Scudo Sports

V frenin geleceği

@Ozan k. Söylediklerinizi anlıyorum zaten siz sadece olaya dar bir pencereden bakmaya çalışıyorsunuz.Hissiyat konusunda bir şey söyleyemem kısmen haklısınız ben frenleme gücü odaklı yorum yaptım.

Ama hissiyat isteniliyorsa tekrar ve tekrar belirtmek istiyorum hidrolik vfren kullanın zaten h.diskin muadili h.vfren olması lazım.
 
Scudo
Hidrolik disc frenleri Tour de France 'da son olarak gördük. Yanılmıyorsam yarışı kazanan 1. ve 2. bisikletçi hd fren kullandı, özellikle yağmurda, aynı zamanda virajlı dönüşlerle ve büyük inişlerde disk frenleri yarışanlara büyük fayda sağladığını düşünüyorum. Dönüş sırasında daha fazla fren gücü olduğu için viraja daha fazla hızlı girebiliyorlar. Bu da onlara avantaj sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Olay şu hidrolik v frende yaptılar ne oldu sadece daha yumuşak v fren elde ettiler. Fren demek sadece kuvvetli durdurmaktan ibaret değil. Binek otomobillerde önce önü disk frene standart hale getirdiler artık arkada standart sayılır. Çünkü daha dinamik, fren uygulandığında verdiği tepki ve süreç önemli. Zaten v fren şöyle kolay tamir edilebilir disk fren böyle tamir edilmezlerle tartışmayacağım, insanların beceri kabiliyetlerini yarıştırmak olur. Kona bisiklet üzerinde hidrolik v fren kullandım. Normalden frenleme konusunda hiç bir farkı yok.

Her bisikletçi v frenle disk fren arasındaki büyük farkı anlayacak oranda bisiklet sürmek zorunda değil. V fren yeterli gelebilir buna kimse bir şey diyemez ama tutup da v fren disk frenden şöyle üstün böyle üstün demek komik oluyor.

Orta okul çağımda da bisiklete aşırı bi ilgim vardı. Harçlıkları biriktirir, doğru bisikletçiye giderdim. O zamanlar bu uzun bacaklı pipolu v frenler yeni çıkmıştı aldım, monte ettim. O nasıl bir frenleme, zaten eskiye göre küçük hafif bir fren kolu, sıktığın an ön arka fark etmiyor tekeri kitliyordu. Havamdan geçilmiyordu. Önü sıkıp arka kaldırmalar, asfaltta uzun lastik izi çıkartmalar vs. Şimdi disk frenin en önde savunucularındanım. Son üç senedir bisiklete biniyorum. 26.000 km yi geçti yaptığım yol. Hep gravelin üstünde turladım. O yol uymaz bu yol uymaz demedim her türlü yola girdim. Turlarımı bilenler bilir. Turculuğun yanında yola da ilgim başladı. Ultegra 6870 set aldım (oda disk fren). Benim için v frenle hd fren arasında çok fark var. Olay sadece durmakta değil. Tamam yüksek seriler kullanıyorum ama o frene dokunduğumda (bastığımda demiyorum) batanın rotora değdiğini duyar hissedersin, sonrası bir kuşu avuçlarının içinde tutmak gibidir, ne kadar sıkarsan sık hafiflik aynıdır uyguladığın fren gücünü bisiklette hisseder ona göre ayarlarsın.
 
@OmerKa
Kampana daha güçlü ama diskin üretimi daha düşük maliyetli olduğundan disk yaygınlaşmış diyorsun ama şöyle bir durum var: BMW, Porsche, Ferrari gibi maliyet gözetilmeksizin üretilen araçlarda neden kampana yok? Veya Dacia gibi her türlü maliyetten kaçılan araçlar neden kampanalı? İlk marşta kampana daha güçlü tutar ama ilk 2-3 frende de cayır cayır yanar ve bir türlü soğumaz. Disk fren daha iyi soğur ve ilk marştaki performansını korur.
 
  • Beğen
Tepkiler: RedFoX
@sadi imren

Team Sky V fren kullaniyor diye biliyorum. Bir ve üç onlarda, Fransa turu genel klasmaninda.
Teknolojide en önde olan Sky henuz diske gecmediyse bunu da bir dusunmek lazim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
V fren mantıken dış çemberden tuttuğu için daha mantıklı gibi gelebilir. Fakat ayarı iyi yapılmazsa akort ayarını bozar. Durduğu yerde frene basıp bakın jantı sağa yada sola ittirecek.

Bu 3 fren çeşidini de kullandım. Şu an da hidrolik disk kullanıyorum.

V fren iyi güzel, idare eder fakat sürekli bakım ve kontrol istiyor. Tel mi gevşeyecek ? Papuçlar mı kaydı ? Tekere mi sürttü ? Papuç somunu diş kaptı ? Ayrıca da çok tel koparttım.
Mekanik Disk Fren açıkcası çok güven vermiyor frene çok daha fazla basmak gerekiyor. Bana göre kötü bir fren sistemi.
Hidrolik Disk Freni parmak uçları ile hafif çekerek istediğim kadar bisikleti yavaşlatabiliyorum.. Balata değişimi kolay.

V fren yerini zamanla hidrolik disk e bırakacak gibi görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Hemen itiraz edenler olacaktır ama, bisikletler için ABS tarzı frenlerin yakında geliştirileceğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: RedFoX
@Alptriatlon Yol bisikletlerinde olmaz ama e-bikelarda olabilir. ABS sisteminin elektronik bir sistem olduğunu da unutmamak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@Knight Rider Tamamıyla satış politikası.Çünkü disk fren yeni teknoloji diye lanse edildi bir aracın daha donanımlısı 15-20 bin tl (örnek veriyorum) farkla satıldı donanımlar arasına disk fren eklendi insanlar vaaay arkalar bile diskmiş dedi.Üretici tarafından hem maaliyet düştü bakım derdi azaldı hemde kar ettiler para kazandılar.Zaten yakındır binek araçlarda kampana sistem tamamen kalkar ama ağır vasıtalarda o iş biraz zor çünkü kampana fren sistemi her zaman daha fazla frenleme gücü oluşturur.

Disk frenlerdeki balataları bilirsiniz neredeyse iki parmak büyüklünde peki kampana sistemlerdeki balatalar? Neredeyse dairesel şekilde kampanayı komple sarar.Kampanalardaki hidrolik merkezler de çift pistondur (hepsi) sağlı sollu iki taraf ta itme gücü sağlar.Sıradan binek araçların kaliperleri ise tek pistondur.

Konuya dönecek olursak hidrolik disk frenli bisiklet zaman zaman kullanıyorum gerçekten güzeller aksi tabiki söylenemez.Fakat zamanında 2 ay kadar magura hs31 li bir yol bisikleti kullanmıştım inanın bana o freni tanımayan bir insan ilk kullanışta kaza yapar tehlike teşkil edecek kadar iyi çok iyi hatta.
 
V-fren ile yol bisikletlerinde kullanılan kaliperlerin bambaşka şeyler olduğu anlaşıldığında çok iyi olacak...
 
Ben Hidrolik Disk Freni Carraro Manifesto kullandığım sırada deneylimledim. Açıkçası hissiyatı çok güzel, balatalar diske değdiğinde resmen hissediyorsunuz, fren kolu çok yumuşak ama şuanda kullandığım Salcano XRS 030 Apex deki V Frenler eski bisikletimdeki hidrolik frenlerden daha güçlü gibime geliyor.
 
V frenin nesini savunursunuz anlamam ki;
Diskle YARIŞAMAZ bile.Tabi hidrolik sistemle

@Ziya On Road
Birkaç sene eveli ben yol bisikletnde disk şart derken millet bana carlıyordu. Şimdi neredeyse standart donanımı oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E ve RedFoX
@Ziya On Road
Hocam ben v frenleri seviyorum neden çünkü benim için yeterli. Ama hidrolik diskler çok daha güçlü bu bir gerçek. Bu arada shimano xt-xtr v frenler tahminimce shimano'nun giriş seviyesi hidrolik disk frenlerinden çok daha iyi tutar.

Hidrolik disk frenler ilk çıktığında çok bakım isteyen ve çok sorunlu sistemlerdi, şuanda çok geliştiler. Ama ben v freni seviyorum orası ayrı. :)

Bir freni sevmek onun eksiklerini görmezden gelmek anlamına gelmez, bir sonraki bisikletim disk frenli olacak sadece bu sistemi merak edip kullanmak istediğim için. Tur bisikleti toplayacak olsam xt v frenli bir bisiklet toplayacaktım.

Mesela eskiden v frenlerle tepe inişi yapılıyordu, şuanda teknoloji çok daha gelişti. Bunu şöyle bir örnekle gösterelim;
Mesela forumumuzda klasik bisiklet toplayanlar var ve bir dünya para harcıyorlar o bisikletleri toplayabilmek için. Halbuki yeni bisiklet alsalar teknolojiden daha fazla nasibini almış bir bisiklet alacaklar ama o bisikletleri sevdiklerinden alıyorlar mesele bu. :)

Mesela ben kendimden örnek vereyim, Bisan dağ kedisi bisikletim olsa hiçbirşeyle değişmem çünkü manevi bir yanı var bende. :)
 
Öne V-fren, arkaya disk lazım.
Birbirlerinin eksiğini kapatırlar işte.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Dünyada durgunluk ve kriz var, gelişmekte olan ülkelerde insanların alım gücü düşük. Basit, ucuz ve onarımı kolay V frenler bir süre daha piyasada olacaklar, en azından elimizdekileri atacak değiliz.

Hidrolik frenin daha iyi frenaj yaptığı doğrudur, dozlama ayarı daha iyi, ısınma problemi daha az, elinizi daha az yorarak daha etkili duruyorsunuz. Yol bisikletimle yaptığım bazı inişlerde artık bitsin diyorum fren basmaktan ellerim uyuşuyor. Ama sonuçta 300-400 gram fazlalığı da var, ben yokuş çıkarken hafif olmayı tercih ederim. Ve düşünün küçük ilçelerde nasıl tamir ettireceksiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@OmerKa
Hyundai i20 100-0 km/h fren mesafesi: 35,6 metre ((link))
Renault Clio 100-0 km/h fren mesafesi: 43,4 metre ((link))
Hyundai'de tüm tekerlekler disk frenli
Renault'ta arka frenler kampana
 
Teknolojinin her alandaki yadsınamaz gelişmesinin, bisikletlerimiz de dahil olmak üzere hayatımızın her anına nüfuz etmesine sadece seyirci kalacağız. Ve buna karşı duramayacağız. Şu anda olduğu gibi, klasikler hep ilgi çekecek fakat yeni müşteriler, yeni donanımlarla dolu yeni bisikletlere yönelecekler.

Bir çok kişi teknolojinin getirdiği nimetlerle donanmış olan yeni nesil bisikletleri, yeni nesil ekipmanları tercih edecek ve bunda haklı da olacaklar. Yüksek teknolojinin çok faydasını göreceğiz. Görüyoruz da. Zaman karşısında kazanan tek şey teknolojidir. Yüksek teknoloji, üretim maliyetleri düşene kadar yüksek meblağlarla piyasaya girer ve her yeniliğin gün gelir orta seviye kullanıcılara hitap edecek kadar fiyatı düşer. Bu her zaman böyle olmuştur.

Yüksek teknoloji ürünler, kullanıcısına kazandırdığı zaman ile kendi maliyetini genellikle telafi eder.

Bisiklet teknolojisinde yapılan tüm iyileştirmeler ve gelişmeler hepimiz tarafından hoş karşılanır, isteriz, takip ederiz, beğeniriz. Ama bazen tercih etmeyiz. Eski teknolojinin hala kullanılabilir olması, bakım, işletme, sürdürülebilirlik ve kolay parça temini gibi işlevselliği nedeniyle tercih sebebi olabilir. Seçme hakkımız vardır ve seçeneklerimiz de çoktur. Fakat her kullanıcı bir değildir ve teknoloji gelişmektedir.

Şu anda pahalı olan, bakım maliyetleri yüksek olan, ağırlık nedeniyle genellikle tercih edilmeyen hd fren teknolojisi, bazılarımız için konfor sunar ve beğeniyle karşılanır. Bazılarımız zaten sadece yolda sürecektir ve yeni olan ne varsa onu sevme, alma eğilimindedir.

Şu anda bazı arabalarda kullanılmakta olan radar/sonar sistemiyle çalışan otomatik hızlanma/frenleme teknolojisinin bisikletlerimizde olmayacağını kim iddia edebilir? Hızlanma kullanıcıya bırakılır ve önümüze çıkabileceği tahmin edilen bir engeli önceden sezinleyip fren yapması için sürücüyü uyaran veya önceden girilmiş olan komuta uygun olarak freni de kendisi yapan akıllı bisikletler neden hayatımıza girmesin?


Dünyamız üzerinde teknolojinin önüne geçecek hiç bir şey yoktur, içine girmeyeceği hiç bir delik yoktur. İnsan hayatını uzatan şey de bu teknolojidir, sonumuzu da getirecek olan da yine bu teknoloji olacaktır. O halde teknolojiyi istersek kabul edelim, istersek kabul etmeyelim. Bu bizim hayatımızın bir parçasıdır. Parçamızdan çok daha fazlası olacaktır. Her türlü yeniliğe açık olmakla beraber, eski nesil ürünleri kullanmaya da devam edecek bir kesim her daim olmuştur, olacaktır. Ama gitgide azalacak ve klasik olarak, antika olarak anılacaktır.


Hd frenlerin ağırlığı, bakım maliyetleri, ısınması gibi sorunlar da elbette aşılacaktır. Hatta belki de aşılmıştır aslında. Kablosuz fren teknolojisi şu anda test aşamasındadır. Bildiğiniz fren teli yok bisiklette, tamamen kablosuz. Vites sistemi de zaten değişiyor. Vitesleri zincirsiz ve frenleri kablosuz bisikletler geliyor. . Kim önünde durabilir ki teknolojinin ?

Kıyamete kadar durmaksızın gelişmeye devam edeceğiz. Bir gün hepsi son bulacak. Ama o zamana kadar tüm dünya teknolojileri her 6 ayda hızını ikiye katlamaya devam edecek. benim hesaplarıma göre şu anki hız bu.
 
İşin teknik kısmı tartışılır ama disk frenli bisikletler,görüntü olarak çok çekici..
Önde ve arkada,fren bacaklarının olmaması,kabloların olmaması,bisikleti daha yalın/havalı gösteriyor..
 
@Knight Rider

Megane kullanıyorum 4 tekerlekte disk. Bastığında duruyor. Ayrıca talisman laguna gibi serileri de 4 teker disk. Dacia ve ortak yapım tüm serileri arkalar kampana ( symbol ve clio )
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri