Scudo Sports

Tourney'i neden beğenmiyorsunuz?

Shimano'ya göre:

212597 dosyayı görüntüle

Açıklamaları kendimce özetledim.

Tourney
Enjoy casual road bike by appropriate gear ratio
Light operation and Smooth shifting
Stress free for urban cycling
Kısa şehir içi geziler için.

Claris
RIDE IN STYLE
New CLARIS R2000 series correspond to entry riders. Riding style is not race oriented, but easy sports, long touring, town cruising with casual cloths, shopping and also commuting for daily use. The bike with CLARIS is a partner of the rider. Having the bike make riders feel happy. It's sporty looks but it promises that the opportunity of comfortable riding.
Sporty and fun for diverse styles
Stylish & clean design
Uzun geziler, şehir içi ulaşım, işe gidip gelme gibi günlük işler.

Sora
EMBRACE NEW CHALLENGES
The new SORA is most attractive and robust 9-speed component ever. SORA is pitched towards sports/fitness cyclists with stylish and clean design. Now with technology adopted from higher level groupsets, both new starters and enthusiasts will feel comfortable sport riding
with the features that 9-speed SORA R3000 introduces.
Genel spor amaçlı sürüş.

Tiagra
Progressive all-road performance
New 10-speed TIAGRA provides serious entry-level riding performance with cascaded technology from top-tier lines.
More intuitive control for shifting
The new 10-speed cable pitch for wider frame compatibility
Upgraded with cascaded technology from DURA-ACE
30% increase in brake power (same level as BR-5700)
Ciddi spor amaçlı sürüşler.

105
RIDE INSPIRED
SHIMANO 105 R7000 Series will empower more riders than ever before to embrace the sport of road cycling. It will become the supportive groupset that beginner riders choose to help them train for, and ride in more serious races.
By combining trickle down technology with a greater accessibility, SHIMANO 105 will continue to motivate and inspire more riders than ever to go after greater challenges.
Rekabetçi, hız odaklı sürüş, giriş seviyesinde yarış.

Ultegra
The true spirit of the sport
New ULTEGRA R8000 series is "pro-proven" as it is a direct trickle down from DURA-ACE groupset. As road bike component, the stress-free operation is one of the most important feature to lead all day riding comfort with braking and shifting.
Ride harder with superior ergonomics
Advanced control in all conditions
Customizable for your racing style
Ciddi yarış.

Dura-Ace
System Supremacy
System engineering at its peak. Each of the components magnifies the qualities of the others for an unparalleled level of performance. Optimizing input to maximize output. That's how it achieves supremacy.
New designed crank arm for optimum power transfer
Precise & easy front derailleur set with lighter and intuitive shifting operation
SHIMANO SHADOW RD construction for stable shifting performance
Optimally balanced hydraulic brake system for racing with improved heat dissipation of ICE TECHNOLOGIES FREEZA
En üst seviye.


Burada da belirtilmiş detaylı bir şekilde bizimle bunu paylaşan abimize de teşekkürler.Bende bir şey eklemek istiyorum bu arada forumda yeniyim yol bisikletinde de yeniyim belirtmeden geçmeyeyim (amatörüz yani:)).Bu yılın Mart ayında Mosso'nun Cavalier modelinin Tourney grup setini kullanan bisikletini aldım (A070 tabii ki) ve sürüşlere başladım.Elimden geldiğince profesyonel sürmeye çalışıyorum mesafelerim şimdilik kısa ama birkaç aylık izlenimlerim şu şekilde; öncelikle vites geçişleri çok fena değil ama tabii ki tıkır tıkır da değil özellikle yokuş başladığı zaman ani geçişlerde yavaş kalabiliyor, ikinci olarak hız mevzusu şöyle normalde Ankara da yaşıyorum trafikte yoğun olduğu için dur kalk olduğundan doğru bir veri alamamıştım bugüne kadar ama yazın Antalya da düz yolda dur kalk olmadan veri alma şansım oldu ve şunu söyleyebilirim ki bisiklet üstünde nabzım düşük kalıyor* ve belli bir yerden sonra bisiklet basmayabiliyor.Belki ben vites kombinasyonlarını yanlış yapıyorumdur ama kadansımı en yükses seviyede tutmaya çalışıyorum fakat yinede bisiklet yüksek hızlara ulaşamayabiliyor ve arada 1-2 ivme kazanmak için seleden kalkmanız gerekebiliyor.Sonuç olarak işin bütçesel boyutuna da baktığımız zaman Claris setli bisikletler 4500-5000'i bulmuşken Tourney'i yerden yere vurmak sadece başlamak isteyenlerin hevesini kırmaktır bence (özellikle akranlarım için diyorum bunu).Tourney en azından hevesinizi almak ve bir yerden başlamak için uygun bir set zaten her sporda olduğu gibi ilk olarak bir hevesinizi alır ve bu sporda ilerlemek isterseniz zamanla yükseltemeler yaparsınız:harika:.

*Triatlet olduğum için koşarken falanda nabız bandı kullanıyorum örneğin tempolu koşuda 160-165 BPM ile gidiyorsam bu bisikletimin üstünde 135-150 dolaylarında oluyor sadece yokuşlarda belki 160-170 dolaylarını görebiliyorum.Aynı zamanda kondisyonum da o kadar iyi değil ama 12 derecelik bir yokuşta (Ankara, Cinnah Caddesi bilenler bilir) 180 BPM görmüştüm bisiklet üzerinde tabii vites sistemi ve ağır çekişi de buna etken olabilir.
 
Scudo
evvelden bu problem yoktu piyasadaki çin tx51 ön aktarıcılarda kaynama sorunu yaşadım
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
ben de tourney kullanıyorum (şehir bisikletimde) fakat yol bisikleti olan arkadaşlarım yol bisikleti için önermiyorlar sebep olarak ise: ayarının çabuk bozulduğu, seri vites geçişi yapmadığı gibi şeyler
Tourney yol bisikleti almak sizce mantıklı mı 2.el kullanan var mı claristen soradan farkı ne
 
Son düzenleme:
ben de tourney kullanıyorum (şehir bisikletimde) fakat yol bisikleti olan arkadaşlarım yol bisikleti için önermiyorlar sebep olarak ise: ayarının çabuk bozulduğu, seri vites geçişi yapmadığı gibi şeyler
Tourney yol bisikleti almak sizce mantıklı mı 2.el kullanan var mı claristen soradan farkı ne
Tourney yol bisikletinde kullanılmamalıdır. Malzeme farkı var , sorada falan kollar çok güzel alaşımdan yapılma. Tourney daha adi kaba malzemeden yapılma diye hatırlıyorum . Ele oturması bile sertti . Yıllar önce tourney yol setine denk gelmiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: AenR
ben de tourney kullanıyorum (şehir bisikletimde) fakat yol bisikleti olan arkadaşlarım yol bisikleti için önermiyorlar sebep olarak ise: ayarının çabuk bozulduğu, seri vites geçişi yapmadığı gibi şeyler
Tourney yol bisikleti almak sizce mantıklı mı 2.el kullanan var mı claristen soradan farkı ne
Ayarının çabuk bozulduğu doğru ve evet Ultegra veya Duraace gibi tıkır tıkır geçmiyor vitesler benim oturduğum caddede bisikletçi var ayarları her hafta başında yaptırıyorum tıkır tıkır yokuşlara tırmanmaya devam ediyorum.Bu arada Tourney rublesi 7 dişli (7'lik vites sistemi yani) haliyle yokuşlarda işkence çekebilirsiniz bende eğime bağlı çekiyorum ama kondisyonla birlikte göz ardı edilebilir bir durum.Son olarak vites arttırmak için frene bağlı arttırıcıya değil biraz sağındaki bir mandaldan (küçük ama sert) yapıyorsunuz yani parmaklarınız uzanmıyorsa mecbur pozisyon değiştirip vites arttırıp öyle devam etmeniz gerekiyor.Aklıma gelenler bunlardı.0 Tourneyler şu an pahalı bende mosso var yine uyguna almıştım hafifliği ile buna değdi açıkçası ama Tourneyi 2. el alıp daha sonra claris veya soraya geçebilirsiniz yada bütçenize bağlı direkt 2. el claris de mantıklı olur.
Tourney yol bisikletinde kullanılmamalıdır. Malzeme farkı var , sorada falan kollar çok güzel alaşımdan yapılma. Tourney daha adi kaba malzemeden yapılma diye hatırlıyorum . Ele oturması bile sertti . Yıllar önce tourney yol setine denk gelmiştim.
Neticede Shimano böyle bir şeyi üretiyor ve başka ülkelerde de satıyor ama Tourney'in tek sıkıntısı endurance (mesafe ve dayanıklılık) kapsamında üretilmiyor daha çok spor/fitness (kısaca kardiyo amaçlıda denebilir) gibi amaçlar doğrultusunda üretiyorlar hatta sanırım bu başlığın altında bir grafik vardı bununla ilgili.Türkiyede ise piyasa malum haliyle Tourney'i endurance için kullananlar (benim gibi :harika: ) mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: AenR ve MAERKEK
ben de tourney kullanıyorum (şehir bisikletimde) fakat yol bisikleti olan arkadaşlarım yol bisikleti için önermiyorlar sebep olarak ise: ayarının çabuk bozulduğu, seri vites geçişi yapmadığı gibi şeyler
Tourney yol bisikleti almak sizce mantıklı mı 2.el kullanan var mı claristen soradan farkı ne
Şehir bisikletinde tourney iş görüyor haklısınız ancak yol bisikletinde değerlendirmek gerekir
 
  • Beğen
Tepkiler: AenR
Toruneye uyumlu rublelerin vitesleri arasındaki kadans farkı çok fazla ve yol bisikletnde performanslı bir sürüşe engel olabilir. 4000 km dağ bisikletinde kullandım tourney. şuan sora setli yol bisikleti kullanıyorum ve farkı hissettiriyor kadans olayında falan
 
Tourney bence fiyat performans ürünü. Tabi şuan yine pahalı ama arkadaşım bisikleti aldığı günden beridir, üzerinde gelen tourney seti kullanıyor. Yamulma, dağılma, kırılma olaylarından birini yaşamadık. Aksine ben Acera kullanıyordum, ondan önce ben dağıttım :komik: Acera'ya para çıkmayınca Altus'a düştüm. Tourney'e tekrar dönersek , şuan 100 lirayı geçmiş bulunmakta fakat o zamanlar 25-30 liraya takılıyordu. Ben Altus'u 75 lira gibi bir fiyata almıştım. Acera için 185 lira istemişlerdi.
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Tourney bence fiyat performans ürünü. Tabi şuan yine pahalı ama arkadaşım bisikleti aldığı günden beridir, üzerinde gelen tourney seti kullanıyor. Yamulma, dağılma, kırılma olaylarından birini yaşamadık. Aksine ben Acera kullanıyordum, ondan önce ben dağıttım :komik: Acera'ya para çıkmayınca Altus'a düştüm. Tourney'e tekrar dönersek , şuan 100 lirayı geçmiş bulunmakta fakat o zamanlar 25-30 liraya takılıyordu. Ben Altus'u 75 lira gibi bir fiyata almıştım. Acera için 185 lira istemişlerdi.
sadece arka aktarıcıdan ibaret değil zaten. tüm ekipnanlar söz konusu burada
 
Evet geçişler çok iyi değil,ama daha iyi olarak lanse edilip ciddi paralar istenen setlerle de öyle uçurum yok aralarında.Fiyat performans olarak kesinlikle başarılı bir set Turney.ı
 
Daha grup setler vs. fazla bilgimin olmadığı günlerdi... Ankarada ODTÜ ormanında patika tepe dolanırken altus arka aktarıcıma feci hasar verdim hızlı bir iniş sonrası ayağa kalkarak pedallara ani yüklendiğimde. Marka bir bisikletçiye onarıma verdim. Bisikleti aldığımda arka aktarıcıyı tourney taktıklarını ve bu aktarıcının gayet kaliteli olduğunu söylediler. İnandım tabi cehaletle 😀
Velhasıl 15inci kilometrede tourney arka aktarıcı kırılarak yukarı yönde katlandı ve arka jantların da canına okudu. Akor ayarı vs tutmadı bi daha jant... Gitti hem jant hem tourney aktarıcı...
Alivio dan aşağı mtb grup set bakmamak lazım deore candır diyorum.
 
Daha grup setler vs. fazla bilgimin olmadığı günlerdi... Ankarada ODTÜ ormanında patika tepe dolanırken altus arka aktarıcıma feci hasar verdim hızlı bir iniş sonrası ayağa kalkarak pedallara ani yüklendiğimde. Marka bir bisikletçiye onarıma verdim. Bisikleti aldığımda arka aktarıcıyı tourney taktıklarını ve bu aktarıcının gayet kaliteli olduğunu söylediler. İnandım tabi cehaletle 😀
Velhasıl 15inci kilometrede tourney arka aktarıcı kırılarak yukarı yönde katlandı ve arka jantların da canına okudu. Akor ayarı vs tutmadı bi daha jant... Gitti hem jant hem tourney aktarıcı...
Alivio dan aşağı mtb grup set bakmamak lazım deore candır diyorum.
Ayarını düzenli olarak yapmak da önemli iyi ayarlamazsan, ayarı kaçınca önemsemezsen Deore aktarıcıyı bile janta sokabilirsin. Full tourney setli bir şehir bisikletini 10000 km kullandım gıkı çıkmadı, bakımlarını önemsiyordum ben. Sonrasında tamamen keyfimden bisikleti dağıttım, arka tekeri Shimano HB-475 göbek ile bisikletçide tekrar ördürdüm, rubleyi 11-34 8'li Altus yaptım, arka aktarıcıyı Acera m360 yaptım, vites kollarını kelepir fiyata bulduğum Alivio m410 ile değiştirdim, teker göbeklerine seramik bilya attım. Sonrasında bir 8500 km daha yaptım. 16000. km'de TY-501 aynakolun dişlileri erimişti aynısıyla değiştirdim. Ön aktarıcı hâlen bisikletin üzerinde gelen orijinal Tourney TX-35 aktarıcı. Herhangi bir sorun yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gkonak ve M.İhsan
Tourney ve Altus kullanıyorum günlük kullanımda fark göremiyorum. Spor amaçlı kullanmadığımı belirteyim. İkisi de gayet dayanıklı ve tutarlı, vites geçişleri seri. Tourney 2 yıldır hiç vites ayarı istemedi, altus da aynı şekilde.
 
Ürün gamının aiağılarona inikdikçe detaylar azalıyor malzeme kabalaşıyor ve ağır metal ya da plastik aksamlar görmeye başlıyoruz. Yukarılara çıktıkça hafiflemeye başlıyor, önce plastiğe bay bay deyip saha yukarılara karbona hoşgeldin diyebiliriz. Malzeme daha ince ayara gelir oluyor, daha profesyonelleşiyor, haliyle arızalar bazen daha az oluyor bazen de oldu mu cep yakıyor. Kullanım şekli ve amacına göre değerlendirilmeli. Şehirde günlük gezmek için çok üst modellere gerek yok bence. Performans istedikçe ve bisikleti hafifletmek istedikçe pahalı modeller göz kırpıyor.
 
Geri