Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
öcelikle yarışa katılma cesareti gösteren herkese tebrikler.
lastik olarak durano plusı tavsiye ederdim ben , hatta gravel lastiği bile kullanabilir seçenek çok. sele konusu ise fit ile de çok alakalı selenin ölücüsü tutsa bile gidon ölçüsü , boğaz filan toto rahatlıgını etkileyebilir. bende power sele kullanıyorum ve memnunum.

bunun dışında iyi bir tayt gerekiyor. premium taytlar var +5 saat kullanımlar için. tabi bu tip uzun sürüşlere alışık olunca agrı daha alışageldik oluyor ve sizi yolunuzdan alıkoymuyor.

spd zaten işin olmassa olmazı ben size yazacaktım sayın @hamlet2006 ama hevesizini kırmak istemedim. tabi sizlerin bu yaşadıkları hepimiz için bir tecrübe oldu başta bu yarışı organize eden @Basar Giderim ve @Süper Dede olmak üzere hepinize teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Scudo
@hamlet2006
Öncelikle bitiren bitiremeyen bu yarışa katılan herkesi tebrik ederim. ilk defa bu kadar takip ettiğim bir yarış oldu. Bence çok da güzel oldu her yıl mutlaka yapılmalı. Lastik patlamasına çok şaşırdım, bende 4 seviyeli maraton supreme race guard var. İzmir deki habaş demir çeliğin olduğu yolu bilirseniz onun arkasında Nemrut körfezine geçtim. Yol boyunca hurdalar, teller, demir talaşlar üzerinden geçtim. Kesinlikle yolda kalırım diyordum. Hiç patlamadı. Dediğiniz gibi birazda şans işi olabilir.
Sonuç olarak edinilen tecrübe hepsinden kıymetlisidir bence, siz de bizim gibi uzaktan izleyenler arasında en kıymetlilerden oldunuz :harika:
 
Sevgili Arkadaşlar : Eminim ki merak ediyorsunuz, süper dede ttubr ye katıldı mı ve sonuç ne oldu...? Evet ben de starttaydım ve startı da ben verdim. ancak 700 km dayanabildiğim anlatılamaz bir boyun ve ense ağrısının yanında selenin yaptığı pişik bana yarışı bıraktırdı. Sonrasında takip aracına geçip yarışmacı arkadaşlarımla instagramda canlı yayınlar yaparak destek olmaya başladım. Kemer de her iki kategorinin birincilerinin finişini görüntüleyip canlı yayını yaptıktan sonra eve döndüm. Yarışın birinci gününden itibaren organizasyonu tek başıma götürmeye çalışırken biraz yoruldum sanıyorum. Kontrol noktalarında ve finişte sağda solda çimenlik alanlarda yatmak biraz yıprattı beni. Ama helal hoş olsun tüm yarışan arkadaşlarımı canı gönülden kutluyorum. Bitiren bitiremeyen diye ayırmıyorum, benim gözümde yarışa başlayan tüm yarışmacılar kahramandır. Bu bir cesaretin öyküsüdür. Daha anlatılacak çok şey var, inşaallah ileriki zamanlarda anlatacağız...
 
Tüm katılımcıları ve organizasyonda emeği geçenleri canı gönülden tebrik ederim. Çok istememe rağmen son anda ortaya çıkan engellerden dolayı bu seneki yarışa katılamadım. Katılabilseydik şayet hedefimiz iyi giderse Çanakkaleye kadar değilse Ilgaza kadar pedallamak olacaktı biraderle. Kısmetse seneye inşallah.
@hamlet2006 forumda uzun zamandır yazdıklarınızdan kondisyon olarak kendimi size daha yakın buluyordum, ilk günkü performansınız ağzımı açık bıraktı. Belki hataydı o kadar yüklenmek ama yine de ilk gün yaptığınız o km ve sonrasındaki azim ve özverin taktire şayan. Bu yarışın ileride uluslararası katılımcılarımın da olduğu bir gelenek haline geleceğine inancım sizinle aynı. Kilitli pedal konusunda haklısınız, benim için vazgeçilmezler arasında artık. Şehir içi için plastik platform aldım pedalın bir yüzüne takılan ama bir süre sonra çıkardım, şehir içi turlara bile kilitli pedal kullanıyorum. Mtb için olan iki vidalı sistem kullanıyorum ve oldukça memnunum. Eminim yol pedalı ve ayakkabısı performans olarak bi tık daha üst olacaktır ancak bu ayakkabının verdiği rahatlık, takıp çıkarma kolaylığı ve gerektiğinde yürünebilmesi sebebiyle çok daha yerinde bir tercih bu tarz kullanımlar için. Lastik konusunda şanssızlığınız üzücü olmuş, lastik tercihinde söküp takma kolaylığı hiç bahsedilen birşey değil, herkes milimetrik yuvarlanma direnci hesaplarını ve koruma düzeyini öne çıkartıyor. Siz söylemeseniz hiç aklıma gelmezdi lastik tercihindeki önemi.
Sele konusunda ben de huzura eremeyenlerdenim. Bisiklet üzerinde gelen sele sele ağrısına sebep oluyordu. Kullandığım bisiklet endurance hatta türünün en endurance geometrili yol bisikletlerinden biri. (Fuji sportif 1.3 2014 model) Normal yol bisikletlerine göre daha dik oturma açısına sahip olduğu için rahat ederim düşüncesiyle brooks B17 aldım. Gidonu üstten tuttuğumda birde pedli tayt giymişsem 24 saat üzerinde kalabileceğim kadar rahat oluyordu ancak droplardan tutmak istediğimde ezilme oluyordu. Droplardan da tutabilmek için seleyi çok az öne eğmem ve çok az olması gerekenden aşağıda kullanmam gerekiyordu o zaman da yine de uzun süre droplardan tutacak kadar rahat olmuyordu ve üstten tuttuğumda da ellerime yük bindiği için 100 km üzerinde avuç içinde rahatsızlık seviyesine ulaşan uyuşmalar başlıyordu. Uzun süre bu şekilde kullandım. Power comp sele benim de aklımda olan bir seleydi, sizin de pozitif yorumlarınız üzerine memnun olmama ihtimaline de karşı daha az zarar etmek adına ikinci el almaya karar verdim. Aktif pedalda yaptırdığım ölçümde 155 mm genişliğin uygun olacağı söylendi. Uzun süre bekledim ancak denk gelmedi. İstediğim genişlikte body geometry özelliğine ve 155mm genişliğe sahip başka bir model buldum, specialized oura modeli. Aslında bayan selesi ama netten araştırdığımda bayan ile erkek modelleri arasında çokta fark olmadığını bazı kişilerin bayan selelerinde daha rahat ettiğini falan okudum ve gaza gelerek aldım. Form olarak biraz smp selelere benziyor. İlk taktığımda brooksa göre dar olması sebebiyle sele yüksekliği 3-4 cm daha yukarı kalktı ve bacaklarımın arasına oturduğu için pedal çevirme olayım değişti resmen. Yol bisikleti kullandığımı anladım. Fakat bu sele de derdime derman olmadı. İlk seleden daha iyi olmasına rağmen bu da 50km sonrası 4-5 gün süren ağrılara sebep oluyor. Mutemelen bi tık dar geliyor olabilir emin değilim. Evde yaptığım ölçümde oturma kemiklerimin genişliği 125mm çıkıyor. Selenin genişliği 155 mm ancak oturulan bölge daha dar ve oval formlu belki bu yüzden emin değilim. Bu süreçte dünya kadar yazı okudum ve video izledim bike fit ve sele ayarıyla alakalı. Gidon boyu ve ileri geri ayarlarıyla oynadım biraz ama uzun km denemedim henüz. O da işe yaramaz ise yeni sele arayışına devam. :(
Kısaca brooks B17 ne kadar rahat olsa da yol bisikletine uygun değil bence. Narrow modeli nasıl olur bilmiyorum.
Fren bacakları kargosu için ayrıca teşekkür ederim.
@Süper Dede yarışa katılan bisikletçi ve seleleri hakkında bilgilendirme yapabilirmisiniz elinizde veri varsa. İnstagramdan takip ettim sele ağrısı konusunda her yarışmacıya sormaya çalıştınız benim gibi ağzı yanan biri olarak. Sadece Okan Karayas’ın selesini biliyorum.
 
Okan brooks B17 narrov kullanıyor ve çok memnun. Bahri kaplan B17 narrov kullanıyor ve çok memnun. Süleyman specialized ın en çok tercih edilen selesini kullanıyor ama memnun değil. Bir an önce B17 narrov almayı düşünüyor. Ben Fizik monte sele kullanıyorum ve memnun değilim. Ayarlayabilirsem B17 narrov düşünüyorum.
 
Arkadaşlar, 6 temmuzda Hopa'da 27 güzel insanla başladığım TTUBR yarışını, 11 gün gece-gündüz, yaklaşık 2350 km. sürerek, bu gün saat 14.30 da Kemer'e ulaşarak çok şükür tamamladım. Buradan bize destek olan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

20190717_182751.jpg

Her şey bu t-shirt içindi.
 
Bu sele meselesi kişiye göre değişkenlik gösteriyor bu kesin,ama ben stok seleden sonra öneriler üzerine specialized Power Comp Sele aldım,200 250 +kmlerde sorun çıkarmadı üstelik tayt btwin 900 serisi ve 4 cü yılında... yalnız 200 300 km'den sonra en iyi selenin dahi sıkıntı vereceği konusunda prolar olsun,biz amatörler olsun genelde hemfikir..kolay değil öyle bu sıcak havalarda ortalama kişiden kişiye değişkenlik gösteren 70 + kilolar ile,bu turu baz alarak ve günlük 10-15 saat sele üzerinde sürüşler yapmak..yani demem o ki elinizdeki selenin ölçüleri doğru ise vede duruş tekniklerinde hata olmaz ise 200 300 hadi 350 km olsun bir sele için ideal rakamlar,(tur bisikleti için değil yol bisikleti baz alarak yazdım, yanlış anlaşılmasın)
 
Mayıs sonu çıktığım 8 günlük Ege turumda brooks b17 narrow kullandım 920km’lik mesafeyi ağrısız ve pişiksiz bitirdim, pedli taytımı kullanmadım, kesinlikle sürüş sırasında sele rahatsız sert ve kendini hissettiriyor “kesin yarın toto ağrısından bisiklete binemeyeceksin” gibi düşündürüyor ama sabah kalktığında mucizevi bir şekilde hiç bir yerin ağrımıyor. Tabi günde 200 kilometrelerin üzerine çıkıldığında ne olur bilmiyorum.
Not: Tur bisikletimi droplardan çok fazla tutmadan dik kullanıyorum ..
 
Tüm emek veren: organizasyon aşamasından etap yayınına, zorlu koşullarda dişini tırnağına takarak türlü zorluklarla mücadele edip pedallayan tüm arkadaşlara takdirlerimi sunuyorum....
Herşeyin ilki zordur. Gelecek yıllarda herkesin daha hazırlıklı olup daha az sorunla bu maratonu kotaracağından kuşkum yok...
Sizler herkese örnek oldunuz, ilham ve azim aşıladınız...Teşekkürler...
 
@:DDD
Yok buna bollukta darlık denebilir xd

Insan hiç italyan safkanı bir karbon yola kavusup , mtb sindeki 3 lü altus aynakolu arar mı yav hic altinda , oluyor iste boyle romantik arzular :D
"Kutupta yaz gibi özledim seni sımano altus 3 lü aynakolum canim "
 
@karanbatu
Ama şunu belirtmek istiyorum. Ben bu seleyi yaklaşık 9 yıldır kullanıyorum. Mtb üzerinde gereken formu zaten almıştı. Ve bu yıl direk yol bisikletime taktım. 1550 km boyunca hiçbir sorun yaşamadım. Şunu demek istiyorum yeni bir B17 sele, yol bisikleti üzerinde doğru formu alır rahat ettirirmi? Çünkü yolda oturma pozisyonu farklı. Ben yıllardır kullandığım için de sorun yaşamadım. Kilo 70. Sele meselesinin kilo ile de bağlantısı var. Ne kadar hafif o kadar iyi. Birde ayarlar. Doğru sele ayarı yapılmazsa hiçbir şekilde fayda vermez. Giydiğiniz taytta önemli. Sırf canım az yansın diye katkat giyerseniz daha da kötü olur. İç çamaşırı giymeden yalnızca tayt giymeli. Üzerine en ince şortu giymekte doğru değil. Yalnızca tayt giymeli. Özellikle uzun yola çıkmadan 1 saat önce travozol, gün içindeki tur bitiminde duştan sonra yine travozol kullanmalı. Tayt mutlaka havalandırılmalı. Yıkanırsada mutlaka tamamen kurutulmalı. İllede yara olması beklenmemeli. Yarıştan veya uzun tura başlanacak ilk andan itibaren kullanılmalı. Ben yıllardır bu şekilde kullanıyorum. Hiç bu konuda sorun yaşamadım. Lastik durano plus. 1550 km tek patlak yok. Hava kontrolü de her 300 km yapılmalı. Ön 105 arka 110 olarak kullandım. Ve yolların en sağlarına, diplere girmedim. Elimden geldiğince hep kolladım. Aşırı hızlı kasislere, çukurlara girmedim. Yarışta hiçbir konuda sıkıntı çekmedim. İyi ki en az eşya ile çıkmıştım. Son anda aldığımız tulum bile gereksizmiş. 5 gün 22 saat gereksiz şekilde yük olarak geldi arkamda Çanakkaleye kadar. Tek fazlalıkta buydu zaten. Genel olarak benimde yarışı değerlendirmem bu şekilde.
 
@Mr. Bağlama
Kesinlikle katılıyorum. Hemen her tayt ve sele konusunda yazıyoruz bunu. Kat kat giyinip seleye, tayta suç bulmak doğru değil. Özellikle tempolu ve uzun sürüşlerde bu kritik bir nokta. Tayt üstü şort, tayt üstü tayt, seleye ped destek gibi şeyler performans ve antrenman sürüşlerinde yarardan çok zarar getirir.
 
Sosyal medyadaki canlı yayın azmin için tebrikler ve teşekkürler @Süper Dede. Birçok kişinin oradan değerli bilgiler edindiğine ve yarışa daha entegre hissettiğine eminim.

Yarışa devam eden kaldı mı? Ona göre yukarıdaki bir ithama cevap vereceğim.

Ayrıca, ayrıntılı bir sonuç listesi yayınlanacak mı?
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri