Scudo Sports

V frenin geleceği

@kırık zincir
Revolution dizisi geldi aklıma :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yokgibi
Scudo
Bisiklet pazarına canlılık lazım. Disk frenlerde bunu yeterince sağlıyor.Tabiki avantajları yokuş aşşağı ve yağmurlu günlerde çok fazla ancak bakımı , masrafı düşünüldüğünde biraz gereksiz harcama bence.Dik bir yokuştan v frenlede güvenli şekilde inebiliyorum.En azından ihtiyacımı karşılıyor.Biri çıkıp hd ile yokuştan inmeyi dene demesin.Deneyipte hd ye geçmek için aksiyonlara girmeyeyim.Öğrenciyiz :D
 
buelllightninglongxb12ss282010291.jpg


siz bakmayın millete
en büyük disk fren v frendedir.
disk frenin motosiklette avantajı soğutmasıdır ki onun da bisiklette yeri çok küçük.

v fren akar

461326.jpg

bi de çamur koruma vardır disk fren tutsun diye ama ben bisiklet sektöründe pek görmedim
 
V frenin dezavantajı diye bahsedilen mevzuların hepsi kağıt üzerinde, üstün körü hesaplanmış şeyler. Kontrollü deney var mı? Yok. İkisini de deneyen kişiler bu dezavantajları yalanlıyor.

Herkesin diline doladığı, uzun yokuş inerken çember ısınır ve lastik patlar mevzusu. 80kg yük ile dünyayı dolaşan adamların lastiği ısınmadan dolayı patlamıyor ama, disk ısınmasından dolayı frenleri tutmuyor.
Jant ömrünün daha kısa olması. Çembere bir sürtünmenin olmasından dolayı beklenen bir durum ancak 42,000 km'de jant değiştirmeyen var.
Frenlemenin daha iyi olduğu iddiası. 20 TL'lik markasız V frenler ile Magura karşılaştırırsanız sonucu tahmin etmek pek zor değil. Benzer kalitede sistemlerle yapılan testlerde normal şartlar altında frenleme mesafesinde fark yok.

Disk frenlerin çamurlu arazilerde hareket eden bisikletler dışında kullanılıyor olmasının tek bir sebebi var. Üretiliyor olmaları. Onlar ürettiği için siz de kullanma ihtiyacı hissediyorsunuz.
V fren ucuz olduğu gibi, aynı anda kar marjı da düşük bir ürün. Hem yeni bisikletlerde kar marjı yüksek disk frenlerin kullanılması, hem de mevcut kullanıcıların diske geçmesi firmalar için ekstra gelir anlamına geliyor. Ortada olan tek sebep, açık ve net bir biçimde budur.
 
Evet arkadaşlar tüm yorumları okuduktan sonra konunun birazcık "disk fren vs v fren"e döndüğünü görüyorum.
Konu ile ilgili bir kaç yorum da ben yapmak istiyorum.
Her iki sistemin bir birinden üstünlüklerinin ve eksikliklerinin olduğunu tartışmaya gerek yok.
Sistem bize disk freni dayatıyor mu derseniz
kesinlikle evet.
Çünkü güzel bir disk fren alırsanız x marka x model bu x marka x modele göre balata almak zorunda kalıyorsunuz.
Marka bize o disk freni yıllık sattığı miktarda, para kazanma garantisi elde edebiliyor. Ayrıca bu model ne kadar pahalı olursa balatası dolayısıyla frenleme maliyeti bu kadar pahalı oluyor.
V fren üreten markaların sarf malzemesi yani balatalarının geri dönüşü genel olarak tüm markaların havuzuna giriyor yani fren üreten markaya direkt kanalize olamıyor.
Bu nedenle kapitalist sistem disk frenden yana oluyor.

Bu yazdıklarım kesinlikle disk freni sisteminin handikapı değildir. Dayatmanın gerçekliğidir.
Disk frende balata çok daha çabuk biter ve bu nedenle aynı markaya tekrar para ödemek zorunda kalırız.

Ben genelde hem disk hem de v fren sistemine müsait kadrolara hayran kalırım mesela sedona 410 (2015), Surly Troll, corratec x-vert, dahon cadenza gibi.
Çok sevdiğiniz bir geometriyi iki jant seti sayesinde 2 fren sistemi ile yaşayabilirsiniz.
Mesela şehir içinde hidrolik frenin daha kısa sürede yavaşlaması konforu ve gelişmemiş bir ülkede tura giderken v frenin sorun yaratma durumunda kolay tamirinin ve balatasının kolay bulunmasının avantajı tek bir kadroda müthiş olurdu.

Yani geleneksel sistemin yaygınlığının avantajı ve teknolojinin sağladığı konforun avantajı tartışılmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam
@eren konu Hocam mesele insanların hidrolik hassasiyetinden dolayıysa hidrolik v frenler de kullanılabilir. Ben v fren seviyorum. Hidrolik diskler de dışarıdan görünüm olarak ben pahalıyım diyor, birçoğumuz pahalıyım imajı için çok çaba sarfedebiliyoruz.
 
V-fren candır dağla bayırla çamurla işim yok o yüzden hidroliğe veya mekaniğe gerek hiç görmedim ve şu v-frende çok güç harcanır fren yapmak için diyenlere kaliteli bir fren papucu ve fren ayağı kullanın diyorum ve iyi bir ayar elbet gerekir. yıllardır tek seferde hemen durdum hiçde beni zorlamadı v- fren.
 
Tur bisikleti üreticileri, size sahip sesleniyorum v frene sahip çıkın. Magura da güzel , eyvallah yolda bırakmadı kaç senedir ama klasik v frenli çelik kadro yapın be kardeşim.
 
Herkes V-Fren'in yetersizliğinden bahsediyor ancak piyasadaki fahiş fiyatlara rağmen 3.000TL'lik giriş - orta seviye yol bisikletinin freni bile benim kaç liralık HD frenimden aşağı değil.
XT rotor, SLX HD fren kullanıyorum. Bugün sıfır almaya kalksan belkide 800 lirayı çöpe atacaksın bu fren seti için. Emin olun giriş - orta seviye yol bisikletlerinde kullanılan frenlerden daha iyi değildir SLX HD frenler. V-Fren'in uygun koşullarda hiçbir performans yetersizliği yok.

800 liraya SLX fren satıp bizi silkeceklerse hiç satmasınlar daha iyi. V-Fren olsun, ucuz olsun, bizim olsun. HD Fren sistemi ; Bu fiyatlar söz konusuyken çekiciliğini yitiriyor, insanı hayattan soğutuyor.
 
Fren kapasitenizi biliyorsanız ona göre hareket edersiniz, freniniz kadar hareket ettiğiniz sürece sahip olduğunuz her fren size yetecektir:)
"Çok iyi olsun çok fazla güveneyim hatta ve hatta koşulsuz güveneyim" gibi bir yaklaşım bence en tehlikelisi, "her zaman bir olasılık istediğim tepkiyi her zaman aldığım şekilde alamayabilirim" kuşkusu belki de bir gün hayatta kalmanızı sağlar..
Kişisel tercihim tel maşa olmayan bir v frenden yana olmuştur hep, ayarı kolay, değişimi kolay, bakımı kolay, dert açma olasılığı düşük ve her yerde bulunabilir olması benim tercihimi belirleyen kıstaslar..
Gelecektede her zaman olacak bir fren türü, özellikle bisiklet turculuğunun yükselen trend olması ve reytinginin de her geçen gün artıyor olması bu var olma durumu için yeter sebeplerin başında geliyor bence..
 
İki bisikletim var, biri hd li mtb öbürü 105 u fren. Mantıkları aynı hepsinin, durabilmek, yavaşlayabilmek. hd ıslakta ve soğukta daha çabuk reaksiyon verirken bence sadece MTB ve türevlerinde kullanılmalı. 105 v frenimden de memnunum, yağmurlu günlerde yarım saniye kadar geç cevap veriyor elime başka dez avantajını görmedim.
Konunun dışına çıkıp sidik yarışına çevirmeden de v frene geleyim, çocukken kullandığım frendi. Bugün mtb mi satıp tur bisikleti almak istiyorum ilkbahara kadar. Ve kesinlikle v frenli olmalı. Telin ucu kopsa bile bişeyler uydurur nazikçe yine frenlerim. Hd’de bu şansım olmaz. Belki ağırlık önemli değil turda ama, neden fazladan 300-500 gram koyayım ki ?
Ayrıca eskiden tek tip bisikletle deli gibi gezilir, dağa bayıra girilirdi. Hatırlayın çocukluklarınızı. Bugün ise “yeaaa asfaltta mtb’ye binceksen niye aldığğnn” yada “oo olmaz o.. sora nedir ki en az 105!” veya “kanki bende xt var yeaa, aşağısı kesmiyo hıhıhıh” mantığı bizlerde ve insanlıkta oldukça neden bisiklette yeni uygulanan teknolojisini bize satmasın ki? Müşteriler bizleriz, bu kadar talep olmasa satabilir mi? Hem hd lerin çok tatlı fiyatlara bakım kitleri de var. Hiç cebi de yormazlar v fren gibiler aynı :D
Son olarak demeden edemeyeceğim;
-Carbon mu?
+Yok aluminyum
-ha okey bişey değilmiş.
 
Neden ısrarla hidrolik disk frenler ile mekanik vfrenler mukayese ediliyor ki hidroliğin emsali yine hidroliktir.Hidrolik diskin karşısına çıkarın bir hidrolik vfren (magura gibi) bakın bakalım ne oluyor.

Geniş alandan tutan fren her zaman daha iyidir fizik kanunlarıda bunu söyler.Arabalar üzerinden konuşayım insanlar araçlarının frenlerini geliştireyim modifiye edeyim diye ne paralar harcıyor ve toplamda yaptıkları disklerini 2 - 3 cm daha büyütmek.

Ayrıca vfren jant bitiriyor diyenlerde çok inandırıcı değil şahsen ben senelerce üzerine çıkılan ve artık dairesel hareketi 8 olmuş jantın fren yüzeyinin aşınması yüzünden değiştirildiğine hiç şahit olmadım duymadımda.
 
@OmerKa yanlış bir mantık.
Sizin mantığınıza göre kampana fren de diske göre daha iyi olmalı.
Güç yanında dozlama da çok önemlidir.
Bu yüzden hidrolik rim brake bike hidrolik disk frebe göre dozlaması daha zor olacaktır. Çünkü dönen kütle daha geniş ve sadece en dış kısımlarına sürtünme uyguluyoruz.
Disk frende ise diskin daha küçük olduğundan dozlaması da daha kolay olacaktır.

Araçlarda tekerlek, aracın ağırlığına göre çok daha küçük olduğundan orada diskin büyümesi elbette yarar sağlıyor. Arabalar 1.5ton diskler bizim sürücüyle birlikte 80-100kg eden bisikletler kadar büyük.

Gördüğünüz gibi birden fazla değişken varsa sadece düz mantık uygulamak ve hidrolik rim brake en iyisi demek yanlış.
 
  • Beğen
Tepkiler: keremkucuk041
Ne yapsanız etseniz de v fren yok olup gidecek. Ha ekonomik değerden uzun sürecek ama bitecek. V freni övmek tamamen duygusal. Yakın gelecekte üst grup yol setleri de sadece disk versiyon olarak çıkacak.
 
@Ozan k. Kampana fren sistemlerinin frenleme gücü disk sistemlerden daha fazladır :)

Disk fren sistemlerinin yangınlaşmasının nedeni daha sade olmasından ötürü üretim kolaylığı, maliyet ve daha az bakım gerektirmesidir.Hiç sordunuzmu kendinize ağır vasıta araçların neden arka tekerleri hala kampana fren sistemi ile üretilir? Hatırlatırım sene 2018 :)

Hem mantık hemde fizik kanunları der ki daha geniş bir alandan tutunma sağlan aksam hem frenlemeyi daha iyi yapar hemde aksi durumda gücü daha iyi aktarır.Ben 10 sene önce eski aracımın sadece kaliperlerini çift piston olanlarla değiştirmiştim ve sadece elde ettiğim tekerlerimin daha kolay kilitlenmesiydi.Bildiğiniz üzere frenlemede esas olan tekerin kilitlenmesi değil kilitlenmeden maksimum yavaşlamayı sağlayabilmek.

Ayrıca yazdığımı tekrar hatırlatmak isterim bir trarafta hidrolik disk fren diğer tarafta mekanik vfren bu hiç adil değil zaten.

Kıyaslama hidrolik disk fren&hidrolik vfren olmalı bunun üzerinden yorumlar yapılmalı diye düşünüyorum.
 
Pratik düzenekler asla bitmez. V fren bakımı ve tamiri kolaydır. Kişi kendisi kolaylıkla yapabilir. hafiftir. Böyle bir tarif asla tükenmez.
 
Bana göre mekanik vfrenin muadili mekanik disk frendir.E ikisinin arasındaki frenleme gücünü de anlatmaya gerek yok sanıyorum.
 
@OmerKa benim yazdığımı iyi okuyun.

Ben de kampana sisteminin daha güçlü oldupunu ama daha kısa durma mesafesi sunamadığını söylüyorum.
Kampana fren çok iyi durma gücü oluşturabilir ama dozlaması çok kötüdür, çabuk ısınır geç soğur.
Aynı şey rim brake için de geçerli. Yeterince güçlü sıkabilirseniz takla bile atabilirsiniz ama disk fren hem çok güçlü hem de dozlaması kolay, hem de ıslakta daha etkin.

Hidrolik rim brake sadece daha rahat sıkılan bir fren kolu sunuyor. Az güçle daha fazla durma gücü oluşturuyorsunuz ama daha iyi dozlama ve ıslakta daha çabuk tepki sağlayamıyor.
 
@OmerKa bu aynı turbo beslemeli motor ile atmosferik motor karşılaştırmak gibi.birisi daha güçlü ve karmaşık. Diğeri daha basit ve ucuz bir yöntem. İkisinindw müşterisi farklı
 
Geri