V frenin geleceği

Hastateker

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
801
Tepki
772
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
Merhaba arkadaşlar.
Bu başlıkta benim ilgi alanım olan tur bisikletindeki fren konusuna değinmek istedim.
Tur bisikleti deyince hepimizin aklına dünya turu geliyor. Dünya turu deyince de diyoruz ki ekipman çok önemli. Örnekler veriyoruz birbirimize çölde o kumun içinde zincir dişli sistemi ne olur, vitesler nasıl çalışır,vites telleri çok mu hızlı aşınır...
Bildiğiniz üzere tur bisikletlerinde her zaman en az sorun çıkaracak malzemeler ve sorun çıkarsa dahi kolayca tamir edilebilecek sistemler kullanılır.
Turcularım 8 milyon kmlik deneyimlerini aktardığı anketi forumda paylaşmıştı bir üyemiz.
Bu ankette kapalı sistemli viteslerin açık arttırıcılı vitesler karşısında, disk frenin de v-fren karşısında ciddi bir farkla ezildiğini gördük.
Benim özellike değindiğim noktaya gelecek olursak fren sistemidir.

V fren sorunsuz, ucuz, kolay bulunabilir, akıtmaz kokmaz, kaliteli pabuç ve ayaklarla kaliteli frenleme yapar,tamirini eli tornavida tutmayan herkes yapabilir...
Peki disk fren?
Sorunlu,pahalı,zor bulunur, akıtır kokar, tamirini herkes yapamaz, pabuçları yanar ya da yağ değdi mi öter...

V frenin ezici bir üstünlüğü varken neden yüksek teknolojiyi v fren ekipmanlarında değil de disk fren ekipmanlarında görüyoruz?
Yeni seri Slx,Xt,Xtr setlerde neden v fren yok?
Xt ve Xtr v freni bırakalı çok oldu.
En son çıkan M8000 serisi çok kaliteli iken neden turcular faydalanamıyor bundan?
Ya da dura ace göbeklerin akıcılığı müthiş iken neden 36 telli tur bisikletlerinde kullanamıyoruz? Shimano bilmiyor mu daha iyi olacağını?
En kaliteli tur göbeği denilince xt lx geliyor. Başka?
V frenin önü neden kesilip disk frenin önü açılıyor?

Ben bu soruları eleştirmek için değil öğrenmek için soruyorum.
Cevabını bulamadım çünkü.

Kendime bir tur bisikleti isterken Fuji touring surly long houl trucker diye bakarken o bisikletin geleceğini kesik görüyorum. Sizce de öyle değil mi?

Yol bisikletlerinde hala %95 kaliper fren kullanılıyor. Dura ace 9100 serisinde ya da sram red serisinde hala kaliper freni bünyesinde bulunduruyor. Disk frenin avantajları onlar içinde geçerli değil mi neden hala önünün kesildiğini görmüyoruz?

Tamam v fren eski ama eskimeyen bir sistem çünkü yeterli. Ama neden desteklenmiyor. Disk sistem yeni ve gelişen bir sistem. Ve ciddi bir teknolojik atılım, geliştirme var.

Dağ bisikletleri için geçerli değil bunlar. Çünkü dağ bisikletine disk fren lazım. Frenleme gücu önemli bir konu dağ bisikletinde. V fren ile down hill ne kadar güvenilir olur.

Bu tartışma v fren mi üstün disk fren mi üstün tartışması değil.
V frenin geleceğine çözüm bulma tartışmasıdır
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
gittim en ucuz v fren papuçlarını aldım 4 tanesi 10 tl muhtemelen aylarca bana yeticek
bir kaç dakika içinde hepsini söküp taktım öyle bir ayarlamışımki ilk sıkışta nerdeyse takla atıyordum en dik yokuşta şak diye duruyor üstelik fren kolları yarıdayken
demek istediğim çok ucuza ihtiyacımı karşılıyor
tabi zevkler tartışılmaz
isteyen bastırır parayı en pahalısını en iyisini alır

zaten benim Bisikletimde çok ucuz 700e aldım peşin ama beni heryere götürüyor

Yarın bursa var mesela yalovadan
 

muhiddin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2014
Mesaj
1.314
Tepki
1.031
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
xt ya da xtr bi v frenin maliyeti ile turku arkadaşlar v frene verecekleri para ile daha farklı malzemeler alabılırler ve sadece tur için xt yada xtr fazla gelıyo dıye dusunmus olabılırler.sonuç olarak bakıldıgında tur bısıkletlı arkadaslar dostlar cok yuksek suratlere cıkmadıklarından normal bı fren turcu arkadasların ıslerını fazlası ıle gorecektır dıye dusunmus olabılırler ve dusunuyorumda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hastateker

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dün face de gürkan genç i takip ediyorum. Şili civarındaymış ve şu anda kullanmakta olduğu HD freni gelecek kargo ile tekrar V frene çevirecekmiş. Sabırsızlıkla kargoyu bekliyormuş, HD fren ciddi tehlikeler yaratıyormuş. Yorum yapanlardan biride arkadaş neden bu karara vardın diye sormamış. Şimdi QR ile kullanımda yeterli rijitliği sağlayamamış olabilir ama Through Axle sokma mil ile HD frenin ne gibi bir dezavantajı olabilir.
 

JusTiMe

Siyah Bisiklet Delisi
Kayıt
13 Eylül 2016
Mesaj
1.433
Tepki
1.117
Yaş
34
Şehir
Akçaabat
İsim
emre
Bisiklet
Mosso
1 takım tahminler yürütebilirim şayet nedendir bende bilmiyorum.
Şimdi senin dediklerine katılarak şunları söyleyebilirim
1-V-Frenle yolumuz uzun düz ani durmalar olmayacağından kesinlikle v-fren diskten fiyat ayrıcalığı kullanabilirlik açısından çok iyidir.
2- Diğer yandan bu disk sistemine gelirsek: Mekanik disk frenle aynı mantığa sahip v-frenle ne kadar uğraşıyorsan md ile de aynı oranda uğraşıyorsun bundan dolayı v-frene +1 geliyor. Hidrolik diske gelirsek onda sadece yağı değiştirme zamanı gelene kadar her yolda duruşuyla meşhur şayet md ve hdnin maaliyetinden dolayı insanlar geri adım atabiliyor.
Sonuç olarak v-frenin geliştirilmemesi yorum yaparsam v-frenin geliştirilme olasılığı %0'a yakın olduğundan bu sistemin sadece küçük özellik taşıması onu geri plana itiyor. Geliştiriciler açısından geliştirilme özelliği olmayan ürünün daha fazla tutulmayacağı gelişi-güzel yapılsa da olacağı için disk sistemini ön plana çıkartıp bunları üretiyor olabilir.
 

yusufgs3625

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2016
Mesaj
325
Tepki
299
Yaş
42
Şehir
ankara
İsim
isa
Bisiklet
KTM
@JusTiMe hocam bence konu iş görmekse ortalama bir v fren fazlasıyla iş görecektir. her şey geliştirilebilir, arge demek yatırım demek, ek maliyet demek. yani bir v fren de geliştirildiği zaman ekonomikliliğini yitirecek belki zor ulaşılabilir bir şey olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: silent_ship

Gündoğarken

Daimi Üye
Kayıt
21 Mayıs 2012
Mesaj
214
Tepki
213
Şehir
Balıkesir
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Sedona
"Tamamen kendi görüşümdür."
1) Disk frenler daha pahalıdır. Masrafı daha fazladır. Üreticiler daha çok para kazanabilmektedir.
2) V frene ihtiyaç duyacak turcuları sayısı oran olarak azdır. Yani üreticiler bunu çok fazla düşünmezler.
3) İnsanlardaki pahalı ürünleri sevme hastalığı.
4) Görüntü.
5) Algının sağlanabilmesi.
- Bende disk freni gereksiz görüyorum. Özellikle hidrolik disk frenler neredeyse bir motosiklet hatta arabayı durdurmaya yarayacak güçte. Bisikletim ve ben toplam 80 kg ağırlıktayım. Neden bu kadar güce ihtiyaç duyayım.
Neden 2 lira vereceğime 3 lira 5 lira vereyim.
Neden tamir için ustaya ihtiyaç duyayım.
Ancak gül gibi de ihtiyaç duyacaksınız diyorlar. V fren uyumlu kadro ve maşa bulmak zorlasıyor. Sizde seveceksiniz diyorlar. Alacaksınız diyorlar. Üretimi azaltıyorlar. Yetmedi tamirine parçasına da para vereceksin diyorlar.
Zehri saldılar. Herkes disk freni savunuyor.
Avantajları var mı? Var.
Bisiklet ağır iken evet daha güçlü.
Çamurda avantajlı mı? Avantajlı.
Benim ihtiyacım var mı? Yok.
Yüklü halde tur yapanların ihtiyacı var mı? Avantaj/dezavantaj değerlendirmesi yaparsak bence yok.
Yol bisikletinde kullananların ihtiyacı var mı? İyi bir lastik ve pabuç daha iyi iş görecektir.
Dağ bisikletçilerinin ihtiyacı var mı?
Stabilize veya çamurlu olmayan yollarda sürenlerin ihtiyacı yok.
Batak çamurda sürenlerin ihtiyacı var.
Batak çamurda sürmesem de disk fren kullanmalı mıyım? Hayır ama zorundayım!
 

Hastateker

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
801
Tepki
772
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
@barış barış @yusufgs3625 @muhiddin @zlatan_1903 @mehmetsunu @JusTiMe @Eray Gündoğdu
Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim :)elinize sağlık.

Gürkan Genç'in deneyimleri sonucunda v freni tercih ettiği harika bir deneyim. V frenin üstünlüğünü sağlamlaştırdı evet.
Ama neden eski üretim v fren kullanmaya devam ediyor? Xt m760 serisiydi yanlış hatırlamıyorsam şu anda m8000 var.

V frenin yeterliliğini yorumlarınızla paylaşmışsınız teşekkürler.
Peki v frenin kapital sistem yüzünden çöpe gitmesi ne olacak?
Dediğiniz gibi dayatıyorlar disk fren için. V frenli maşa bulunmuyor kadrolar artık disk frene özel devam ediyor. Jant ördürmek istesek göbekler de yine disk frenli. Disk frenli göbek üzerine kurulu benim arka jantım ama v fren jant çemberi kullanıyorum.
Turcuların dünya markası olan surly de world troller modelinde kadroda hem v fren hem de disk fren için yer yapmış. Çünkü kendi de biliyor disk frenin bittiği yerde v fren v frenin bittiği yerde disk frenin devreye gireceği.
2.si ne zaman olur orası da şüpheli...
Xt xtra gerek yok evet
Ama bu işin bir devamlılığı olmalı
Surly long houl trucker disc truckerdan fazla kullanıldığı kesin bir şey ama neden lht geride kalsın
 

el_Aksa_1903

الأقصى
Kayıt
19 Ekim 2015
Mesaj
898
Tepki
1.255
Şehir
Konya
İsim
İsa
Bisiklet
Mosso
@mehmetsunu Gürkan genç hd değil md kullanıyordu periskop canlı yayınında yokuş inişlerinde durmadığını aşırı ısındığını çok zorlandığından bahsetti durmak için yavaşlamak için büyük çaba harcadığını söylemişti.
 

anzolot

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Mayıs 2016
Mesaj
514
Tepki
1.295
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
murat yücedemir
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Capture.PNG

Bir çok kişi Gürkan Genç'ten bahsetmiş, buyurun bu da Gürkan'ın konu hakkında kısa görüşü..
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.155
Tepki
23.455
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Hastateker Yol bisikleti için disk frenli jant bulana kadar göbeğim çatladı. Erdoğanlar imdada yetişti. Yol bisikletleri için pek yaygın değil şu aşamada.
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
V fren daha kullanisli ve ekonomik fakat yuksek rakimlardan inislerde v fren eger kaliteli degil ise yuklu bisiklet o egimlerde yavaslamakta ve durmakta zorlaniyor. Ben edremit-biga arasindaki rampalarda disk frenin eksikligini cok hissetmistim. Zaten bir turcu icin rampa cikmak rampa inmekten cok daha kolay ve az riskli.
Tur bisikleti, mtb falan neyse de, yol bisikletindeki disk fren gercekten cok gereksiz ve tamamen boş bir fantezi.
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.155
Tepki
23.455
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Kuzey Ege Aslında tam olarak size katılmıyorum. Yağmurda yaptığım sürüşlerde çok faydasını görüyorum. Çok sağlam bir şekilde jantlarınızı biryere vurmadığınız sürece jant yüzeyi eskidi derdiniz yok.
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
2.027
Tepki
2.738
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Bende yol bisikleti var. Çok kaliteli alüminyum jant, ultegra ön fren ayağı ve swisstop pedler var. Sadece pedler 100 TL öyle söyleyeyim.

Ama hoodlardan tutarken ani durmak istediğimde veya yokuş aşağı yavaşlamak istediğimde frenleri iyice sıkmak sıkıntı veriyor.
Eh %90 hoodlardan tuttuğum için hidrolik fren benim için mantıklı hale geliyor. Çünkü hidrolik frende çok çok az bir güç yeterli halbuki v fren dediğiniz aslında u fren olan frenler sadece sizin parmak kaslarınıza bağımlı. Siz güç üretemezseniz yüksek bir durdurma gücü elde edemiyorsunuz.

Ama flat bar kullananlarda durum nedir bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hastateker

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Bisikleti sadece düz rotalarda kuru havalarda kullanıp ondan sonra HD ile v fren arasında pek fark yok diyen arkadaşları yağışlı bir havada dik bir eğimi yol bisikletiyle inmeye davet ediyorum. Soğuktan parmaklarınız acırken, parmaklarınız güç kaybettiğinde, freni bıraktığınız her an bisiklet hızlandığında HD frenin farkını ve konforunu anlarsınız arkadaşlar. V fren basittir, güzeldir birşey demiyorum. Fakat v freni övelim derken daha üstün bir teknolojiyi gömmenin mantığı yoktur.

Keşke yol bisikletim HD frenli olsaydı...