engursafak
Üye
- Kayıt
- 21 Temmuz 2021
- Mesaj
- 59
- Tepki
- 73
- Yaş
- 20
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Şafak Özcan Engür
- Başlangıç
- 2020—21
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Shimano'ya göre:
212597 dosyayı görüntüle
Açıklamaları kendimce özetledim.
Tourney
Enjoy casual road bike by appropriate gear ratio
Light operation and Smooth shifting
Stress free for urban cycling
Kısa şehir içi geziler için.
Claris
RIDE IN STYLE
New CLARIS R2000 series correspond to entry riders. Riding style is not race oriented, but easy sports, long touring, town cruising with casual cloths, shopping and also commuting for daily use. The bike with CLARIS is a partner of the rider. Having the bike make riders feel happy. It's sporty looks but it promises that the opportunity of comfortable riding.
Sporty and fun for diverse styles
Stylish & clean design
Uzun geziler, şehir içi ulaşım, işe gidip gelme gibi günlük işler.
Sora
EMBRACE NEW CHALLENGES
The new SORA is most attractive and robust 9-speed component ever. SORA is pitched towards sports/fitness cyclists with stylish and clean design. Now with technology adopted from higher level groupsets, both new starters and enthusiasts will feel comfortable sport riding
with the features that 9-speed SORA R3000 introduces.
Genel spor amaçlı sürüş.
Tiagra
Progressive all-road performance
New 10-speed TIAGRA provides serious entry-level riding performance with cascaded technology from top-tier lines.
More intuitive control for shifting
The new 10-speed cable pitch for wider frame compatibility
Upgraded with cascaded technology from DURA-ACE
30% increase in brake power (same level as BR-5700)
Ciddi spor amaçlı sürüşler.
105
RIDE INSPIRED
SHIMANO 105 R7000 Series will empower more riders than ever before to embrace the sport of road cycling. It will become the supportive groupset that beginner riders choose to help them train for, and ride in more serious races.
By combining trickle down technology with a greater accessibility, SHIMANO 105 will continue to motivate and inspire more riders than ever to go after greater challenges.
Rekabetçi, hız odaklı sürüş, giriş seviyesinde yarış.
Ultegra
The true spirit of the sport
New ULTEGRA R8000 series is "pro-proven" as it is a direct trickle down from DURA-ACE groupset. As road bike component, the stress-free operation is one of the most important feature to lead all day riding comfort with braking and shifting.
Ride harder with superior ergonomics
Advanced control in all conditions
Customizable for your racing style
Ciddi yarış.
Dura-Ace
System Supremacy
System engineering at its peak. Each of the components magnifies the qualities of the others for an unparalleled level of performance. Optimizing input to maximize output. That's how it achieves supremacy.
New designed crank arm for optimum power transfer
Precise & easy front derailleur set with lighter and intuitive shifting operation
SHIMANO SHADOW RD construction for stable shifting performance
Optimally balanced hydraulic brake system for racing with improved heat dissipation of ICE TECHNOLOGIES FREEZA
En üst seviye.
Burada da belirtilmiş detaylı bir şekilde bizimle bunu paylaşan abimize de teşekkürler.Bende bir şey eklemek istiyorum bu arada forumda yeniyim yol bisikletinde de yeniyim belirtmeden geçmeyeyim (amatörüz yani).Bu yılın Mart ayında Mosso'nun Cavalier modelinin Tourney grup setini kullanan bisikletini aldım (A070 tabii ki) ve sürüşlere başladım.Elimden geldiğince profesyonel sürmeye çalışıyorum mesafelerim şimdilik kısa ama birkaç aylık izlenimlerim şu şekilde; öncelikle vites geçişleri çok fena değil ama tabii ki tıkır tıkır da değil özellikle yokuş başladığı zaman ani geçişlerde yavaş kalabiliyor, ikinci olarak hız mevzusu şöyle normalde Ankara da yaşıyorum trafikte yoğun olduğu için dur kalk olduğundan doğru bir veri alamamıştım bugüne kadar ama yazın Antalya da düz yolda dur kalk olmadan veri alma şansım oldu ve şunu söyleyebilirim ki bisiklet üstünde nabzım düşük kalıyor* ve belli bir yerden sonra bisiklet basmayabiliyor.Belki ben vites kombinasyonlarını yanlış yapıyorumdur ama kadansımı en yükses seviyede tutmaya çalışıyorum fakat yinede bisiklet yüksek hızlara ulaşamayabiliyor ve arada 1-2 ivme kazanmak için seleden kalkmanız gerekebiliyor.Sonuç olarak işin bütçesel boyutuna da baktığımız zaman Claris setli bisikletler 4500-5000'i bulmuşken Tourney'i yerden yere vurmak sadece başlamak isteyenlerin hevesini kırmaktır bence (özellikle akranlarım için diyorum bunu).Tourney en azından hevesinizi almak ve bir yerden başlamak için uygun bir set zaten her sporda olduğu gibi ilk olarak bir hevesinizi alır ve bu sporda ilerlemek isterseniz zamanla yükseltemeler yaparsınız.
*Triatlet olduğum için koşarken falanda nabız bandı kullanıyorum örneğin tempolu koşuda 160-165 BPM ile gidiyorsam bu bisikletimin üstünde 135-150 dolaylarında oluyor sadece yokuşlarda belki 160-170 dolaylarını görebiliyorum.Aynı zamanda kondisyonum da o kadar iyi değil ama 12 derecelik bir yokuşta (Ankara, Cinnah Caddesi bilenler bilir) 180 BPM görmüştüm bisiklet üzerinde tabii vites sistemi ve ağır çekişi de buna etken olabilir.