Scudo Sports

Trek 4300sl hidrolik disk balata değişimi

Gökhan Seda

Daimi Üye
Kayıt
4 Mart 2007
Mesaj
286
Tepki
123
Şehir
Antalya
Bisiklet
Trek
BEyler bisikletimin disk balatalarını değiştirttim ve sanki frenler hiç tutmuyor gibi artık:( Sorunun ne olduğunu anlayamadım.SAnırım balatalar tam kapama yapmıyor.Balataların tam kapatabilmesi için bi ayar yeri var mı ki acaba,veya zamanla aşınma olarak mı yerleşecek??? Lütfen yardımcı olun,yoksa bu hidrolik disk fren hiç amacına uygun çalışmayacak:(
Bu arada aşırı ses çıkartıyor yeni balatalar!!!
 
Scudo
zamanla asinacak sonra tutmaya baslar, ilk zamanlarda oluyor oyle normaldir :)
 
msconfig doğru yazmış..
Ayrıca disklere (ve balatalara)kesinlikle yağ vb. değmemiş olması lazım..
 
Ama ööle bi durum ki, V brake sistemleri ondan çok daha iyi tutuyorr:( Hİdrolik disk fren özelliğinden hiçbir verim alamıorumm:( Bastığımda arkayı kaldırmalı ön fren, ve bunu tek parmağımla yapabilmeliyim.zamanla yine aynı olur mu dersinizz...DEdiğiniz gibi geçici bi sıkıntı olsa keşkeeee:(
 
Disk frenlerin padleri ilk kulanımında verimli tutma tabiki yapmıyor ama hiç tutmamazlık yapacağını da zannetmiyorum. Gürsel Abi ler tabiki daha iyi bilirler ama disk frende ötme, padlerin rötora tam oturmamasından da kaynaklanıyor diye biliyorum. Bisikletini, bu işlerden iyi anlayan bir tamirciye götürmen ile sorununun cözüleceğini zannediyorum.
 
pedler tam olarak oturmuyorr diske, ve oturması için de bi kısmın aşınması gerekiyor sanırım.Ve bundan dolayı ilk günlerde iyi tutmaz diyorlar bence... Ama hiç tutmuyor değil tabi kii... Gayet güzel tutuyor ama beklediğim performans yok, tek parmakla arkayı kaldırmak gibi bi performans:(
 
1-2 km, frenleri sıkıp bırakıp (sürekli sıkılı vaziyette degil) iniş yaparsanız, inişin sonunda frenlerinizin çok güzel tuttugunu görürsünüz, ben böyle yapıyorum. Normalde 30 defa 30km/h'den 0km/h'ye frenleme yapın denir yeni bi balata takıldıgında (balatadan balataya değişir. Mesela Baradine balataların kavraması geç geliyo, ama bi kere oturdumu tam durduruyolar yani :Skull-175 )

Ayrıca frenlerden ses geliyosa, balataları cıkartıp, kenarlarına hafif egim verecek şekilde ince zımpara ile zımparalayın, bu sayede ses kesilir.
 
Çok teşekkür ederim herkese değerli bilgilerden ötürü.o zımparalama işi aklıma gelmişti;) Senden de duyunca artık tereddütsüz yaparın herhalde.Hatta yeni takılan balatanın biraz aşınması gerekiyor dedik ya, o aşınmayı kısmen zımparayla yapsak nasıl olur sizce;) Yorumları beklerim...
 
4300 d lerde mekanizma iç ve dışta ayar vidaları var alyan yardımıyla balataları disce yaklaştırıp uzaklaştırabiliyorsun ama bu modelde varmı bilmiyorum
 
@ahmetruzgar

Söz konusu ayarlar mekanik diskte mevcut. Arkadaşımız hidrolik disk kullanıyor.
 
benim kullandığım sistem Shimano Deore Hidrolik, bunda malesef öyle bi sistem yok, ama saol yine de;)
 
daha cabuk sonuc almak istiyorsan, diskleri biraz ince zimparayla asindir
maktas yuzey puruzlu olsun, o zaman zaten ilk dakikadan itibaren super tutar ama balatalarini biraz cabuk yemis olursun :)
 
adamım ben balata köşelerini zımparaladım, bişey değişmedi, komple mi zımparalamam gerekiyordu demek... Bİr de öyle deneyimm madem;)
İyi tutsun da, erken aşınması önemli değil;)
saolasın bilgiler içinn....
 
balatalari diil :)
diski dedim ben :) ince zimpara ile hafif asindir biraz puruzlu olsun canavar gibi tutar ;)
 
Adamımm diski zımpara ile aşındırma konusundaa emin misin.İyi tutması için başka bi çare yok mu:) Bişey farkettim, balatalar ıslanınca çok daha güsel tutuo.TAhminimm bu balatalar çok sert.Bİras daha yumuşak balata kullanmam gerekiyor.Sence???
 
yumusak veya sertliginden once asinmasi lazim,
"araziye girip ciktim baya asindi ama hala tutmuyor" diyorsan :)
malesef bende birsey yapamicam
 
adamım ben çok sabırsızım o zamannn:( Acele ediyorumm. aşınması için gereken zamanı vermedim dahaa:( Neyse birascık kullanayım bare;) Gelişmelerden haber veririmm.saolasın sen de;)
 
kullandığınız hidrolik diskte frenlemede problem olması pek mümkün değil aslında ama yeni takılan balatalarda aşınmayı beklemek gerekebiliyor
bence bu durumu birkaç kez 30 km gibi hızlara çıkıp sert frenleme yaparak çözmeye çalışın
bunun dışında değişim esnasında hidrolik sisteme hava girmesi gibi bir durum söz konusu olabilir
hidrolik sistemide kontrol ederseniz iyi olur görüşündeyim
zımparalama işleminide bir bisikletciye yaptırırsanız iyi olur zira eğer gereğinden fazla zımparalarsanız balataları yeniden değiştirmek zorunda kalabilirsiniz
biran önce eski frenleme performansına ulaşmanız dileğiyle
 
Dün sanayiye gittim ve motor frenleriyle uğraşan bir ustaya sordum, muhtemel sorunun balatanın yeni olmasından ve aşınması gerektiğinden dolayı olduğunu söyledi. Ve ayrıca balatanın sert olmasından dolayı gerçekleştiğini söyledi. Kendisi çakma balata yapabiliyormuş.Eğer sorun 100km sonra hala dewam ediyor olursa bu sefer çakma yumuşak bir balata deneyeceğim...Gelişmelerden haberdar ederim;)
 
Geri