Scudo Sports

Shimano'nun 2008 Yenilikleri

Halil, 770 ters yay, 771 ve 772 (shadow) düz yay (eski tip). GS kısa SGS uzun bacak. 6 model var.

REAR DERAILLEUR, RD-M770, DEORE XT GS 9-SPEED LOW-NORMAL,
REAR DERAILLEUR, RD-M770, DEORE XT SGS 9-SPEED LOW-NORMAL,
REAR DERAILLEUR, RD-M771, DEORE XT GS 9-SPEED TOP-NORMAL,
REAR DERAILLEUR, RD-M771, DEORE XT SGS 9-SPEED TOP-NORMAL,
REAR DERAILLEUR, RD-M772, DEORE XT GS 9-SPEED TOP-NORMAL, LOW PROFILE
REAR DERAILLEUR, RD-M772, DEORE XT SGS 9-SPEED TOP-NORMAL, LOW PROFILE
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Scudo
Aslında bu biraz kötü oldu Gürol Abi.
Ben çok uzun süredir ters yaylı attırıcı kullanıyorum. XT'den önce Shimano C050 diye Tourney ayarında bir attırıcım vardı, o da ters yaylıydı. Sanıyorum toplamda 5 yıl falan oldu.
Şimdi ise Shadow'u kesinlikle denemek istiyorum fakat düz yaya nasıl alışırım bilmiyorum...
 
@HaliliOzturk

Ters yayla düz yay arasında alışamayacak kadar kullanım farkı var mı ki? Yani mesela sürekli ters yay kullanan tecrübeli bir bisikletçi bindiği başka bir bisikletin ters yaylı mı düz yaylı mı olduğunu kullanımdan anlayabilir mi?
 
Anlar tabi ki. Sonuç olarak birisinde teli gerdiğinde vites büyük dişliye geçiyor, diğerinde küçük dişliye geçiyor.
2006'da, ilk Polonezköy yarışında starta 10 dk kala bisikletimin kulağı kırılında (ısınıyordum o esnada) bir arkadaşımın bisikletiyle yarışa katılmıştım. Her tırmanış öncesi vites 1 büyütüp, 2 küçültmekten, her atak öncesi vites 1 küçültüp 2 büyütmekten artık gına gelmişti :) Çünkü ben ters yaylı XT kullanıyordum, arkadaşımda Sram X.9 vardı.

İnan tecrübeye gerek yok, bisiklete bindiğin an eğer o vites senin vitesinden farklıysa bunu anlarsın.

Farkın alışılamayacak olması refleksten kaynaklanıyor. Sonuç olarak performanslı binmek istediğimizde hiç birimiz önce "Aa vitesi büyütsem en güzel olur" diye düşünüp ardından vites büyütmüyoruz. Bu anlık olarak, reflekslerimiz ile karar verdiğimiz bir durum.
Elbet bu geçişe alışır insan ama biraz zaman alacağı kesin :)
 
bir alivio sevecek olarak bu bilgiler çok ii olmuş ne zamandır alivio hidrolik discin çıkmasını bekliyordum.peki bunlar TR de satışı başladımı yoksa sadece tanıtımmı...
 
Gürkan şu anda yeni gelen bisikletlerin üzerinde bu donanımlar var. Yani 2008 model parçalar dünya pazarındaki yerini aldı, satıştalar.

Türkiye'ye Shimano parçaların gelmesi, genelde üretim yerleri ile alakalı olarak değişmekle beraber Şubat ayını buluyor.
 
Halilcim çok teşekkürler paylaşım için sağol sayende bilgi sahibi olduk
 
Katalokta Tourneyin silindirik frenini buldum. Eski model sıradan göbeklere takılan bir ürün. Fiyatı konusunda bilgisi olan var mı? Garajda şu an dağınık vaziyette duran Bianchi Aspid için düşünüyorum.
 
Bende 2008 ing katologunu anladığım kadarıyla incelemiştim güzel yenilikler var .

Bide sanırım yeni turney rapidfire kollar çıkarmışlar.

Güzel yazı olmuş eline sağlık.
 
@HaliliOzturk

Haaaaa (öyle sıradan bir "haa" değil, tee boğazdan çıkıyor), ben tamamen farklı bir şey düşünüyormuşum. Daha doğrusu kafadan uyduruyormuşum :)

Bilgiler için teşekkürler...
 
Bu yazıyı hazırlarken arayıp bulamadığım bir grafiği ekliyorum arkadaşlar.

Shadow arka attırıcının ne şekilde içeri gizlendiğini gösteriyor.
En solda klasik attırıcı, ortada Shadow, en sağda ise ikisini üst üste görüyorsunuz. Sarı tonlarda olan yine Shadow;
http://img239.imageshack.us/img239/743/shadowcp0.jpg
 
Bilgi için teşekkürler Halil ben bu gölge dizaynını pek sevmedim, nedeni ise araya ek oynar bir link koymuşlar (dün gördüm aslı bisiklette, 2008 xt arka attırıcı gelmişti) bunun aktarıcı sertliğini negatif yönde etkileyeceğini düşünüyorum, ilk başta olmasa da oynak bir sistem olduğu için zamanla aşınıp boşluk oluşturabilir, tabii bunlar benim varsayımlarım, umarım iyi bir sistem olur, aslında düşününce çok aşırı vites kırılmıyor bu yüzden aklıma bu yeni bir pazarlama taktiği mi sorusunu getiriyor...
 
Hepsi yeni bir pazarlama taktiği Hakan Abi :)
Ama olay sadece attırıcı kırmak değil, Shimano attırıcılar "Chain Suck" olaylarında genelde arka çeki borusuna vururlar. Bu attırıcı ile beraber bu olay da ortadan kalkmış oluyor.
Bu arada yeni eklenen bağlantı gevşeme yapmaz, neden dersen zaten oynayan bir yer değil. Tıpkı kulağa olan bağlantı yeri gibi...

Asıl soru işareti (yurtdışında da bu konuşuluyor) bu attırıcı arka dişliye daha yakın olduğu için, çamur performansı nasıl olacak? İyice attırıcı ve dişlinin arasını tıkar mı soruları var...

Ama biraz sabır :) Ben niyeti fena bozdum kesinlikle gönlümde 2008 XT arka vites ve vites kolları var... Eğer alırsam bir test yazısı yazarım artık :p
 
teşekkür ederim halil abi gelirse bende xt seti düşünüyorum full set ama ve jantlar da dediğin gibi tubeless jantı gbulmak hemde 400 euro ya zor gibi ama gümkür olduğu içinbindirirler die düşüyorum...:D
 
yazıların için teşekkürler haliliöztürk. benimde birkaç sorum olacak.
vites değişim hızından hiç bahsedilmiyor. ağırlık önemli ama vitesin hızlı değişmesi (tepki vermesi) ürün kalitesini ve fiyatını etkilemiyor mu?. değişimde geçen süre güç kaybını arttırmaz mı?
zincir yapısının vites değişimine etkisi var mı?
diğer bir sorumda. düşük pedal devirlerinde vites değiştirmek zorlaşıyor. üst model değiştiricilerde bu problemler yok mudur.
son soru. ön vitesi 3'te bırakıp arka viteste 1-2-3'ü kullanmakmı yoksa ön vitesi 2'de bırakıp 3-4-5'i kullanmak mı. (şehir içinde verimli kullanmak için)
 
Vites değiştirme hızından bahsediliyor, ancak bu 2008'in değil 2007'nin bir değişikliğiydi.
Rapid Fire II vites kollarında hem "boşaltma" kolunun 2 yönlü çalışması, hem de 2 kademeli çalışması en önemli etken. Bu sayede daha seri vites değiştirmek mümkün. Aynı zamanda yeni sistemde yine boşaltma hareketinin sonunda değil, başlangıcında tel serbest bırakılıyor ki bunun da hıza etkisi büyük. Zaten 2007 XTR ve 2008 XT'nin önceki sistemlere göre çok üstün olduğunu kullanan herkesden duyuyoruz.

Zincir yapısı derken neyi kastettiğinizi anlamadım. Fakat eğer bahsi geçen Deore ve XTR zincir arasındaki fark ise evet, XTR zincirin iç ve dışı tamamiyle kaplı, bu da hem paslanmayı engelliyor hem de daha akıcı vites geçişlerine olanak sağlıyor.

Düşük pedal devri derken rakam verseydiniz daha iyi olurdu. Ancak pedal devri düştükçe zincire uyguladığınız güç artar. Bu da zincirin daha gergin olmasına neden olur (zincirin maruz kaldığı kuvvetten bahsediyorum). Böyle bir gerginlikte akıcı vites geçişlerinden bahsetmek imkansız gibi. Zaten çoğu kullanıcı da vites geçişi esnasında pedalı çevirirken çok güç vermekten kaçınılması gerektiğini bilir. Yani biraz "göstermelik" pedal çevirmek vites geçişlerini çok kolaylaştıracaktır.

Şehir içinde eğer düz yolda isem ben sürekli 3. ayna kolu kullanıyorum çünkü hızlanması daha kolay oluyor gibi geliyor bana. Yani arka vitesi büyütün ve hızlanın. Fakat yokuş çıkıyorsam benzer bir ordan 2. ayna dişliyi kullanmayı tercih ederim. Genelde 3. ayna dişlide kullandığım arka dişlinin 2 büyüğü yakın bir kuvvet almamı sağlıyor.
Ancak çekiş sisteminin daha uzun ömürlü ve daha sağlıklı çalışması için ayna dişlide 2'yi kullanıp arkayı 3-4-5 kullanmak yararlı olur benim kanaatimce.
 
ben trek 7.3fx'de ayna koldaki 3 dişliyide verimli kullanmadığıma (bir tanesinin gereksiz olduğuna) inanıyorum. belki de şehir içinde kullandığım içindir. 2 dişlisi olan bir aynakol ile neler kazanır neler kaybederim.
 
Geri