V frenin dezavantajı diye bahsedilen mevzuların hepsi kağıt üzerinde, üstün körü hesaplanmış şeyler. Kontrollü deney var mı? Yok. İkisini de deneyen kişiler bu dezavantajları yalanlıyor.
Herkesin diline doladığı, uzun yokuş inerken çember ısınır ve lastik patlar mevzusu. 80kg yük ile dünyayı dolaşan adamların lastiği ısınmadan dolayı patlamıyor ama, disk ısınmasından dolayı frenleri tutmuyor.
Jant ömrünün daha kısa olması. Çembere bir sürtünmenin olmasından dolayı beklenen bir durum ancak 42,000 km'de jant değiştirmeyen var.
Frenlemenin daha iyi olduğu iddiası. 20 TL'lik markasız V frenler ile Magura karşılaştırırsanız sonucu tahmin etmek pek zor değil. Benzer kalitede sistemlerle yapılan testlerde normal şartlar altında frenleme mesafesinde fark yok.
Disk frenlerin çamurlu arazilerde hareket eden bisikletler dışında kullanılıyor olmasının tek bir sebebi var. Üretiliyor olmaları. Onlar ürettiği için siz de kullanma ihtiyacı hissediyorsunuz.
V fren ucuz olduğu gibi, aynı anda kar marjı da düşük bir ürün. Hem yeni bisikletlerde kar marjı yüksek disk frenlerin kullanılması, hem de mevcut kullanıcıların diske geçmesi firmalar için ekstra gelir anlamına geliyor. Ortada olan tek sebep, açık ve net bir biçimde budur.