18.

inşallah . o zaman senden sürüş deneyimlerini paylaşmanı çok isterim
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Bisiklet vites kullanımında capraza dusurmenin mekanik zararlarini biliyorum. Ancak benim kotu bir huyum var. Vites tembeliyim diyorum kendime 😅

Bulundugum sehir ve gittigim guzergahlar genelde düz yol olarak tabir edilebilir. Sürekli vitesle oynamayı pek sevmiyorum. Heleki ön vites ile. Sadece dik yokuş gelirse ön kucuk disliyi kullanirim. Ön buyuk disliyide yokus asagi hizlanacagim zaman sadece. Hep orta dislide dururdu aynakol sehir bisikletimde. Capraz hakgetire yani 😅 Simdiki MTB de ön aynakol dislileri cok kucuk. Vitesim Hep 3 cu 40 dislide duruyor mesela. 30 a nadir iniyorum yokuslarda. 22 disliyi denemek harici ve cok dik yokus harici neredeyse kullanmadim pek.

Ha şöylede bir durum var, elimin altinda olmasinin ne zarari var bana? Yuk alirim bisiklete, carsiya pazara gidiyorum, yokus cikarken aynakolu alirim 22 disliye, yokus asagidir yada yol duz ve uygundur arada eser aklıma hız yapmak isterim alirim aynakol 48 disliye basarim. Normal zamanlarda hep 36-38 orta dislide durur mesela

Dedigim gibi ön vites le catır çutur oynamak, tam gecmez ise elimle vites koluna tekrar destek vermek ve Surekli aklimda vitesin konumunun olmasini istemiyorum. Surekli arka vitesle oynamaya bile useniyorum, bazen kısa bir rampa geldi diyelim aynı viteste devam ediyorum, basamadigim yerde degistiriyorum anca vitesi.

Arka ruble disleri arasinda cok fark olmamalı mesela 9x sistemlerde 11-32 cok daha kullanisli geldi bana 11-36 ya gore. Genelde Capraz kullandigim icin , ruble disleri arasi farkı buyuk oldumu gecis zorlasiyor, catır çutur ses yapıyor. Hatta 11-28 olsa daha bile guzel olur. Yokus geldimi 22 li kucuk aynakolu daha fazla kullanirim mesela.

Kullanimimi elestirebilirsiniz ancak boyle keyif aliyorum kullanimdan. Kadansimda 40-50 falan zor cikar herhalde kabaca hesapladimda😅😅 İnce ince gidiyorum işte.


Bana bisiklet suruyormusun? derseniz. Kış olana kadar uzerinden inmedim desem yeridir. İşe duzenli gidip gelme dısinda carsi pazar, alisveris hep bisikletle, kucuk kizimida bisiklete alıp turluyoruz arasıra😅
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.179
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Bisiklet vites kullanımında capraza dusurmenin mekanik zararlarini biliyorum. Ancak benim kotu bir huyum var. Vites tembeliyim diyorum kendime 😅

Bulundugum sehir ve gittigim guzergahlar genelde düz yol olarak tabir edilebilir. Sürekli vitesle oynamayı pek sevmiyorum. Heleki ön vites ile. Sadece dik yokuş gelirse ön kucuk disliyi kullanirim. Ön buyuk disliyide yokus asagi hizlanacagim zaman sadece. Hep orta dislide dururdu aynakol sehir bisikletimde. Capraz hakgetire yani 😅 Simdiki MTB de ön aynakol dislileri cok kucuk. Vitesim Hep 3 cu 40 dislide duruyor mesela. 30 a nadir iniyorum yokuslarda. 22 disliyi denemek harici ve cok dik yokus harici neredeyse kullanmadim pek.

Ha şöylede bir durum var, elimin altinda olmasinin ne zarari var bana? Yuk alirim bisiklete, carsiya pazara gidiyorum, yokus cikarken aynakolu alirim 22 disliye, yokus asagidir yada yol duz ve uygundur arada eser aklıma hız yapmak isterim alirim aynakol 48 disliye basarim. Normal zamanlarda hep 36-38 orta dislide durur mesela

Dedigim gibi ön vites le catır çutur oynamak, tam gecmez ise elimle vites koluna tekrar destek vermek ve Surekli aklimda vitesin konumunun olmasini istemiyorum. Surekli arka vitesle oynamaya bile useniyorum, bazen kısa bir rampa geldi diyelim aynı viteste devam ediyorum, basamadigim yerde degistiriyorum anca vitesi.

Arka ruble disleri arasinda cok fark olmamalı mesela 9x sistemlerde 11-32 cok daha kullanisli geldi bana 11-36 ya gore. Genelde Capraz kullandigim icin , ruble disleri arasi farkı buyuk oldumu gecis zorlasiyor, catır çutur ses yapıyor. Hatta 11-28 olsa daha bile guzel olur. Yokus geldimi 22 li kucuk aynakolu daha fazla kullanirim mesela.

Kullanimimi elestirebilirsiniz ancak boyle keyif aliyorum kullanimdan. Kadansimda 40-50 falan zor cikar herhalde kabaca hesapladimda😅😅 İnce ince gidiyorum işte.


Bana bisiklet suruyormusun? derseniz. Kış olana kadar uzerinden inmedim desem yeridir. İşe duzenli gidip gelme dısinda carsi pazar, alisveris hep bisikletle, kucuk kizimida bisiklete alıp turluyoruz arasıra😅
Değerli dostum çok güzel anlatmışsın. aktif bisiklet sürmene imrendim gerçekten . tekerine taş değmesin

hocam 2x da olsa 3x da olsa önemli olan bisikletten zevk almak. ve ihtiyacı alışkanlığı hangi tercihe yönlendiriyorsa onu seçmek .
50.34 , 46.30 veya 48.36.26 ya da 40.30.22 bunlar teferruat. hangisi olursa olsun kullanıcısını memnun ediyorsa orda altın oran gerçekleşmiştir.

Bu arada dostum altus acera ve alivio da ki 44.32.22 aynaklol bence çok kıymetli. Çünkü Cues daki tüm aynakollar bile 44.32.22 nin 11.34 ile kombinlendiginde sağladığı tam orta karar vites oranlarını sağlamamakta
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Bisiklet vites kullanımında capraza dusurmenin mekanik zararlarini biliyorum. Ancak benim kotu bir huyum var. Vites tembeliyim diyorum kendime 😅

Bulundugum sehir ve gittigim guzergahlar genelde düz yol olarak tabir edilebilir. Sürekli vitesle oynamayı pek sevmiyorum. Heleki ön vites ile. Sadece dik yokuş gelirse ön kucuk disliyi kullanirim. Ön buyuk disliyide yokus asagi hizlanacagim zaman sadece. Hep orta dislide dururdu aynakol sehir bisikletimde. Capraz hakgetire yani 😅 Simdiki MTB de ön aynakol dislileri cok kucuk. Vitesim Hep 3 cu 40 dislide duruyor mesela. 30 a nadir iniyorum yokuslarda. 22 disliyi denemek harici ve cok dik yokus harici neredeyse kullanmadim pek.

Ha şöylede bir durum var, elimin altinda olmasinin ne zarari var bana? Yuk alirim bisiklete, carsiya pazara gidiyorum, yokus cikarken aynakolu alirim 22 disliye, yokus asagidir yada yol duz ve uygundur arada eser aklıma hız yapmak isterim alirim aynakol 48 disliye basarim. Normal zamanlarda hep 36-38 orta dislide durur mesela

Dedigim gibi ön vites le catır çutur oynamak, tam gecmez ise elimle vites koluna tekrar destek vermek ve Surekli aklimda vitesin konumunun olmasini istemiyorum. Surekli arka vitesle oynamaya bile useniyorum, bazen kısa bir rampa geldi diyelim aynı viteste devam ediyorum, basamadigim yerde degistiriyorum anca vitesi.

Arka ruble disleri arasinda cok fark olmamalı mesela 9x sistemlerde 11-32 cok daha kullanisli geldi bana 11-36 ya gore. Genelde Capraz kullandigim icin , ruble disleri arasi farkı buyuk oldumu gecis zorlasiyor, catır çutur ses yapıyor. Hatta 11-28 olsa daha bile guzel olur. Yokus geldimi 22 li kucuk aynakolu daha fazla kullanirim mesela.

Kullanimimi elestirebilirsiniz ancak boyle keyif aliyorum kullanimdan. Kadansimda 40-50 falan zor cikar herhalde kabaca hesapladimda😅😅 İnce ince gidiyorum işte.


Bana bisiklet suruyormusun? derseniz. Kış olana kadar uzerinden inmedim desem yeridir. İşe duzenli gidip gelme dısinda carsi pazar, alisveris hep bisikletle, kucuk kizimida bisiklete alıp turluyoruz arasıra😅
Bu arada eleştirdigim yönünde yanlış anlamaya sebebiyet verdiğim için özür dilerim . asla burada bir şeyi diğerinden üstün görüp , kullanıcıların ve forumda ki senin gibi tüm arkadaşların kalbini kırmak istemem.
sonuçta bunlar mekanik parçalar . hepsinin diğerleriyle eş değerde artı ve eksileri bulunmakta .