ratm
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 16 Nisan 2009
- Mesaj
- 1.174
- Tepki
- 1.968
- Şehir
- izmir
- İsim
- Hakan Engin
- Bisiklet Marka
- Focus
- Bisiklet Model
- Bold 2 29 LTD
- Kadro Boyu (inç/cm)
- 50 cm
- Jant Boyu
- 29 Jant
- Fren Sistemi
- Hidrolik Disk
- Türü
- Ön Amortisörlü
- Çekiş Sistemi
- 1 x 11
- Garanti Durumu
- Garantisi Yok
- Materyal
- Alüminyum
- Bulunduğu Şehir
- İzmir
- Kargo Seçenekleri
- Elden Teslim
- Fiyat
- 85000
- Kullanım Süresi
- 7 yıl
- Durumu
- İkinci El
- İletişim
- hakan1engin@gmail.com
Focus Bold 2 29" LTD E-MTB Elektrikli Dağ Bisikleti (Çift Bataryalı !)
* 2017 Model.
* XL Kadro (185 cm ve üzeri boylar için uygundur)
Bisiklet 2017 yılında Almanya'dan alındı. Zaten bilenler bilir, Focus oldukça üst düzey bisiklet modelleri olan bir alman markası.
Bu bisiklet, üzerinde ekstra batarya taşıyabilecek şekilde tasarlanmış, buna T.E.C olarak isim vermişler. Böylece üzerine takacağınız ekstra batarya ile kapasitesi 2 katına çıkabiliyor.
Ben bisikleti alırken ayrıca bu ekstra bataryayı da satın aldım. Normalde bisikletin batarya kapasitesi 378Wh, bu ekstrayı da üzerine taktığınızda toplam 756 Wh oluyor.
Ekstra bataryayı çok fazla kullanmadım, toplamda 5 kere falan kullanmışımdır, o kadar uzun turlar yapmadığım için açıkçası çok da gerek kalmadı diyebilirim.
Bu ekstra batarya yaklaşık 500 Euro değerinde. Yani bisikletin fiyatını değerlendirirken özellikle bu ayrıntıya dikkat etmenizi öneririm!.
Bisikleti genelde bazı haftasonları kullandım. Sürekli kullandığım bir bisiklet değildi, bazen 2-3 ay hiç kullanmadığım oluyordu. O yüzden kondüsyonu oldukça iyi olarak kaldı.
Bu bisiklet %90 oranında dağ yollarında kullanıldı, o yüzden doğal olarak üzerinde bazı ufak tefek izler mevcut. Kesinlikle hiç bir kaza veya ciddi bir düşme yaşamadım.
Zaten ilk aldığımda üzerinde birçok yere şeffaf koruma folyosu yapıştırmıştım.
Aldığımdan bu yana bisikletin birçok bileşeninde pozitif değişiklikler yaptım.
İlk üzerinde gelen arka jant göbeği bu bisiklet için yetersiz olduğundan sorun çıkardı ve onu Hope Pro 4 ile değiştirdim.
Daha sonra arka rubleyi büyütme kararı aldım, dik yerlere daha rahat çıkabilmek için. Sunrace 'in 11-46t rublesini taktım.
Bu ruble ile birlikte vites sistemini de değiştirmem gerekiyordu, Sram'in viteslerine çok güvendiğim için SRAM GX 11 vites sistemini taktım, ki üzerindeki vites sisteminden çok daha iyi çalıştı, tabii zincir de yine ona uygun olarak SRAM in bir zinciri ile değişti.
Daha sonra büyük bir değişiklik olarak bisikletin maşasını upgrade ettim. Üzerindeki modele göre Rockshox'un daha iyi bir modeli olan REBA modelini taktım.
Üzerinde Magura'nın çok basit bir fren modeli vardı. İlk başlarda iyi çalışıyor gibiydi ama sonradan sorun çıkarmaya başladı ve aynı zamanda Magura nın fren kollarının kalitesi de kötüydü, bir tür plastikten yapılmaydı ve kolay deforme oluyordu. O yüzden fren sistemini de değiştirdim.
Shigura dedikleri (Shimano ile Magura nın karışımı) sistemi uyguladım. Fren kolları Shimano ama kaliperler Magura. Shimano ile Magura çok uyumlu bir şekilde çalıştı. Zaten araştırabilirsiniz kullananların nasıl memnun olduğunu. Ben de çok memnun kaldım.
Kollar için Shimano nun SLX kollarını kullandım, kaliper olarak da Magura 'nın MT4 Estop modelini kullandım(üzerinde gelen kaliperler Shimano'ya uygun değildi).
Daha sonra, REBA model maşayı biraz daha iyi bir seviyeye taşımak için maşanın Damper tarafını upgrade ettim. Rockshox'un yeni maşalarında kullandığı Damper sistemi olan "Charger 2" yi hazır Kit olarak satın alıp maşanın damper tarafını değiştirdim. Maşanın çalışmasında biraz daha iyileşme sağladım.
Pedal olarak zaten ilk bisikleti aldığımda DMR nin meşhur V12 model platform pedalını almıştım, bisiklet ile uyumlu olan rengini kullandım. Oraya buraya sürtünmelerden dolayı pedalda bayağı bir iz oluştu, zaten fotoğraflardan görülüyordur.
Son olarak selesini daha konforlu bir sele ile değiştirdim. Selle Royal Explora Royalgel modelini aldım, üzerinde gelen seleye göre çok fark yarattı.
Bir de elcikleri çok konforlu değildi, onları da ODI'nin bir modeli ile değiştirdim. Yine ODI markasını bilen bilir diyorum.
Sele ve elcikler en son değişen parçalar ve onlar oldukça yeni.
En son olarak lastikten bahsedeyim. Son kullandığım lastik Maxxis Ardent modeliydi. Tubeless olarak kullanıyordum, içinde sıvıyla. Fakat son zamanlarda iç lastik taktım, şuan iç lastik var içinde ama isterseniz tubeless sibobu takıp ve içine sıvı koyup kullanabilirsiniz.
Şuan üzerinde bulunan lastiklerin aslında dişleri çok iyi durumda ama lastiğin yan duvarları bozulmuş durumda. Niye bilmiyorum bayağı bir yıpranmış. Yani bir süre daha götürür ama bir süre sonra değiştirmek lazım. Kendi kullanım tarzınıza göre artık ona karar verirsiniz.
Oldukça uzun bir yazı oldu ama bisikletin her şeyini bilin istedim.
Tekrar toparlamak gerekirse. Bisikletin arızalı herhangi bir parçası yok. Tabii ki kullanımdan dolayı yıpranmalar olabilir, dediğim gibi kadro üzerinde ufak tefek çeşitli izler olabilir. Ama sürekli bakımları yapılan bir bisiklet olduğundan ve az kullanıldığından dolayı olabildiğince iyi bir durumda , zaten görsellerden de anlayabilirsiniz.
Lütfen bisikletin fiyatını değerlendirirken şuna dikkat edin; üzerine takılan, değişim yapılan parçaları internette fiyatlarına bir bakın, nasıl bir rakam çıkacak, ve özellikle yedek bataryanın fiyatını da hesaplayın. İstediğim rakamın makul olduğunu göreceksiniz.
Sadece İzmir'den satış yapabilirim. İzmir dışı illere kargo vs ile gönderim yapamam. İzmir dışı almayı düşünen varsa İzmir'de bir tanıdığı aracılığıyla belki satın almayı yapabilir.
BİSİKLETİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ :
Kadro : BOLD² 6066 Alloy, T.E.C. Battery Concept, 148 Boost standard, internal cable routing, post mount brake standard
Ön Süspansiyon Maşa : RockShox Reba RL Solo Air Boost 29" 120mm (Rockshox Charger 2 RLC Upgrade Kit)
Elektrik motoru : Shimano E8000 250Watt 70Nm Tork
Batarya : Focus TEC, 378 Wh (kadroya entegre)
Ekran : Shimano Steps SC-E8000
Arka vites değiştirici : SRAM GX (11 vites)
Vites kolu : SRAM GX (11 Vites)
Aynakol : Shimano FC-E8000-34T
Gidon : Concept Trail, düz, alüminyum
Gidon boğazı : Concept Trail, alüminyum
Elcik : ODI Reflex XL V2.1
Sele : Selle Royal Explora Royalgel Athletic
Sele borusu : Concept, 31.6 mm, 350 mm, alüminyum
Fren kaliperleri : Magura MT4 Estop
Fren kolları : Shimano SLX BL-M7100
Rotor : Magura 203mm (ön) - Magura 180mm (arka)
Jant seti : Concept EX 622-23 Alüminyum
Ön göbek : Concept 15x110mm boost (sokma mil)
Arka göbek : Hope Pro 4 12x148mm boost (sokma mil)
Arka ruble : Sunrace MX8 11-46t (11 vites)
Pedallar : DMR Bikes V12 Alüminyum
Lastikler : Maxxis Ardent Dual EXO TR Skinwall 29"
* 2017 Model.
* XL Kadro (185 cm ve üzeri boylar için uygundur)
Bisiklet 2017 yılında Almanya'dan alındı. Zaten bilenler bilir, Focus oldukça üst düzey bisiklet modelleri olan bir alman markası.
Bu bisiklet, üzerinde ekstra batarya taşıyabilecek şekilde tasarlanmış, buna T.E.C olarak isim vermişler. Böylece üzerine takacağınız ekstra batarya ile kapasitesi 2 katına çıkabiliyor.
Ben bisikleti alırken ayrıca bu ekstra bataryayı da satın aldım. Normalde bisikletin batarya kapasitesi 378Wh, bu ekstrayı da üzerine taktığınızda toplam 756 Wh oluyor.
Ekstra bataryayı çok fazla kullanmadım, toplamda 5 kere falan kullanmışımdır, o kadar uzun turlar yapmadığım için açıkçası çok da gerek kalmadı diyebilirim.
Bu ekstra batarya yaklaşık 500 Euro değerinde. Yani bisikletin fiyatını değerlendirirken özellikle bu ayrıntıya dikkat etmenizi öneririm!.
Bisikleti genelde bazı haftasonları kullandım. Sürekli kullandığım bir bisiklet değildi, bazen 2-3 ay hiç kullanmadığım oluyordu. O yüzden kondüsyonu oldukça iyi olarak kaldı.
Bu bisiklet %90 oranında dağ yollarında kullanıldı, o yüzden doğal olarak üzerinde bazı ufak tefek izler mevcut. Kesinlikle hiç bir kaza veya ciddi bir düşme yaşamadım.
Zaten ilk aldığımda üzerinde birçok yere şeffaf koruma folyosu yapıştırmıştım.
Aldığımdan bu yana bisikletin birçok bileşeninde pozitif değişiklikler yaptım.
İlk üzerinde gelen arka jant göbeği bu bisiklet için yetersiz olduğundan sorun çıkardı ve onu Hope Pro 4 ile değiştirdim.
Daha sonra arka rubleyi büyütme kararı aldım, dik yerlere daha rahat çıkabilmek için. Sunrace 'in 11-46t rublesini taktım.
Bu ruble ile birlikte vites sistemini de değiştirmem gerekiyordu, Sram'in viteslerine çok güvendiğim için SRAM GX 11 vites sistemini taktım, ki üzerindeki vites sisteminden çok daha iyi çalıştı, tabii zincir de yine ona uygun olarak SRAM in bir zinciri ile değişti.
Daha sonra büyük bir değişiklik olarak bisikletin maşasını upgrade ettim. Üzerindeki modele göre Rockshox'un daha iyi bir modeli olan REBA modelini taktım.
Üzerinde Magura'nın çok basit bir fren modeli vardı. İlk başlarda iyi çalışıyor gibiydi ama sonradan sorun çıkarmaya başladı ve aynı zamanda Magura nın fren kollarının kalitesi de kötüydü, bir tür plastikten yapılmaydı ve kolay deforme oluyordu. O yüzden fren sistemini de değiştirdim.
Shigura dedikleri (Shimano ile Magura nın karışımı) sistemi uyguladım. Fren kolları Shimano ama kaliperler Magura. Shimano ile Magura çok uyumlu bir şekilde çalıştı. Zaten araştırabilirsiniz kullananların nasıl memnun olduğunu. Ben de çok memnun kaldım.
Kollar için Shimano nun SLX kollarını kullandım, kaliper olarak da Magura 'nın MT4 Estop modelini kullandım(üzerinde gelen kaliperler Shimano'ya uygun değildi).
Daha sonra, REBA model maşayı biraz daha iyi bir seviyeye taşımak için maşanın Damper tarafını upgrade ettim. Rockshox'un yeni maşalarında kullandığı Damper sistemi olan "Charger 2" yi hazır Kit olarak satın alıp maşanın damper tarafını değiştirdim. Maşanın çalışmasında biraz daha iyileşme sağladım.
Pedal olarak zaten ilk bisikleti aldığımda DMR nin meşhur V12 model platform pedalını almıştım, bisiklet ile uyumlu olan rengini kullandım. Oraya buraya sürtünmelerden dolayı pedalda bayağı bir iz oluştu, zaten fotoğraflardan görülüyordur.
Son olarak selesini daha konforlu bir sele ile değiştirdim. Selle Royal Explora Royalgel modelini aldım, üzerinde gelen seleye göre çok fark yarattı.
Bir de elcikleri çok konforlu değildi, onları da ODI'nin bir modeli ile değiştirdim. Yine ODI markasını bilen bilir diyorum.
Sele ve elcikler en son değişen parçalar ve onlar oldukça yeni.
En son olarak lastikten bahsedeyim. Son kullandığım lastik Maxxis Ardent modeliydi. Tubeless olarak kullanıyordum, içinde sıvıyla. Fakat son zamanlarda iç lastik taktım, şuan iç lastik var içinde ama isterseniz tubeless sibobu takıp ve içine sıvı koyup kullanabilirsiniz.
Şuan üzerinde bulunan lastiklerin aslında dişleri çok iyi durumda ama lastiğin yan duvarları bozulmuş durumda. Niye bilmiyorum bayağı bir yıpranmış. Yani bir süre daha götürür ama bir süre sonra değiştirmek lazım. Kendi kullanım tarzınıza göre artık ona karar verirsiniz.
Oldukça uzun bir yazı oldu ama bisikletin her şeyini bilin istedim.
Tekrar toparlamak gerekirse. Bisikletin arızalı herhangi bir parçası yok. Tabii ki kullanımdan dolayı yıpranmalar olabilir, dediğim gibi kadro üzerinde ufak tefek çeşitli izler olabilir. Ama sürekli bakımları yapılan bir bisiklet olduğundan ve az kullanıldığından dolayı olabildiğince iyi bir durumda , zaten görsellerden de anlayabilirsiniz.
Lütfen bisikletin fiyatını değerlendirirken şuna dikkat edin; üzerine takılan, değişim yapılan parçaları internette fiyatlarına bir bakın, nasıl bir rakam çıkacak, ve özellikle yedek bataryanın fiyatını da hesaplayın. İstediğim rakamın makul olduğunu göreceksiniz.
Sadece İzmir'den satış yapabilirim. İzmir dışı illere kargo vs ile gönderim yapamam. İzmir dışı almayı düşünen varsa İzmir'de bir tanıdığı aracılığıyla belki satın almayı yapabilir.
BİSİKLETİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ :
Kadro : BOLD² 6066 Alloy, T.E.C. Battery Concept, 148 Boost standard, internal cable routing, post mount brake standard
Ön Süspansiyon Maşa : RockShox Reba RL Solo Air Boost 29" 120mm (Rockshox Charger 2 RLC Upgrade Kit)
Elektrik motoru : Shimano E8000 250Watt 70Nm Tork
Batarya : Focus TEC, 378 Wh (kadroya entegre)
Ekran : Shimano Steps SC-E8000
Arka vites değiştirici : SRAM GX (11 vites)
Vites kolu : SRAM GX (11 Vites)
Aynakol : Shimano FC-E8000-34T
Gidon : Concept Trail, düz, alüminyum
Gidon boğazı : Concept Trail, alüminyum
Elcik : ODI Reflex XL V2.1
Sele : Selle Royal Explora Royalgel Athletic
Sele borusu : Concept, 31.6 mm, 350 mm, alüminyum
Fren kaliperleri : Magura MT4 Estop
Fren kolları : Shimano SLX BL-M7100
Rotor : Magura 203mm (ön) - Magura 180mm (arka)
Jant seti : Concept EX 622-23 Alüminyum
Ön göbek : Concept 15x110mm boost (sokma mil)
Arka göbek : Hope Pro 4 12x148mm boost (sokma mil)
Arka ruble : Sunrace MX8 11-46t (11 vites)
Pedallar : DMR Bikes V12 Alüminyum
Lastikler : Maxxis Ardent Dual EXO TR Skinwall 29"
Dosyalar
-
focus-01.jpg214,6 KB · Okunma: 54 -
focus-02.jpg207 KB · Okunma: 56 -
focus-03.jpg216,7 KB · Okunma: 48 -
focus-04.jpg154,3 KB · Okunma: 40 -
focus-05.jpg148,2 KB · Okunma: 35 -
focus-06.jpg151,2 KB · Okunma: 32 -
focus-07.jpg113,4 KB · Okunma: 31 -
focus-08.jpg82,3 KB · Okunma: 32 -
focus-09.jpg168,9 KB · Okunma: 32 -
focus-10.jpg122,5 KB · Okunma: 38


