Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Dün 4 saat teknik arıza yüzünden zaman daha da önemlisi enerji kaybettim.Planlarım alt üst oldu
.Dün başta ön lastik sonra arka lastik patladı.Toplamda 4 patlağım oldum.Pompam bozuldu ,iç lastiklerim bitti.Bugün de en az 2 saatim heba olacak.Elimden geldiğince mücadeleye devam?
 
Scudo
Her anından büyük bir keyif aldığım,katılarak da olsa parçası olduğum ve gurur duyduğum bu güzel organizasyonu 9.gün ve 1850.kmde İzmir'de bırakmak zorunda kaldım :kötü:

Öncelikle böyle bir organizasyonu düzenleyen ve fedakarlıklar göstererek emek harcayan değerli ağabeylerim @Süper Dede ve @Basar Giderim e çok teşekkür ederim. :harika:

Artvin Hopa'da katılımcı arkadaşlarımızla buluştuğumuz kaynaştığımız ilk günden büyük bir keyif aldım.Hepsi değerli ve güzel insanlar.Organizasyondan katılımcılara kadar çok güzel sıcak bir hava oluştuğunu çok rahatlıkla söyleyebilirim.
Mücadeleyi tamamlayan arkadaşlarımı tebrik eder bu zor mücadeleyi çeşitli mücbir sebeplerle noktalamak zorunda kalan dostlarıma da geçmiş olsun dileklerimi iletirim.Hepimizin yaptığı bence çok değerliydi:harika:

Kendi yarışımı değerlendirmeye gelecek olursam ,mücadeleyi bırakmak zorunda kaldığıma göre bazı şeyleri yanlış veya eksik yapmış olduğum çok açık.Yoksa günlük 200 km ortalama mesafe kaydederek bu yarışı gerçekten bitirilebilir bir yarış.Tabii ki de hiç kimse kolay olacağını söylememişti.
Gelelim yaptığım yanlışlara:
-En büyük hatam spd pedal kullanmamış olmak.Yarışta platform(düz) pedal kullanan tek akıllı(!) bendim.Bildiğiniz üzere spdlerin hem itme hem de çekme hareketinden dolayı büyük bir güç avantajı oluyor.Bundan daha da önemlisi ayaklar pedala en ideal pozisyonda pedale kilitlendiği için en verimli ve en sağlıklı pedallama yapılmış oluyor.Fit ayarlarınız spd ile bozulmuyor.Platform pedalda ne kadar dikkat ederseniz edin ayak ideal pozisyonundan kayıyor ve ağrılar sızlar burada başlıyor.İnanın dizlerim dengesiz pedala basmaktan resmen bitti.Bileklerimi ve dizimin acısını anlatamam.Spd kullanırken böyle sıkıntılarım olmamıştı.Ayrıca platform pedalda ayaklar kaymasın diye kullanılan dişler fazla basınç uyguladığından spor ayakkabımın yıtılmasına neden oldu.Bu fazla basınç yüzünden bırakın pedala basmayı düz yolda bile yürüyemedim.

-İkinci büyük hatam ise Schwalbenin en üst segment lastiği olan ve en pahalısı olan Schwalbe one v guard yüksek performans lastiklerini(ki 5.seviye patlak zırhı da var) kullanmak oldu.1850 km yolda tam 5 defa patladı.Ki içinde Zefal zliner patlama önleyici şerit olmasına rağmen.Bu lastik patlamaları benim şansımdan kaslarımın en ideala seviyeye ulaştığı tam da yol yapayacağım stratejik zamanlarda başıma geldi.İnanılmaz zaman ve enerji kaybettirdi.Bugüne kadar Merida,Michelin,Kenda ve Pirelli gibi lastikler kullandım.Hepsini çok rahat değiştirip çok rahat balans verebiliyordum.Ama bu iğrenç Schwalbe One ları hem değiştirmesi zor hem de balansını tutturmak.Balans tutturmak için inanmazsınız 3 defa söküp yeniden taktım.Psikolojik sıkıntısını anlatamam.Bundan önce bu lastiğin muadili olan Pirelli P zero velolar 2800 km de sadece bir kere o da araba lastiğni bile patlatacak cam parçası yüzündendi.Schwalbe onelarda Pirelliden daha yüksek koruma seviyesi var diye almıştım ama ''tırt'' çıktı.Ayrıca yarıştan önce Schwalbeleri 300 km kullanmıştım ve sök tak da yapmıştım,Bu yarıştan önce sürpriz olmaması adına giyeceğim formaya kadar herşeyi denemiştim.

-Üçüncü büyük hatam .4500 km antrenman yaptım.Çok da az sayılmaz ancak nitelik olarak antrenmanlarım benzer olmuş.Biraz daha yokuş antrenmanı yapmam gerekiyormuş.Yokuşları ne olursa olsun çıktım ancak hem spd kullanmamam hem de yeterli yokuş antrenmanını yapmamış olmamdan dolayı da dizlerimi de bitirdim.Ayrıca düzlükte olmasa da yokuşlarda handikap olan 10 kilo fazlalığım vardı.

-Dördüncü pişmanlığım ise sele seçimi.Kendime harcamadığım paraları bisikletime harcadım ve Brookslardan çok daha pahalı olan Specialized Power Comp(kesinilkle kötü bir sele değil ama bu kadar uzzun tur için brooks tercih etmeliydim) sele yerine keşke Brooks B17 narrrow alsaymışım.

Bu kadar hatalarıma bir sürü de şansızlığıma rağmen 1850 km yol yapabildim.Burada ayrıca parantez açarak teşekkür etmek istediklerim var:
@Süper Dede Mümtaz Ağabey ne diyebirim her yönüyle müthiş bir adam.Çok yardımcı oldu ,çok motive etti.Sağlığın bu yarıştan daha değerli diyerek bırakmanda hayır vardır diyerek değerli tavsiyeler de bulundu.Yarış öncesinde hazırlık aşamasında destekleri içn de ayrıca teşekkürler.
Yarışçılardan @Bahri Kaplan Ağabeyim ve Bulut Tokmak kardeşim.Bolu Dağında 5 saat mahsur kaldığımda ve diğer bir çok zamanlarda telefon ederek bana çok destek oldular.İkinize çok ama çok teşşekür ederim.Yerleriniz ayrı
@Özcan Yine müthiş bir insan daha.Beni Bursa'da yarış uygulamasından takip etmiş ve işini gücünü bırakmış yanıma gelmişti.Bana inanılmaz bir güç ve motivasyon olmuştu.Powerade içecekten tutun da haribo şekere varıncaya kadar her türlü desteği de sağlamıştı.Hiç unutmayacağım sağol varol Özcan Ağabey.
@CmlCLK Her gün destek verdi ,canım hemşehrim.
Yarıştaki ismini tek tek sayamayacağım diğer katılımcılar ve forum üzerinden beni ve hepimizi destekleyen forumdaşlar .Hepsi çok destek oldular.Sağolun varolun, tekerinize taş değmesin.


Tek üzüldüğüm nokta bu kadar çok desteğe rağmen yarışı bitirememiş olmak.Biliyorsunuz çok zorladım ama vücudum izin vermedi.Özellikle son bir ürolojik ağrı musallat oldu,sele ağrısına ve biten dizime bile dayandım ona dayanamadım iki gün cebelleştim. Bunda da hata bendeydi.Çift kat tayt fazla sürtünme yaptı.

Seneye Allah izin verirse hatalarımı düzeltip yine katılacağım.Bu yarış aynı Paris Roubaix gibi bir yarış; bitirenin olduğu kadar bitiremeyenin de onurlandırıldığı tek yarış.
Bu seni elimden geldiğince selamladım; seneye seni tamamlayarak saygımı daha da fazlasını göstereceğim. ''Trans Türkiye Ultra Bike Race''
Hepinize saygılar ve sevgiler.
 
Süleyman kardeşim , senin azmin ve iraden karşısında saygıyla eğiliyorum. Bolu Gerede de ortaya çıkan diz ağrısı seni izmir' e kadar sürmekten alikoyamadi. Ayrıca kutlarım...
 
@hamlet2006

ne olursa olsun tebrik ederim. böyle bir işe kalkışmak bitirmekten daha değerli bence. bitirsen tabi ki daha güzel olurdu ama şu noktada bırakmak senin için daha iyi olmuş. benim gibi katılmayı sadece hayal edenlerin kahramanıydınız hepiniz. o yüzden de teşekkür ediyorum. seneye katılırsan daha iyi bir yarış çıkaracağın kesin. şimdiden başarılar dilerim.
 
@hamlet2006
Her şerde bir hayir vardır. Sefer senden zafer Allahtan. Kazasiz belasiz, saglikla sonlandırman bence isabetli bir karar olmuş.
Bircok bisikletcinin ruyasinda bile göremeyecegi km leri geride bıraktin. Daha oncede soyledigim gibi TTBR ye katilan herkes bitirsede bitirmesede ultra sporcu benim gözumde.
Yanliz ceza olarak guzel, bol resimli bir tur yazisi istiyoruz. :)
 
@hamlet2006 yarışmaya katılımından dolayı ayağına sağlık, paylaşımından dolayı da eline sağlık. Umarım yasadigin sağlık sorunlarını da en kısa zamanda atlatırsın.
Yarışmaya katılan, herturlu destek veren, yarışmayı organize eden, izleyen herkese selâmlar, saygılar. Sağlıcakla pedallayın.
 
Forumdan uzak kalınca özlemişim sizleri.

@Atasoy

Bunu yarışa başlamadan önce düşünüyordum ancak yarışı kontrol altında tutamayınca doğru düzgün fotoğraf bile çekemedim.Yarışın hızlı dinamiği içinde sürüklendim gittim.
Seneye daha güçlü olursam ve eksikliklerimi giderebilsem yarışı mümkün olduğunca idare edebileceğim ve keyfine daha fazla varacağım.Böylelikle daha düzenli daha sistematik olunca düzgün bir yazı da ortaya çıkacaktır.
 
Öncelikle geçmiş olsun tam yıllık iznime rastladığı için aktif olarak takip edemedim. İlk gün yaptığınız efsane yol sizi bu kadar zorlamış büyük ihtimalle. Kilitli pedal korkunuzu hemen yenmeniz gerekli bunu da anlamış olduk. Bu yarışı bitirmek değil benim için başlamak daha önemliydi siz yolun büyük kısmını zaten geçmişsiniz seneye bu yarışı bitireceğiniz kanaatindeyim. Lastik konusunda aslında işi biraz riske atmış oldunuz seneye kulakta birçok küpeyle bu yarışa katılmış olacaksınız.
 
@hamlet2006 tebrikler ve geçmiş olsun...öyle dilin demesi ile 2000 civarı kmler ardı ardına bitmiyor...bence sen en azından tecrübe edindin,vücudunun dilini anladın, sözün kısası level atladın.hava şartları yeri geldi turun bir nevi tuzu biberi oldu ve sizleri olumsuz etkiledi.yol düz değildi yanisi rampalarda işin bonusu oldu...kendinden öz eleştiri yapmışsın rampa çalışmaları eksik olduğundan sebep,ama birazda doğrusu arka planda kalan pekde masum olmayan kilo fazlalığın sebep bence (hem dizlerine hem performansına negatif etki eden)sele sorunu 2000 gibi rakamlara brooks selede alsaydın ancak daha yeni yeni alışmış olacaktın ve pekte esprisi olmayacaktı (kullanan arkadaşların tecrübelerine dayanarak söylüyorum bende senin gibi specialized Power Comp Sele kullanıyorum) SPD olayına kesinlikle katılıyorum, bir kaza sonrasindan kaynaklı korkularımı yenip 3 4 sene aradan sonra başlayınca kıymetini anladım.

Emin ol zoru başardın, hiç bir başarı tesadüf değildir, sonuçta kazasız belasız olman gereken yerdesin,bence bireysel olarak kazanman gereken bundan büyük ödül olamaz(tecrübe)
Diğer katılımcı arkadaşlar içinde aynı şeyler geçerli,
Bu arada organizasyonda emeği geçen @Süper Dede @Basar Giderim gibi değerli büyüklere ve ne nedenle olursa olsun turu yarıda bırakmak zorunda kalan yada bitiren katılımcılara sonsuz saygı ve tessekürlerimi sunuyorum.

Not: mobilden yazıyor olmamdan kaynaklı imla ve kelime düşüklüğü hatalarını mazur görün,?
 
@hamlet2006 sizin yaşadığınız zorluklar bize tecrübe oluyor, tekrar geçmiş olsun, yaptığınız büyük olay, lastiklere çok şaşırdım her ortamda kullanıcıların öve öve bitiremediği lastiklerdi, takım arkadaşınız yarışı tamamladı mı ?
Not: yapılan “bisiklet çalma” şakası çok acımasızdı ?
 
Eveeet yarış bitti. Herkese tebrikler ve geçmiş olsun. Hepinize helal olsun. Şimdi bu foruma hiçbir fikir veya bilgi katmayıp sadece ortalığı karıştırıp milleti birbirine düşürüp polemik yapmak için girenleri bu başlığa bekliyorum.
 
hamlet bu etkinliğe katılarak zaten büyük bir iş başarmıştınız hocam emeğinize sağlık.yaşanan sağlıksal sorunlar için geçmiş olsun diyelim.her yaşanılan bir tecrübe oluyor insana
 
Emeğinize, azminize, bisiklet askiniza sağlık bitiren ya da bitiremeyen fark etmez onemli olan katılmaktı ve sizler bunu hep birlikte basardiniz, hepinizi tebrik ederim bravo.
Bu organizasyonu duzenleyen, emeği geçen arkadaşları da tebrik ederim, sağolsun eksik olmasınlar.
 
@Eroseros

Çok akıcı,çok iyi yol tutan ,fren performansı iyi ve kolay kolay ufalanmayan bir lastik.
Benim şansımdan olsa gerek 5 defa patladı,hepsi de elinize batsa elinizi kanatmayacak küçük tel ve camlardan kaynaklandı.Lastik patlağı biraz da şans işi belki de siz kullansaydınız hiç patlamayacaktı.Asıl eleştirdiğim nokta lastiği takması biraz zor,daha da kötüsü lastiği yerine oturtup balans vermek çok zor.Bugüne kadar telli ve katlanır birçok lastik kullandım bu sorunlarla hiç karşılaşmadım.
Bu lastiğe muadil olan Pirelli P Zero Velo da kullandım.2800 km de sadece bir patlak o da araba lastiğini bile patlatırdı.Pirelli de aynı Schwalbe one gibi çok akıcı,iyi yol tutan,iyi frenajlı, yumuşak bir lastikti.Pirellinin de tek dezavantajı yumuşak olmasından kaynaklı, çok çabuk bitmesi.
@trainspotting35 Aynen dediğin gibi Çetin Hocam ilk günkü 430 km ağır geldi.Önemli olan istikrarlı olmaktı
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri